تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اندكى حقّ، بسيارى باطل را نابود مى كند، همچنان كه اندكى آتش، هيزم هاى فراوانى را م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815173583




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير عامل شركت پايانه هاي نفتي ايران: سالانه 29 هزار شناور در خليج فارس سوخت گيري مي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: مدير عامل شركت پايانه هاي نفتي ايران: سالانه 29 هزار شناور در خليج فارس سوخت گيري مي كنند


تهران – خبرگزاري ايسكانيوز: مديرعامل شركت پايانه هاي نفتي اعلام كرد: در حال حاضر سهم ايران در سوخت رساني به شناورها 10 درصد است و در مجموع سالانه 29 هزار شناور در خليج فارس سوختگيري مي كنند.

پايانه نفتي جاسك پشتيبان پايانه خارك
به گزارش روز يكشنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، موسي سوري مدير عامل شركت پايانه هاي نفتي ايران در نشست خبري خود به مناسبت هفته دولت اعلام كرد: در اين هفته براي اولين بار اجاره شناور به منظور حمل نفت خام به صفر رسيده و در حال حاضر يك بشكه نفت خام سبك يا سنگين صادراتي ايران روي آب نمي ماند.
وي افزود: دو كشتي مخصوص هم موظفند نفت فروزان را پس از مخلوط شدن با ميعانات گازي به بندر عباس جهت استفاده پالايشگاه ها منتقل كنند.
سوري در خصوص پايانه هاي نفتي موجود در كشور اظهار داشت: بزرگترين آن ها پايانه خارك با 44 مخزن و ظرفيت 20 ميليون بشكه نفت خام و فرآورده هاي آن است.
وي اضافه كرد: پايانه "نكا" نيز در حال حاضر 5/1 ميليون بشكه ظرفيت دارد كه با طرح مصوب ديگري اين ميزان به 5/2 ميليون افزايش خواهد يافت.** احيا سوخت رساني به كشتي هاي نفتي پس از 28 سال
مدير عامل شركت پايانه هاي نفتي ايران با اعلام خبر فوق اذعان داشت: سال گذشته پنج درصد از سوخت رساني به كشتي ها در خليج فارس را انجام داديم در حال حاضر به سهم 10 درصدي در حوزه خارك، بندرعباس و قشم رسيديم و امسال به 25 درصد سوخت رساني خواهيم رسيد.
وي افزود: با اين سهم سالانه چهار تا پنج هزار كشتي نفتي در خليج فارس سوختگيري مي كنند كه در مجموع تعداد كل آنها 29 هزار شناور شامل باري، نفتي، مسافري و غيره است.
وي تصريح كرد: از سوي موسسه "جوران" كه مقايسه تطبيقي پايانه هاي نفتي دنيا را انجام مي دهد با پايانه هاي نفتي خارك به عنوان بهترين گروه به لحاظ پهلوگيري، بارگيري و سوخت رساني به كشتي ها معرفي شد كه اين همه به خاطر توانايي هاي كشور و كيفيت FULL ايران است.
** يكپارچه سازي مديريت پايانه هاي نفت و گاز كشور
مدير عامل شركت پايانه هاي نفتي در اين رابطه گفت: اساسنامه قانوني اين شركت مشخص كرده كه مسوول اصلي ساماندهي و نظارت بر پايانه هاي نفتي كشور شركت پايانه هاي نفتي ايران است اما به دليل تمركز بر نوسازي پايانه خارك و رساندن آن به استانداردهاي بين المللي در چند سال گذشته محقق نشده است.
وي بر سياست يكپارچه سازي تاكيد كرد و اعلام كرد: در حال حاضر پايانه هاي بزرگ نفتي در اختيار شركت پايانه هاي نفتي ايران است و 13 پايانه كوچك و پراكنده موجود در كشور نيز پس از تحقق اين سياست تحت نظارت اين شركت قرار مي گيرند.
** تحول حوزه "سوآپ" در هفته دولت
مرتضي سوري در خصوص اين حوزه يادآور شد: عليرغم اينكه خط باكو- تفليس- جيحان به طول 1700 كيلومتر از نظر كارشناسان توجيه اقتصادي و سياسي نداشت در آن مقطع با اهدافي روشن به منظور منزوي كردن ايران احداث شد.
وي با ابراز خرسندي اعلام كرد: در هفته دولت با اقدامات و مذاكرات مجموعه مديريت "نيكو" تغيير جهت استراتژيك رخ داد و باعث شد نفت آذربايجان به سمت ايران بيايد.
سوري از تخليه هفت فروند كشتي تا امروز خبر داد و اعلام كرد: در ماه آينده از 55 فروند كشتي آذربايجان 14 فروند به سمت ايران "سوآپ" خواهند شد و اين يك موفقيت سياسي و اقتصادي براي كشور است.
وي ادامه داد: در حال حاضر ظرفيت سوآپ به 100 هزار بشكه رسيده كه تا پايان سال به 200 هزار بشكه خواهد رسيد كه نفت كشورهاي روسيه، قزاقستان، تركمنستان و آذربايجان را شامل مي شود.
وي افزود: سال آينده ميزان سوآپ به 370 هزار بشكه مي رسد كه در سال هاي آتي به يك ميليون بشكه خواهد رسيد و از اين طريق نفت خام از پايانه نفتي نكا ( شمال) دريافت و از پايانه خارك براي دريافت مجوز صادرات اقدام مي شود.
** پايانه جاسك پشتيباني براي پايانه خارك
موسي سوري يادآور شد: سال گذشته پيشنهادي از سوي وزارت نفت به هيات وزيران براي احداث پايانه دوم صادراتي كشور در درياي عمان براي پشتيباني از پايانه خارك داده شد.
وي افزود: در اواخر سال گذشته اين پيشنهاد توسط هيات وزيران تصويب و در تاريخ 27 تيرماه 86 ابلاغ شد تا جاسك به عنوان مركز بزرگ انرژي منجر به توسعه حوزه جنوب شرقي كشور شود.
وي ادامه داد: در اين راستا قرار شد بخشي از نفت كشور از "گره" به جاسك توسط خطي منتقل شود، يك خط از نكا به جاسك كشيده و يك خط هم گاز تركمنستان را به جاسك انتقال دهد.
سوري اضافه كرد: همزمان كار مطالعاتي طرح، توسط شركت پالايش و بخش انجام شده و در حال حاضر هم در حال انتخاب مشاورهستيم.
وي خاطر نشان كرد: با اين اقدام توسعه صنعتي و افزايش امنيت جنوب شرقي كشور محقق خواهد شد و پايانه خارك داراي يك پشتيبان خواهد بود./02 /144/125

اخبار مرتبط
• صادرات بيش از شش ميليون بشكه نفت در 24 ساعت
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن