تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806830069




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش - معضل جديد فدراسيون


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ورزش - معضل جديد فدراسيون


ورزش - معضل جديد فدراسيون

ماني راهبر: «گل بود به سبزه نيز آراسته شد.» بين اين همه گرفتاري ريز و درشت كه نصيب فدراسيون و تيم‌ملي شده، انتشار يك شايعه عجيب و غريب قطعا عذاب‌آور خواهد بود. ديروز خبري مبني بر امضاي نامه‌اي از سوي باشگاه‌هاي ليگ برتري روي خروجي يكي از خبرگزاري‌ها آمد كه بسياري از خبرنگاران را به تحرك آشكاري واداشت. در متن خبر آمده بود كه روزنامه «لاستامپا» چاپ ايتاليا از ارسال نامه‌اي از سوي باشگاه‌هاي ليگ برتر ايران براي فيفا خبر داده است. «لاستامپا» نوشته است كه در اين نامه اعتراض باشگاه‌هاي ايران به مسائل داوري و وجود مافيايي در زمينه قضاوت در فوتبال به فيفا ارسال شده است. انتشار اين خبر بسياري از رسانه‌ها را بر آن داشت كه در مورد صحت و سقم آن دست به كار شوند. ما براي داوري در چهار هفته اول ليگ هشتم ايران كم و بيش مورد اعتراض بعضي از مربيان و مديران بوده اما بارزترين اعتراض مربوط به افشين قطبي بود كه در كنفرانس خبري پايان بازي پرسپوليس ـ ذوب‌آهن صورت گرفت. خبر ديروز اما پا را فراتر از اين مسائل گذاشته و چنان ذهنيتي ايجاد كرد كه انگار در ماجراي اتفاقات حيرت‌انگيزي رخ داده است. ديروز اما پيگيري خبرنگاران براي يافتن سرنخي در مورد اين نامه اسرارآميز به جايي نرسيد. اعضاي مسوول فدراسيون فوتبال اكثرا اعلام كردند كه خبري از اين نامه ندارند و باقي افراد نيز اعلام كردند كه خبر ارسال اين نامه را همان روز شنيده‌اند. از سوي ديگر مديران باشگاه‌هاي ليگ برتر نيز در اظهاراتي مشابه از امضا و ارسال چنين نامه‌اي اظهار بي‌اطلاعي كردند و تاكيد داشتند كه اساسا چنين خبري كذب محض است. نكته جالب اينجاست كه حتي خبرگزاري منتشركننده اين خبر نيز سند و مدرك مشخصي در مورد درج آن در روزنامه ايتاليايي ارائه نكرد يا حداقل نمونه اينترنتي اين خبر را نيز در معرض ديد عموم قرار نداد. بنابراين با تكذيب چنين خبري اين ذهنيت به وجود آمد كه رواج‌دهندگان اين شايعه به دنبال چه چيزي بوده‌اند؟

ولي افتاد مشكل‌ها...
فدراسيون فوتبال در آستانه بازي حساس و مهم تيم‌ملي در برابر عربستان سعودي دچار مشكلات عجيبي است. ماجراي ارسال نامه باشگاه‌هاي ايران به فيفا در ادامه بحران‌هايي قرار مي‌گيرد كه در ماه اخير فدراسيون را دربرگرفته است. پيش از اين فدراسيون در ماجراي تعطيلي هفته پنجم ليگ برتر حسابي مورد نوازش باشگاه‌ها قرار گرفت و سران سازمان ليگ مجبور شدند از مواضع خود عقب‌نشيني واضحي داشته باشند. با اينكه تعدادي از تيم‌هاي ليگ برتر در وضعيت اسفباري قرار داشتند و تعطيلي هفته پنجم براي آنها موهبتي بزرگ براي بازيابي روحيه و شرايط تيمي مناسب محسوب مي‌شد اما همه تيم‌ها توقف ليگ را بهانه‌اي براي حمله به فدراسيون و سازمان ليگ قرار دارند. از سوي ديگر صحبت‌هاي علي دايي در برنامه 90 نيز حواشي جديدي براي فدراسيون و تيم‌ملي به همراه آورد. در واقع برخورد دايي در تلويزيون صرف‌نظر از درستي يا نادرستي آن، جو نامناسبي را در مقابل تيم‌ملي و فدراسيون ايجاد كرد. در واقع در اين ناخودآگاه جبهه‌اي از مربيان را عليه خود ايجاد كرد تا در آستانه مسابقه حساس با عربستان انرژي زيادي را صرف خنثي كردن آن نمايد. اينطور كه پيداست عوامل دروني و بيروني فدراسيون دست به دست هم داده‌اند تا در فاصله كمتر از يك هفته به بازي عربستان فضاي متشنجي در تيم‌ملي و فدراسيون به وجود بيايد. جالب اينجاست كه در چنين شرايطي علي كفاشيان نيز با مشكلات منحصربه‌فردي روبه‌رو است. كفاشيان كه هرگز فكر نمي‌كرد نتايج كاروان ورزشي ايران در المپيك اين‌قدر بد باشد حالا بايد در مقام دبيركل كميته ملي المپيك پاسخگوي افكار عمومي باشد. كفاشيان كه به‌شدت از سوي رسانه‌ها و حتي سازمان تحت فشار است قطعا نمي‌تواند تمركز لازم را براي حل مسائل فدراسيون فوتبال به دست بياورد. او حالا بيش از پيش معناي دوشغله بودن در ورزش را تجربه مي‌كند و اگر تيم‌ملي در عربستان نتيجه مناسبي نگيرد فشار سهمگين‌تري را نيز پيش رو خواهد داشت.
شاه‌حسيني و بازگويي جزئيات تازه‌اي از پرونده‌علي مولايي
چند ماه بعد از كناره‌گيري عبدالرحمن شاه‌حسيني از رياست كميته انضباطي او از اتفاقات قابل توجه اين روزها مي‌گويد. شاه‌حسيني حالا از راي‌هاي صادر شده‌اي مي‌گويد كه به‌راحتي به‌دست فراموشي سپرده شده: «با من تماس گرفتند و گفتند كه مولايي مي‌خواهد واقعيت‌ها را بگويد. او هم بعد از حضور در كميته انضباطي چيزهايي را درباره تجويز داروهاي نيروزا از طرف سرمربي سابق‌اش و پزشك تيم مس اعلام و اسامي دقيق آنها را عنوان كرد. اما در جلسه‌اي كه از تمام افراد دعوت به حضور كرده بوديم به‌خاطر عدم حضور دبيركل فدراسيون از اكثريت خارج شد بدون اينكه علت اصلي‌اش مشخص شود. در نهايت نشستي را با حضور طرفين برگزار كرديم اما اين‌بار علي مولايي در آن حاضر نشد و حتي اعلام شد كه مولايي را تهديد كرده‌اند تا در اين جلسه شركت نكند. بعد از اينكه مولايي درخواست تخفيف كرد، موضوع در هيات رئيسه مطرح شد كه نبي با دست خط خودش صورتجلسه را نوشت و همان‌جا آخرين تصميم اعلام شد و محروميت از دو سال به يك سال كاهش يافت. حكمي كه حتي از طرف مديران فدراسيون فعلي هم قابل تغيير نيست اما جالب است كه فدراسيون در مقابله با تصميم هيات رئيسه باز هم حكم محكوميت اين دو بازيكن را دو سال اعلام كرد.»
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن