تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816710774




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توقف مجوز ساخت مسكن‌مهر


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: وزارت مسكن در یك ابلاغیه رسمی صدور هر نوع مجوز ساخت مسكن‌مهر را تا اطلاع‌ ثانوی متوقف كرد. به این ترتیب انبوه‌سازان برای ادامه فعالیت ساختمانی چنانچه بخواهند از مزایای مسكن‌مهر استفاده كنند باید در لیست انتظار ثبت‌نام كنند و در غیر این صورت مجبور هستند مسیر دشوار سرمایه‌گذاری و تامین نقدینگی در ساخت‌وسازهای معمولی را ادامه دهند.

طی دو سال اخیر به دلیل اعمال معافیت ورود سرمایه‌ ریالی انبوه‌ساز به مسكن‌مهر و ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت بانكی، بیش از سه‌هزار انبوه‌ساز وارد این طرح شدند و به شكل پیمانكار پروژه‌های 99ساله درآمدند؛ اما در حال حاضر وزارت مسكن به دو دلیل جلوی این وضعیت را مسدود كرده است.

براساس تصمیم جدید وزارت مسكن مقرر شده است؛ بعد از آنكه حداقل نیمی از واحدهای مسكونی‌مهر در حال ساخت به بهره‌برداری قطعی رسید، به تدریج با انبوه‌سازان قراردادهای جدید منعقد شود كه پیش‌بینی می‌شود زمان آغاز مجوزهای جدید حداقل از نیمه دوم امسال باشد. هم اكنون به رغم آنكه حجم قابل توجهی مسكن‌مهر در حال ساخت است، اما تكلیف واگذاری این واحدها به متقاضیان و همچنین نحوه اتصال متقاضی به سازنده، نامشخص و مبهم است و به همین دلیل قرار است بعد از رفع این ابهام در صورتی كه در شهرهایی از كشور تقاضای جدید وجود داشته باشد، مجوز ساخت مسكن‌مهر صادر شود.

همچنین دلیل دیگری كه برای تصمیم ناگهانی به توقف صدور مجوز مسكن‌مهر مطرح است، به تسهیلات بانكی مربوط می‌شود. در حال حاضر بانك عامل مسكن‌مهر تعهدی بیش از 24 هزار میلیارد تومان به انبوه‌سازان دارد، اما فقط 14 هزار میلیارد آن پرداخت شده است.

به این ترتیب انبوه‌سازان كه طی دو سال گذشته با استفاده از بازار ساخت مسكن‌مهر به فعالیت‌ خود رونق داده بودند، باید در ماه‌های آتی مسیر سرمایه‌گذاری در داخل شهرها را دنبال كنند. مزیت عمده مسكن‌مهر برای انبوه‌سازان معافیت آنها از سرمایه‌گذاری و تامین نقدینگی است؛ طوری كه سازنده‌ها در این طرح 80 درصد هزینه ساخت را تسهیلات دریافت می‌كنند و 20 درصد مابقی نیز از سوی متقاضیان پرداخت می‌شود. این در حالی است كه اكنون با توقف واگذاری مسوولیت ساخت مسكن‌مهر به انبوه‌سازان، این گروه از سازنده‌ها باید از مسیرهای دشوار برای تامین نقدینگی مورد نیاز ساخت‌وسازهای معمولی عبور كنند.

طبق تازه‌ترین گزارش رسمی وزارت‌مسكن، تاكنون نزدیك به 2 میلیون مجوز ساخت مسكن‌مهر صادر شده كه از این تعداد برای 3/1 میلیون واحد مسكونی پروانه ساختمانی صادر شده است. همچنین هم‌اكنون 350 هزار واحد مسكونی‌مهر از مرحله سفت‌كاری عبور كرده و 150 هزار واحد نیز به پایان مرحله نازك‌كاری رسیده‌ و آماده تحویل هستند.

وزارت مسكن اواخر سال گذشته به دنبال 5/1 میلیون واحد مسكونی‌مهر كه از سال 87 ساخت آنها آغاز شده بود، برای 500 هزار واحد جدید نیز مجوز صادر كرد كه در مجموع این رقم به 2 میلیون واحد رسید.

معاون وزیر: مجوز خاص داریم

به گزارش دنیای‌اقتصاد، در حالی كه دستور توقف واگذاری مسكن‌مهر به انبوه‌سازان در سایت رسمی وزارت‌مسكن نیز قابل مشاهده است، اما هنوز در برخی مناطق به صورت محدود مجوزهایی صادر می‌شود.

جمشید نورصالحی، معاون وزیر مسكن در این باره به «دنیای‌اقتصاد» گفت: مجوزهایی كه هم‌اكنون صادر می‌شود مربوط به پروژه‌هایی است كه انبوه‌سازان در قالب آن زمین از ما تحویل گرفته‌اند؛ اما نتوانسته‌اند به تعهداتشان عمل كنند. لذا زمین را از آنها پس می‌گیریم و به انبوه‌ساز بعدی می‌دهیم.
وی در عین حال تصریح كرد: تا اطلاع ثانوی جز واگذاری‌های دست‌دوم این چنینی، مجوز جدید برای مسكن‌مهر صادر نخواهیم كرد.

مدیر عامل شركت شهرهای جدید در ادامه افزود: از نیمه دوم امسال، متناسب با نیاز متقاضیان و با توجه به نتیجه بررسی‌های انجام گرفته، كار برنامه‌ریزی برای ساخت واحدهای مورد نیاز سال 91 را آغاز می كنیم.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، هر چند آمارهای بانك‌مركزی درباره میزان سرمایه‌گذاری ریالی در ساختمان‌سازی كشور به روز منتشر نمی‌شود و هنوز آماری در این باره مربوط به سال89 به دست نیامده است، اما پیش‌بینی می‌شود طی یك‌سال گذشته به‌‌رغم رونق در ساخت‌وساز، حجم سرمایه‌گذاری ریالی انبوه‌سازان به شدت كاهش پیدا كرده باشد به دلیل آنكه عمده ساخت‌وسازها مربوط به مسكن‌مهر بوده كه سازنده فقط نقش پیمانكار را برعهده داشته است.

كارشناسان مسكن معتقدند زمانی كه ساخت‌وساز در قالب سرمایه‌گذاری انجام می‌شود، تعهد سازنده به پروژه و تلاش او برای تجهیز كامل واحدها به انواع خدمات نیز افزایش پیدا می‌كند؛ چون مسوول نهایی فروش واحدها به عهده سازنده است. اما در مسكن‌مهر كه از یك‌سو وزارت مسكن تضمین فروش به سازنده‌ها داده و از سوی دیگر انبوه‌سازان را از سرمایه‌گذاری معاف كرده، وضعیت كمی متفاوت است.


[تصویر: 07-02.jpg]

منبع: عصر ایران






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن