تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت خوب صاحب خويش را به بهشت مى برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816546597




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات در ايران: اقدامات اساسي براي آينده حرمين كربلا و نجف در چشم‌انداز توسعه 50 سال تدوين شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات در ايران: اقدامات اساسي براي آينده حرمين كربلا و نجف در چشم‌انداز توسعه 50 سال تدوين شده است
خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: شهرستان‌ها

رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات در ايران اعلام كرد: مسووليت بازسازي گنبد مطهر امام‌ موسي‌كاظم(ع) به خراسان‌رضوي واگذار شده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان - دكتر منصور حقيقت‌پور در جمع خبرنگاران در خصوص موضوع بازسازي گنبد مطهر امام موسي‌كاظم(ع)، اظهار كرد: ستاد عتبات عاليات تقريبا از اواسط سال 1382 شروع بكار كرده است كه با محور قرار دادن مردم، تقريبا كل بودجه‌اش را مردم تامين مي‌كنند.

وي يكي از از ويژگي‌هاي اين سازمان را در دستور كار قرار دادن تنوع ماموريت‌هاي محوله با توجه به نيازهاي گوناگون حرم‌ها عنوان كرد و گفت: اقداماتي در جهت مرمت، توسعه و تجهيز امكانات با هدف بالا بردن قابليت حرم‌ها انجام شده است.

رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات در ايران خاطرنشان كرد: امروز بعد از 5 سال با اجراي بيش از 100 پروژه در حرم‌هاي مطهر تمركز پيدا كرده‌ايم و اقدامات اصولي و اساسي براي آينده حرمين كربلا و نجف در چشم‌انداز توسعه 50 سال تدوين شده است.

وي تاكيد كرد: امروزه اقدامات اين سازمان پيرامون تحقق پيدا كردن اين چشم‌انداز است؛ اين امر در نجف به تصويب رسيده و در كربلا نيز در دستور كار قرار گرفته و در سامرا هم آماده مذاكره است.

حقيقت‌پور ادامه داد: طبيعي است كه ظرفيت‌ها كه در حدود 400 سال قبل در اين حرم‌ها طراحي شده است، براي موقعيت زماني خود ويژگي‌هاي ممتازي داشته، اما در اين مدتي كه گذشته است حرم‌ها توسعه فيزيكي خوبي پيدا نكرده‌اند.

وي افزود: امروز سازمان در كنار اقدامات عاجلي كه در عتبات انجام داده، بدنبال كارهاي اساسي و مهمي رفته است كه در راستاي آن طرحي براي توسعه نجف و حرم امام‌علي(ع) تهيه كرده است كه طي آن در سمت غربي خود فضاي جديدي را تصاحب مي‌كند.

رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات در ايران اظهار كرد: 130 هزار مترمربع در دو تا سه طبقه در اختيار حرم قرار مي‌گيرد كه تقريبا 13 برابر حرم را گسترش مي‌دهد و اين توسعه در سمت غرب حرم است و طرحي هم براي توسعه شرق و شمال در نظر است.

حقيقت‌پور خاطرنشان كرد: در طرح سفينه‌النجاة، 110 هزار مترمربع فضاي سرپوشيده مسقف طراحي شده است و پيش‌بيني مي‌شود 160 هزار زائر بتوانند در آن واحد مراسم عبادي داشته باشند.

وي افزود: براي سامرا طرح مشخصي آماده شده است كه ظرفيت‌هاي حرم را چند برابر خواهد كرد؛ در اين طرح دو طبقه حرم ساخته خواهد شد كه در حال حاضر 14 هزار و 500 مترمربع براي حرم امام‌حسين(ع) با عنوان "دارالضيافة" در حال ساخت است كه 850 هزار مترمربع بيمارستان 72 تختخوابي براي زائران در كربلا در نظر گرفته شده است.

رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات در ايران تاكيد كرد: در روزهاي آينده نيز عمليات تعويض سنگ و كاشي‌كاري حرم حضرت سيدالشهداء شروع خواهد شد كه به مدت يكسال و نيم اين پروژه به طول خواهد انجاميد.

وي تاكيد كرد: ارزش اجرايي اين پروژه 2 ميليارد تومان است كه ده‌ها گروه هنري، فني و اجرايي در اين امر دخالت دارند كه زيباترين طرح سنگ كاشي، خوشنويسي و معرق كاري را در اين حرم بكار مي‌برند.

حقيقت‌پور افزود: همچنين طرح تعويض سنگ حرم حضرت مسلم در دستور كار قرار دارد كه اين كار در ماه مبارك رمضان آغاز مي‌شود؛ همچنين ضريح حضرت ابوالفضل(ع) اكنون در فرهنگسراي بهمن در حال مرمت است، ضريح امام‌حسين(ع) نيز در استان قم در حال ساخت است.

وي خاطرنشان كرد: ضريح امامين عسكرين نيز در استان فارس در حال مرمت است كه بيش از 20 ضرب طلا براي حرم حضرت ابوالفضل‌العباس و امامين جوادين در دستور كار قرار گرفته و شايد در ماه‌هاي آينده ضريح‌ها به عراق انتقال يابند.

رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات در ايران تاكيد كرد: بر اساس برآوردهاي انجام شده تا به امروز 80 ميليارد تومان هزينه شده است؛ بعضي از برآوردها مصوب شده كه به عنوان مثال صحن جديدي كه براي حرم علي(ع) در نظر گرفته شده، صحن حضرت زهرا(ع) است و پيش‌بيني رقمي حدود 800 ميليون دلار براي اجراي اين پروژه در طول 7 سال مد نظر است.

وي گفت: در ارتباط با صحن امامين عسكرين پيشنهادي به عراقي‌ها داده شد كه روي بازساي اين كار 100 صددرصد مي‌توانند روي مردم ايران حساب كنند و پيش‌بيني مي‌شود هيچ گونه مشكل اجرايي براي اين پروژه نباشد و دولت عراق براي همكاري اعلام آمادگي كرده است؛ تقريبا اكثر اين هزينه‌ها توسط مردم ايران و با مشاركت دفترهاي اين سازمان در خارج از كشور تامين شده است.

حقيقت‌پور اظهار كرد: دولت عراق 25 ميليون دلار براي خريد اراضي اطراف صحن حضرت‌زهرا(س) اختصاص داده و در حال حاضر تملك اراضي مورد نظر است.

وي گفت: براي همه حرم‌ها در عراق راديو نصب شده است، همچنين بستر اينترنتي و ماهواره‌اي در اختيار حرم‌ها قرار دارد تا تصاوير زنده خود را در همه جاي دنيا پخش كنند و اين يك زيرساخت فرهنگي است، همچنين سيستم‌هاي صنعتي و تلويزيوني نيز درحرم‌ها تدوين مي‌شود.

حقيقت‌پور در ادامه با بيان اين كه كمك‌هاي مردمي در قالب‌هاي مختلف نقدي و جنسي است، اظهار كرد: بعضي از كمك‌ها نيز در ارايه خدمات مثل جوشكاري، بنايي و يا طراحي‌ها مثل طرح صحن حضرت‌زهرا(س) است؛ تاكنون بيش از سه هزار دستگاه تريلي، كاميون بار جابه‌جا شده است و استان خراسان‌رضوي از جمله استان‌هايي بوده است كه در ابتدا در رتبه‌هاي دوم و سوم اين كار قرار گرفته است.

رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات در ايران تصريح كرد: بر اساس آمار سه ماهه در اعزام نيرو، استان خراسان‌رضوي در كشور رتبه دوم را دارد و يك ميليارد و 983 ميليون و 400 هزار ريال در سه ماهه اول سال جاري از استان خراسان‌رضوي اهدا شده است.

وي گفت: البته شرايط ناپايدار امنيتي، برخوردهاي سليقه‌اي با پروژه‌ها و همچنين فراهم نبودن امكانات تردد، قوانين خاص گمرگي و عدم اجازه عبور كاميون‌ها در مرز از جمله مشكلات اين سازمان است.

رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات در ايران از آماده شدن گروهي براي ساخت برنامه‌اي مستند از ساخت و ساز حرم‌ها در عراق خبر داد.

انتهاي پيام
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 447]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن