تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815338009




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محمدي زاده:توسعه خراسان رضوي بر مبناي چشم انداز 20 ساله كشور است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: محمدي زاده:توسعه خراسان رضوي بر مبناي چشم انداز 20 ساله كشور است
مشهد - خبرگزاري مهر: استاندار خراسان رضوي گفت: خراسان رضوي بر اساس اسناد توسعه و چشم انداز 20 ساله كشور توسعه مي يابد زيرا در غير اين صورت توسعه نمي تواند مفيد و سازنده باشد.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، محمدجواد محمدي زاده، ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: تحولات عظيمي در استان در حوزه كشاورزي، مسكن، صنعت و معدن رخ داده است كه تماما بر اساس اسناد توسعه و چشم انداز 20 ساله كشور است.

وي با اشاره به توزيع سهام عدالت ميان 430 هزار نفر از افراد تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي و بسيجيان فاقد مسكن در مرحله اول و توزيع سهام عدالت ميان 480 هزار نفر از روستاييان و عشاير استان در مرحله دوم گفت: مرحله سوم توزيع سهام عدالت نيز تا پايان سال اجرايي مي شود.

محمدي زاده اظهار داشت: فراهم ساختن زيرساختهاي توسعه و آموزش، لازمه رشد همه جانبه استان است و به همين منظور شهركهاي صنعتي متعددي در مناطق محروم خراسان رضوي از جمله تايباد، خواف، رشتخوار و بجستان و چندين نقطه ديگر ساخته شد و امروز 36 شهرك صنعتي در استان فعال است.

استاندار خراسان رضوي با اشاره به الزام سرمايه گذاري حداقل 40 درصد از بودجه استان در مناطق محروم گفت: معناي عدالت، توزيع عادلاته ثروت و منابع در ميان نقاط مختلف استان است.

وي بر لزوم ارتباط مستقيم با مردم براي آگاهي از خواسته هاي اصلي آنان تأكيد كرد و اظهار داشت: اگر حمايت مردم و پشتيباني آنان از سياستهاي دولت وجود نداشت، توفيقي حاصل نمي شد.

محمدي زاده با اشاره به تصويب طرح ساخت 122 هزار واحد مسكوني در قالب مسكن مهر براي خراسان رضوي عنوان كرد: تعاوني ها تشكيل شده و متقاضيان شناسايي و پردازش شده اند و مراحل آماده سازي زمين نيز صورت گرفته است.

استاندار خراسان رضوي در خصوص طرح ممنوعيت تردد در خيابانهاي اطراف حرم گفت: به دليل حجم بالاي خودروهاي شخصي زائران و مجاوران، اجراي اين طرح الزامي بود، البته بايد سرويسهاي حمل و نقل تقويت شود و در جهت رفع مشكلات ساكنين محدوده اطراف حرم تلاش بيشتري صورت گيرد.

وي افزود: مشهد با 700 هزار حاشيه نشين، 10 درصد حجم حاشيه نشينان كشور را به خود اختصاص داده است و ما نياز آنان را به رسميت مي شناسيم و خدمات مي دهيم، اما حاشيه نشينان نيز بايد تكليف مالكيت زمين هايي را كه در آنها ساكن هستند مشخص كنند و رعايت ضوابط شهري را بكنند تا بتوانيم خدمات ارائه شده به آنان را بهبود بخشيم.

محمدي زاده در خصوص مشكلات دريافت وام از بانكها گفت: بر اساس سيستم نظارت مالي پيش بيني شده توسط دولت، مديران بانكها مي توانند با تصميم شعبه تا سقف 500 ميليون ريال تسهيلات به متقاضيان ارائه دهند تا مشكلات دريافت طولاني مدت وام ها حل شود.

استاندار خراسان رضوي با اشاره به جمعيت مشهد اظهار داشت: بر اساس طرح جامع و تفصيلي مشهد، مجوز ساخت ساختمان هاي تا 60 طبقه هم داده شده است، اما منتظر سرمايه گذار هستيم.

وي از طي مراحل پاياني گشايش LC براي تقويت ناوگان اتوبوسراني داخل شهري خبر داد و افزود: همچنين خطوط 2، 3، 4 قطار شهري مشهد در حال انجام است و براي تأمين واگن هاي خط اول قطار شهري نيزتصميم گيري شده است.

محمدي زاده با اشاره به ايجاد 95 هزار شغل جديد و تثبيت 110 هزار شغل طي سه سال گذشته عنوان كرد: خراسان رضوي با نرخ بيكاري هفت درصد از نظر پايين بودن اين نرخ در كشور رتبه دوم را دارد.

وي گفت: 50 درصد ظرفيت اقامتي كشور در مشهد است و 510 موافقتنامه اصولي با هزينه پنج هزار و 500 ميليارد ريال براي توسعه اين ظرفيت منعقد شده است و عمليات اجرايي آنها در حال انجام است.

محمدي زاده از ايجاد اولين مركز آزاد درماني براي درمان بيماران خارجي بدون دريافت ويزا در مشهد خبر داد و افزود: تا پايان شهريور ماه آب سد دوستي به مشهد مي رسد و در كنار بهره برداري از 34 سد فعال و 350 چاه تأمين آب شرب مورد نياز مشهد را فراهم مي كند.

استاندار خراسان رضوي ادامه داد: به منظور تامين آب مورد نياز مشهد، شش سد و 150 چاه تأمين آب در حال ساخت است و اميدواريم با ايجاد اين ظرفيتهاي جديد همچون سال جاري در سال بعد نيز هيچگونه قطعي آب و برق نداشته باشيم.
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن