تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816290342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عجله برای معتاد شدن!؟


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:




اعتیاد یك آسیب اجتماعی است و مصرف مواد مخدر تهدیدی علیه سلامت عمومی جامعه است به شكلی كه می تواند ثبات اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی ملتها را آسیب پذیر نماید. درحال حاضر مشكل مواد مخدر در سطح جهان بعنوان یك بحران مطرح است، که هم از حیث تعداد افراد معتاد و هم از حیث پیچیدگی و رهایی از آن یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی کشور محسوب می شود. آنچه بیش از همه اعتیاد را به عنوان مسئله ای اجتماعی مطرح می کند ، آسیب های اجتماعی ناشی از آن است که گریبان گیر اعضای سالم جامعه نیز می شود .


[تصویر: 25591257154658153101177961344015380110.gif]

خانواده اولین و کوچک ترین واحد اجتماعی است که شخصیت هر فرد در آن شکل می گیرد. بسته به این که در یک خانواده چه ارزش ها و اعتقاداتی در درجه اهمیت قرار دارد، شخصیت اعضای آن خانواده شکل می گیرد. در نهایت از مجموع خانواده ها یک جامعه شکل می گیرد ،جامعه ای که بقای آن در گرو اصلاح و ثبات گروه های اجتماعی آن است .
در خانواده و جوامعی که ارزش های والای انسانی ، ارزش های دینی و معنوی در ارجعیت قرار داشته باشد ، مسلما انحراف و کجروی کمتر روی خواهد داد و جامعه هر چه سریع تر به سوی شکوفایی و رشد حرکت می کند .برعکس هر چه در خانواده الگوها نامناسب تر و آشفته تر و جوامع نابسامان تر باشد ، احتمال تزلزل و انحراف اجتماعی بیشتر خواهد بود وجامعه را از مسیر اصلی خود دور می گردد .
یکی از مهمترین نتایج آشفتگی و تزلزل خانواده ها که گریبان گیر اعضای آن می شود، اعتیاد است، اعتیاد برهم زننده آرامش درونی یک خانواده و در نهایت فلج و نابود شدن جامعه و عدم توانایی آن در رسیدن به جامعه ای ایده آل است.
در خانواده و جوامعی که ارزش های والای انسانی ، ارزش های دینی و معنوی در ارجعیت قرار داشته باشد ، مسلما انحراف و کجروی کمتر روی خواهد داد و جامعه هر چه سریع تر به سوی شکوفایی و رشد حرکت می کند

به عبارت دیگر مهم ترین آسیب اجتماعی کشور ، معضل مواد مخدرو اعتیاد است .اعتیاد معضل بزرگ جهان امروز و بلایی اجتماعی است که به آسیب‌هایی از جنبه‌های متعدد اقتصادی، سیاسی ، فرهنگی ، روانی ، اخلاقی و حقوقی ختم می شود. علاوه بر آن اعتیاد عامل بروز بسیاری از آسیب‌ها و نابسامانی های فردی و اجتماعی است و از جمله مهم ترین مشکلات اساسی جهان برشمرده می شود که حیات بشری را در ابعاد اجتماعی، اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی مورد تهدید و چالش جدی قرار می‌دهد.
امروزه سن ابتلا به اعتیاد به سرعت رو به کاهش است و جوان ها و حتی نوجوان های بسیاری به نوعی از مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده اند.
یکی از عوامل مهم در پایین آمدن سن اعتیاد ، سهولت در دسترسی به مواد مخدر در نتیجه ی نابسامانی جامعه است .

[تصویر: 1661804820217166181141158189021838161243208.gif]

اوج این نابسامانی و آشفتگی جامعه ، خود را در اعتیاد یک کودک 3ساله به نمایش می گذارد .
جدیدترین خبر رسیده از چین حاکی از آن است که یک دختر سه ساله به نام «یا وین» به سیگار کشیدن و مصرف زیاد مشروبات الکلی اعتیاد دارد. خانواده وی هم به دلیل مشغله بسیار زیاد اهمیت زیادی به این مسأله نمی دهند.
اعتیاد این دختر کوچک باعث شد که او هفته پیش که در حال بازی کردن در خیابان بود، با یک خودرو تصادف کند. او پس از پنج روز از کما در آمد و اکنون دچار جراحات بسیار زیادی شده است.
گفتنی است سال گذشته نیز در حادثه‌ای مشابه، کودکی به سیگار اعتیاد داشت اما مدتی پیش اعلام شد که او زیر نظر پزشکان قرار گرفته و در نهایت آن را ترک کرده است.
به عبارت دیگر مشکل اعتیاد نه تنها یک مشکل فردی است بلکه عواقب اجتماعی آن هرچه بیشتر جلوه می نماید .از جمله تاثیرهای زیانبار و مهلک اعتیاد، انتقال و اشاعه بیماری‌های گوناگون و خطرناک از جمله ایدز و هپاتیت به اعضای یک جامعه است.
در نتیجه فرد معتاد با اعتیاد خود نه تنها خود را در معرض بسیاری بیماری ها قرار می دهد ، بلکه مهم تر از آن آسیب و نقصانی است که به مجموعه بزرگتری تحت عنوان اعضای جامعه وارد می آورد . این مسئله باعث می شود که اعتیاد نه دیگر یک مسئله فردی بلکه مسئله ای اجتماعی تلقی شود که اثرات آن گریبان گیر همه اعضای جامعه می شود .

منبع:
تبیان





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 274]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن