تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814221533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازهم مردم تاوان مي‌پردازند! مديرعامل اتحاديه مركزي مرغداران: كاهش توليد باعث افزايش قيمت تخم‌مرغ شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: بازهم مردم تاوان مي‌پردازند! مديرعامل اتحاديه مركزي مرغداران: كاهش توليد باعث افزايش قيمت تخم‌مرغ شد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: كشاورزي و دامپروري

تعطيلي 35 درصد واحدهاي مرغداري و كاهش توليد باعث افزايش قيمت تخم‌مرغ شده است.

ناصر نبي‌پور ـ مديرعامل اتحاديه مركزي مرغداران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار دامپروري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دليل افزايش قيمت تخم مرغ طي روزهاي اخير را كاهش توليد به دليل مقرون به صرفه نبودن و پايين بودن تقاضا عنوان و اظهار كرد: از 260 واحد مرغداري 90 واحد ( 35 درصد ) به دليل اقتصادي نبودن توليد تعطيل شده و خالي هستند و بقيه واحدها نيز با ظرفيت خالي 40 تا 50 درصد توليد مي‌كنند كه باعث كاهش توليد تخم‌مرغ شده است.

وي با اشاره به كاهش 50 درصدي ميزان جوجه‌ريزي از ارديبهشت ماه، اظهار كرد: به دليل نوسانات بالا در بازار نهاده‌هاي توليد، سه و نيم ميليون قطعه جوجه‌ريزي از ارديبهشت ماه به يك ميليون و 700 هزار قطعه كاهش يافته است و به حداقل رسيده است كه اين كمبود در آذر و دي‌ ماه جاري با افزايش تقاضا بيشتر نمايان خواهد شد.

مديرعامل اتحاديه مركزي مرغداران افزود: علي‌رغم اينكه ظرفيت‌هاي توليد خالي است ميانگين توليد ماهانه تخم‌مرغ از 53 هزار تن اكنون به 48 هزار تن كاهش يافته است چراكه به دليل عدم پرداخت تسهيلات بانكي از ابتداي سال تاكنون توليدكنندگان با كمبود نقدينگي مواجه هستند و توانايي توليد ندارند.

به گفته وي امسال بايد 37 ميليون قطعه جوجه‌ريزي مي‌شد كه در صورت پرداخت تسهيلات و تامين نقدينگي 27 ميليون قطعه انجام خواهد شد در غيراين صورت ميزان جوجه‌ريزي از 20 ميليون قطعه بيشتر نخواهد شد و 45 تا 50 درصد كاهش توليد تخم‌مرغ خواهيم داشت.

نبي‌پور اظهار كرد: در صورتي كه قيمت اعلام شده دولت براي فروش هر كيلو تخم‌مرغ درب مرغداري هزار و 380 تومان بوده هر كيلو تخم‌مرغ درب مرغداري 980 تومان فروخته مي‌شد كه با توجه به قيمت تمام شده (هزار و 400 تومان) از ابتداي شهريورماه هر كيلو تخم‌مرغ درب مرغداري هزار و 500 تومان فروخته مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه هجوم خريد مردم در ماه رمضان به سمت مرغ و گوشت قرمز خواهد بود تقاضا براي خريد تخم مرغ در اين ايام كاهش مي‌يابد.

انتهاي پيام
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن