تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815449171




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يک بار ديگر دانشگاه هاي زنانه و مردانه


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:



[تصویر: 8012869142499413258106201215513421452193.gif]

دشمن قصد دارد با ترويج فرهنگ برهنگي که از مصاديق جنگ نرم است قشر فهيم دانشجو را از وظيفه اصلي خود که درس خواندن است غافل نمايد و اين طرح مي تواند در خنثي نمودن توطئه دشمنان نقش موثري داشته باشد.
تفکيک جنسيتي دانشگاه‌ها که در چندماه اخير، محل بحث و نظر بسياري از نمايندگان مجلس و دولت بوده، باز هم با اظهارات جديد کامران دانشجو رنگ جدي تري به خود گرفت.
طرح تفکيک جنسيتي دانشگاه‌ها و مراکز آموزشي که در سال‌هاي اول پيروزي انقلاب مورد توجه برخي گروه‌ها قرار داشت از چهارسال پيش دوباره مورد بازنگري قرار گرفت که البته با واکنش‌هاي بسياري از سوي برخي نمايندگان مجلس، جامعه‌شناسان و دانشگاهيان روبه‌رو شد.
يکي از مخالفان اين طرح علي عباسپور تهراني، عضو کميسيون آموزش مجلس بود که معتقد است بحث تفکيک جنسيتي در دانشگاه‌ها نه در مجلس و نه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي مطرح نشده و آن را امري غير عملي و توهين به دانشگاهيان مي‌داند.
اما دوباره اين طرح با سخنان وزير علوم مبني بر تفکيک جنسيتي در دانشگاه‌ها و مطابقت دانستن آن با مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، مورد توجه همگان قرار گرفت.
طرح‌هاي تفکيک جنسيتي و بومي گزيني دانشگاه‌ها، که بسياري از کار‌شناسان با آن مخالفت کرده‌اند حاميان بسياري از جمله نمايندگان زن مجلس را به همراه دارد.
يکي ازاعضاي کميسيون آموزش مجلس نيز در گفتگو با «فردا» با حمايت از صحبتهاي کامران دانشجو اجرايي نمودن اين طرح را در ادارات و دانشگاه‌ها امري لازم و ضروري دانست.
عليرضا سليمي افزود: دشمن قصد دارد با ترويج فرهنگ برهنگي که از مصاديق جنگ نرم است قشر فهيم دانشجو را از وظيفه اصلي خود که درس خواندن است غافل نمايد.
جداسازي جنسيتي علاوه بر دانشگاه‌ها در سال ??، از سوي برخي مقام‌هاي دولتي و برخي از وزارتخانه‌ها مورد تاکيد قرار گرفت که وزارتخانه‌هاي بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و آموزش عالي از جمله پيشگامان به اجرا درآوردن اين طرح بودند.

وي يادآورشد: تاثير مثبت طرح تفکيک جنسيتي در دانشگاه‌ها ثابت شده است در کشور امريکا محققان به اين نتيجه رسيده‌اند که کلاسهايي که دختران و پسران از يکديگر منفک شده‌اند از لحاظ سطح علمي کارايي بالاتري داشته‌اند.
اين نماينده مجلس تصريح کرد: به نظر من و بسياري از دوستان در مجلس اگر اين طرح به گونه‌اي در کل دانشگاه‌ها و ادارات کشور نيز اجرايي شود امنيت و آرامش رواني در ميان جوانان به خصوص قشر بانوان افزايش خواهد يافت.
گفتني است جداسازي جنسيتي علاوه بر دانشگاه‌ها در سال ??، از سوي برخي مقام‌هاي دولتي و برخي از وزارتخانه‌ها مورد تاکيد قرار گرفت که وزارتخانه‌هاي بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و آموزش عالي از جمله پيشگامان به اجرا درآوردن اين طرح بودند.
اما يکي از اعضاي کميسيون آموزش در گفتگو با «فردا»، با انتقاد از طرح تفکيک جنسيتي در دانشگاه‌ها آن را غير قابل قبول و غير قابل اجرا دانست و گفت: اين طرح در صورت اجرا نيازمند تعداد قابل توجهي استاد براي بانوان است که در حال حاضر مي‌سر نيست و به لحاظ علمي هم اکنون امکان اجراي چنين طرحي وجود ندارد.
طرح‌هاي تفکيک جنسيتي و بومي گزيني دانشگاه‌ها، که بسياري از کار‌شناسان با آن مخالفت کرده‌اند حاميان بسياري از جمله نمايندگان زن مجلس را به همراه دارد

عليرضا نصيري يادآورشد: اجرايي نمودن چنين طرح‌هايي آسيب جدي به توان علمي بانوان خواهد زد. در چند سال اخير بانوان ايراني توانسته‌اند که نقش فعال‌تري نسبت به آقايان در دانشگاه‌ها ايفا نمايند و اين يک امتياز مثبت در جهت افزايش کيفيت سيستم آموزشي کشور است حال چرا تمام تلاشهاي چند سال اخير را با اجرايي نمودن طرح‌هاي غير کار‌شناسانه به هدر دهيم.
عضو کميسيون آموزش مجلس با اشاره به انجام تفکيک جنسيتي که اوايل انقلاب در دانشگاه‌ها رخ داد گفت: در ابتداي انقلاب بخشي از مصوبه تفکيک جنسيتي به اجرا درآمد تا حدي که عده‌اي آمدند و در کلاس‌ها پرده کشيدند و فضاي زنانه مردانه ايجاد کردند اما اين اقدام نتيجه مطلوبي نداشت و امام راحل نيز که ديدي ارزشمند از اسلام داشت، از اين تصميم ناراضي بود. بنابراين اين طرح تعطيل شد و مسکوت ماند.
لازم به ذکر است در کنار طرح‌هاي تفکيک جنسيتي در دانشگاه‌ها، طرح‌هاي ديگري از جمله تاسيس دانشگاه‌هاي تک جنسيتي و يا ارائه طرح‌هايي در خصوص پذيرش جنسيتي و بومي گزيني مطرح شده است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن