تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):تقوای خدا پیشه کنید و دینتان را با ورع و تقوا حفظ کنید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816861353




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لزوم باورپذيري فيلم‌هاي پليسي


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: لزوم باورپذيري فيلم‌هاي پليسي


سومين جشنواره فيلم پليس با هدف ارزيابي آثار سينماي پليسي، معرفي آسيب‌هاي اجتماعي به مردم از طريق خلق آثار ارزشمند تصويري از 19 تا 22 آذرماه در تهران برگزار مي‌شود.

از آنجا كه يكي از اهداف تشكيل نيروي انتظامي، ايجاد امنيت اجتماعي است و از آنجا كه ايجاد امنيت فكري و فرهنگي زيرمجموعه‌هاي اين مهم به شمار مي‌رود، يكي از راههاي برقراري تعامل ميان نيروي انتظامي و جامعه براي درك بهتر و باورپذيري جمعي، ايجاد و ارتقاء سطح آگاهي و گسترش فرهنگ قانون‌گرايي و ايجاد و بسط تعامل فكري است كه منوط به هم‌سو و همگون شدن عرضه و تقاضا در ميان اين دو (نيروي انتظامي و جامعه) است.

بر اين اساس، ماحصل تحقيق و بررسي راهكارهاي پيشنهادي برگزاري سومين جشنواره فيلم پليس است كه خود با بهره‌گيري از ابزارهاي مدرن و شيوه‌اي تكامل يافته و كارآمدتر و علمي بسترساز و زمينه‌ساز اشاعه فرهنگ نزديكي پليس و جامعه خواهد بود.

بهره‌مندي از حضـــور هنرمندان در قـــالب و لباس حافظ امنيت، با حفظ آرمان‌هاي اين لباس و تـــأكيد بر اين نكته كه پليس جداي از جامعـــه نيست كه برخاسته از عمق آن و براي آن و در پـــي حضور هنرمندان به مثابه وجدان‌هاي بيدار مردم در اين رويكرد فرهنگي، پررنگ‌تر از پيش به تصوير كشيده مي‌شود و خود سرآغازي پرشكوه براي ورود هنرمندان متعهد و خلاق ايران اسلامي در اين عرصه نوين فرهنگي است.

هدف از تشكيل نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران، استقرار نظم، امنيت و تأمين آسايش عمومي و فردي، و نگهباني و پاسداري از دستاوردهاي انقلاب اسلامي است؛ و ايجاد توسعه زمينه‌هاي فرهنگي لازم به منظور كاهش جرايم و تخلفات و تسهيل وظايف محوله بخشي از وظايف و مأموريت‌هاي اين نيرو را تشكيل مي‌دهد، كه از طرق مختلف از جمله شناخت علمي و دقيق پديده‌ها و مسايل اجتماعي در حوزه تعاملي امنيت عمومي و انضباط اجتماعي، شناخت صحيح علل و عوامل تهديدكننده امنيت اجتماعي، تلاش درجهت ارتقاء آگاهي‌ها و بسط فرهنگ خودكنترلي، قانوني‌گرايي، انضباط و پيشگيري اجتماعي و كمك به تعميق و استقرار نظم و امنيت و حفظ و ارتقاء آن با رويكرد جامعه محوري قابل حصول است.

به يقين بهره‌مندي از توان و كاركرد رسانه سينما و تلويزيون براي نهادينه سازي رفتارهاي صحيح اجتماعي و فرهنگ‌سازي قانونمند و برنامه‌ريزي شده در جهت تقويت امنيت پايدار مي‌تواند در اين مسير بسيار مؤثر باشد.

توجه نيروي انتظامي به سينما و تلويزيون به ويژه در سالهاي اخير كه با تشكيل مركز سينمايي ناجي هنر و برگزاري جشنواره فيلم پيوند، و پليس نمود يافته، تصميم جدي آن نيرو را در برخورداري و بهره‌برداري از اين رسانه قدرتمند نشان مي‌دهد.

تاثير زبان هنر

تحقيقات انجام شده در معاونت اجتماعي ناجا نشان مي‌دهد كه استفاده از زبان هنر، به ويژه سينما براي بيان آسيب‌ها و معضلات اجتماعي در ميان اقشار جامعه بسيار تأثيرگذار است.

سرهنگ دكتر بهرام بيات مديركل مطالعات اجتماعي ناجا طي گفتگويي با بيان اين مطلب گفت: با توجه به نقش موثر هنرمندان در ميان مردم، نيروي انتظامي بايد در رسيدن به اهداف فرهنگي خود و انجام وظايفش در حوزه پيشگيري از آسيب‌ها و ناهنجاري‌هاي اجتماعي بيش از گذشته با آنها مشاركت و تعامل داشته باشد.

وي افزود: نيروي انتظامي بدون مشاركت و همكاري با اقشار مختـــلف اجتماعي به ويژه فيلمسازان و هنرمندان نمي‌تواند در پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي موفق عمل كند.

بيات خاطرنشان كرد: در برنـــامه سوم توسعه براي جـــرايم رشد 18 درصدي پيش‌بيني شده بود، اما نـــاجا با انجــام اقدامات گوناگون از جمله اقدامات و بهره‌گيري از ابزار هنر توانست اين روند را كنترل كند.

سرهنگ بيات با اشاره به برخي انحرافات اجتماعي مانند بي‌حجابي، زنان خياباني و ... و ضرورت رعايت ملاحظات جامعه براي بيان شفاف آنها در توليدات تصويري گفت: رسالت يك فيلمساز اجتماعي فرياد زدن و پرده‌برداري از معضلات و مشكلات جامعه است، اما نبايد به گونه‌اي از ابزار هنري استفاده شود كه با شرع و عرف جامعه منافات داشته باشد.

وي ادامه داد: فيلمساز مي‌تواند براي جلوگيري از اشاعه فحشا و رعايت عرف جامعه از زبان مفهومي هنر كمك بگيرد و با استفاده از روانشناس و يا جامعه‌شناس خطرات احتمالي آن آسيب و انحراف را به مخاطب گوشزد كرده و به اين ترتيب ذهن مخاطب را بيشتر درگير تجزيه و تحليل كارشناسي كند.

وي با انتقاد از نبود جامعه‌شناس و روانشناس در فيلم‌هاي ساخته شده با مضمون آسيب‌هاي اجتماعي گفت: هم اكنون جاي خالي تحقيق و پژوهش در حوزه مسائل اجتماعي در فيلم‌هاي ساخته شده بسيار احساس مي‌شود.

به گفته اين جامعـــه‌شناس، فيلمساز اجتــــماعي علاوه بر توجـــه به جــــذابيت‌ها و تكنيك‌هاي هنري در ساخت فيلم، بايد با نگاه ويژه علمي، تحقيقي و تحليلي به فيلم خود، در جامعه موثر واقع شود.

سرهنگ بيات خواستار نهادينه شدن جايگاه هنرمندان در كنــار پليــس شد و افزود: اگرچه برگزاري جشنواره فيلم پليس فرصت مغتنمي براي نزديكي جامعه هنري كشور با بدنه ناجا است، ليكن زماني در جامعه موثر و مفيد است كه برگزاري صرف آن هدف نبوده و در هر دوره با رويكردي ويژه و متناسب با شرايط جامعه مدنظر قرار بگيرد.

پايان‌نامه‌هاي دانشجويان فيلمسازي

دانشجويان فيلمسازي در جهت تعامل با پليس مي‌توانند پايان‌نامه‌هاي خود را با محوريت پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي در جامعه ارائه كنند.

حميد دهقانپور، رئيس دانشكده سينما و تئاتر دانشگاه هنر با بيان اين مطلب گفت: پليس مي‌تواند با شناسايي آسيب‌ها، آنها را به عنوان سوژه به مراكز علمي معرفي كرده و دانشكده‌هاي هنري نيز اين سوژه‌ها را به عنوان پروژه پايان‌نامه به دانشجويان علاقه‌مند به اين حوزه پيشنهاد دهند.

وي افزود: در حال حاضر با توجه به رويكرد ويژه پليس نسبت به پيشگيري از رفتارهاي ناصحيح اجتـــماعي، نيروي انتـــظامي مي‌تـاند بــراي اعلام هشدارهاي لازم به منظور جلوگيري از رواج آنها در ميان جوانان و نوجوانان، از نيروي پرتوان و بالقوه دانشجويان فيلمساز كشور كمك بگيرد.

دهقانپور به توسعه تعامل نيروي انتظامي با محافل علمي به ويژه دانشگاه‌ها اشاره كرد و گفت: طرح مسائل اجتماعي از سوي هنرمندان و فيلمسازان كه در ارتباط مستقيم با جامعه هستند، مناسب‌ترين روش براي جلوگيري از رواج انحراف‌ها، ناهنجاري‌ها و آسيب‌هاي اجتماعي در ميان لايه‌هاي مختلف مردم است.

رئيس دانشكده سينما و تئاتر دانشگاه هنر، درباره برگزاري جشنواره‌اي مانند جشنواره فيلم پليس از سوي معاونت اجتماعي ناجا معتقد است: برگزاري جشنواره از سوي نهادهاي دولتي به ويژه نيروي انتظامي بايد همواره غيرتبليغاتي باشد تا بتواند مخاطبان واقعي خود را پيدا كند.

منبع: سايت جشنواره فيلم پليس




 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن