تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815368726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جديدي: ضعف فرماندهي در كشتي داشتيم‌ حيدري: مديران ضعيف بايد استعفا كنند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: جديدي: ضعف فرماندهي در كشتي داشتيم‌ حيدري: مديران ضعيف بايد استعفا كنند
جام جم آنلاين: صداي اكثر قهرمانان و افتخارآفرينان كشتي از ضعف‌ها و تزلزل‌هاي تصميم‌گيري در مديريت كشتي درآمده است و آنان به اتفاق معتقدند كه مديران ضعيف به واسطه عملكرد ضعيف در المپيك بايد استعفا كنند و محترمانه كنار بروند.


اين اعتراض‌ها در شرايطي است كه محمدرضا يزداني‌خرم دل قرص و محكمي از ماندگاري‌اش در كشتي دارد و نه‌تنها دنبال استعفا و كناره‌گيري نيست، بلكه به طور ضمني نيز گفته است هيچ‌كس نمي‌تواند او را از فدراسيون كشتي بركنار كند.

شايد از يك جهت حق با يزداني‌خرم باشد، آن هم از اين حيث كه مي‌گويد به اختيار خود به كشتي نيامده، بلكه چون به وي تكليف كرده‌اند به كشتي آمده است تا اسباب بزرگي كشتي را فراهم كرده و در عين حال محيط آن را خالي از چالش و تشنج كند.

... اما امروز محيط كشتي به دنبال ناكامي اين رشته در بازي‌هاي المپيك پر از حاشيه و چالش است و قهرماناني كه تا ديروز در سنگر قهرماني كسب مدال كرده‌اند، نمي‌توانند ببينند كه كشتي كشورشان با اين همه سابقه و پيشينه روشن، در المپيك چنان متزلزل و نحيف در ميدان ظاهر مي‌شود كه به زور تك‌برنز مراد محمدي موفق مي‌شود رده 22 المپيك را به خود اختصاص دهد ، نمونه‌اش همين عباس جديدي و عليرضا حيدري كه هر دو روي هم يك دوجين مدال طلا، نقره و برنز المپيك و جهان دارند، اما امروز هر دوي اينها خارج از گود هستند تا پيشكسوتاني كه عصر مربيگري‌اشان سال‌هاست به پايان رسيده، در ميدان عرض اندام كنند و توپ كم‌كاري و ضعف خويش را به زمين ديگران بيندازند.

اعتماد در كشتي رخت بربسته‌

عباس جديدي، نايب قهرمان المپيك 96 آتلانتا، در گفتگو با «جام‌جم»، بي‌اعتمادي در كشتي را آفتي بزرگ مي‌داند و مي‌گويد: وقتي اعتماد نباشدو كشتي‌گير به مربي‌اش اعتقاد و اطميناني نداشته باشد، نتيجه آن مي‌شود كه در المپيك پكن ديديم. اضافه بر آن كه بين كادر فني اعتماد لازم وجود نداشت و مربيان به عنوان بزرگتر تيم همديگر را قبول نداشتند و معلوم است وقتي كشتي‌گيران چنين شرايطي را ببينند، حرف‌شنوي لازم را از كادر فني نخواهند داشت. در حقيقت تزلزل فرماندهي باعث مي‌شود كه سربازان با شنيدن اولين تير، ميدان را خالي كرده و فرار كنند كه متاسفانه در پكن كشتي ما به چنين سرنوشتي دچار شد.

وي با اشا ره به اين كه تاكنون كشتي آزاد ايران را چنين ضعيف در مسابقات المپيك نديده است، اضافه مي‌كند: البته سقوط كشتي از جهاني باكو شروع شد و فكر مي‌كنم كه نخواستند از وجود عليرضا حيدري بدرستي استفاده كنند. به نوعي او را آورده بودند سپر بلاي خويش كنند كه در اين كار نيز موفق بودند، والا نتيجه نبايد چنين مي‌شد كه ما از حيدري چشم‌پوشي كنيم و برويم سراغ مربياني كه پيش از اينها نيز آنها را آزموده بوديم. به‌واقع در اين زمينه برگشت به عقب داشتيم و چوب آن را نيز در المپيك بدجوري خورديم. براي همين اميدوارم رئيس فدراسيون كشتي در سياست خويش تجديدنظر كرده و از وجود خبرگان و قهرمانان تحصيلكرده كشتي بدرستي استفاده كند. واقعيت اين است كه اگر در المپيك مي‌بازيم به علت عقب‌بودن از علم روز دنياست، نه به اين خاطر كه توان و موجوديت كشتي همين است. كساني كه امروز چنين بهانه‌اي را مي‌آورند چرا نمي‌گويند در جهاني 2006 چين كشتي ايران نايب قهرمان شد.

حيدري: با دكتري افتخاري نمي‌توان‌ درس كشتي داد

اما بر عكس عباس جديدي كه چندان هم نوك پيكان انتقاداتش را متوجه رئيس فدراسيون نمي‌كند عليرضا حيدري رك و بي‌پرده همه چيز را از زاويه عدم تخصص محمدرضا يزداني‌خرم مورد توجه قرار داده و براي همين هم تاكيد دارد كه وي بايد هر چه سريع‌تر از مسووليت كشتي كناره بگيرد.

قهرمان جهاني و دارنده مدال برنز المپيك 2004 آتن مي‌گويد: با مدرك دكتري افتخاري در رشته‌اي نمي‌توان در دانشگاه تدريس كرد. متاسفانه امروز يزداني‌خرم با دكتري افتخاري مي‌خواهد بر كشتي مديريت كند كه چون استادان و شاگردان اين رشته وي را قبول ندارند، نمي‌تواند موفق باشد كه ما نتيجه‌اش را در المپيك پكن ديديم. بي‌شك وقتي مديري تخصص ندارد، مجبور مي‌شود از ديگران مشورت بگيرد و چون تعداد اين مشورت‌ها و آمدن و رفتن آدم‌هاي مختلف زياد مي‌شود، زمان به ضرر كشتي كشته مي‌شود كه ما نتيجه‌اش را در پكن رويت كرديم و دوباره با حضور يك مديريت غيرتخصصي به نقطه صفر رسيده‌ايم.

حيدري بي‌توجهي به كشتي پايه و تعطيلي ليگ نونهالان، نوجوانان و جوانان كشتي را باعث آسيب كشتي و بي‌پشتوانگي موجود دانسته و مي‌گويد: وقتي اين زنجيره قطع شد، كشتي از مسير طبيعي‌اش خارج شد تا نتيجه آن شود كه در المپيك شاهد و ناظرش بوديم. در حالي كه اگر مي‌خواهيم كشتي را از وضعيت موجود خارج كنيم، بايد يك حركت نظام‌مند و قانونمند تخصصي را به اجرا بگذاريم، نه اين كه به مربياني ميدان و بها دهيم كه علمشان كهنه است و انرژي كار كردن با اعضاي تيم را نيز ندارند .

عليرضا حيدري در عين حال بحث استفاده از مربي خارجي را توهيني بزرگ به جامعه كشتي دانسته و مي‌افزايد: چرا نبايد به قهرمانان بزرگ خود اعتماد كنيم؟ معتقدم كشتي‌ما به لحاظ مربيان كاربلد خودكفاست و نبايد به جاي پذيرش ضعف‌ها دست به فرافكني زد.

وقتي در پايان از حيدري مي‌پرسيم، چرا به عرصه قهرماني بازگشتي و غيرمترقبه كنار رفتي، مي‌گويد: اعتماد و صداقتي براي حضور نمي‌ديدم و به نوعي مي‌خواستند مرا به حاشيه برده و خرابم كنند. من كاري به مدالي كه مي‌توانستم در پكن بگيرم، ندارم، اما بي‌شك اگر بودم بر فرض باخت نيز حداقل 4‌كشتي‌گير را براي مدال‌آوري جمع و جور مي‌ساختم. به هر حال وقتي ديدم به من اصلا نمي‌خواهند ميدان دهند، كشتي را كنار گذاشتم و بي‌سروصدا رفتم. اين درست كه آماده بودم، اما چون در تورنمنت‌ها به من فرصت حضور ندادند، كنار كشيدم تا تيم نتيجه بگيرد كه متاسفانه چنين نشد. امروز هم تاكيد دارم كه عذرخواهي چاره‌ساز نيست و رئيس فدراسيون بايد كنار بكشد.
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن