تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821082911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئیس سازمان دامپزشکی : شیوع تب مالت در کشور رو به کاهش است


واضح آرشیو وب فارسی:پی سی سیتی: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت : بر اساس اعلام مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت روند بیماری تب مالت در کشور در مقایسه با سال های قبل کاهش چشمگیر یافته است.
به گزارش شبكه خبر ، به نقل از واحد مركزی خبر، دکتر مجتبی نوروزی به مناسبت روز ملی دامپزشکی در نشست خبری گفت : سال گذشته 25 هزار نفر در کشور به تب مالت مبتلا شدند که این رقم در سال گذشته به 18 هزار مبتلا رسید و امسال نیز رقم مبتلایان به زیر 18 هزار نفر خواهد رسید .

وی با اشاره به اینکه بیماری تب مالت از جمله بیماری های مشترک بین انسان و حیوان است گفت : افزایش پوشش واکسیناسیون دام ها ، افزایش تولید فراورده های پاستوریزه در کشور و ارتقاء اگاهی جامعه از جمله دلایل روند کاهشی بیماری تب مالت در کشور بوده است.

نوروزی گفت : برای مقابله با بیماری های انگلی برنامه هایی برای سمپاشی جایگاه نگهداری و بدن دام ها داریم که در این زمینه نمونه برداری هایی از سطح دامداری ها و بدن دام انجام می شود تا برای تشخیص نوع انگل به آزمایشگاه فرستاده شود.

وی افزود : بیماری ( تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ) بیماری انگلی است که از راه گزش کنه ای به نام هیالوما و یا از طریق ترشحات و خون آلوده هنگام ذبح دام منتقل می شود که برای مقابله با این کنه از طریق اعتبارات یارانه ای برنامه های ویژه ای در دست اجراست.

رئیس سازمان دامپزشکی گفت : بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در کشور ایران به صورت اندمیک ( بومی ) در آمده است و انتقال از راه خون و ترشحات آلوده بیشترین موارد ابتلا به بیماری را در کشور به خود اختصاص داده است .

نوروزی گفت : سازمان دامپزشکی در زمینه بیماری لکه سفید در ماهی همچنان حساس است و نظام مراقبت و پایش ماهی های سردابی و گرم آبی را در دستور کار دارد.

وی افزود : سازمان دامپزشکی در حال ساخت آزمایشگاه های مجهز ماهی در شمال و جنوب کشور است که یکی از این آزمایشگاه ها در سفر اخیر هیات دولت به استان گیلان به تصویب رسید که به زودی راه اندازی می شود.

رئیس سازمان دامپزشكی با اشاره به طرح تهیه شده از سوی كمیسیون كشاورزی مجلس شورای اسلامی برای كوچك سازی برخی سازمان ها گفت : در طرح اولیه ای كه از سوی این كمیسیون تهیه شده بود ؛ موضوع كوچك سازی سازمان دامپزشكی مطرح بود كه پس از مذاكرات این موضوع منتفی شد.

نوروزی گفت : سازمان دامپزشكی ؛ سازمان امور جنگل ها و مراتع و سازمان حفظ نباتات از قانون كوچك سازی مستثنی شده اند.

وی افزود : تا چند سال پیش 750 کشتارگاه سنتی در کشور وجود داشت که برخی از آنها شرایط لازم بهداشتی نداشتند که در برنامه ای ده ساله مقرر شد تعداد آنها کاسته ‌شود .

وی افزود : در 5 سال اول اجرای آن تعداد کشتارگاه‌های سنتی از 750 به 350 کشتارگاه کاهش یافته است و سازمان دامپزشکی روزی نیست که یک گشتارگاه سنتی را تعطیل نکند. __________________






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پی سی سیتی]
[مشاهده در: www.p30city.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن