تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812972655




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/نشست مسوولان فرهنگي فوتبال برگزار شد/ كفاشيان: بايد خواست جامعه را درفوتبــال وارد كنيم صمدي: چي داده‌ايم كه اكنون توقع داريم تاج: باشگاه يعني كارفرهنگي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /نشست مسوولان فرهنگي فوتبال برگزار شد/ كفاشيان: بايد خواست جامعه را درفوتبــال وارد كنيم صمدي: چي داده‌ايم كه اكنون توقع داريم تاج: باشگاه يعني كارفرهنگي
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال

نخستين نشست مسوولان فرهنگي باشگاه‌ها و هيات‌هاي فوتبال با مديران فدراسيون فوتبال برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ابتداي اين نشست علي كفاشيان در سخناني گفت: در فدراسيون زماني كه اساسنامه نوشته شد، يكي از مسايل مهمي كه موردنظر قرار گرفت، كميته‌ي فرهنگي بود. براين اساس باشگاه‌ها و هيات‌ها بايد در رئوس برنامه‌ي كاري‌شان اين را ببينند. يكي از مسايل بسيار مهمي كه بايد مورد توجه قرار گيرد، سازماندهي مسايل فرهنگي است. خيلي‌ها انتقاد مي‌كنند كه مسايل فرهنگي در فدراسيون ضعيف است اما، به طور قطع فعاليت‌هايي در حال انجام شدن است كه بايد با همكاري يكديگر اين موارد را اجرا كنيم.

وي افزود: در تمامي فدراسيون‌ها كميته‌اي به نام كميته‌ي فرهنگي وجود دارد اما، در فدراسيون فوتبال اين كار بسيار عظيم‌تر است. بنابراين به ساماندهي كاملي نياز داريم به همين دليل برطبق اساسنامه كميته‌ي فرهنگي را تشكيل داديم. برطبق اساسنامه كميته‌ي فرهنگي از پنج نفر تشكيل مي‌شود و اعضاي اين كميته عضو شوراهاي مختلف هستند. ما نياز داريم كه براي اجرايي كردن اين موارد از تجربيات گران‌بهاي شما استفاه كنيم و ما تنها مجري آن برنامه‌ها هستيم.

وي در ادامه به برخي از وظايف كميته‌ي فرهنگي اشاره كرد و گفت: بازيكنان مانند خانواده‌اي هستند كه بايد نظارتي كامل بر آنها انجام گيرد. تدوين منشور اخلاقي كه فدراسيون آن را منتشر كرده و بخش ديگري از آن هم توسط كميته‌ي فرهنگي در حال تدوين است، به عنوان يك پيشنهاد مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بايد در نظر بگيريم كه اگر دستورالعملي بنويسيم كه منطق بر وضعيت‌مان نباشد اين دستورالعمل قابليت اجرايي شدن ندارد.

كفاشيان يكي از برنامه‌هاي فدراسيون را نظارت بر عملكرد فرهنگي باشگاه‌ها عنوان كرد و گفت: وقتي نوجواني فوتبالش را آغاز مي‌كند، بايد درباره‌ي مسايل فرهنگي آن به دقت عمل كرد. چرا كه در آن زمان است كه بازيكن شكل مي‌گيرد. رفتارهايي كه ما در فوتبال‌مان مي‌بينيم به دليل مشكلاتي است كه در زمان نوجواني به آنها بي‌توجهي شده و در اين سن خودش را نمايان كرده است.

وي افزود: بخش‌هاي فرهنگي هيات‌ها و باشگاه‌ها بايد اين موارد را در نظر بگيرند ما به شما به عنوان ياوراني با تجربه نگاه مي‌كنيم كه مي‌توانند وضعيت را بهبود بخشند.

كفاشيان درباره‌ي بودجه‌اي كه بايد در اختيار اين كميته‌ها قرار گيرد، گفت: زماني كه ديديم بودجه‌ي لازم در اختيار بخش‌هاي فرهنگي قرار نمي‌گيرد، خودمان بودجه‌ي مربوطه را از باشگاه‌ها و هيات‌ها كسر كرديم و در اختيار كميته‌ها قرار داديم. وظيفه‌ي ما اين است كه ابزار لازم را در اختيار بخش‌هاي فرهنگي قرار دهيم. تنها خواهش‌مان اين است كه بر روي دستورالعمل‌ها دقت شود. با تشكيل اين جلسه مي‌خواستيم بگوييم كه رقابت در فوتبال تنها در مستطيل سبز نيست. قطعا كارهاي ديگري بايد انجام شود و ما مي‌خواهيم روحيه‌ي پهلواني را در فوتبال تقويت كنيم. اين چيزي است كه مردم هم از ما انتظار داريم، مهم اين است كه ما خواست جامعه را به فوتبال وارد كنيم و با همت شما اين كار قابل انجام خواهد بود.

پس از صحبت‌هاي كفاشيان چند نفر از نمايندگان باشگاه‌ها نيز سخنراني كردند. يارمحمديان نماينده‌ي هيات فوتبال اصفهان در سخناني گفت: اين جسارتي كه فدراسيون به خرج داده و وارد مسايل فرهنگي شده، قابل تقدير است اما، بايد مشكلات در اين زمينه برطرف شود. در ذات مسايل فرهنگي برخورد وجود ندارد اما، در منشور اخلاقي بندهايي وجود دارد كه مغاير با ذات مسايل فرهنگي است. ضمن آنكه در بعضي از بندهاي اين منشور تداخل در كار به وجود مي‌آيد. به عنوان نمونه بحثي كه درباره‌ي برخورد با رسانه‌ها وجود دارد به لحاظ قانوني مشكل دارد. معتقدم كه واحد فرهنگي بايد به اتاق فكر تبديل شود و برخورد در چارچوب مسايل حقوقي را بايد به كميته‌ي انضباطي واگذار كرد.

صمدي از هيات فوتبال خراسان شمالي هم گفت: سابقه نشان داده كه برخوردها نتيجه‌اي نداشته است. بايد در ابتدا ببينيم كه به بازيكنان، مربيان و تماشاگران چه چيزي داده‌ايم كه هم اكنون از آنها توقع داريم. وقتي درگيري لساني بين مربي تيم ملي و مربي يك باشگاه رخ مي‌دهد، چه انتظاري بايد داشته باشيم. وقتي به تماشاگر در زمان ورودش به ورزشگاه به چشم يك اوباش نگاه مي‌شود و حتي براي دستشويي رفتن و وضو گرفتن او هم آب وجود ندارد و مجبور است ساعت‌ها زير نور آفتاب بنشيند، طبيعي است كه وقتي داور در دقيقه‌ي ‌٨٠ اشتباهي سوت مي‌زند او هم واكنش نشان دهد. اينها مسايلي تكراري است اما، تكراري بودنش به دليل اهميتش است. بايد برخوردها را حذف كنيم و به سمت داده‌هاي زيبا برويم.

كفاشيان افزود: ممكن است در شش ماه دوم سال نتوانيم به تقويم كاملي برسيم اما، بايد براي سال آينده تقويم كاملي داشته باشيم تا براساس آن پيش برويم.

پس از صحبت‌هاي كفاشيان، معاون فرهنگي سازمان تربيت بدني هم با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري مبني بر مظلومي مسايل فرهنگي در جامعه گفت: ارزش‌هاي فرهنگي بايد در جامعه حاكم شود. در اين بحث بايد هويت فرهنگي را بشناسانيم. انقلاب و حاكميت ما ايراني و اسلامي بودن ماست و در بحث فرهنگي عجين بودن اين دو مساله بسيار مهم است.

وي افزود: جلسات بسيار مهمي را با رييس فدراسيون فوتبال داشتيم و به اين واقعيت رسيده‌ايم كه فوتبال به دليل اينكه مخاطب بيشتري دارد، مي‌تواند تاثيرگذاري بيشتري در جامعه داشته باشد. بر همين اساس بايد محوريت كار از جايي آغاز شود كه به نظرم فدراسيون مي‌تواند در اين زمينه محور باشد.

به گزارش ايسنا؛ نبي دبيركل فدراسيون فوتبال هم دراين نشسست گفت: ما در شناخت مسايل فرهنگي پيشينه‌ي خوبي در كشور داريم و سرفصل‌هايي كه وجود دارند اهميتش مي‌تواند به عنوان فصل‌الخطاب مسايل فرهنگي در ورزش باشد. مسايل فرهنگي در كشور ما به گونه‌اي مطرح شده كه به تازگي فيفا و كنفدراسيون فوتبال آسيا هم كميته‌اي را به عنوان كميته‌ي اجتماعي تشكيل دادند. هر چند كه نام اين كميته با كميته‌ي فرهنگي متفاوت است؛ اما، وظايف يكساني با كميته‌ي فرهنگي دارد.

وي افزود: زماني كه جام جهاني يا جام ملت‌هاي آسيا برگزار مي‌شوند مسابقه تنها در مستطيل سبز نيست بلكه جشنواره‌اي از حضور ملت‌هاست. ما در زمينه‌ي فرهنگي از فيفا و AFC جلوتر هستيم چرا كه تفكرات علماي و فقهاي ديني ما از قبل وجود داشته است. بنابراين نبايد طوري رفتار كنيم كه فيفا و كنفدراسيون فوتبال آسيا در اين بخش از ما پيشي بگيرند.

نبي به لزوم تخصيص بودجه‌ي مشخص در بخش فرهنگي اشاره كرد و گفت: ما براي اين كار نمي‌توانيم دست خالي پيش برويم. اهميت موضوع به گونه‌اي است كه دنيا بر روي آن فكر كرده بنابراين ما هم بايد با تخصيص بودجه‌اي لازم كارهاي‌مان را به پيش ببريم.

نبي در ادامه پيشنهاد داد: ما در مسابقاتي كه در سطح كشور برگزار مي‌شود، افرادي را به عنوان ناظر بازي به شهرستان‌ها مي‌فرستيم. احساسم اين است كه در بحث فرهنگي نيز نياز به همين كار داريم و از كميته‌ي فرهنگي فدراسيون مي‌خواهم كه شرايطي را فراهم كند كه ناظران فرهنگي هم در مسابقات حاضر باشند. اين اعزام‌ها هزينه‌اي در برندارد و اگر هم هزينه‌اي به وجود بياورد، به دليل اهميت موضوع بايد آن را بپذيريم.

وي در پايان گفت: نشستن در اتاق و پرداختن به انشاء و كتيبه نويسي خوب است اما، بايد در فوتبال اجرا كرد و مشكلات را پس از پيدا كردن آنها حل كرد.

در بخش پاياني هم "مهدي تاج" نايب رييس فدراسيون فوتبال در سخناني گفت: فوتبال پديده‌اي است كه با هيچ چيز ديگر قابل مقايسه نيست. فوتبال به گونه‌اي شده كه دولت‌ها قدرت سياسي‌شان را مي‌توانند از آن به رخ دنيا بكشند. ما وقتي به جام جهاني وارد مي‌شويم مناسبت‌هاي فرهنگي و اجتماعي‌مان نيز وارد مسابقات مي‌شود و ورود تيمي از يك كشور مي‌تواند وضعيت آن كشور را در ابعاد مختلف به دنيا مخابره كند. خود باشگاه هم يعني كار فرهنگي. ايجاد يك باشگاه مساوي است با تخريب يك زندان. اين بخش عمده‌اي از كار فرهنگي است. اگر از نيروهاي انتظامي كه شب تا صبح در خيابان‌ها حضور دارند، بپرسيد كه چند نفر دزد را دستگير كرديد، شايد آنها بگويند هيچ دزدي دستگير نشده است اما، همين حضور باعث مي‌شود كه تخلفات كم شود. وجود بخش فرهنگي در باشگاه‌ها و هيات‌ها هم چنين وضعيتي دارد.

وي درباره‌ي منشور اخلاقي گفت: سازمان ليگ اين منشور اخلاقي را به كليه‌ي باشگاه‌ها ارسال كرده است. ما معتقديم بدون تذكر كار فرهنگي عملياتي نيست. سطح نازل اين منشور مربوط به چهره و وضعيت ظاهري بازيكنان بود كه متاسفانه توسط بعضي از روزنامه‌ها بيش از حد به آن پرداخته شد. منشور اخلاقي كاري بسياري گسترده است كه مسايل مختلفي را دربرمي‌گيرد اما، متاسفانه بيش از حد به بخش نازل آن توجه شد.

وي درباره‌ي جلسه‌ي ديروز با رييس سازمان تربيت بدني گفت: روز گذشته علي‌آبادي تاكيد زيادي درباره‌ي مسايل فرهنگي داشت. همچنين ما بايد به دنبال ايجاد كانون هواداران برويم. اتفاق فرهنگي بايد توسط كانون‌ هواداران به روي سكوها برود.

وي با گلايه از برخي رفتارهاي صدا و سيما گفت: تاثيرگذاري صدا و سيما در كشور ما ‌٥/٨٦ درصد است. وقتي يك رسانه چنين فراگيري دارد، اين دقت بيشتر مسوولان را مي‌طلبد. معتقديم كه اشاعه‌ي فساد توسط هر كس هم كه باشد، حرام است. ما از صدا و سيما مي‌خواهيم كه دقت بيشتري درباره‌ي برخي برنامه‌ها داشته باشد.

انتهاي پيام
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 303]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن