تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820994064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزایش شدید محبوبیت اوباما در آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: 73 درصد از مردم آمریکا معتقدند که آقای اوباما عاملی موثر در مقابله با حملات تروریستی است.

بر اساس نظرسنجی‌هایی که بعد از کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر گروه القاعده انجام شده است، محبوبیت باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در طی دو سال اخیر به ۶۰ درصد، یعنی بالاترین میزان خود رسیده است.

این نظر‌سنجی که توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس و شرکت پژوهشی جی اف کی (GFK) انجام شده، نشان می‌‌دهد که بیش از نیمی از آمریکایی‌ها معتقدند که آقای اوباما شایستگی پیروزی مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری را دارد.

نشانه‌هایی که ممکن است به نگرانی جمهوری‌خواهان بیفزاید این است که بر اساس این نظر‌سنجی موقعیت پرزیدنت اوباما نه تنها در عرصه سیاست خارجی بلکه در مسائل اقتصادی نیز تقویت شده است.

علاوه بر آن، بر اساس این نظر‌سنجی، این تغییر عقیده آمریکایی‌های بی‌طرف بوده که نتیجه نظر‌سنجی را نسبت به گذشته معکوس کرده است.

این دسته از آمریکایی‌ها تاکنون به هیچ‌یک از احزاب تعهد خاصی نداشته‌اند ولی اکنون دیدگاه‌شان بیشتر متمایل به سمت سیاست‌های باراک اوباماست.

این افراد در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر ۲۰۱۲ بخش عمده‌ای از رای‌دهندگان را تشکیل خواهند داد.

اکثریت چشمگیری از مردم آمریکا اکنون باراک اوباما را رهبری مقتدر می‌دانند که آمریکا را در مقابل تهدیدات در امان نگه خواهد داشت.

همچنین بر اساس این نظر‌سنجی، اکنون ۷۳ درصد از مردم معتقدند که آقای اوباما عاملی موثر در مقابله با حملات تروریستی است.

مردم همچنین از عملکرد آقای اوباما در افغانستان، عراق و به طور کلی روابط آمریکا با سایر کشورها رضایت بیشتری نسبت به گذشته دارند.

اقتصاد بزرگ‌ترین دغدغه آمریکایی‌ها

با وجود روند آهسته احیای اقتصاد از زمان آغاز بحران مالی جهانی، ۵۲ درصد از آمریکایی‌ها از نظارت پرزیدنت اوباما بر مسائل اقتصادی رضایت دارند.

بر اساس نظرسنجی اخیر، میزان محبوبیت باراک اوباما در این زمینه از زمان انتخاب به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۰۹ به بالاترین حد خود رسیده است.

همین‌طور ۵۲ درصد از آمریکایی‌ها از نحوه عملکرد او برای مقابله با نرخ بالای بیکاری که روی ۹ درصد ثابت مانده، راضی هستند.

البته مسأله اقتصاد همچنان از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مردم آمریکاست.

با بهبود اوضاع کاریابی و گزارش مثبتی که در هفته‌های اخیر منتشر شد و نشان داد شرکت‌ها اکنون مجددا آغاز به استخدام کرده‌اند، و بر همین اساس برداشت مردم از چشم‌انداز اوضاع مالی بهبود یافته است.

تعداد بیشتری از مردم اکنون معتقدند که اوضاع اقتصادی در ماه اخیر بهتر شده و احتمالا در سال آینده از این هم بهتر خواهد شد.

نظرسنجی اخیر نشان می‌هد که تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها، حدود ۴۵ درصد نسبت به ۳۵ درصد در ماه مارس، می‌گویند که آمریکا در مسیر درستی قرار دارد.
این در حالی است که ۵۲ درصد هنوز معتقدند آمریکا در مسیر درستی قرار ندارد.
این به آن معناست که اوباما برای قانع کردن بخشی از مردم که هنوز از اوضاع موجود ناراضی‌اند، باید به تلاش‌های خود ادامه دهد.

محبوبیت سیاسی اوباما در زمان بسیار حساسی افزایش یافته است.

او در آستانه مبارزات انتخاباتی و سرگرم مذاکرات مقدماتی درباره کسری بودجه هنگفت کشور با جمهوری‌خواهان است که دارای اکثریت در مجلس نمایندگان هستند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثریت چشمگیری از مردم آمریکا عملیات خطرناک و شبانه نیروهای آمریکایی در ابیت‌آباد پاکستان علیه اسامه بن لادن را تایید می‌کنند.

اما این واقعه نظر آنها در مورد عملیات ارتش آمریکا در افغانستان را تغییر نداده است.

آنها همچنان مخالف حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان هستند و بیشتر آنها با نقشه اوباما برای بیرون آوردن نیروهای آمریکایی از این کشور موافقند





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن