تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805379873




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/ خبرهاي دريافتي هنري /


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: نگارخانه هدي فرهنگ سراي قرآن، نمايشگاه خوشنويسي و کتابت قرآن کريم به خط کوفي حجازي برگزار

مي‌شود.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) حميده آقاميرزاده، هنرمندي است که سي جزء قرآن کريم را در اين تابلوهاي نفيس و با قطع 150*150 سانتي متر و با تذهيب هاي فراوان به رشته تحرير درآورده است.

بنا براين گزارش اين نمايشگاه از بيستم ارديبهشت آغاز شده است و تا پايان اين ماه همه روزه از ساعت 9 تا 17 ميزبان علاقمندان به هنرهاي اصيل اسلامي خواهد بود.

علاقمندان براي بازديد از اين تابلوهاي نفيس و با ارزش مي توانند به نگارخانه هدي به نشاني خيابان قزوين نرسيده به ميدان شمشيري نبش خيابان شهيد کاظمي مراجعه نمايند.

**************

رسانه بين الملل صدا و سيما فيلم سينمايي «پاريس تا پاريس» شبکه جهاني سحر را در کنار ديگر آثار انتخاب شده صدا و سيما، در بازار شصت و چهارمين جشنواره بين المللي فيلم کن که از امروز رسماً شروع به کار کرده، ارايه مي کند.

اين فيلم که پائيز سال گذشته در فرانسه ساخته شد، اثر جديدي از کارگردان شناخته شده سينما و تلويزيون ايران محمد حسين لطيفي است که در بخش مسابقه سينماي ايران جشنواره بيست و نهم فيلم فجر هم حضور داشت و در بخش جنبي " تجلي اراده ملي" اين جشنواره نيز مورد تقدير قرار گرفت.

پاريس تا پاريس داستان" اسماعيل حقيقت" و دخترش" يلدا" ست. او که سالها پيش و با شروع جنگ تحميلي، تحصيل در رشته پزشکي در دانشگاهي در پاريس را رها کرده و به ايران مراجعت کرده، حالا به خاطره معالجه مجبور است به پاريس باز گردد. در اين سفر" يلدا" هم همراه" اسماعيل" است... .

در اين فيلم سينمايي، که قرار است در سال جاري در سينماهاي تهران و شهرستانها هم اکران شود حسين ياري، ياسمن نوروزي، کاظم بلوچي، مهرداد معتمدي و يگانه بلوچي در کنار ژاک برونه، کاترين سلو و سقوين برتلو و ... حضور دارند و تهيه کنندگي آن را منصور سهراب پور به انجام رسانده است.

***************

سومين نشست تخصصي فيلمسازي با موضوع"سينما، شهر و شهروند" در قالب بخش دانشجويي چهارمين جشنواره فيلم شهر امروز صبح با حضور" خسرو سينايي "کارگردان سينما " در سالن دکتر توراني دانشگاه الزهرا برگزار شد.

سينايي در ابتداي نشست با بيان اينکه سينما پديده غريبي است افزود: هنرمندان عرصه سينما راه پرفراز و نشيبي در جريان کار در پيش دارند و بايد با صبرو حوصله اختلاف سليقه ها و مشکلات را تحمل کنند.

کارگردان فيلم سينمايي"عروس آتش" گفت: هنرمند بايد تلاش و پشتکار را سرلوحه کارش قرار دهد تا مهارت و تجربه بيشتري کسب کند و بازخورد مناسب از اثري که ارايه مي کند را در مرور زمان ببيند.

اين کارگردان سينما ادامه داد: با هنر زندگي کردن يعني هميشه جوان ماندن البته بشرطي که هنرمندان و فيلمسازان احساس کنند بهترين شاهکارشان را نساخته اند و تا آخر عمر در تلاش و تکاپو براي ساختن بهترين اثرشان باشند.

وي يادآور شد: شهر مانند انسان‌ها کالبد دارد و زنده است زيرا همه علايم حياتي يک شهر را دارد پر از حرکت است رشد مي کند پير مي شود و با بازسازي دوباره جوان مي شود .

سينايي گفت: شهر را بعنوان يک ارگانيسم زنده ديدن با با اين که آن را مجموعه اي از بنا خانه و مکان‌هاي مختلف ديدن خيلي فرق مي‌کند.

اين کارگردان سينما تاکيد کرد: يک فيلمساز مي‌تواند شهر را وابسته به شخصيت و نگاهش از ديدگاه‌هاي مختلف ببيند و براي آن تعريف هاي مختلفي داشته باشد.

سينايي خاطرنشان کرد: فيلمساز بايد تمام افکارش را نخست روي کاغذ بريزد براي آن قالب طراحي کند و سپس فيلم مورد نظرش را بسازد.

کارگردان "مرثيه گمشده" خاطرنشان کرد: با وجود رشد تکنولوژي و ورود ابزارهاي مدرن که کار فيلمبرداري و ساخت فيلم را آسان مي کند يک فيلمساز خوب نبايد اختيار ذهنش را به دوربين بدهد.

**************

29 فيلم در پنجم روز ( پنجشنبه22 ارديبهشت ماه) برپايي مسابقه آثار مستند ، کوتاه و پويانمايي جشنواره فيلم شهر در خانه هنرمندان ايران نمايش داده مي شود.

فيلم‌هاي انيميشن "نوازنده "، "مشکلات اتوبوس"، "دخترک ابري"،"نيمکت"، "بالاتر"،"حکايت کفتري که از ان بالا مي آيد"، "آن شب باراني" ،"روزگار سپري شده"،"اينجوري بهتره"،"ديروز،امروزفردا"،"سقوط"،"آواز مينا" ،"چيزقرمز" ،"شانس"،"تخليه امن"،" شهرداري نقاشي متحرک" در نوبت اول (ساعت 16 الي 18) اين رويداد هنري نمايش داده مي شوند.

همچنين"حرمان"کاوه قهرمان،"وضعيت سفيد"سهيلا گلستاني،"آهستگي" عليرضا کاظم پور،"بن بست"شهرام ميراب اقدم، "خانه کاغذي" ابوالفضل مرادي،"ايستگاه 44" فرشيد اخلاقي پور، "زندگي نسبتا معمولي آقاي آقاي مظفري" عباس نظام دوست، آثاري هستند که در نوبت دوم (18الي20) روز پنجم اکران فيلم هاي بخش مسابقه آثار کوتاه، مستند و پويانمايي جشنواره فيلم شهر قرار دارند.

براساس اين گزارش، فيلم هاي خط انقلاب" سام ارجمندي،" تکه چسباني مولانا و شهر"سحر سلحشور، "سلاطين خيابان ها "زينب تبريزي، پاليز خوشدل نيز آثاري هستند که در نوبت سوم (ساعت 20الي22) اکران خواهند شد.

فيلم هاي "روزي شبيه ديروز، روزي شبيه فردا" محسن قيصري ،"قيمه" مهدي اميري مطلق، "خشت ها و آيينه ها" شادمهر راستين در نوبت چهارم نمايش آثار بخش مسابقه آثار کوتاه، مستند و پويانمايي قرار گرفتند.

مسابقه بخش مسابقه آثار کوتاه، مستند و پويانمايي با 43 اثر در بخش انيميشن، 45 اثر در بخش فيلم کوتاه داستاني و 36 اثر در بخش مستند اين رويداد هنري نمايش داده مي شوند.

*************

خانه موسيقي ايران جشنواره وبلاگها و سايتهاي موسيقي را تير ماه امسال با معرفي برگزيدگان در هشت شاخه برگزار مي کند.

سجاد پورقناد،‌دبير جشنواره وبلاگها و سايتهاي موسيقي ضمن اعلام اين خبر گفت: خانه موسيقي با همکاري معاونت فرهنگي شهرداري تهران جشنواره وبلاگها و سايتهاي موسيقي را تيرماه 90 برگزار مي کند که طي آن در هشت شاخه به برگزيدگان جوايزي اهدا خواهد شد.

وي افزود : در آخرين نشست هيئت برگزاري جشنواره که 12 ارديبهشت ماه برگزار گرديد، مقرر شد كه اين جشنواره در هشت شاخه مختلف (گفتگو - گزارش – مقاله - يادداشت - نقد - سايت برگزيده - وبلاگ برگزيده - عکس) برگزار شود.

دبير نخستين دوره جشنواره وبلاگها و سايتهاي موسيقي افزود: خانه موسيقي با همکاري معاونت فرهنگي شهرداري تهران از اين جشنواره حمايت مي کنند، اما همچنان مشغول رايزني براي كسب حمايت از ديگر ارگان‌ها نيز هستيم.

وي درباره ترکيب هيئت داوران اين دور از جشنواره گفت: داوران اين جشنواره جمعي از چهره‌هاي شناخته شده عرصه نقد موسيقي و روزنامه‌نگاري هستند.

دبير اين جشنواره افزود: مسابقه در هشت شاخه برگزار شده و در روز برگزاري جشنواره جوايزي به برگزييدگان هر شاخه اهدا خواهد شد. همچنين مهلت ارائه آثار به جشنواره را از 20 ارديبهشت تا 20خرداد است، علاقه مندان از طريق ايميل سايت جشنواره مي توانند آثار خود را به براي شرکت ارسال کنند.

*************

نشست كارگاه عكاسي جشنواره الموت با كارشناسي اسماعيل عباسي در سينما حافظ برگزار شد.

در اين نشست اسماعيل عباسي ضمن اشاره به اهميت توضيح در كنار عكس‌هاي مجموعه گفت: در بسياري از عكس‌ها داشتن توضيح در كنار عكس كمك بسياري به انتقال مفهوم عكس مي‌كند.

وي در مورد عكاسي در مجموعه عكس ادامه داد: براي توضيح مجموعه عكس بايد به سراغ ادبيات رفت درست مثل انشا چون عكس همه چيز را بيان نمي‌كند.

وي اذعان داشت: ماهيت عكس ثبت لحظه است و عكس ثبت برشي از يك صحنه محسوب مي‌شود.

عباسي در توضيح مجموعه عكس در شيوه‌هاي مختلف گفت: عكاس در شكل اول مجموعه عكس جنبه‌هاي مختلف يك موضوع را به بيننده نشان مي‌دهد، توالي در اين شكل مطرح نيست و مهمترين مسئله نشان دادن تمام وجوه عكس است.

اين استاد عكاسي تصريح كرد: در شكل دوم عكاس به بررسي يك موضوع يا پديده در مكان‌هاي مختلف مي‌پردازد. در شكل سوم ترتيب عكس‌ها بسيار مهم است و نمي‌توان آن را بهم زد كه اين بخش به چند زير مجموعه تقسيم مي‌شود.

اين نشست با استقبال بيش از 40 هنرمند عكاس در گالري عكس جشنواره برگزار شد و مهدي وثوق‌نيا؛ عكاس قزويني وي را در اين نشست همراهي مي‌كرد.

تور عكاسي يك روزه عكاسان جشنواره الموت روز 21 ارديبهشت ماه به مناطق الموت برگزاري خواهد شد و بهترين عكس گرفته شده در اين سفر لوح تقدير و جايزه دبير جشنواره را دريافت مي كند.

جشنواره الموت از 20 تا 22 ارديبهشت ماه با حضور نه استان در قزوين برگزار مي گردد.

***************

نمايشگاه عكس هاي خبري «آيدين روشن ضمير» با عنوان «ديدگاه»، از روز شنبه 24 ارديبهشت 90 در نگارخانه فرهنگ سراي سرو گشايش مي‌يابد.

در اين نمايشگاه ، 30 تابلو عكس رنگي وسياه وسفيد با موضوع خبري و کاملا مختلف ، در ابعاد 70*50 به نمايش گذاشته مي‌شود.

مراسم افتتاحيه نمايشگاه عکس«ديدگاه»،در روز شنبه24 ارديبهشت ماه، در نگارخانه فرهنگ سراي سرو واقع در خيابان ولي‌عصر(عج) ، بالاتر از بوستان ساعي ، كوي ساعي 2 برگزار خواهد شد و نمايشگاه تا29 ارديبهشت ماه پذيراي علاقه مندان خواهد بود.

آيدين روشن ضمير فعاليت خود را در حوزه عکاسي از سال 78 آغاز کرده و تا به حال در چند جشنواره عکس خبري و سال ونمايشگاه گروهي شرکت داشته است.

علاقه مندان جهت بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند 24 تا 29 ارديبهشت از ساعت 9 تا 19 به نگارخانه سرو مراجعه كنند.

*******************

نقاش و عضو پيوسته فرهنگستان هنر، در خصوص آثار به نمايش درآمده در نمايشگاه «طبيعت در نگاه نقاشان نوگراي ايران» گفت: «نقاشي از طبيعت براي نقاش يک ضرورت است اما بهتر است که به صورت مستدل کار شود.»

جلال شباهنگي گفت: « هنرمند نمي‌تواند طبيعت را نشناسد، چراکه طبيعت تا لحظه آخر حيات با انسان است و هميشه ذهن را درگير مي کند. به همين خاطر نقاشي از طبيعت براي نقاش ضرورت دارد اما بايد حرف امروز را بزند. برپايي نمايشگاه طبيعت حرکت خوب و اتفاق مثبتي است اما بهتر است اين اتفاقات پاسخگوي حداقل 2 سال آينده ما هم باشند. نمايشگاهي با نام طبيعت از آثار سالهاي پيش هنرمندان نقاش، اگرچه بسيار ارزشمند است اما شايد پاسخگوي نياز امروز ما نباشد.»

شباهنگي در مورد وضعيت خلق اثر در زمان فعلي به خصوص در مورد طبيعت گفت: «به نظر من نياز به فکر بيشتر و برنامه ريزي در زمينه خلق اثر هنري هست تا نقاشي‌ها به تکرار نيفتند. در دوسالانه نقاشي سال پيش 3300 کارشبيه هم رسيده بود که ما به سختي از بين آنها 30 ، 40 اثر براي دوسالانه انتخاب کرديم. اين تکرار ها به نظر من به خاطر اين است که مشخص نيست ما چه مي خواهيم؟ در دانشگاه‌ها هم اين همه خلاقيت جوانان هنرمند با تکرار خودشان از دست مي رود. براي هر چيزي يک برنامه و راهکار نياز هست که پس از تحليل به نتيجه برسد و اين راهکارها دريچه هاي تازه اي بر روي هنر نقاشي ما بگشايند. به نظرمن نياز هست که شورايي از سردمداران و بزرگان نقاشي دور هم جمع شوند و مطابق شرايط امروز ما در ايران و نيازهاي انسان امروز موضوعات مهم را مطرح کنند و اين موضوعات را به جامعه هنري نيز برسانند.»

او ادامه داد: « اين شورا و طرح مسايل تازه به خصوص براي هنرمندان جوان ما بسيار نياز است چرا که آنها در دانشگاه ها مدام کارهاي استادانشان را تکرار مي کنند يا در يک کار خود به تکرار مي افتند. اين شورا مي تواند موضوعي مثل طبيعت را تجزيه و تحليل کند و معنا و مفهوم ديگري را از دل آن بيرون بکشد معنايي که حرف امروز ما باشد و دريچه تازه اي را بر نقاشي امروز بگشايد و ديد نويي به هنرمندان جوان بدهد تا نسل جوان قوي تري به هنر ايران افزوده شود. هنرمندان ما بسيار خلاق هستند اما اين خلاقيت خصوصا در جوان هنرمند به خاطر اينکه درست نمي داند به کدام وجه رو کند، به تکرار افتاده است.»

شباهنگي با اشاره به اينکه نقاشي طبيعت فقط منظره و دورنما نيست، گفت: «طبيعت فقط منظره نيست. دو تکه رنگ هم مي تواند القاي طبيعت کند. آنچه در جهان ما رخ مي دهد انساني است و بخشي از طبيعت. طبيعت را بايد با بعد هاي تازه تري نگاه کنيم و زمينه‌هاي پيشين طبيعت را به زمينه‌هاي تازه‌تري منتقل کنيم. فقط با نقاشي کردن و برپايي نمايشگاه مشکل ما حل نمي شود بلکه بايد زمينه هايي فراهم شود که نگاه هاي تازه تري به نقاشي داشته باشيم. جامعه جوان هنري ما واقعا جا دارد که در مسير درستي بيفتند و کار کند تا خلاقيت هاي جوان ها که تجربه زيادي هم ندارند هرز نرود.»





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 452]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن