تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816998576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بنگاه‌هاي زودبازده نرخ بيكاري را به 9 درصد كاهش داد


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: بنگاه‌هاي زودبازده نرخ بيكاري را به 9 درصد كاهش داد
رئيس سازمان كار استان گلستان:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز: رئيس سازمان كار و امور اجتماعي استان گلستان گفت: اجراي طرح بنگاهي زودبازده نرخ بيكاري را در اين استان از 14درصد سال 82 به 9 درصد كاهش داده است.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، "محمدرضا ربيعي" با اشاره به گذشت 3 سال از فعاليت بنگاه‌هاي كوچك و زودبازده افزود: افرادي كه متقاضي تسهيلات اين بنگاه‌ها هستند بايد مهارت، اهليت و توان اجرا و نيز آموزش هاي فني و حرفه‌اي داشته باشند.

رئيس سازمان كار استان گلستان افزود: 5هزار نفر در دوره‌هاي آموزش فني و حرفه‌اي شركت كرده‌اند.

وي گفت: در مجموع حدود 34 هزار و 800 طرح از سوي دستگاه‌هاي اجرايي استان به بانكها معرفي شده كه از اين تعداد حدود 34هزار طرح در بانكها بررسي شده و تاكنون نزديك به 27هزار و 500 طرح مورد تأييد نهايي بانك قرار گرفته است.

ربيعي افزود: اعتبار طرح‌هاي نهايي شده هشت هزار و 130 ميليارد ريال و اشتغال 53هزار و 400 فرصت شغلي است كه از اين ميزان تاكنون 24 هزار طرح منجر به عقد قرارداد با اعتباري حدود 7هزار و 630 ميليارد ريال انجام شده است.

وي افزود: بر اساس آمار بانكها و دستگاه‌هاي اجرايي در مجموع 16هزار طرح با اشتغال 25هزار نفر در استان لرستان به بهره‌برداري رسيده كه متوسط طول بهره‌برداري بين يك تا دو ونيم سال بوده است.

وي افزود: هر يك از طرح‌هاي زودبازده متوسط بين 30 تا 80 نفر اشتغال ايجاد كرده است.

رئيس سازمان كار استان گلستان افزود: همكاري بانكها تا اواخر سال 86 در مورد طرح‌هاي بهره‌برداري شده خوب بود اما از آخر سال 86 كه بحث شش قفله شدن خزانه بانك مركزي مطرح شد بانكها تسهيلات لازم براي نقدينگي مورد نياز و سرمايه در گردش واحدهاي توليدي نتوانسته اند به قدر كافي فراهم كنند.

ربيعي افزود: نرخ بيكاري از 14 درصد سال 82 به رقم 9 درصد در پايان سال 86 كاهش يافت كه بخش عمده‌اي از اين كاهش به عملكرد بنگاه‌هاي زودبازده مربوط مي‌شود.

وي افزود: در طرح‌هاي زودبازده در كارگروه اشتغال سازمان كه رئيس سازمان دبير آن كارگروه است بررسي شده و سپس به بانك‌هاي عامل معرفي مي‌شوند و در كميته كارشناسي ريز مسائل بررسي و تصويب مي‌شود.

ربيعي افزود: مسئولان بانكها به اصرار مي‌گويند مصارف آنها بيشتر از منابع بانك است و در حالي كه 14هزار ميليارد ريال منابع و سپرده هاي مردمي در بانكها است اما 23 هزار ميليارد ريال مصارف آنها به شمار مي‌رود.

وي در مورد انحراف طرح‌ها افزود: بر اساس آخرين بررسي در استان گلستان توسط بانك مركزي 97 درصد طرح‌هاي بررسي شده در جامعه آماري به مرحله اجرا و اشتغال تعهدشده رسيده بودند و فقط سه درصد از بنگاه‌ها از هدف انحراف داشته است.

ربيعي خاطرنشان ساخت: بعضي از اين انحراف از طرح به اين گونه بوده كه مثلا دامداري آماده شده و دام نيز فراهم شده بود، اما به دليل بيماري يا كمبود علوفه دام فروخته شده است.

رئيس سازمان كار و امور اجتماعي در پاسخ به اين پرسش كه آيا مزيت‌هاي منطقه‌اي و استاني در بررسي طرح‌هاي زودبازده لحاظ مي‌شود افزود: اگر بدون مزيت استاني به تصويب طرحها توجه شود توفيقي حاصل نمي شود اما لايه‌هاي كارشناسي طرح‌هاي استان را بر اساس مزيت منطقه‌اي بررسي مي‌كند و بر اين اساس محور توسعه در استان توسعه كشاورزي و صنايع وابسته آن و سپس گردشگري به شمار مي رود.

وي افزود: درصد قابل توجهي از طرحها معطوف به همين مزيت استان در طرح‌هاي كشاورزي شامل زراعت، باغداري، زنبورداري، نوغان‌داري، پرورش طيور، ماهي، آب‌بندها است.

همچنين محمدجعفر قناويزچيان مديرعامل شركت سازه‌هاي فولادي در شهرك صنعتي آق‌قلا افزود: مهمترين مشكل واحد توليدي سازه‌هاي فولادي سرمايه در گردش براي خريد مواد اوليه است كه اگر اين مشكل رفع نشود حداكثر تا 6 ماه ديگر واحد توليدي‌اش قابل به ادامه توليد نيست.

وي افزود: عمده پروژه‌هاي توليد سوله‌هاي آهني براي طرح‌هاي بنياد مسكن، سپاه پاسداران و بخش خصوصي است.

قناويزچيان با اشاره به افزايش قيمت مواد اوليه و ورق آهني افزود: نياز سرمايه در گردش چند برابر نياز اوليه است و پروژه‌هايي كه تحويل مي‌دهيم به موقع نسبت به پرداخت حق الزحمه اقدام نمي‌كنند، از طرفي بانكها نيز سرمايه در اختيار قرار نمي دهند.

وي افزود: نياز سرمايه در گردش اين واحد توليدي با سه هزار تن توليد حداقل 15 ميليون تومان برآورد شده است.

همچنين حسين شربتي مديرعامل شركت دلخواه كوثر توليدكننده كنسرو خيارشور و ترشي افزود: كارگاه توليدي‌اش با 70 نفر نيروي كار و تسهيلات 450 ميليون تومان براي ساخت واحد و 180 ميليون تومان آورده وي مشغول به كار است كه 80درصد كارگران بيمه هستند.

شربتي بيان داشت: با توجه به اينكه90 درصد قيمت مواد اوليه افزايش يافته، اما در عمل قيمت محصول نهايي افزايش پيدا نكرده و اكنون بنگاه در نقطه سربه سر هزينه تمام شده به سرمي‌برد.

مديرعامل دلخواه كوثر افزود: براي تأمين سرمايه در گردش مجبور شده منزل مسكوني‌اش را به قيمت 60 ميليون تومان بفروشد و اكنون مستأجر است، اما سرمايه در گردش كارگاه توليدي‌اش را فراهم كرده است.

وي گفت: بانكها بايد نسبت به فراهم كردن تسهيلات سرمايه در گردش واحدهاي توليدي اقدام كنند.

به گزارش خبرگزاري فارس آبشار كبودوال تنها آبشار خزه‌اي ايران در نقطه زيبايي از جنگل‌هاي استان گلستان قرار گرفته كه پذيراي مسافران زيادي از سراسر كشور است.

بنابر مشاهده خبرنگار فارس، برخي از مسافران هنگام گرفتن عكس يادگاري در اين آبشار همراه با تبر عكس مي‌گرفتند، سوال اين بود كه تبر دست مسافر چه مي كند؟ تا اينكه فرصتي دست داد و در جنگل النگ دره براي لحظه‌اي استراحت مراجعه كرديم، متأسفانه صداي دلخراش تبر كه به تنه درختان جنگل وارد مي‌شد، اعصاب هر دوستدار طبيعت را به هم مي ريخت، در اين جنگل تعدادي از مسافران نا‌آگاه تبر به دست به جان درختان جنگلي افتاده و براي تهيه هيزم جهت پخت غذا درخت‌هاي جنگل را قطع مي‌كردند.

نتيجه قطع درخت در سالهاي گذشته، به صورت ايجاد دره هاي عميق بر اثر فرسايش خاك در دل اين جنگل ظاهر شده است.

به گزارش خبرگزاري فارس با توجه به اينكه جنگل جزء‌ انفال و ثروت عمومي جامعه است كه متعلق به همه نسل ها است، گردشگران بايد براي پخت و پز يا از ذغال و يا گازهاي پيك نيك و ساير وسايل ديگر استفاده كرده و مراقب باشند علاوه بر خودداري از قطع درختان جنگل، آتش به جا مانده را حتما خاموش كنند، تا باعث آتش سوزي جنگلها نشود.

انتهاي پيام//
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن