تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815994599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم افتتاح شد آغاز نمايشگاه قرآن با شعار خدمت محوري‌


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم افتتاح شد آغاز نمايشگاه قرآن با شعار خدمت محوري‌
جام جم آنلاين: جمعه شب و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم در مصلاي بزرگ تهران با حضور آيت‌الله محمد يزدي رئيس جامعه مدرسين حوزه ، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ‌و جمعي از مسوولان و انديشمندان افتتاح شد.


به گزارش خبرنگار ما، نمايشگاه شانزدهم قرآن كريم با شعار خدمت رساني حداكثري به بازديد كنندگان در حالي افتتاح شد كه مصلاي بزرگ تهران چندان رنگ و بوي افتتاحيه و آمادگي حضور مردم را پيدا نكرده بود و نخستين چيزي كه به محض ورود به سالن‌هاي نمايشگاه به چشم مي‌آمد، غرفه‌هاي خالي يا در حال چيده شدن بود كه تقريبا هيچ خدمت رساني را در شب افتتاحيه براي بازديدكنندگان نداشت حتي غرفه روابط عمومي‌نمايشگاه تنها تمهيدشان براي ورود خبرنگاران به مراسم، گرفتن كارت خبرنگاري آنها بود.

در ابتداي مراسم محمدعلي خواجه‌پيري، رئيس شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن‌ كريم با ارائه گزارشي از روند برگزاري نمايشگاه گفت: خوشحالم كه توانستيم به وعده اي كه داده بوديم، وفا كنيم. نمايشگاه 3‌ روز زودتر از ماه رمضان شروع شد و اين اولين سالي است كه نمايشگاه قرآن مي‌تواند 30 روز به فعاليت خود ادامه ‌دهد و همه مردم از نقاط مختلف ايران خواهند توانست‌ امكان حضور در نمايشگاه را بي‌هيچ دغدغه‌اي داشته باشند .

وي با اشاره به تفاوت‌هاي نمايشگاه شانزدهم با ديگر دوره‌ها ادامه داد : بخش ويژه سي‌امين سال پيروزي انقلاب و بخش خانواده قرآني، 2 قسمتي هستند كه امسال به نمايشگاه افزوده شده است. همچنين در اين نمايشگاه كارت‌هاي يارانه‌اي به مبلغ‌ 30 هزار تومان در اختيار بازديدكنندگان قرار مي‌گيرد تا بتوانند محصولات قرآني خريداري كنند.

بزرگداشت علامه‌ عسگري و استاد قيم و همچنين اختصاص دادن 2 غرفه به امامي‌شيرازي و محمدمهدي فولادوند از ديگر برنامه‌هاي ويژه‌اي بود كه خواجه پيري به آن اشاره كرد.

در ادامه محمدحسين صفارهرندي كه با تاخير به مراسم افتتاحيه رسيده بود، گفت: اگر قرار است كار دولت جمهوري اسلامي‌ را بسنجيم عيار اين سنجش تمسك به قرآن، پيگيري اهداف قرآني و آباد كردن مساجد است و معتقدم اگر اين دولت با عيار قرآن محك‌ زده شود در اين زمينه كم نمي‌آورد و اين شأن دولتي است كه به نام الله و به نام اسلام برپا شده است.

وي در ادامه افزود: مهم‌ترين ماموريت و هدف ما همان‌طور كه در تبليغات انتخاباتي دولت وجود داشت، اين است كه مسجد را از انزوا ، غربت و مظلوميت رها كند. اما آيت‌الله محمد يزدي، نايب رئيس مجلس خبرگان رهبري و رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم آخرين سخنران اين مراسم بود كه پس از تلاوت قرآن از سوي محمود شحات انور قاري برجسته مصري سخنراني كرد.

آيت‌الله محمد يزدي، سخن گفتن درباره‌ قرآن را امري بسيار سخت و سنگين دانست و گفت: سخن درباره قرآن مانند اين است كه شخصي در برابر يك اقيانوس بيكران قرار بگيرد و با تماشاي آن درباره‌ اين پديده بزرگ الهي قضاوت كند. خيلي روشن است كه يك انسان كم ‌اطلاع درباره‌ اقيانوس چطور قضاوت مي‌كند و چقدر قضاوتش با واقعيت نزديك است.

حال اگر كمي‌ در اين امواج فرو رويم و بيشتر با اسرار نهفته در اين اقيانوس بيكران آشنا شويم، باز شناخت حقيقت آن، كار دشواري است. شايد اين تشبيه را مبالغه حساب كنيد؛ اما من خيال مي‌كنم كمترين مثالي است كه مي‌تواند مطلب را به ذهن نزديك كند.

وي در ادامه صحبت‌هايش با تاكيد بر اين نكته كه قرآن كريم در 2 مرحله‌ جمعي و تدريجي نازل شده است، به ارائه‌ توضيحاتي درباره‌ معناي نزول در تفاسير پرداخت.

سينا علي‌محمدي
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن