تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814810504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قرمز يا آبي؟ اينجا هم مسئله همين است!


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: اين روزها هر مجله و روزنامه‌اي را كه باز مي‌كنيم پر از مطالبي راجع به مواد‌غذايي و اصول غلط و درست تغذيه است.
[تصویر: r_b_kh.gif]

[تصویر: l_b_kh.gif]
اين روزها هر مجله و روزنامه‌اي را كه باز مي‌كنيم پر از مطالبي راجع به مواد‌غذايي و اصول غلط و درست تغذيه است. اين همه اطلاعات گاهي ما را گيج مي‌كند و بالاخره نمي‌دانيم چه بخوريم و چه نخوريم اما راه ساده‌اي براي تشخيص بهترين نوع تغذيه كه همه مواد‌غذايي لازم و ويتامين‌ها و املاح حياتي را به بدن ما مي‌رساند وجود دارد. فكر كنيد برنامه غذايي شما مثل يك بوم نقاشي است كه مي‌خواهيد شادترين نقاشي دنيا را روي آن بكشيد. براي كشيدن اين نقاشي بايد از رنگ‌هاي شاد و عميق به وفور استفاده كنيد. در تغذيه سالم هم همين‌طور؛ براي آن‌كه از رسيدن همه مواد به بدن خود مطمئن شويد رنگ‌هاي مختلف ميوه‌ها و سبزي‌هاي طبيعت را درنظر بگيريد و تا مي‌توانيد آنها را باهم مخلوط كنيد. نتيجه كار، بدني سالم و شاداب مي‌شود. در واقع بدون آن‌كه مجبور باشيد به‌دنبال خواص تك تك خوراكي‌ها برويد مي‌توانيد تنها با يك جمع بندي از روي رنگ آنها تغذيه خود را بهبود دهيد.

قرمز بخوريد تا مشكل قلبي نگيريد
سبزي‌ها و ميوه‌هاي قرمز رنگ، حاوي ماده با ارزشي به نام ليكوپن هستند. ليكوپن نوعي كارتنوئيد است كه كوله باري از فوايد تغذيه‌اي را به همراه خود دارد. ليكوپن پوست را در برابر آسيب اشعه‌هاي مضر آفتاب محافظت مي‌كند، احتمال ابتلا به مشكلات قلبي را كاهش مي‌دهد و درصد ابتلا به سرطان را پايين مي‌آورد. در زمان انتخاب خوراكي‌هاي قرمز، بهتر است قرمز‌ترين آنها را انتخاب كنيد تا ليكوپن بيشتري به بدن شما برسد.


[تصویر: 5031_579.jpg]


قدرت جادويي
با خوراكي‌هاي قرمز توان ريه خود را بالا ببريد. پژوهش‌ها نشان مي‌دهند رنگ قرمز ناشي از ليكوپن موجود در اين خوراكي‌ها علائمي مثل خس خس سينه، نفس تنگي و كمبود نفس حين انجام حركات ورزشي را كاهش مي‌دهد.


[تصویر: 5032_501.jpg]


گوجه فرنگي ملكه قرمزها
اين صيفي كه ملكه قرمزهاي ليكوپن‌دار است، سرشار از ويتامين‌هاي A،C و K است كه در تقويت استخوان‌ها نقش حياتي ايفا مي‌كند. گوجه را به‌صورت رب، سس يا پخته بخوريد چون گوجه حرارت ديده 3 برابر بيشتر از گوجه خام ليكوپن در خود جاي مي‌دهد.


[تصویر: 5033_173.jpg]


فلفل دلمه‌اي قرمز، بمب ويتامين C
فلفل‌هاي دلمه‌اي قرمز در قياس با خويشاوند سبزشان 2 برابر ويتامين C بيشتر و 9 برابر ويتامين A افزون‌تري دارند. شايد باورتان نشود ولي تحقيقات نشان مي‌دهد فلفل‌هاي قرمز شيرين در بهبود همه امراض از آسم گرفته تا انواع سرطان نقش موثري بازي مي‌كنند.


[تصویر: 5034_894.jpg]


‌هندوانه، منبع ويتامين C
هندوانه، خنك و شيرين تابستاني سرشار از ويتامين‌هاي C و A است. اين ويتامين‌ها در بدن عليه راديكال‌هاي آزاد سرطان‌زا دست به كار مي‌شوند و آنها را از بين مي‌برند. جالب است بدانيد هندوانه هم خنك و هم به‌صورت كبابي شده قابل مصرف است.

ميوه نارنجي چه خاصيتي دارد؟
بتاكاروتن ماده‌اي است كه رنگ خوشرنگ نارنجي را به هويج و كدو حلوايي مي‌دهد. وقتي بتاكاروتن وارد بدن شما مي‌شود به ويتامين A كه يكي از قوي‌ترين آنتي اكسيدان‌هاست تبديل شده و با تقويت سيستم ايمني بدن شما و تسهيل ارتباط ميان سلولي و نيز مبارزه با راديكال‌هاي آزاد، سلامت كلي بدن شما را افزايش مي‌دهد.


[تصویر: 5036_280.jpg]


‌ پرتقال ضد‌فشار خون
اين غول ويتامين C خاصيت اعجاب انگيز كاهش فشار خون و نيز كاهش انواع التهاب‌هاي داخلي را دارد. گرچه نوشيدن آب پرتقال بد نيست اما خوردن گوشت پرتقال است كه تمام خواص ناشي از فيتونونترينت‌هاي موجود در پرتقال را به بدن شما مي‌رساند. جالب است بدانيد بهترين قسمت يك پرتقال، پوست آن است. تمام خواص پرتقال به‌صورت فشرده در پوست آن‌جا گرفته‌ است. شما مي‌توانيد رنده يا خلال پوست پرتقال را در انواع سالاد‌، پلو و شيريني‌ استفاده كنيد.

‌ قدرت جادويي نارنجي
رنگ نارنجي سبزي‌ها، ديد شبانه شما را بهتر مي‌كند.چون وجود ويتامين A براي ايجاد رنگ‌دانه در شبكيه چشم كه به ديد شبانه كمك مي‌كند، حياتي است.


[تصویر: 5035_891.jpg]


‌ گرمك دوست چشم
ويتامين‌A نه تنها براي چشم مفيد است بلكه توانايي تقويت ريه‌هاي‌تان را هم دارد. گرمك كه حاوي مقادير زيادي ويتامين A و C است با ياري رساندن به گلبول‌هاي سفيد، انواع عفونت‌هاي موجود در بدن را از بين مي‌برد. براي اين‌كه از خواص گرمك به‌طور كامل بهره ببريد آن را با كمي ماست، عسل و ليموترش تازه در مخلوط كن بريزيد و به‌عنوان نوشيدني يا دسر خنك ميل كنيد.


[تصویر: 5037_692.jpg]


‌ هويج، قهرمان نارنجي
هويج بيش از بقيه هم رنگ‌هاي خودش، كاروتن دارد، همين مسئله آن را قهرمان نارنجي‌ها مي‌كند. هويج را به‌صورت تازه يا آب گرفته مصرف كنيد.

‌ كدو حلوايي زرد بي‌رقيب
كدوحلوايي‌‌ نارنجي و شيرين پر از انواع ويتامين‌هاي خوب براي بدن شماست. انواع ويتامين‌هاي B، فولات، منيزيم و فيبر هم جزوي از مواد بي‌رقيب و مفيد موجود در كدو حلوايي است. بهترين راه مصرف كدو حلوايي به‌صورت پوره در انواع سوپ يا سرخ شده روي گريل يا فر است.

به خانواده زردها خوش آمديد
زردها هم خانواده خوراكي‌هاي نارنجي هستند و مثل نارنجي‌ها سرشار از كارتنوئيد.يكي از كارتنوئيدهاي معمولي بتا كريپتوزانتين نام دارد كه حدود نيمي از ويتامين A بدن را به شكل بتا كاروتن تامين مي‌كند. پژوهش‌ها نشان مي‌دهد وجود اين ماده در بدن، احتمال ابتلا به سرطان ريه و آرتروز را كاهش مي‌دهد.

موز طلائي و پر پتاسيم

موز، حاوي پتاسيم بالاست و در ساختن استخوان‌هاي محكم و مقاوم به بدن شما كمك مي‌كند ضمن اينكه تركيبات پروبيوتيك موجود در موز، جذب انواع مواد مغذي را تسهيل مي‌كند. هنگام خريد سعي كنيد موزهاي طلائي و رسيده را انتخاب كنيد.

قدرت جادويي

خوراكي‌هاي زرد، التهاب مفاصل بدن را كاهش داده و نرمش و انعطاف پذيري مفاصل را بالا مي‌برد، ضمن اينكه دستگاه تنفسي را تقويت كرده و تنگي نفس را تا حدي برطرف مي‌كند.


[تصویر: 5039_565.jpg]


فلفل دلمه‌اي زرد گنج ويتامينC
فلفل دلمه‌اي زرد، گنج ويتامين C است.اين صيفي 2 و نيم برابر پرتقال ويتامين C در خود جا مي‌دهد. فلفل دلمه زرد را مي‌توانيد در انواع سالاد به‌صورت خام يا گريل شده استفاده كنيد.


[تصویر: 5038_778.jpg]


ذرت سرشار از تيامين
بلال خوشمزه، سرشار از تيامين است كه در توليد انرژي و عملكرد ادراكي انسان نقش حياتي دارد. آن ‌را به‌صورت كبابي يا پخته به همراه كمي كره و نمك ميل كنيد.

آناناس دوست معده
آناناس علاوه بر كاروتنوئيد، حاوي بروملين است و به‌طور چشمگيري عملكرد سيستم گوارشي را بهبود مي‌دهد. بهتر است آناناس را تازه يا كبابي ميل كنيد.

وقتي به آنتي‌اكسيدات نياز داريد
رنگ آبي و بنفش زيباي سبزي‌ها و ميوه‌ها به دليل وجود فلاونوئيدهاي خاصي به نام آنتوسيانين هاست كه در بهبود عملكرد قلب و تقويت حافظه كوتاه مدت نقش حياتي دارند.

‌چغندر، جنگجوی ضد‌سرطان
بتاسیانین، ماده‌ای ضد‌سرطان است كه رنگ بنفش تيره را در چغندر به‌وجود می آورد. ریشه خوراكی چغندر سرشار از فیبر، پتاسیم و منگنز است. چغندر را می توان به‌صورت خام یا پخته در انواع غذاها استفاده كرد.


[تصویر: 5040_615.jpg]


‌ انگور تیره رنگ راز طول عمر
یكی از عوامل طول عمر فرانسوی‌ها استفاده از انگور و فرآورده‌های مرتبط با آن است. هر چه انگور تیره‌تر باشد میزان تمركز فلاونوئیدهای درون آن نیز بیشتر است.

‌بادنجان، دشمن بيماري ها
ماده رنگي به نام ناسونين به‌طور فشرده در پوست بادنجان وجود دارد كه طبق يافته‌هاي دانشمندان خاصيت ضد‌بيماري دارد. پس بهتر است تا جاي ممكن بادنجان را با پوست بپزيد و بخوريد.

‌شاتوت منبع ويتامين C

یك پیمانه شاتوت می تواند 5 درصد فولات و 50 درصد ویتامین C مورد نیاز بدن یك نوجوان را تامین كند.شاتوت حاوی مقادیر زيادي آنتی اكسیدان بوده و با رادیكال های آزاد بدن مقابله می كند.

‌ آلو سیاه، آهن شیرین

آلوی سیاه مانند هم خانواده های بنفش خود مملو از آنتی اكسیدان‌هاست، اما آلو، خاصیت ویژه دیگری هم دارد كه آن‌را از هم گروه‌هایش متمایز می‌كند.آلو باعث جذب بهتر آهن در بدن شده و در درمان كم خونی كاربرد دارد. آن‌را به‌صورت خام یا حتی پوره شده نیز می‌توانید استفاده كنید.

سبز از آهن تا بينايي
ويتامين‌هاي موجود در خوراكي‌هاي سبز رنگ استخوان‌ها، عضلات و مغز شما را تقويت مي‌كند. خوراكي‌هاي سبز، بيشترين ميزان لوتئين و زآكسانتين را در خود جاي داده‌ اند؛ اين آنتي‌اكسيدان‌هاي قدرتمند، ديد شما را بهبود بخشيده و چشمان‌تان را تقويت مي‌كند.

قدرت جادويي
خوراكي‌هاي سبز، ديد چشمان‌تان را تيز كرده و با تحريك رشد بافت‌ها و جلوگيري از رشد باكتري‌ها، بدن‌تان را در مقابل پيري و بيماري محافظت مي‌كند. جالب است بدانيد استفاده موضعي از اين خوراكي‌ها سرعت شفاي زخم‌ها و ضايعات پوستي را تا 25 درصد افزايش مي‌دهد.

كدو سبز، قهرمان تابستاني
كدوي سبز تابستاني، گنجينه‌اي است از انواع مواد مغذي از امگا 3 گرفته تا مس. براي تنوع مي‌توانيد كدوي رنده شده را در انواع كيك‌هاي عصرانه بريزيد.

كلم بروكسل، ضد‌سرطان
كلم بروكسل از قدرتمندترين سبزي‌هاي ضد‌سرطان روي كره زمين است اما اكثر افراد، مزه كلم بروكسل را دوست ندارند. براي حل اين مشكل به جاي بخار پز كردن، مقداري از كلم‌هاي شسته شده را با روغن زيتون در فر قرار دهيد تا كاراملي و ترد شوند.

آووكادو، چرب و مفيد
آووكادوي خامه‌اي و خوشرنگ منبعي غني‌ از چربي‌هاي تك اشباعي است كه براي سلامت قلب شما لازم هستند. آووكادو را مي‌توانيد به‌صورت خام همراه با ليمو در سالاد و انواع خوراك‌ها استفاده كنيد.


[تصویر: 5041_143.jpg]


بروكلي

در هر پيمانه بروكلي ويتامين C و K لازم براي عملكرد 2 روز بدن شما نهفته شده است. بهتر است بروكلي را كمي بخار پز كرده يا در كمي روغن زيتون تفت دهيد، سپس ميل كنيد.

نخود سبز، محرك روده
يك پيمانه نخود سبز مي‌تواند يك سوم نياز بدن شما به فيبر را تامين كند. نخود سبز را مي‌توانيد به‌صورت پوره به همراه سير و روغن زيتون روي نان ساندويچي ماليده و استفاده كنيد.

اسفناج، اكسيژن رسان سبز
اسفناج يكي از بهترين منابع فولات است كه با كمك به توليد گلبول‌هاي قرمز، اكسيژن رساني به بدن را تقويت مي‌كند. بهتر است اسفناج را با كمي ليموترش يا خوراكي اسيدي بخوريد تا جذب آهن آن در بدن افزايش پيدا كند.

منبع : مجله سیب سبز





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 345]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن