تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815433245




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مروري بر سريال هاي سيما براي ماه مبارك رمضان ضيافت سيما در خانه روزه داران


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: مروري بر سريال هاي سيما براي ماه مبارك رمضان ضيافت سيما در خانه روزه داران
آرين اميدوار
اشاره
پخش مجموعه هاي تلويزيوني به مناسبت ماه مبارك رمضان، يكي از سنت هاي رسانه ملي در سال هاي اخير شده. امسال هم از شبكه هاي اول، دوم، سوم و تهران سيما، سريال هايي با مضامين مرتبط با اين ايام پخش خواهد شد. نكته مهم اين است كه پخش سريال هاي سال هاي گذشته مباحث انتقادي بسياري را از سوي كارشناسان و منتقدان ايجاد كرد. بايد ديد كه آيا تجربه سال هاي گذشته صدا و سيما، توانسته به افزايش كيفيت سريال هاي مناسبتي بيانجامد. بايد منتظر نشست، ديد و بعد قضاوت كرد. آنچه در پي مي آيد، معرفي و مروري كوتاه بر اين سريال هاست. حتما در هفته هاي آينده به نقد و بررسي موشكافانه آن ها خواهيم پرداخت.
شبكه يك: روايت برزخ
سيروس مقدم كه سال گذشته سريال «اغما» را با مضموني ماورايي توليد كرده بود امسال نيز مجموعه تلويزيوني «خوابزده» را براي شبكه يك سيما توليد مي كند. «خوابزده» نيز از مضموني مشابه برخوردار است اما به گفته مهران رسام، تهيه كننده اين مجموعه تلويزيوني هيچ شباهتي با يكديگر ندارند.
موضوع اين سريال درباره عالم برزخ است و داستان يك وكيل است كه يك شب خوابي عجيب مي بيند كه زندگي او و خانواده اش را دستخوش تغيير و تحول مي كند.
خوابزده در 26 قسمت 30 دقيقه اي توليد مي شود و در ساعت 22.15هرشب به جزشب هاي احياء به روي آنتن خواهد رفت.
فيلمنامه اين مجموعه تلويزيوني راكه ابتدا «برزخ» نام داشت عليرضا افخمي با همكاري عليرضا عبدالحسني نوشته و بازيگراني چون افسانه بايگان، فرامرز قريبيان، پوريا پورسرخ، و... در آن ايفاي نقش مي كنند.
شبكه دو: خانواده
مجموعه تلويزيوني «مثل هيچكس» به كارگرداني عبدالحسن برزيده ماه مبارك رمضان ساعت 21.30از شبكه دو سيما پخش مي شود.
اين سريال تلويزيوني قالبي اجتماعي و خانوادگي دارد و با فيلمنامه اي از علي اكبر محلوجيان جلوي دوربين رفته. بازيگراني چون حسين ياري، شاهرخ استخري، اصغر همت، مهران رجبي، پرويز پورحسيني، نفيسه روشن، آتنه فقيه نصيري و... در اين مجموعه ايفاي نقش مي كنند.
سريال «مثل هيچ كس» كه پيش از اين «داداشي» نام داشت، در 30 قسمت 35دقيقه اي شب هاي ماه رمضان از شبكه دو سيما پخش خواهد شد و روايت گر داستان برادر بزرگ يك خانواده است كه همه او را «داداشي» صدا مي كنند. پدر خانواده فوت مي كند و داداشي مسئوليتش در خانواده دوچندان مي شود.
عبدالحسن برزيده پيش از اين فيلم هاي «روايت سه گانه»، «پرواز خاموش» و «دكل» را ساخته بود و «مثل هيچكس» اولين سريال اوست.
شبكه سه: باز هم طنز
شبكه سه در ماه مبارك رمضان مجموعه «بزنگاه» را به كارگرداني رضا عطاران ساعت 20.15نمايش مي دهد. اين سريال درباره يكي از نانوايان قديمي است كه پس از مرگش بر سر ارث و ميراث ميان اعضاي خانواده اش اختلاف ايجاد مي شود.
عطاران در رمضان هاي سال گذشته نيز مجموعه هاي «خانه به دوش» و «متهم گريخت» را توليد كرده بود. كار اخير او نيز قالبي طنز دارد.
ايرج محمدي و مهران مهام تهيه كنندگي آن را برعهده دارند و فيلمنامه سريال نيز توسط محمدرضا آريان نوشته شده است. در بزنگاه بازيگراني چون رضا عطاران، حميد لولايي، علي صادقي، گيلدا رنجبران، غلامرضا نيكخواه، مرجانه گلچين، محمود بهرامي و سوسن پرور بازي مي كنند.
شبكه تهران: سريال پليسي
شبكه تهران مجموعه «مامور بدرقه» را به كارگرداني سعيد سلطاني در ماه مبارك رمضان ساعت23نمايش مي دهد. اين سريال طنز كه داستان آن توسط طرحي از خشايار الوند و فيلمنامه اي از اميرعباس پيام نوشته شده، در حال حاضر مراحل تدوين همزمان را سپري مي كند.
«مامور بدرقه» در 27 قسمت 35 دقيقه اي ساخته و داستان آن درباره يك مأمور نيروي انتظامي است كه در شرف بازنشستگي مأمور مي شود كه مجرمي را تحويل بدهد، اما مجرم فرار مي كند و اين تعقيب و گريزها، با مضمون طنز در اين سريال به تصوير كشيده خواهد شد.
در اين مجموعه تلويزيوني بازيگراني چون سيروس گرجستاني، جواد رضويان، مهرانه مهين ترابي، بهاره رهنما و... ايفاي نقش مي كنند.
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 388]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن