تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817003416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ردپاى گرانى در رمضان


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: ردپاى گرانى در رمضان
همه ساله با آغاز ماه مبارك رمضان، موج گرانى بازار ايران را فرا مى گيرد. در اين ميان طرحهاى ويژه نظارتى در كشور به اجرا در مى آيد ولى قضاوت در خصوص ميزان اثربخشى آن را بايد به مردم واگذار كرد. به گزارش مهر، آغاز ماه مبارك رمضان اگرچه در بسيارى از كشورهاى اسلامى دولتها را مجبور به طرح ريزى برنامه هايى براى جلوگيرى از برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا كرده و در نهايت اثربخشى فراوانى را نيز به همراه دارد اما در ايران با ورود به اين ماه، موج گرانى كشور را در برگرفته و علاوه بر برنامه ريزى هاى دولت و افزايش نظارت و بازرسى اما بازهم گرانى ها به چشم مى خورد. در اين ايام تقاضا براى خريد برخى كالاهاى خاص در ايام ماه مبارك رمضان نظير مواد لبنى، پروتئينى، خرما، زولبيا و باميه و ساير مايحتاج مورد نياز مردم و نيز آغاز ثبت نام و بازگشايى مدارس، دانشگاه ها و مراكز آموزش عالى و بالارفتن تقاضا براى خريد لوازم آموزشى و لوازم التحرير از جمله ضرورتهاى اجراى طرح نظارتى ويژه ماه مبارك رمضان و بازگشايى مدارس است.
نظارت ابزارى در خدمت تنظيم بازار
از سوى ديگر، همزمان با آغاز اين ماه و نيز نزديك شدن به زمان بازگشايى مدارس، حراج غيرقانونى برخى كالاها نيز افزايش يافته و دولت براى توزيع و تامين كالاهاى پرمصرف مردم در اين ماه اقدام به برگزارى نمايشگاه هاى عرضه مستقيم كالا مى نمايد كه اين امر خود ضرورت تشديد نظارت و بازرسى را نسبت به ساير مقاطع زمانى سال دوچندان مى كند. در اين ميان بيم افزايش احتمالى قيمت حمل و نقل درون شهرى و برون شهرى به علت افزايش تردد در داخل و خارج شهر نيز از سوى دولت وجود دارد كه بر اين اساس، طرح هاى ويژه نظارتى به صورت گسترده تر و با به كارگيرى تعداد بيشترى از بازرسان اجرا مى شود. سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان براى كنترل قيمت مواد لبنى، پروتئينى، ميوه و سبزيجات، خرما، زولبيا و باميه، لوازم التحرير، حمل و نقل عمومى و ساير اقلام طرح ويژه نظارتى ماه مبارك رمضان و بازگشايى مدارس را از فردا (دهم شهريورماه) اجرا مى كند. طرح ويژه نظارتى سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان ويژه ماه مبارك رمضان در چندين مرحله اجرايى مى شود كه در مرحله مقدماتى تبليغات، اطلاع رسانى و هماهنگى مد نظر قرار مى گيرد. از طرفى، هماهنگى هايى نيز با معاونت توسعه بازرگانى داخلى وزارت بازرگانى و ساير دستگاه هاى مسئول به عمل آمده تا نسبت به تامين به موقع كالاهاى مورد نياز اعم از سهميه هاى خاص ايام ماه مبارك رمضان نظير شكر، روغن، شير، گوشت، مرغ و آرد شيرينى و نيز كالاهاى كالابرگى و ساير اقلام مايحتاج عمومى اقدام شود. همچنين سازمان حمايت مصرف كنندگان وتوليدكنندگان هماهنگى هاى لازم با دستگاه هاى مرتبط از جمله پشتيبانى امور دام و سازمان تعاون روستايى، واحدهاى استانى شركت بازرگانى دولتى و ساير دستگاه هاى متولى تامين و توزيع ارزاق ضرورى اعم از سهميه خاص ماه مبارك رمضان، سهميه كارمندى، مرغ و گوشت قرمز براى جذب سهميه كالاهاى اساسى اختصاص يافته به استانها را به عمل آورده است. از سوى ديگرهماهنگى هايى با سازمان تعزيرات حكومتى و هيأت هاى بدوى رسيدگى به تخلفات صنفى در خصوص رسيدگى سريع و خارج از نوبت پرونده هاى متشكله در طول طرح به عمل آمده است.
نظارت بر اقلام پرمصرف
نظارت بر نرخ هاى مصوب كميسيون نظارت در خصوص كالاها و خدمات پرمصرف نظير زولبيا و باميه، برگزارى جلسات با تاكسيرانى،اتوبوسرانى و مينى بوسرانى درون شهرى در خصوص تامين و ارائه خدمات حمل و نقل درون شهرى، هماهنگى با سازمان حمل و نقل و پايانه ها و پليس راه به منظور ساماندهى سوارى هاى شخصى مسافركش در جهت جلوگيرى از فضاسازى نامطلوب و افزايش غيرمتعارف نرخ سوارى هاى كرايه بين شهرى از جمله ديگر اقدامات سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان در طرح نظارتى ويژه ماه مبارك رمضان است. همچنين اين سازمان هماهنگى هاى لازم را با كميسيون نظارت استان به منظور تثبيت نرخ كالاهاى مهم و ضرورى در ماه مبارك رمضان به عمل آورده است.بر همين اساس، نرخ مصوب و ارشادى كالاها و خدمات پرمصرف به عموم مردم انعكاس مى يابد. به گزارش مهر، مقطع اول مرحله عملياتى اين طرح از دهم شهريورماه جارى تا ۲۱ شهريورماه با تاكيد بر بازرسى از مراكز و فروشگاه هاى عرضه مواد لبنى و پروتئينى به مناسبت آغاز ايام ماه مبارك رمضان و افزايش تقاضا براى كالاهاى مذكور انجام مى گيرد. مقطع دوم مرحله عملياتى اين طرح از ۲۲ شهريور تا دهم مهرماه با تاكيد بر بازرسى از مراكز عرضه لوازم التحرير و ملزومات تحصيلى به مناسبت آغاز ثبت نام و بازگشايى مدارس و افزايش تقاضا براى خريد كالاهاى مذكور اجرايى خواهد شد. عرصه فعاليت اين طرح در بخش كالايى شامل فروشگاه هاى عرضه كننده لوازم التحرير، كيف، كفش، مانتو مدارس، فروشگاه هاى شهروند، رفاه، سپه، تعاونى مصرف كاركنان، نمايشگاه هاى عرضه مستقيم كالا و اقلام كالايى نظير خرما، زولبيا و باميه، مواد لبنى و پروتئينى، سهميه نذورات و ولوازم التحرير خواهد بود.عرصه فعاليت اين طرح در بخش خدماتى نيز شامل شركت هاى مسافربرى، حمل و نقل درون شهرى و اماكن تفريحى و فرهنگى، سياحتى و زيارتى، واحدهاى اقامتى، غذاخورى ها و رستورانهاى بين شهرى، تعميرگاه هاى خودرو، آتليه هاى عكاسى و خياطان است. نظارت ويژه اين طرح بر رعايت نصب برچسب قيمت و صدور فاكتور براى كالاها و خدمات ارائه شده به مردم تاكيد دارد كه بر اين اساس، بهره گيرى واحدهاى صنفى از صندوق مكانيزه فروش(POS) يا دستگاه هاى توزين ديجيتالى الزامى است. همچنين واحدهاى صنفى ملزم به رعايت نصب برچسب قيمت و صدور فاكتور هستند كه در اين راستا از توان اتحاديه ها در همگانى نمودن نصب برچسب قيمت كالا و خدمات استفاده مى شود. از سوى ديگر، برچسب هاى متحدالشكل در سطح واحدهاى صنفى مرتبط نصب مى شود و نرخ نامه و تابلو قيمت بايد براى كالاهايى نظير خرما، زولبيا، باميه و مواد لبنى بايد نصب شود. از سوى ديگر، نرخ نامه بايد در خطوط تاكسيرانى شهرى، تاكسى سرويس ها، سوارى هاى كرايه، خطوط اتوبوسرانى و مينى بوسرانى، اماكن اقامتى و پذيرايى نصب شود ضمن اينكه اطلاعات مربوط به درجه بندى واحدها و نظارت بر تعرفه هاى مربوط به خدمات نيز بايد به مردم ارائه شود.
نظارت بر چگونگى حراج كالا در واحدهاى صنفى
يكى ديگر از اقدامات وزارت بازرگانى براى تشديد نظارت بر واحدهاى صنفى عرضه كننده كالا، نظارت برچگونگى حراج كالا در واحدهاى صنفى است.
بر اين اساس بازرسان اين كار بر بازارچه ها و واحدهاى صنفى برپاكننده حراج به منظور رعايت موازين قانونى است. از سوى ديگر، مراكز فاقد مجوز نيز شناسايى و از فعاليت آنها جلوگيرى مى شود. به اين ترتيب بازرسان تعيين شده براى اين امر نظارت كافى بر حراج هاى قانونى داراى پروانه و بدون پروانه و حراجى هاى غيرقانونى داراى پروانه و بدون پروانه از قبيل بررسى رعايت سود مجاز و مدت زمان حراج خواهند داشت.
نظارت بر عملكرد فروشگاه هاى عرضه كننده لوازم التحرير
به گزارش مهر، بازرسان اين طرح از توزيع اجبارى كالا به همراه توزيع دفترچه هاى دانش آموزى ممانعت كرده و بر رعايت سود مجاز و موازين قانونى حاكم بر نمايشگاه هاى مجاز عرضه مستقيم كالا در قالب تيم هاى بازرسى نظارت به عمل مى آورند.از سوى ديگر اين بازرسان، بر رعايت قيمت كالاها توسط غرفه داران نمايشگاه ها مطابق قيمت هاى مصوب اعلام شده نظارت مى كنند. به همين منظور نيز كالاهاى عرضه شده در نمايشگاه ها را با نمونه پلمپ شده بررسى كرده و مطابقت مى دهند تا كيفيت كالاهاى عرضه شده توسط غرفه داران نمايشگاه ها رعايت شود.
نظارت بر رعايت درصد سودهاى خرده فروشى و عمده فروشى
بازرسان طرح ويژه نظارتى ماه مبارك رمضان بر درصدهاى سود خرده فروشى و عمده فروشى كالاها و لوازم التحريرهايى كه مشابهت اسمى و ظاهرى با يكديگر دارند نيز با توجه به فاكتورهاى مربوطه نظارت خواهند كرد.
همچنين اين گروه از توزيع و فروش لوازم التحريرهاى خارجى و داخلى فاقد استاندارد و كيفيت نيز جلوگيرى مى كند. همچنين نظارت بر چگونگى ارائه خدمات در اتوبوس هاى ويژه، نظارت مستمر بر قيمت و توزيع كالاهاى پرمصرف، نظارت بر نرخ خدمات، نظارت بر چگونگى بسته بندى و شناسنامه كالا از جمله ديگر اقدامات نظارتى وزارت بازرگانى در اين رابطه است.
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن