تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815600455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فدراسيون فوتبال آلمان در مورد خبر هفته نامه اشپيگل تحقيق مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: فدراسيون فوتبال آلمان در مورد خبر هفته نامه اشپيگل تحقيق مي‌كند
ورزش. فوتبال . خارجي . آلمان
فدراسيون فوتبال آلمان اعلام كرده است، در مورد گزارش هفته نامه اشپيگل مربوط با تباني در مسابقات سال ‪ ۲۰۰۵‬بوندسليگا تحقيق خواهد كرد.

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري فرانسه از برلين، اين هفته نامه مدعي شده است، طبق تحقيقات انجام شده، دو مسابقه فوتبال در آلمان به خاطر شرط بندي مبلغ هنگفتي پول روي آنها توسط يك مالزيايي، مشكوك به تباني هستند.

اين فرد مالزيايي محكوم به تلاش براي تباني در مسابقات است.

ويليام بي‌واليم كه با همكاري شبكه‌هاي شرط بندي آسيايي مبلغ ‪ ۲/۸‬ميليون يورو روي شكست تيم كايزرسلاترن مقابل هانوفر در ماه نوامبر سال ‪ ۲۰۰۵‬شرط بندي كرده است، محكوم اصلي در اين تباني محسوب مي‌شود.

وي پس از اين مسابقه كه با نتيجه ‪ ۵‬بر يك به سود هانوفر تمام شد، مبلع ‪ ۲/۲‬ميليون يورو بدست آورد.

بي واليم بر روي پيروزي كارلسروهه مقابل تيم دسته دومي زيگن در ماه اوت سال ‪ ۲۰۰۵‬نيز تقريبا ‪ ۴‬ميليون يورو شرط بندي كرد كه كارلسروهه ‪ ۲‬بر صفر به پيروزي رسيد.

دادگاهي در شهر فرانكفورت در ماه ژوئيه سال ‪ ۲۰۰۶‬بعد از اينكه بي‌واليم به خاطر تلاش براي تباني در مسابقات منطقه‌اي آلمان و دسته اول اتريش گناهكار شناخته شد، وي را به دو سال و پنج ماه زندان محكوم كرد.

او سپس با قرار وثيقه آزاد شد و از آن زمان به بعد آلمان را ترك كرد اما دستور دستگيري وي در ماه ژانويه صادر شده است.

فدراسيون فوتبال آلمان در وب سايت خود نوشت: تاكنون در مورد تباني در مسابقات مذكور خبري به فدراسيون و سازمان ليگ آلمان نرسيده است اما تئو زوانزيگر رئيس فدراسيون و دكتر رينهارد رائوبال رئيس سازمان ليگ به محض اطلاع از چنين موردي خواستار تحقيقات جامع در اين زمينه خواهند شد.

هفته نامه اشپيگل در شماره روز دوشنبه خود همچنين از تباني در ديدار تيم ملي فوتبال برزيل مقابل غنا در مرحله حذفي جام جهاني ‪ ۲۰۰۶‬توسط يك سنديكاي شرط بندي آسيايي خبر داد.

در اين ماجرا كه يكي از بازيكنان سابق تيم ملي غنا به عنوان واسطه در آن عمل كرده است، مبلغ زيادي روي پيروزي برزيل با اختلاف حداقل دو گل شرط بندي شده بود.

تيم غنا روز ‪ ۲۷‬ماه ژوئن سال ‪ ، ۲۰۰۶‬اين مسابقه را ‪ ۳‬بر صفر در شهر دورتموند آلمان واگذار كرد و برزيل راهي مرحله يك چهارم نهايي جام جهاني شد اما در اين مرحله مقابل فرانسه شكست خورد.

اشپيگل اين اطلاعات را از تحقيقات يك روزنامه نگار كانادايي به نام دكلان هيل بدست آورده است كه كتابش در مورد شرط بندي‌هاي ورزشي در سراسر جهان روز سه شنبه به زبان آلماني منتشر مي‌شود.

فوتبال آلمان در سال ‪ ۲۰۰۴‬بعد از اعتراف روبرت هويزر داور مسابقات به دريافت ‪ ۷۰‬هزار يورو براي دستكاري روي نتيجه ‪ ۲۳‬مسابقه به خصوص مسابقات دسته دومي و سومي از روز ‪ ۱۰‬ماه آوريل تا ‪ ۳‬ماه دسامبر سال ‪ ۲۰۰۴‬با جدي ترين بحران در تاريخ خود مواجه شد.
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 277]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن