تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر (ع):هر چیزی قفلی دارد و قفل ایمان مدارا کردن و نرمی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821311763




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قراخانلو در كنفرانس مطبوعاتي: ناجوانمردانه به كميته ملي المپيك حمله شد


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: قراخانلو در كنفرانس مطبوعاتي: ناجوانمردانه به كميته ملي المپيك حمله شد
رئيس كميته ملي المپيك گفت: با وجود اينكه در بحث كلان مديريت سازمان تربيت بدني انتقاداتي به اين نهاد دارم اما اين سازمان هيچگاه در انجام وظايف خود براي اعزام ورزشكاران به المپيك كوتاهي نكرد.
به گزارش «ايلنا»، رضا قراخانلو در كنفرانس مطبوعاتي صبح ديروز خود افزود: طي دو سه روز گذشته متاسفانه برخي افراد با متهم جلوه دادن كميته المپيك در صدد هستند تا براي سازمان تربيت بدني خود را عزيز كنند و آقاي علي آبادي شنبه شب در گفت وگو با بنده اعلام داشت، افرادي كه چنين مصاحبه هايي انجام مي دهند فقط ماهيت خود را نشان مي دهند.
وي گفت: ما از اهالي ورزش مي خواهيم تا با پايان يافتن مسابقات المپيك به ارزيابي علل ناكامي بپردازند. بنده و آقاي كفاشيان اواخر هفته گذشته به كشور بازگشتيم و از فرداي آن روز در حال بررسي علل ناكامي در مسابقات المپيك هستيم و از اصحاب رسانه نيزخواهشمنديم در اين بررسي، منصفانه و دقيق عمل كنند.
قراخانلو اضافه كرد: به طور يقين نمي توان ناكامي در المپيك را فراموش كرد در همين خصوص نامه اي به سازمان تربيت بدني نوشتيم تا يك كار گروه ويژه از سوي سازمان تربيت بدني، كميته المپيك، فدراسيون ها و كارشناسان تشكيل شود تا با بررسي هاي دقيق، تصميمات لازم اتخاذ شود. ضمن اينكه گزارش ها و تحليل هاي ما در يك جزوه چهل صفحه اي تا قبل از رسيدن به ايران تهيه شده است و تا اواخر هفته در اختيار اصحاب رسانه و مردم قرار خواهد گرفت.
وي ادامه داد: طي چند روز گذشته نقدهاي بسياري انجام شد كه برخي از آنها منصفانه بود و اين انتقادها در روند كاري ما بسيار تاثيرگذار خواهد بود. چرا كه وظيفه رسانه هاست تا كنكاش هاي لازم را به خوبي انجام دهند و مي توان گفت رابط مردم و مسوولين هستند اما نقطه تاريك در مورد برخي انتقادها اين است كه برخي افراد با عنوان مطالب بي پايه و اساس در صدد تحت تاثير قرار دادن جو ورزش كشور هستند. اين صحبت ها از روي غرض ورزي و شامل بحث هاي دروغين مي شود. مردم اين گونه افراد را به خوبي شناخته اند. ضمن اينكه اين آقايان مي خواهند با طرح كردن برخي مسائل، نقاط ضعف و كوچك بودن خود را پنهان كنند.
وي اضافه كرد: در خصوص عملكرد ورزش كشور، سازمان تربيت بدني، كميته المپيك و فدراسيون ها بايد پاسخگو باشند. همان طور كه پس از درخشش در مسابقات دوحه پاسخگو بوديم حالا بايد پس از ناكامي در المپيك نيز جوابگوي مردم و خبرنگاران باشيم.
قراخانلو افزود: كميته المپيك هيچ گاه قصد ندارد سهم خود را در اين ناكامي كم يا مبرا بداند بلكه كميته المپيك مي خواهد بيشترين سهم را در اين شكست ها قبول كند.من اعتقاد دارم بايد ضعف ها در مديريت مشخص شود. اين موضوع نبايد سبب شود افراد لطمه ببينند بلكه راهكاري بينديشيم كه در آينده چه كارهايي را انجام دهيم تا در المپيك هاي آتي موفق ظاهر شويم.
رئيس كميته ملي المپيك گفت: من اين هفته خود را در اختيار خبرنگاران قرار داده ام تا پايان هفته هر سوالي داشته باشند من پاسخگو خواهم بود تا مردم اطلاعات دقيقي در خصوص ناكامي در المپيك پيدا كنند.
قراخانلو افزود: در بحث كسب امتياز ورود به المپيك بسيار خوب عمل شد. البته نبايد اين موضوع را بسيار بزرگ تر از حد جلوه دهيم. به هر حال حضور در المپيك مي تواند در آينده ورزش بسيار خوب باشد. حضور سه ورزشكار خانم از مسائلي بود كه براي اولين بار اتفاق مي افتد.
وي اضافه كرد: دو بحث كلي و رشته به رشته در خصوص مسابقات المپيك وجود دارد. حدود شش دهه قبل مرحوم سلماسي براي كشور ما در وزنه برداري مدال المپيك را كسب كرد و در كل 47-46 مدالي كه در المپيك كسب مي كرديم، از وزنه برداري و كشتي بوده است.
از 12 سال قبل تكواندو نيز به اين دو رشته اضافه شد. متاسفانه اين دو رشته در مسابقات المپيك دچار مشكل شدند كه عدم كسب مدال آنها باعث شد جامعه ورزش تحت تاثير قرار بگيرد. اگر اين دو رشته به خصوص كشتي عملكرد خوبي داشت، كسب مدال هاي بسيار را در اين مسابقات شاهد مي بوديم.
متاسفانه در اين دوره از المپيك كشتي بسيار ضعيف و باور نكردني براي علل ناكامي آن تحليل مجزايي مي طلبد كه در اين موضوع زمان مناسب انجام خواهد شد.
قراخانلو گفت: ما در مسابقات المپيك با كسب رتبه51 از كشورهايي مانند قزاقستان، مغولستان، كره شمالي و ازبكستان در رده پايين تري قرار گرفتيم اما در سوي ديگر از كشورهايي مثل سوئد، كرواسي، اتريش و ايرلند بالاتر هستيم اما بايد با تحليل المپيك سيدني و آتن در خصوص ابعاد ورزشي در كشورمان ارزيابي داشته باشيم.
وي ادامه داد: مدال المپيك مهم است اما نبايد فقط اين مسابقات ملاك ارزش گذاري قرار بگيرد. مسابقات آسيايي و ساير بازي هاي جهاني از ديگر ميادين مهم است و نبايد آنها را ناديده گرفت.
وي اضافه كرد: بودجه هاي فدراسيون ها با هدفمندي در اختيار آنها قرار گرفت كه از جمله آن مي توان اعزام تيم ها، استخدام مربي درجه يك خارجي، برگزاري اردوهاي داخلي و خارجي اشاره كرد. ضمن اينكه اين توهم كه مسوولان فدراسيون ها، پول هاي سازمان تربيت بدني و كميته المپيك را هدر مي دهند موضوع غلطي است چرا كه تا ريال آخر مخارج صورت حساب مي شود.
وي افزود: آقاي طالقاني در فدراسيون كشتي بودند و برخي ايراد گرفتند وي پول ها را هدر مي دهد و در آن زمان رئيس فدراسيون كشتي اعلام داشت براي پيشبرد اهداف خود 1/5 ميليارد تومان بودجه نياز دارد اما سازمان 900 ميليون تومان در اختيار وي قرار داد.
با آمدن يزداني خرم در فدراسيون كشتي بودجه دو ميلياردي در اختيار وي قرار مي گيرد و بر اساس گزارشي كه در مجمع فدراسيون عنوان شده مبلغي بالغ بر چهار ميليارد تومان در اين فدراسيون هزينه شده است. مساله مالي بايد در كنار ساير موارد آماده سازي تيم ها قرار بگيرد.
قراخانلو اضافه كرد: ملاك هاي ورزش قهرماني فقط كسب مدال در المپيك نيست و گرنه مي توان به مانند كشورهايي مثل قطر با استخدام ورزشكار خارجي به اين مهم دست يافت.توسعه ورزش قهرماني نياز به مربي درجه يك، امكانات ورزشي و رفاهي، مديريت قوي و حضور در مسابقات بين المللي دارد. ضمن اينكه هيچ كس نمي تواند مدعي باشد اندونزي كه در المپيك بيشتر از سوئيس مدال كسب كرد در ورزش قهرماني جلوتر ازاين كشور است.
وي ادامه داد: متاسفانه برخي افراد در چند روز گذشته با فرصت طلبي ناجوانمردانه به كميته المپيك حمله كردند. اين انتقادات كوركورانه بود.
رئيس كميته المپيك در خصوص ناظران اين كميته در اردوي ورزشكاران قبل از اعزام به المپيك گفت: در بحث ناظران اينكه بنده يا دبير كل كميته المپيك در اردوها حاضر شويم يك بحث غيرممكن است. چرا كه تيم ها در نقاط مختلف اردو تمرين برگزار مي كردند اما با توجه به برنامه ريزي هاي انجام شده ناظران از سوي كميته المپيك انتخاب شده و روند آماده سازي تيم ها را زير نظر گرفته و به ما گزارش مي دادند اما متاسفانه اساسنامه سازمان تربيت بدني براي 39 سال پيش است. به طور مثال در مفاد متذكر شده به فدراسيون ها عنوان شده است عزل و نصب مديران فدراسيون ها به عهده كميته المپيك نيست اين موضوع قدرت كميته المپيك را كم مي كند. متاسفانه در حال حاضر در صدد كوچك كردن كميته المپيك هستيم. در صورتي كه بايد برعكس باشد. ما در هر فدراسيوني ناظر مالي و فني داريم اما به دليل عدم همكاري برخي فدراسيون ها اين ناظرين نمي توانند وظيفه خود را به خوبي انجام دهند و ما زورمان به آنها نمي رسد. ضمن اينكه هر كس در كميته المپيك فعاليت كند زورش همين قدر است.
وي افزود: سازمان تربيت بدني به دليل اينكه قدرت عزل و نصب دارد بيشتر از كميته المپيك مي تواند در امور فدراسيون ها نظارت داشته باشد.
رئيس كميته المپيك گفت: هر گونه اتفاقي كه در اردوي ملي پوشان كشتي رخ مي داد از نظارت ما دور نبود. آقاي جدي، ناظر ما در فدراسيون كشتي از اردو و يكنواختي آن به ما اطلاع دادند كه ما نيز بلافاصله موضوع را به اطلاع رئيس فدراسيون رسانديم. ضمن اينكه 6-5 مورد تذكر ديگر در خصوص ورزشكاران كشتي به دستمان رسيد كه با جلسه با آقاي يزداني خرم اين مساله را با وي مطرح كرديم.
قراخانلو ادامه داد: ورزشكاران رشته كشتي كمترين حضور را در كميته المپيك براي انجام تست آمادگي جسماني داشتند.
رئيس كميته المپيك گفت: فدراسيون وزنه برداري قبل از اعزام اين تيم به المپيك ناظر ما را از سالن تمرين بيرون كرد. ما بارها در خصوص مربي چيني تيم ملي به فدراسيون هشدار داديم و اعلام داشتيم اين مربي در حال حاضر براي حضور در تيم هاي پايه مفيد خواهد بود اما گوش شنوايي نبود.
قراخانلو گفت: آقاي افشارزاده بروند با بودجه اي كه در دو سال اخير از طرف كميته المپيك و سازمان تربيت بدني در اختيار فدراسيون وزنه برداري قرار گرفته است وضعيت وزنه برداري را درست كنند و هوس حضور در پست ديگر را نداشته باشند.
وي افزود: ورزشكاران ايراني در المپيك پكن هويت خود را حفظ كردند و به ارزش هاي نظام جمهوري اسلامي احترام گذاشتند اما متاسفانه ورزشكاراني هم بودند كه به مسابقات بي توجهي داشتند.
قراخانلو در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا كه حالا براي موفقيت در مسابقات المپيك آينده چه برنامه هايي لازم است، گفت: فرمول هاي موفقيت در المپيك در جهان مشخص است. مسائل بسيار سنگين كه در كل جامعه ورزش بايد قرار بگيرد. مسائلي از جمله شروع ورزش حرفه اي در آموزش و پرورش كه در طرح جامعه ورزش به آن اشاره شده است تا با مديريت تامين بودجه كافي با نگاه ويژه دولت و مجلس بتوانيم در مسابقات آتي المپيك عملكرد به مراتب بهتري داشته باشيم.وي اضافه كرد: به عنوان مثال در انگلستان كه چهارم المپيك است بيشتر روي باشگاه ها و فدراسيون ها كار مي شود، كميته المپيك و سازمان تربيت بدني در كشورهاي پيشرفته وجود ندارد يا اگر داشته باشد بسيار كوچك تر از فدراسيون ها مي باشد اما در كشور ما اين موضوع برعكس است.
من حاضر هستم كميته المپيك كوچك شود اما به شرطي كه ساختار ورزش كشور نيز درست شود.
قراخانلو افزود:من به عنوان رئيس كميته المپيك فقط به آقاي يزداني خرم مشاوره دادم كه به طور مثال اگر در كادر فني تغييراتي بوجود آورد بهتر است.
وي اضافه كرد: براي حضور موفق ورزشكاران كشور در ميادين بين المللي لازم است طرح جامع ورزش در كشور پياده شود و من از مسوولان و كارشناسان مي خواهم اين موضوع را پيگيري كنند.
قراخانلو ادامه داد: بحث پزشك تغذيه و روانشناسي از ديگر موضوعاتي بود كه من به آن تاكيد ويژه اي داشتم تا كنار ورزشكاران قرار بگيرند. متاسفانه در اين مورد نيز در مسابقات المپيك ضربه خورده ايم.
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن