تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817131259




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيا نقادي صداوسيما تاريخ انقضا دارد؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آيا نقادي صداوسيما تاريخ انقضا دارد؟
كفاشيان حضور كارمندان سازمان تربيت ‌بدني و كميته ملي المپيك با ID CARD در المپيك را رد كرد... سيمخواه: هنگامي كه خادم، رئيس فدراسيون شدند و به مارتينتي خبر رسيد، ايشان گفتند: كي عوض مي‌شود!.... چرا سوريان بايد از كشتي گير روسيه بترسد، اما كشتي‌گير روسيه از سوريان، دارنده سه عنوان قهرماني جهان نمي‌ترسد؟ كشتي ايران هنوز به حرفه‌اي‌گري نرسيده است!
شب گذشته، ويژه برنامه المپيك پكن، ميزبان محمد رضا يزداني، رئيس‌ فدراسيون كشتي، محمد رضا دليريان مدير تيم ملي كشتي فرنگي و محمود معزي‌پور، سرمربي تيم ملي كشتي آزاد بود تا صدرنشينان كنوني كشتي ايران، بار ديگر به دفاع از عملكرد خويش بپردازند و به نوعي، زمينه توجيه نتايج ورزش نخست ايران در پكن فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ورزشي «تابناك»، يزداني همچون سال اخير، نخست عملكردش را در واليبال بازگو كرد تا به اين ترتيب، يادآوري كرده باشد با دوره طولاني كه به وي در اين رشته فرصت داده شده، توانسته واليبال را متحول سازد و بدين لحاظ، تلويحا خواستار زمان براي بهبود وضعيت كشتي شد.

او به گونه‌اي سخن گفت كه انگار كشتي ايران همچون واليبال، زيرساخت چندان محكمي نداشته و از كار پايه‌اي در كشتي سخن به ميان آورد.

يزداني خرم بار ديگر مدعي شد: برنامه‌ريزي تداركاتي فدراسيون براي كشتي‌گيران ايران كامل بوده و ملي‌پوشان كشتي، بخت لازم را براي مدال‌‌آوري ندارند.

در ادامه تصاويري از رئيس سازمان تربيت‌ بدني به نمايش درآمد كه علي‌آبادي تأكيد مي‌كند به كشتي‌گيران گفته‌ايم برويد، كار كنيد و در هر چهارده وزن مدال بگيريد.

همچنين معزي‌پور در اين تصاوير مدعي شد: همه كارشناسان گفته‌اند تيم ملي كشتي ايران، تيمي نبوده كه برود و در المپيك پكن مدال‌آور باشد! كه البته تحليل‌هاي بيشتر كارشناسان پيش از المپيكف صددرصد در تقابل با نظر معزي‌پور بود. معزي‌پور در اين باره‌ كه آب پاكي را ريخته است، به خبرنگار شبكه سه گفت: آب پاكي را هميشه شما مي‌ريزيد و مسائلي را براي كشتي‌گير درست‌ مي‌كنيد كه خودش را روي تشك باور نكند.

همچنين تصاويري از معزي‌پور پس از شكست ميثم مصطفي جوكار پخش شد كه درباره باخت جوكار گفت: يكي تضعيف روحيه مي‌شود و ديگري هم روانش مريض است؛ تمرينش بيست است، اما در مسابقه نه.

پس از آن تصاويري ديگر از بازگشت كاروان كشتي به ايران نشان داده شد كه معزي‌پور، حرف خود را مبني بر مريض بودن روان جوكار پس مي‌گيرد و بدين شكل، تناقض گفتار و رفتار سرمربي تيم ملي كشتي آزاد به تصوير كشيده شد.

در ادامه پخش تصاوير آرشيوي شبكه سه سيما، تصاويري از اعزام كاروان كشتي ايران به المپيك پكن پخش شد كه در آن يزداني خرم تأكيد داشت، ايران را در جهان با كشتي مي‌شناسند و از به دست آوردن مدال طلا سخن به ميان آورده بود كه دليريان نيز در ادامه كلام يزداني‌خرم، با صراحت بيشتر از كسب مدال يك تا سه مدال، تنها در كشتي فرنگي، خبر داده بود.

در ادامه اين برنامه، دوربين به استوديو بازگشت تا جواد خياباني با لحني تند از معزي‌پور بپرسد كه آيا حرمت كشتي ايران، يك مدال برنز بود و ديگر آن كه چرا معصومي نتوانست دو ثانيه نتيجه بازي را حفظ كند؟
در اين باره معزي‌پور نيز به متغيرهاي فراواني كه در نتايج تأثيرگذار است، اشاره كرد و اين‌كه معصومي اين كشتي‌گير را دو ماه پيش برده بود!

در اين ميان، خياباني يادآور مي‌شود كه كادر فني دو ماه پيش، قول چهارده مدال را داده بود، اما يزداني‌‌خرم به ميان حرف خياباني وارد و مدعي مي‌شود كه پيش‌بيني چهارده مدال را نكرده، اما فدراسيون ‌مدال‌آوري يزداني، ابراهيمي، معصومي، محمدي و تقوي را پيش‌بيني كرده بود!

مجري ويژه ‌برنامه المپيك نيز در همين باره، اين پرسش را مطرح كرد: چگونه مي‌شود، يزداني سال گذشته برابر ده هزار آذربايجاني و رئيس‌جمهور اين كشور، حريف آذربايجاني‌اش را شكست مي‌دهد، اما در المپيك نمي‌تواند همين كار را تكرار كند كه معزي‌پور با لحني خاص گفت: پرسش‌هاي سختي مي‌پرسيد!

معزي‌پور در ادامه با رد عدم آمادگي بدني كشتي‌گيران آزادكار، اين موضوع را كه در روزهاي پاياني اردوهاي آماده‌سازي يكي از ملي‌پوشان در آغاز تمرينات، گفته است كه من مي‌روم براي خودم بدوم و مشخص شده كه از اردوي تيم ملي خارج شده و نيز در پاسخ به اين پرسش كه اين موضوعات چگونه رقم خورده است، تلويحاً آنها را تأييد كرد و دلايل فني همچون ريلكس بودن بازيكنان را براي اين رخداد يادآور شد!

خياباني ادامه بحث را با دليريان، مدير تيم ملي كشتي فرنگي پيگيري كرد و از او پرسيد: چرا حميد سوريان بايد از كشتي گير روسيه بترسد، اما كشتي‌گير روسيه از سوريان، دارنده سه عنوان قهرماني جهان نمي‌ترسد؟

دليريان نيز در آغاز سخنان خود، با رد اضافه وزن سوريان و اشاره به اين كه او تنها براي وزن‌كشي سيصد گرم وزن كم كرده بود، خاطرنشان كرد: نمي‌توان گفت حميد سوريان و ديگر كشتي‌گيران اشتباه نكردند، اما قطعاً كم‌فروشي نكرده‌اند.

او همچنين در ادامه، اين شكست‌ها را اينچنين با مشكلات روحي و رواني ملي پوشان مرتبط كرد و پس از آن، آنها را به جامعه جوان ايران تسري داد و اظهار داشت: من در دهكده المپيك، ديدم كه ورزشكاران ايران هيچ‌كدام با هم سلام نمي كردند و شاداب نبودند و اين به كشتي مختص نمي‌شد و بچه‌ها يك حالت خاصي داشتند!
اين هم چيزي است كه به جامعه بازمي‌گردد؛ پهلوانان ما نماد جوانان ما هستند؛ رفاقت‌ها و دوستي‌ها هم در جامعه زودگذر است، يعني صميمانه نيست!

در اين لحظه، خياباني در انتقاد به اين طرز بيان معزي‌پور، اين گفته دليريان را رد و تأكيد كرد: شرايط جوانان ايران بدين شكل نيست تا يزداني خرم مجبور به اصلاح گفتار دليريان شود.
در ادامه اين نشست نيز توجيهات متعددي براي شكست ها مطرح شد، اما در مجموع بايد پرسيد چه مشكلي پيش آمده كه امروز كشتي ايران با اين توجيهات، درصدد پشت سرگذاشتن توفاني است كه در پي ناكامي به راه افتاده است.

اما كار به اينجا پايان نيافت و عصر روز جمعه، بار ديگر، كادر فني تيم‌هاي ملي كشتي، متشكل از سيم‌خواه، سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي، محمدرضا دليريان، مدير تيم ملي كشتي فرنگي و محمود معزي‌پور، سرمربي تيم ملي كشتي آزاد به استوديو چهارده آمدند تا با همكاري بهمن ميرزايي و فردين‌ معصومي، به دفاع از عملكردشان بپردازند.

در آغاز اين نشست، سيم‌خواه با اشاره به كارنامه‌اش و نيز ‌با بيان اين مطلب كه زمان كافي براي توجيه شكست‌ها وجود ندارد، با تذكر خياباني اين گفته خود را اصلاح كرد و به كمبود زمان براي براي دلايل فني شكست اشاره نمود!
در ادامه نيز اظهارات ضد و نقيضي از سوي حاضران مطرح شد كه هر يك پاسخ‌هاي خاص خود را دريافت كرد تا سرانجام، كشتي نتواند توپ شكست‌هايش را در زمين ديگري بيندازد.

اينها همه در حالي است كه آمارهاي متعدد فني و آماده‌سازي كه توسط مجري برنامه زير سؤال رفت، نتوانست به عنوان دلايل قانع‌كننده‌اي براي شكست‌هاي كاروان ايران به شمار رود.

همچنين سيم‌خواه با اشاره به باخت برخي از قهرمانان المپيك و جهان، تأكيد كرد: توقع مردم بيش از اندازه بالا رفته است؛ اصلاً نتايج كشتي ايران فاجعه نيست!... كشتي ايران هنوز به حرفه‌اي‌گري نرسيده است!
حتي فردين معصومي، در ادامه، مسائل ديگري همچون كمبود برنامه‌هاي كشتي در تلويزيون را دليل شكست عنوان كرد كه با پاسخ مجري تلويزيون ديگر به آن ادامه نداد.

در اين ميان، سيم‌خواه به دلايلي همچون تغيير متعدد رؤساي فدراسيون‌ كشتي در چند سال اخير اشاره كرد و ادامه اين روند را عامل ضربه خوردن به كشتي خواند تا از يزداني خرم حمايت كرده باشد و در ادامه تأكيد كرد: هنگامي كه آقاي خادم، رئيس فدراسيون شدند و به آقاي مارتينتي خبر رسيد، ايشان گفتند: كي عوض مي‌شود!

ادامه گفته‌هاي سيم‌خواه با كلام خياباني همراه شد كه اظهار داشت: عذر مي‌خواهم آقاي سيم خواه، شما داريد مغلطه مي‌كنيد.

رضا سيم‌خواه اما در پاسخ به پرسش‌هاي خياباني، مباحث ديگري را نيز مطرح كرد كه ارتباطي به موضوع نداشت. سيم خواه كه عصباني شده بود، گفت: مگر آقاي مهدي رستم پور چند ساله است كه درباره كشتي سخن مي‌گويد؟ ايشان تا چند سال پيش، عكس كشتي‌گيرها را جمع مي‌كرده است.

بلافاصله جواد خياباني گفت: آقاي سيم‌خواه، شما «مارتين اسكورسيزي» كارگردان معروف آمريكايي را مي‌شناسيد؟ ايشان هم عكس ستارگان سينما را جمع‌آوري مي‌كرد، اما امروز از بزرگان سينماي دنياست. ضمناً مگر در دانش مهدي رستم پور ترديدي است؟!

سيم‌خواه بحث مجله دنياي كشتي به سردبيري رستم پور را پيش كشيد كه همچون بقيه اظهاراتش، ارتباطي با موضوع نداشت و سپس به خياباني گفت: شما حرف آقاي رستم پور را باور مي‌كنيد، ولي حرف من را باور نمي‌كنيد، كه جواد خياباني با تذكر جدي به او براي توهين نكردن به اشخاص، خواستار پاسخگويي مستقيم به پرسش‌ها شد.

سپس محمد طلايي، مربي سابق تيم ملي كشتي روي خط آمد و گفت: معزي پور و صنعتكاران بودند كه نام من را خط زدند. معزي پور گفت: مهدي تقوي مي‌خواست فقط خودم كنارش باشم! بلافاصله خياباني گفت: اما مهدي تقوي گفته: اگر قهرمان مي‌شدم، مدالم را مي‌آوردم مي انداختم دور گردن محمد طلايي.

فردين معصومي نيز گفت: من هم همچون همه اعضاي تيم، در نامه‌اي كه براي فدراسيون نوشتيم، خواستار حضور محمد طلايي بودم، اما متاسفانه اين امر صورت نپذيرفت.

كفاشيان نيز در بخش ديگري از برنامه روي خط آمد و با رد حضور كارمندان سازمان تربيت ‌بدني و كميته ملي المپيك با ID CARD در المپيك، علت حضور نيافتن مربيان بيشتر كشتي در المپيك را محدوديت سهميه‌هاي ايران خواند.

آيا واقعيت شكست ايران، آن‌گونه كه دليريان مدعي است، برقرار نكردن دوستي‌هاي پايدار در سطح جامعه است و كشتي‌گيران، كادر فني و مديريت فدراسيون مبري از هر تقصيري هستند؟ پس علل اين شكست‌ها چيست و چگونه بايد براي رفع نقيصه‌هايي كه كشتي ايران را تا كمر برابر قدرت‌هاي كوچك جهان خم كرده، اقدام كرد؟

از سوي ديگر، اين پرسش نيز مطرح است كه نگاه انتقادي صدا و سيما به ورزش تا چه زمان ادامه خواهد داشت و آيا با فروكش‌ كردن فشار افكار عمومي، همان رفتارهاي گذشته رسانه ملي در برابر ورزش تكرار نخواهد شد؟

بايد منتظر بود و ديد تاريخ انقضاي نقادي سازمان صداوسيما درباره حوزه ورزش كشور در روزهاي آتي و همزمان با آغاز ماه مبارك رمضان فرا مي‌رسد؟ مسلما رسانه ملي بايد از رخدادهايي كه در المپيك روي داد، درس بگيرد و با استمرار بخشيدن به انتقادات با روندي منطقي، پس از شكست‌ها براي كاهش فشار افكار عمومي دست به نقادي‌هاي سنگين و خلاف جهت تعريف‌هاي پيشن نزند تا بدين شكل، اعتماد عمومي را بيش از پيش به دست آورد.
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن