تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821208252




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه ها


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تازه ها
قبلان : تخت قذافي را به خاطر ربودن امام موسي صدر به لرزه در مي آوريم
نايب رئيس مجلس اعلاي شيعيان لبنان معمر قذافي را مسئول ربوده شدن امام موسي صدر اعلام و به وي هشدار داد كه به سزاي عمل خود خواهد رسيد و تخت او به سبب اين اقدام به لرزه درخواهد آمد. شيخ عبدالامير قبلان كه در مراسمي به مناسبت سي امين سالگرد ربوده شدن امام موسي صدر در بيروت سخنراني مي كرد خطاب به قذافي گفت : « ما در آستانه دستيابي به تو هستيم و تختت را به لرزه درخواهيم آورد » . به گزارش پرس تي وي اين روحاني لبناني همچنين از اتحاديه عرب سازمان ملل متحد شوراي امنيت و مجامع حقوق بشر خواست تا با جديت تمام براي روشن شدن سرنوشت امام موسي صدر اقدام كنند.
زنداني شدن دختر جوان صهيونيست به دليل سرپيچي از ثبت نام در ارتش
يك پايگاه خبري آمريكايي در گزارشي نوشت : يك دختر 18 ساله صهيونيست به دليل سرپيچي از ثبت نام در ارتش در زندان ارتش اسرائيل به سر مي برد. پايگاه خبري « كامن دريمز » در گزارشي با اعلام اين خبر نوشت : « سحر واردي » چند هفته قبل از زنداني شدنش نامه اي به « ايهود باراك » وزير دفاع صهيونيست نوشت و در آن علت تصميمش مبني بر عدم شركت در ارتش به دلايل اخلاقي يا مذهبي را توضيح داد. وي نوشته بود دفعات زيادي در سرزمين هاي فلسطين اشغالي بوده ام متوجه شدم كه يك سرباز صهيونيست در يك ايست بازرسي مسئول سياست هاي ستم گرانه صهيونيست نيست زيرا يك سرباز فقط مسئول رفتار خودش است . وي در ادامه نامه خود آورده است : چرخه خونيني كه من در آن زندگي كردم از ترورها حملات تروريستي بمب گذاري ها و تيراندازي ها تشكيل شده بود كه منجر به افزايش شمار قربانيان در دو طرف شد. اين پايگاه خبري آمريكايي در ادامه نوشت : واردي اولين زني است كه در سال جاري ميلادي به دليل سرپيچي از خدمت در ارتش زنداني مي شود.
روزانه 300 نوجوان در كشور معتاد مي شوند
جديدترين آمار ارايه شده از ميزان معتادان كشور حاكي از كاهش چشمگير سن اعتياد در كشور از هفده به سيزده سال است . به گزارش سايت دولتي برنا و بنا به گفته منابع آگاه در ستاد مبارزه با مواد مخدر هر روزه 300 نوجوان در كشور به جرگه معتادان مي پيوندند و يك ميليون از نزديك به سه ميليون معتاد كشور زير نوزده سال هستند . بنا بر اين گزارش 13 درصد معتادان كشور جنون دارند و 30 درصد كل معتادان از اختلالات رواني رنج مي برند . همچنين در رابطه با الگوي مصرف مواد نيز ترياك با 69 درصد همچنان در راس پر مصرف ترين مواد است و پس از آن هروئين با 26 درصد و حشيش با 5 درصد در رتبه هاي بعدي هستند . همچنين بنا بر جديدترين بررسي هاي انجام گرفته ميزان گرايش جوانان به كراك و شيشه به طور نگران كننده اي در حال افزايش است . بر پايه اعلام منابع رسمي بيشترين جمعيت مصرف كننده مواد در ايران در محدوده سني هجده تا سي سال قرار دارند. همچنين سرانه مصرف روزانه مواد دودي در تهران روزانه دو گرم و در مجموع 465 كيلو اعلام شده است . بر پايه اين بررسي هر ماه صد معتاد در ايران جان خود را از دست مي دهند و ميانگين سني معتادان زنداني نيز 39 سال اعلام شده است .
آمارهاي توخالي و نارضايتي مشتريان از همراه اول !
اختلالات عديده اي كه در ماه هاي اخير دامن مشتركان همراه اول را فرا گرفته است گواهي قوي بر افزايش عددي و افت كيفي خدمات شركت ارتباطات سيار است . به گزارش « تابناك » از نخستين مرحله راه اندازي سيستم تلفن همراه در كشور كه در سال 73 با ظرفيت 9200 شماره در تهران آغاز شد تا كنون چهارده سال از فعاليت شركت مخابرات در زمينه تلفن همراه مي گذرد و در اين مدت مركز سنجش از دور ايران كه امروزه با نام شركت ارتباطات سيار شناخته مي شود مبدل به يكي از بزرگترين شركت هاي دولتي كه در دور افتاده ترين نقاط ايران نيز مشترك دارد شده است . پوشش 1016 شهر و 37 هزار كيلومتر جاده اصلي و هزاران روستا و نيز بالغ بر 27 ميليون مشترك از اقداماتي است كه اين شركت در سال هاي گذشته انجام داده است . اما آنچه در اين ميان مهم است اين كه شركت ارتباطات سيار در اين سال ها صرفا اقدام به ايجاد و راه اندازي فازهاي جديد براي مشتركان نوظهور خود كرده و از بهبود خدمات رساني به مشتركان خودداري نموده است به گونه اي كه در مهر ماه 86 كه آمار مشتركان تلفن همراه نزديك به شانزده ميليون برآورد مي شد كيفيت خط دهي و نيز ميزان رضايت مشتركان تا حدود چشمگيري بيشتر از آنچه امروز به مشتركان عرضه مي شود بود. تداخل خطوط (افتادن خط روي خط ) قطعي پياپي تلفن ها حين مكالمه افزايش نقاط كور و مكان هايي كه در سال هاي گذشته از قابليت آنتن دهي مناسبي برخوردار بوده اما امروزه نقطه كور شده است اشكال در سيستم ارسال پيام كوتاه ارايه ندادن خدمات مورد نياز و روز دنيا مانند اينترنت همراه و... از مشكلاتي است كه پس از چهارده سال فعاليت شركت ارتباطات سيار به شدت مشتركان اين شركت را ناراضي كرده و از سوي ديگر مسئولان مخابرات نيز با واگذاري هاي پي درپي خود ـ كه به حجيم شدن دولت انجاميده و مخالف خصوصي سازي است ـ نه تنها نشانه اي از عزم خود براي رفع مشكلات بروز نداده بلكه روز به روز بر نارسايي بيشتر و به دنبال آن نارضايتي مشتريان افزوده اند.
بازتاب گسترده اظهارات سردار جزايري در رسانه هاي جهان
هشدار معاون ستاد كل نيروهاي مسلح مبني بر اينكه « هرگونه تعرض به ايران آغاز جنگ جهاني است » بازتاب گسترده اي در رسانه هاي منطقه و جهان به همراه داشت . خبرگزاري « فرانسه » گزارش داد يكي از مقامات ارشد نظامي ايران هشدار داده است هر گونه حمله آمريكا يا اسرائيل به جمهوري اسلامي موجب آغاز يك جنگ جهاني تازه خواهد شد. اين خبرگزاري همچنين گزارش داد « عبد الرحيم موسوي » جانشين فرمانده ارتش ايران نيز اعلام كرد ايران آمادگي دارد دشمنان خود را غافلگير كند. پايگاه خبري « المحيط » نيز با چاپ عكسي در حال خنديدن از محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان و تصويري عصباني از جرج بوش رئيس جمهور آمريكا با تيتري درشت نوشت : ايران تهديد كرد كه در صورت هر گونه تعرض به اين كشور جنگ جهاني ديگري به راه خواهد افتاد. خبرگزاري « آلمان » هشدار سرادار جزايري به آمريكا درباره پيامدهاي دخالت واشنگتن در بحران قفقاز را بازتاب داد. « راديو و تلويزيون مصر » نيز گزارش داد ايران درباره هر گونه تعرض به اين كشور از سوي آمريكا يا اسرائيل و آغاز جنگ جهاني جديد هشدار داد. اين سايت خبري همچنين سخنان امير سيد عبدالرحيم موسوي جانشين جديد فرمانده كل ارتش را بازتاب داد كه طي آن گفته بود : ايران آماده است در صورت لزوم دشمنان را با غافلگيري بزرگ و فراتر از تصورشان مواجه كند. خبرگزاري « شينهوا » نيز ضمن بازتاب سخنان معاون ستاد كل نيروهاي مسلح ايران نوشت : اظهارات سردار جزايري در حالي صورت مي گيرد كه گزارش ها از حضور بي سابقه ناوهاي جنگي آمريكا و اروپا در منطقه خليج فارس حكايت دارد. خبرگزاري بحريني « بنا » نيز از ديگر خبرگزاري هاي اين منطقه بود كه به انعكاس اين خبر پرداخت به نقل از معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح اعلام كرد هرگونه تعرض به ايران آغاز جنگ جهاني است . سايت خبري « ايلاف » نيز به بازتاب اين خبر پرداخت و گزارش داد هشدار اين مقام ايراني در حالي صورت مي گيرد كه در ماههاي اخير مقامات اسرائيل از احتمال حمله نظامي به تاسيسات هسته اي ايران براي آنچه ممانعت ايران از دستيابي به سلاح هسته اي مي نامند سخن به ميان مي آورند. به نوشته ايلاف آمريكا نيز با تاكيد بر اينكه گزينه نظامي را در قبال ايران ترجيح مي دهد ولي در عين حال به سبب آنچه بي توجهي ايران به درخواست هاي بين المللي مبني بر توقف غني سازي اورانيوم مي خواند هرگز اقدام نظامي عليه تهران را منتفي ندانسته است . پايگاه خبري راديو آمريكايي « سوا » « الحره » خبرگزاري روسي « نووستي » پايگاه خبري « القدس » نيز سخنان معاون ستاد كل نيروهاي مسلح را به طور وسيعي بازتاب دادند . شبكه خبري « فرانس 24 » و نيز راديو « مونت كارلو » نيز به انعكاس وسيع اين خبر پرداختند. سايت خبري العربيه نيز كه از حمايت مالي عربستان برخوردار است از ديگر پايگاههاي خبري بود كه به انعكاس اين خبر پرداخت و به نقل از سردار جزايري با تيتري درشت نوشت : هرگونه تعرض به ايران آغاز جنگ جهاني است .
العربيه در ادامه نوشت : ايران بارها تهديد كرده است با كشوري كه خاكش مورد استفاده براي هجوم نظامي احتمالي عليه ايران قرار گيرد به عنوان دشمن برخورد خواهد كرد.
باهنر : امكان اصلاح قانون تغيير ساعت رسمي وجود ندارد
نايب رئيس دوم مجلس شوراي اسلامي گفت كه امكان اصلاح قانون تغييرساعت رسمي كشور در نيمه دوم سال وجود ندارد. محمدرضا باهنر در حاشيه جلسه علني مجلس در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه آيا امكان اصلاح موقت قانون تغييرساعت در نيمه دوم سال با توجه به قرار گرفتن بخشي از ماه مبارك رمضان در مهرماه وجود دارد اظهار داشت : با كمي دقت معضل و مشكلي در اين خصوص پيش نخواهد آمد. نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت : در مجلس هفتم علاقه اي نداشتيم كه موضوع تغيير ساعت رسمي در نيمه دوم سال تبديل به قانون شود كه امروز اصلاح آن چنين گرفتاري هاي قانونگذاري را داشته باشد. نماينده تهران در مجلس يادآور شد كه مشكل قرار گرفتن بخشي از ماه مبارك رمضان در ماه مهر سال آينده نيز به وجود خواهد آمد. باهنر تاكيد كرد : فرايند قانونگذاري فرايندي طولاني و پيچيده است و به مصلحت نيست كه به خاطر 10 روز وقت جلسه علني مجلس را بگيريم . وي اضافه كرد : به رغم مشكلاتي كه وجود دارد زمينه براي قانونگذاري موقت نيز آماده نيست و نمي توان براي آن قانون موقتي نوشت . اين در حاليست كه معاون پارلماني رئيس جمهور از پيشنهاد تغييرساعت در ماه رمضان حمايت كرده بود.
ماده 23 لايحه حمايت از خانواده مساله ساز شده است
دفاع الهه كولايي از زنان معترض به لايحه خانواده كه مقابل درب مجلس تجمع كرده بودند سبب مشاجره لفظي وي با تعدادي از نمايندگان شد. به گزارش سايت برنا الهه كولايي نماينده مجلس ششم كه براي انتقال موضع زنان معترض بيرون از مجلس درباره لايحه حمايت از خانواده به مجلس آمده بود ظهر ديروز با چند تن از نمايندگان دچار بحث و مشاجره شد. فاطمه آليا در اين باره خطاب به كولايي گفت : قوانين فعلي در حمايت از خانواده كافي نيست به همين دليل مردها پنهاني ازدواج مجدد مي كنند. وي افزود : از اين لايحه حدود 47 الي 48 مورد آن در حمايت از زنان است اما شما فقط در روي ماده 23 متمركز شده ايد . كولايي نيز خطاب به آليا گفت : شما به قرآن و قانون اساسي قسم خورده ايد كه حافظ حقوق مردم قانون و كيان خانواده باشيد. وي افزود : ما قانون داريم نمي شود به خاطر تخطي چند نفر كل قانون را ناديده بگيريم . بعد از مشاجره آليا خطاب به كولايي گفت : فردا به دفتر وي برود تا در اين باره باهم صحبت كنند.
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن