تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816389683




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مراسم چهلمين روز درگذشت «خسرو شكيبايي» با حضور گسترده دوستدارانش برگزار شد; همه عمر دير رسيديم...


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: مراسم چهلمين روز درگذشت «خسرو شكيبايي» با حضور گسترده دوستدارانش برگزار شد; همه عمر دير رسيديم...
مردم، هنرمندان تئاتر و سينماي ايران، شامگاه گذشته به خانه هنرمندان ايران رفتند تا چهل روز پس از سفر ابدي «خسرو شكيبايي»، ياد او را گرامي بدارند. اين مراسم كه «رضا رشيدپور» اجراي آن را برعهده داشت، با قرائت پيام هاي «سيدمحمد خاتمي» و دكتر«محمدباقر قاليباف»، شهردار تهران آغاز گرديد، و سپس با سخنراني مهندس«جعفري جلوه»، معاون سينمايي وزارت ارشاد و هنرمنداني چون «ايرج راد»، دكتر «قطب الدين صادقي»، دكتر«اكبر عالمي»، «آتيلا پسياني»، «جلال الدين معيريان»و... ادامه پيدا كرد. همچنين در اين مراسم لوح يادبود شهرداري تهران نيز به خانواده اين هنرمند فقيد اهدا» گرديد.
درگذشت «شكيبايي» خسارت بزرگي براي عرصه فرهنگ و هنر بود
«سيدمحمد خاتمي»، رئيس جمهور سابق كشورمان، در پيام تسليت خود كه توسط مجري برنامه قرائت شد، آورده بود: «درگذشت هنرمند عزيز و پرآوازه خسرو شكيبايي، خسارت بزرگي براي عرصه فرهنگ و هنر كشور بود كه دوستداران فضيلت و هنر را نيز دل آزرده كرد. مطمئنا ياد آن عزيز همواره زنده است و نقش او در عرصه هنر چند دهه اخير نقش ممتازي بود و امروز در حسرت جاي خالي او رنج مي بريم. من اين مصيبت را به همه اصحاب فرهنگ و هنر و بخصوص خانواده شريف او از صميم دل تسليت مي گويم و از خداوند مي خواهم كه به حرمت اين روزان و شبان مبارك و در آستانه ماه مبارك رمضان روان پاكش را غريق درياي رحمت خود فرمايد و به بازماندگان معززش صبر و اجر عنايت كند.»
بازيگري كه وامدار هيچ كارگرداني نبود
سپس «محمدرضا جعفري جلوه»، معاون امور سينمايي، «خسرو شكيبايي» را بازيگري مولف توصيف كرد كه وامدار هيچ كارگرداني نبوده است. «جعفري جلوه» گفت: «بسياري از كارگردان هاي توانا از او وام گرفتند. او همواره با نگاه، روح و روان خود با هنر برجسته اي كه عرضه مي كرد، پاي بسياري از آثار هنري را امضا كرد و يكي از ويژگي هاي او كه بايد جزو مرام ما هم باشد، خصلت سلوك و مروت او بود.» به گفته معاون امور سينمايي، سينماي ما هم اكنون نيازمند خيل بيشتري از هنرمنداني همچون «خسرو شكيبايي» است، تا قابليت ها و سرمايه هاي انساني خود را به بهترين شكلي جلوه بدهد.
آنقدر درد ما زياد است، كه نمي دانم چه بگويم
در بخش ديگري از اين مراسم كه با حضور چهره هايي همچون حسين الهي قمشه اي، سيروس الوند، ملكه رنجبر، داريوش اسد زاده، جمشيد لايق، قطب الدين صادقي، ايرج راد، همايون ارشادي، ژاله علو، محمد زرين دست و... برگزار شد، لوح يادبود شهرداري تهران توسط دكتر«مجيد سرسنگي»، قائم مقام شهرداري به «پوريا شكيبايي» بعنوان نماينده خانواده شكيبايي اهدا» گرديد. «سرسنگي» با تسليت گويي مجدد بخاطر فقدان «خسرو شكيبايي» گفت: «اينگونه برنامه ها تلنگري است براي ما، تا قدر هنرمندان را بيش از پيش بدانيم و در زمان حياتشان به آنان رسيدگي كنيم و مراسم هاي تجليل و بزرگداشت را زماني برگزار كنيم كه مي توانيم شاهد لبخند شيرين اين هنرمندان باشيم. «پوريا شكيبايي» نيز هنگام دريافت اين لوح گفت: «بخاطر اين كه بسياري از اساتيد روي زمين نشسته اند، شرمنده ام، آنقدر درد ما زياد است و آنقدر احساس بدبختي مي كنيم كه نمي دانم چه بگويم و تنها به همه شما تسليت مي گويم.»
«شكيبايي» فرزند تئاتر است
در ادامه اين مراسم «ايرج راد»، مديرعامل خانه تئاتر، بعنوان نماينده اي از هنرمندان اين رشته با بيان خاطراتي از حضور «خسرو شكيبايي» در صحنه هاي تئاتر گفت: «شكيبايي در سالن هاي تمرين سرد، گرم و دور از شان هنرمندان با سخت ترين شرايط كار كرد. او با عشق، بي پولي، كمبود و صداقت تلاش كرد، با صبر و شكيبايي تن در داد و پس از آن به سينما و تلويزيون آمد. او فرزند تئاتر است كه بسياري از هنرمندان ارزشمند را ساخت و به سينما و تلويزيون تقديم كرد.»
شناخت توانايي هاي «شكيبايي» بهترين اداي احترام است
همچنين «قطب الدين صادقي» بعنوان ديگر نماينده هنرمندان تئاتر يكي از بهترين اداي احترام ها به شخصيت هايي همچون خسرو شكيبايي را تحليل و شناخت توانايي هاي آنان دانست. اين استاد دانشگاه يادآور شد: «خسرو شكيبايي دو دهه تمام در سخت ترين شرايط در تئاتر كار كرد. متاسفانه پس از انقلاب اسلامي به دليل سو»مديريت در تئاتر تعدادي از هنرمندان اين رشته جذب سينما و تلويزيون شدند، كه بودجه و استراتژي مشخصي داشتند در حاليكه تئاتر نه امكاناتي داشت نه بودجه اي و نه احترامي.» وي با اشاره به حضور درخشان شكيبايي در نقش «مدرس» ادامه داد: «خسرو يكي از بهترين هاي تئاتر بود كه در انواع نمايش هاي تراژيك، تاريخي، روستايي و... همه گونه تجربه اي به دست آورده بود. خواندن اشعار زيباي سهراب سپهري نشان تسلط فراوان او به ضرباهنگ شعرخواني است و بيانگر كوله بار تجربيات فراوان اين بازيگر است.»
لبخند شيرينش به ما دلگرمي مي داد
«آتيلا پسياني» در سخناني با ابراز تاسف فراوان از درگذشت نا بهنگام «خسرو شكيبايي» گفت: «خسرو هميشه براي من عزيز بود. همانطور كه براي همه بود. با مهرباني هميشگي حمايت روحي و لبخند شيرينش به ما دلگرمي مي داد. براي نمايش «پرواز از آشيانه فاخته» قرار بود چند شب بجاي او بازي كنم، پس از او اجازه گرفتم و او اجازه داد و به من گفت: اين كت را بگير كه خيلي به كار اين نقش مي آيد.»
همه عمر دير رسيديم
در بخش ديگري از اين مراسم با پخش تصاويري از «جمشيد مشايخي»، «داريوش مهرجويي»، «مسعود كيميايي» و خانواده شكيبايي مطالب گوناگوني درباره شيوه بازيگري «خسرو شكيبايي» مطرح شد. «مشايخي» با اشاره به برگزاري برنامه هاي بزرگداشت توسط موسسه «چهره آزاد» گفت: «سال گذشته قرار بود، به اندازه كوچكيمان براي بزرگان هنر اين سرزمين، بزرگداشت برگزار كنيم و متاسفيم كه دو تن از اين بزرگان «اسماعيل داورفر» و «خسرو شكيبايي» پيش از برگزاري اين تجليل، از دنيا رفتند و به قول زنده ياد «علي حاتمي;» همه عمر دير رسيديم و از اين بابت متاسفيم. به نوشته ايسنا; «داريوش مهرجويي» نيز در بخش ديگري از اين تصاوير «خسرو شكيبايي» را بازيگري باهوش و با سواد توصيف كرد و گفت: «او شعرخوانده بود و خود شاعر بود و حتي در فيلم هايي كه نقش دوم داشت، همواره به بهترين شكلي بازي مي كرد.» مهرجويي ادامه داد: «او بازي زيرپوستي داشت و مانند موم در دستان كارگردان بود كه به هر شكلي در مي آمد و من عاشق كاركردن با چنين بازيگراني بودم.» «مسعود كيميايي» نيز طي سخناني گفت: «درباره بازيگراني مانند خسرو سخن گفتن، بسيار دشوار است. اولين بار كه او را در نمايش «شب بيست ويكم» ديدم، به ياد فيلم «گوزن ها» افتادم و فكر مي كردم اي كاش برخي از قسمت ها مانند بازي او كار شده بود.» كيميايي تاكيد كرد: «خسرو نقش هايش را، ترسيم چندباره مي كرد و يك كارگردان بايد كارش را خيلي خوب مي دانست كه مي توانست بازي او را اصلاح كند. چرا كه او به خوبي از عهده كار خودش برمي آمد.» همچنين همسر «خسرو شكيبايي» نيز در سخناني درگذشت او را بسيار سخت توصيف كرد و گفت: «نمي توانم تصور كنم كه اين اتفاقات افتاده. مرگ براي همه هست اما براي خسرو خيلي زود بود.» در ادامه «بيژن بيرنگ» نيز تنها به بيان اين نكته بسنده كرد كه; «جات خاليه، يادت هميشه سبز.» گفتني ايست; اين مراسم با پخش ترانه پاياني سريال «خانه سبز» كه كليپ آن توسط «امير مهرتاش مهدوي» ساخته شده بود، به پايان رسيد.
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن