تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819247583




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه هنري


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه هنري
بزرگترين جشنواره هنري، 24 تا 26 آذر ماه در تهران برگزار مي شود

بزرگترين جشنواره هنري كشور ويژه توليدات حوزه هنري استان ها و شهرستان ها در رشته هاي مختلف نمايش، سينما، موسيقي، تجسمي و ادبيات از 24 آذر ماه سال جاري به مدت دو روز برگزار مي شود. نشست خبري جشنواره هنري كشور در تالار انديشه حوزه هنري برگزار شد .
در ابتداي اين نشست، مجيد مصلحي فر، مدير كل امور استان هاي حوزه هنري به عملكرد اين مراكز پرداخت و بيان داشت: در خراسان شمالي حوزه هنري نداريم اما در 29 استان ديگر حوزه هنري ايجاد شده است و علاو بر آن نيز 5 شهرستان داراي حوزه هنري هستند.
وي ادامه داد: حوزه هنري نهاد نيمه دولتي است. تا سال 1380 تنها 6 مركز استاني بود كه از 80 به بعد 29 حوزه هنري استاني تشكيل شد.در حال حاضر حوزه هنري كل 80 سينما دارد و در يك سال گذشته مديريت اين سالن هاي سينما نيز به خود استان ها منتقل شد. مصلحي فر با توجه به اين كه موضوع نشست جشنواره هنري بود، بيشتر به عملكرد حوزه هنري استان ها پرداخت. وي خاطرنشان ساخت: حوزه هنري پاتوق فرهنگي بوده كه متعلق به قشر و گروه خاصي نيست. هر كسي مي تواند از امكانات حوزه هنري استفاده كرده و به فعاليت بپردازد. مصلحي در ادامه گفت: ما در حوزه هنري با هيچ دستگاهي رقابت نداريم و معتقديم كه هر نهادي كه بهتر كار كند با او به همكاري داشته باشيم.
وي سپس به اولين جشنواره هنري كشور اشاره كرد و گفت: اولين جشنواره در سال 1385 در اصفهان برگزار شد و در اين دوره 700 هنرمند ميهمان استان اصفهان بودند. بعد از پايان جشنواره نيز نقدهاي بسياري وارد شد و ما از همه اين نقدها براي بهبود كيفيت جشنواره دوم استفاده كرديم. چرا كه مراكز استاني حوزه هنري تشنه اينگونه نقدها هستند. مصلحي گفت: دومين جشنواره نيز از 24 آذر ماه سال جاري به مدت دو روز در تهران برگزار مي شود و انتظار داريم كه جشنواره دوم بهتر از جشنواره اول برگزار شود. وي افزود: در طول سال جشنواره هاي متعددي در مراكز استان ها برگزار مي شد كه هزينه هاي زيادي را هم در بر داشت. ما تمامي اين جشنواره ها كوچك را حذف كرديم تا از يك هزينه اضافي جلوگيري كنيم و يك جشنواره سراسري را برگزار كنيم. وي در پايان گفت: توليدات آثار فاخر نيز از ديگر برنامه هاي ماست كه به آن در مراكز استان ها تاكيد داريم. وي افزود: در بخش اكران فيلم، تعدا آثار محدوديتي ندارد اما در بخش نمايش هر استان يك نمايش توليدي به جشنواره ارائه مي دهد. علاوه بر اجراي موسيقي، نشست هايي در خصوص شعر و كتاب نيز در اين جشنواره دو روزه خواهيم داشت. اولين جشنواره هنري كشور كه به حوزه هنري مراكز استان ها و شهرستان ها اختصاص دارد 24 تا 26 آذر ماه در تهران برگزار مي شود.

كيانوش عياري: برخي فيلمسازان سينماي اجتماعي را تجاري كرده اند

برخي فيلم سازان اجتماعي متاسفانه به دليل سو» استفاده از سوژه هاي مرتبط با معضلات و ناهنجاري هاي موجود در جامعه، سينماي اجتماعي را به سينماي تجاري- اجتماعي تبديل كرده اند.
به گزارش آفرينش به نقل از روابط عمومي سومين جشنواره فيلم پليس، "كيانوش عياري"; كارگردان سينما وتلويزيون با بيان اين مطلب گفت: رسالت و وظيفه فيلم ساز اجتماعي ايجاب مي كند كه در موقعيت هاي بحراني و حاد جامعه، فيلم هايي با تحليل دقيق جامعه شناسانه و روانشناسانه از وضعيت اجتماع ساخته و شرايط پيشگيري از اين آسيب ها را توسط مسئولان مربوطه فراهم كند.
وي افزود: دادن پيام هاي اخلاقي و اجتماعي در فيلم ها لزوما به معناي شعاري و كليشه اي شدن نيست، بلكه مي توان براي تاثير گذاشتن بر جامعه فيلمي با پيام اخلاقي همراه با بار علمي و آموزشي ساخت و كاملا هم موفق بود. عياري با بيان اين كه سينماي اجتماعي، سينمايي حساسيت برانگيز است، تصريح كرد: برخي فيلمسازان اجتماعي متاسفانه به دليل سو» استفاده از سوژه هاي مرتبط با معضلات و ناهنجاري هاي موجود در جامعه، سينماي اجتماعي را به سينماي تجاري- اجتماعي تبديل كرده اند. اين كارگردان افزود: ادامه اين روند موجب پيدايش انحراف در مسير تاثيرگذاري سينماي اجتماعي بر لايه هاي مختلف جامعه خواهد شد. وي ضرورت جلب اعتماد مخاطب از سوي فيلمساز اجتماعي را يادآورشد و گفت: فيلم هاي داراي مضامين اجتماعي تنها اگر براساس حقايق و مستندهاي موجود ساخته شوند، تاثير لازم را در زمينه پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي بر مخاطب خواهند گذاشت. كيانوش عياري كه ساخت فيلم هايي همچون آباداني ها، شاخ گاو، بودن و نبودن را در كارنامه كاري خود دارد، در ادامه پيشنهاد داد: پليس با افزايش اعتماد و ارائه مشاوره هاي مورد لزوم، مي تواند تعامل خود را با سينماگران براي ساخت فيلم هاي اجتماعي موثر و مورد قبول توسعه دهد.
يادآور مي شود، سومين جشنواره فيلم پليس با هدف ارزيابي آثار سينماي پليسي، معرفي آسيب هاي اجتماعي به مردم از طريق خلق آثار ارزشمند تصويري و نيز آشنايي جامعه با پليس هاي تخصصي از 19 تا 22 آذرماه سال جاري در تهران برگزار خواهدشد.

قائم مقام منطقه 14 برنامه هاي ماه مبارك رمضان را تشريح كرد
شمس الدين نيك منش قائم مقام شهردار منطقه 14 به تشريح برنامه هاي ماه مبارك رمضان پرداخت.
به گزارش آفرينش، نيك منش با اشاره به صحبت هاي دكتر قاليباف در خصوص سياست مسجد محوري و گسترش تفكر مسجدي در بين جامعه گفت: در واقع همه چيز ما از مسجد است و بنابراين ما بايد تفكر متعالي را در مسجد جست و جو كنيم. به همين جهت در تمام برنامه هاي ماه مبارك رمضان مسجد به عنوان محور فعاليت ها در نظر مديريت شهري منطقه 14 قرار گرفته است.
قائم مقام شهرداري منطقه 14 افزود: با ابلاغ دستورات شهردار تهران و هماهنگي مركز فعاليت هاي ديني شهرداري ستاد مهر و رمضان در منطقه 14 ايجاد و اين ستاد از نيمه شعبان فعال شده است.
اين ستاد ابتدا در بخش عمران مسجد با تخصيص اعتبار لازم، مساجدي كه در سطح منطقه از وضعيت مناسب برخوردار نيستند را بازسازي خواهد كرد.
نيك منش همچنين گفت: در كنار اين برنامه ها امسال كنگره 2046 قاري به نيابت از 2046 شهيد منطقه 14 را در دستور كار داريم كه تاكنون 5000 نفر براي شركت در اين كنگره ثبت نام كرده اند و اين 5000 نفر در طول ماه مبارك رمضان در 80 مسجد سطح منطقه 80 ختم قران كريم را براي سلامتي امام زمان (عج) انجام مي دهند و در پايان نيز 2046 نفر از بهترين هاي انان براي شركت در كنگره انتخاب مي شوند. وي در پايان گفت: ما در واقع به عنوان مديريت شهري منطقه 14 و با توجه به سياست هاي شهردارمحترم تهران بستر مشاركت و فعاليت هاي ديني در مساجد را آماده مي كنيم و هيچ گاه به دنبال دولتي كردن مساجد نيستيم چون مسجد و روحانيت اساس حركت دين هستند و مديريت .

پخش "يوسف پيامبر" در ماه رمضان ادامه مي يابد
مجموعه تلويزيوني "يوسف پيامبر" به كارگرداني فرج الله سلحشور در ماه مبارك رمضان روزهاي جمعه از شبكه يك پخش مي شود.
به گزارش آفرينش، مجموعه "يوسف پيامبر" داستان زندگي اين پيامبر را از زمان تولد تا ميانسالي روايت مي كند. حسادت برادران يوسف به او، فروخته شدن به عنوان برده، توجه زليخا به او، زنداني شدن حضرت يوسف، به عزيزي مصر رسيدن و ... از جمله ماجراهاي آن است. در "يوسف پيامبر" حدود 180 بازيگر بازي مي كنند كه محمود پاك نيت، كتايون رياحي، فرشته سرابندي، فرامرز مهرجو، زهرا سعيدي، مريم بخشي، سودابه عليپور، كورش زارعي و ... از آن جمله اند. مجيد ميرفخرايي مدير هنري، مرحوم رسول احدي مدير فيلمبرداري، فرهاد عليزاده آهي طراح صحنه و سعيد ملكان طراح گريم با پروژه همكاري كردند. سلحشور قصد دارد مجموعه تلويزيوني "نرگس خاتون" را هم بسازد و محمود غلامي مشغول تحقيق و نگارش اين مجموعه با نظارت سلحشور است. تحقيقات مربوط به نسخه اول فيلمنامه به پايان رسيده و كار روي نسخه دوم آن آغاز شده است.

پايان بخش داوري حوزه نماهنگ و موسيقي تصوير جشنواره ترنم وحدت

بخش نماهنگ و موسيقي تصوير جشنواره ترنم وحدت با بررسي 76 اثر رسيده به دبيرخانه جشنواره پايان يافت.
به گزارش آفرينش، هيئت داوران بخش نماهنگ و موسيقي تصوير متشكل از كارشناسان حوزه تصوير به همراه تعدادي از كارشناسان موسيقي پس از برگزاري چهار روز جلسه داوري آثار برتر را انتخاب كردند. دكتر گرشاسبي، روانبخش صادقي و علي اكبر عبدالعلي زاده در حوزه تصوير و محمد ميرزماني، احمدعلي راغب در حوزه موسيقي از اعضاي هيئت داوريز بودند.
در اين رقابت علاوه بر شركت كنندگان آزاد، نهادها، سازمان ها و ارگان هاي مختلف و مراكز صدا و سيما با ارسال آثار متعدد، به اين جشنواره كه بر اساس شعار سال و توسط مركز موسيقي و سرود صدا و سيما برگزار مي شود، حضور چشمگيري داشته اند. در مراسم اختتاميه اين جشنواره در روز اول دي از بهترين كارگرداني در بخش نماهنگ تقدير خواهد شد، نتايج داوري پس از پايان يافتن داوري همه بخش هاي جشنواره اعلام خواهد شد.

با افزايش يك سالن نمايش بازسازي اساسي سينما «قدس» اصفهان آغاز شد

بازسازي اساسي سينما «قدس» استان اصفهان روز گذشته آغاز شد اين سينما پس از طي كردن مراحل مختلف ساخت و ساز با مجهزترين امكانات رفاهي، نمايش فيلم و دو سالن نمايش مجزا به بهره برداري خوهد رسيد.
به گزارش آفرينش، سينما «قدس» استان اصفهان با حمايت نظارت و مشاركت موسسه «سينما شهر» پس از گذشت 26 سال روز گذشته در مرحله بازسازي اساسي قرار گرفت.
سينما «قدس» كه پيش از اين با يك سالن نمايش فعال بود پس از طي كردن مراحل مختلف بازسازي و بهسازي با دو سالن نمايش مجزا در مجموع با 900 عدد صندلي مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.
از جمله اقداماتي كه با حمايت موسسه «سينما شهر» وابسته به معاونت سينمايي در اين سينما انجام خواهد گرفت مي توان به اصلاح و بازسازي نماي ورودي، نصب دو عدد تابلوي اكران فلكسي به ابعاد 2 در 5، نصب درب اصلي ورودي، شيشه اي و برقي نمودن آن، زيبا سازي گيشه فروش بليت، نورپردازي سالن انتظار، ساخت دو عدد بوفه جديد و مدرن با استفاده از ام دي اف و پي وي سي، دكوراسيون سقف سالن انتظار، بازسازي اساس نمازخانه، تعويض و نصب پرده اكران، خريد و نصب سيستم صوتي آنالوگ در سالن شماره 2 و دالبي ساراند ديجيتال در سالن شماره 1، احداث آپارتخانه، نصب تابلوي راهنماي تماشاگران و...... اشاره كرد.

فرهنگسراي خاتم (ص) به مناسبت گراميداشت
مقام شهداي هفدهم شهريور برگزار مي نمايد

تور يكروزه «ديدار ياران» در بهشت زهرا (س) كانون بانوي فرهنگسراي خاتم به مناسبت سالگرد يوم ا.... هفدهم شهريور 1357 در نظر دارد برنامه اي را در قالب تور يك روزه اي «ويژه بانوان» در تجليل از مقام شامخ شهداي گرانقدر در بهشت زهرا (س) برگزار نمايد.
به گزارش آفرينش، سميه شريعت مسئول كانون بانوي اين فرهنگسرا در خصوص زمان و چگونگي اجراي اين طرح گفت: بنا داريم كارواني را با هدف ميثاق با شهدا از ساعت 10 صبح روز سه شنبه /6/12 87 به مقصد قطعه شهدا بهشت زهرا (س) اعزام نماييم.وي اضافه كرد اين تور به صورت رايگان و براي بانوان محترم مي باشد. علاقمندان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانند: به آدرس يافت آباد (منطقه 18)، شهرك وليعصر، انتهاي خيابان حيدري جنوبي، خيابان پژاند، بوستان لواساني، فرهنگسراي خاتم مراجعه نمايند.

تغذيه سالم در فرهنگسراي بانو

فرهنگسراي بانو با هدف گسترش فرهنگ سلامت و ارتقا» آگاهي اعضاي خانواده در خصوص نحوه تغذيه سالم اقدام به برگزاري سلسله جلسات تغذيه سالم نموده است.
به گزارش آفرينش، اين برنامه در تاريخ 11 شهريور ماه 87 از ساعت 10 الي 12 با حضور آقاي خانساري در فرهنگسرا برگزار مي گردد.
علاقمندان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به آدرس خيابان وليعصر (عج)، ضلع شمالي پارك ساعي، كوي ساعي مراجعه نمايند.

نمايشگاه نقاشي در نگارخانه هدي فرهنگ سراي قرآن برگزار مي شود
عظمت آفرينش به روايت تصوير

نمايشگاه نقاشي آفرينش از شنبه تا هفدهم شهريورماه جاري در نگارخانه هدي فرهنگ سراي قرآن سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران گشايش يافت.
به گزارش آفرينش،42 اثر سميرا علي اكبرزاده- هنرمند جوان تهراني با عنوان "آفرينش" در معرض ديد علاقمندان به هنر نقاشي قرار گرفته است.
شهروندان هنردوست مي توانند همه روزه از ساعت 9 صبح تا 17 بعدازظهر از آثار اين هنرمند بازديد كنند. نگارخانه هدي درخ قزوين، نرسيده به سه راه آذري، نبش خ شهيد كاظمي (تيموري) واقع است. شماره تلفن: 55775141

تصويربرداري «ديدار» به پايان رسيد
آخرين مرحله از تصويربرداري مجموعه تلويزيوني «ديدار» به كارگرداني سيد جواد هاشمي به پايان رسيد.
به گزارش آفرينش ، مجموعه تلويزيوني «ديدار» كه قرار است از آبان ماه بر روي آنتن شبكه سوم سيما برود طي دو شب گذشته آخرين مرحله از تصوير برداري اش را به پايان برد تا اين كار به مرحله تدوين برسد. گفتني است اين مجموعه در مرحله مونتاژ قرار دارد و دو قسمت از آن به تدوين نهايي رسيده است.
شايان ذكر است طي توافقي كه سيدجواد هاشمي (تهيه كننده و كارگردان) با رضا صادقي خواننده محبوب پاپ كشورمان داشته است قرار بر اين شد كه وي مسئوليت ساخت موسيقي متن و همينطور تيتراژ اين سريال را بر عهده بگيرد. خلاصه داستان اين مجموعه تلويزيوني 10 قسمتي بدين شرح است: حميد، نوجوان 13 ساله اي است كه از روي كنجكاوي در زيرزمين خانه لباس خون آلودي كه جاي گلوله دارد را پيدا مي كند. حس كنجكاوي او در يافتن اين پيراهن آغاز اتفاقات و ماجراهاي تازه اي مي شود و ...
در اين پروژه بازيگراني همچون: نسرين مقانلو، غلامحسين لطفي، مهران رجبي، سيدجواد هاشمي، ارژنگ اميرفضلي، آتش تقي پور، سولماز آقمقاني، علي صالحي، عزت اله رمضاني فر، ابوالفضل همراه و بازيگران نوجوان: مهدي عطاران رضايي، محمدرضا زادسرور و سوگند قلي زاده ايفاي نقش كرده اند.
همچنين عوامل اين پروژه عبارتند از: مجري طرح و مدير توليد: محمود محمد طائمه، مدير برنامه ريزي سيامك كاشف آذر، دستيار اول كارگردان، شاهين صمدپور، مدير تصويربرداري: علي ملكي، طراح چهره پردازي: علي خورشيد، صدا بردار: حميد دژاكام، مدير روابط عمومي: مجيد بهره مند، مدير تداركات: فواد بوربور، منشي صحنه: محبوبه نظري، عكاس: فروغ صنيعي، مدير صحنه: محسن شهسواري، اجراي لباس: سوفيا شكري
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 582]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن