تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820940838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهردار تهران در مراسم افتتاح اتوبوس هاي تندرو خارجي: كاش گزارشي ازعملكرد تبصره 13ارائه مي شد


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: شهردار تهران در مراسم افتتاح اتوبوس هاي تندرو خارجي: كاش گزارشي ازعملكرد تبصره 13ارائه مي شد
ابتكار - 70دستگاه اتوبوس دوكابين خارجي كه از نيمه سال گذشته با همكاري شركت شهاب خودرو و شهرداري تهران خريداري شده بود، بالاخره پس از طي مراحل اداري، صبح ديروز وارد شبكه اتوبوس هاي تندرو شد. دكتر محمدباقر قاليباف در مراسم بهره برداري از اين اتوبوس ها كه با حضور سفير چين، نمايندگاني از شركت هاي آلماني سازنده اين اتوبوس ها، حسن بيادي نايب رئيس شوراي شهر تهران و تعداد زيادي از مديران شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه و معاونت حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران و سردار هاشمي رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ برگزار شد، ورود اين اتوبوس ها را به شبكه اتوبوسراني شهر تهران نقطه عطفي در تغيير نگاه و تكنولوژي و توجه به كرامت انساني در جريان ارائه خدمات حمل و نقل عمومي عنوان كرد و گفت: از محل اعتبار تبصره 13حتي يك ريال هم به پروژه اتوبوس هاي دو كابين تندرو اختصاص نيافت.محمدباقر قاليباف ، با انتقاد از عملكرد ستاد تبصره 13 گفت: «با قاطعيت مي گويم كه ستاد تبصره 13مي توانست باعث بهبود كيفيت سيستم حمل ونقل شهري شود، اما در پروژه اتوبوس هاي تندرو، از محل تبصره 13 نه تنها يك ريال به اين بخش اختصاص داده نشد بلكه بروكراسي اداري نيز گريبانگير اجراي اين پروژه بود.»وي تاكيد كرد:« ما مكلفيم و اين وظيفه به دوش ماست كه كيفيت زندگي مردم را بالا ببريم چرا كه مردم لايق برخورداري از زندگي بهتر هستند.» قاليباف تصريح كرد:« طرح تبصره 13پيشنهاد خوبي از سوي دولت بود و اقدام مجلس براي تصويب آن نيز قابل تقدير، اما اي كاش امروز دولتمردان و مجلس گزارشي از عملكرد اجراي تبصره 13 ارايه مي كردند.»قاليباف در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينكه تكنولوژي اتوبوس هاي تندرو دو كابين، تكنولوژي سال 2008 كشور آلمان است، گفت: «با ورود اتوبوس هاي جديد نه تنها در سيستم حمل و نقل شهري تحول ايجاد مي شود بلكه با توجه به روز بودن تكنولوژي اين اتوبوس ها، مديريت شهري تهران زمينه ساز تحول در بخش صنعت شده است.»شهردار تهران با اشاره به دو ماه تاخير در افتتاح حركت اين اتوبوس ها گفت: «ما قول داده بوديم كه خردادماه اين سيستم را وارد خط كنيم اما الان در شهريور ماه موفق به انجام اين كار شده ايم، البته اين دو ماه قابل قبول است، اما اگر مجلس و دولتمردان در اجراي اين طرح همكاري بيشتري مي كردند اين كار سرعت بيشتري مي گرفت.» شهردار تهران در ادامه با اشاره به اينكه امروز 30 درصد اعتبارات شهرداري در حوزه ترافيك متمركز است، گفت: «نقدينگي كه امروز در مترو هزينه مي شود حتي در دولت سازندگي كه خود متولي مترو بود، بي سابقه است و شهرداري تهران به تنهايي به اندازه همه دولت هاي قبلي در اين بخش توان مي گذارد.»قاليباف در ادامه با اشاره به مذاكرات انجام شده با سفير چين افزود: «سفير چين قول داده است كه هيچ مانعي در ادامه راه وجود نداشته باشد و شركت هاي چيني طبق زمان بندي به تعهد خود عمل كنند.» شهردار تهران در ادامه افزود: «با اين حساب ما مي توانيم سهميه اتوبوسراني را كه 25 درصد كل حجم حمل و نقل شهر تهران است را افزايش دهيم.»
خوشحال مي شويم كه اعتبارات تبصره 13 به كمك شهرداري تهران بيايد
وي در پاسخ به سوالي در مورد علت همكاري نكردن تبصره 13 براي خريد اتوبوس هاي تندرو، توضيح داد: تبصره 13 نتوانسته اتوبوسي را براي انتقال تكنولوژي عملياتي كند، اما شهرداري تهران با اعتبار و بودجه خود اين كار را انجام داده، بدون آن كه اعتباري از تبصره 13 دريافت كرده باشد. قاليباف گفت: البته ما خوشحال مي شويم كه از همين امروز اين اعتبارات به كمك شهرداري تهران بيايد. وي با بيان اين كه اتوبوس هاي جديد مشكل زيادي را از شهر تهران حل نمي كند، گفت: اين اتوبوس ها نمونه اي از اقدامات براي حل مشكلات تهران است. شهردار تهران به ساعت هاي پرترافيك ايام ماه مبارك رمضان و شروع سال تحصيلي اشاره كرد و يادآورشد: همه امكانات شهر براي مهر ماه آماده شده است. وي با اشاره به قراردادهايي كه با شركت هاي چيني و آلماني براي ساخت تعداد بيشتري از اتوبوس هاي دوكابين داشته اند، اشاره كرد و گفت: در مرحله اول، 800 دستگاه اتوبوس دوكابين وارد كشور مي شود كه قسمت اول آن انجام شده است و هر ماه بخشي از اتوبوس ها به اين تعداد اضافه مي شود. همچنين پس از رسيدن تعداد اتوبوس ها به بيش از 250 دستگاه، خط توليد اين اتوبوس ها در داخل كشور فعال مي شود و مي تواند براي ساير شهرهاي كشور توليد اتوبوس انجام دهد.
ون ها ايستگاه دار مي شوند
وي همچنين از پيگيري شهردراي تهران براي ايجاد ايستگاه هاي مخصوص ون خبرداد كه در آينده نزديك اجرايي مي شود. شهردار تهران در مورد نظارت بر عملكرد تاكسي ها بخش خصوصي هم توضيح داد: براي بخش خصوصي نمي توانيم، تعيين تكليف كنيم و بايد منطق عرضه و تقاضا در آن حاكم شود. قاليباف در پايان تاكيد كرد: «شهرداري تهران با مديريت صحيح، كاملا آگاهانه و مسلط در حال انجام خدمات به شهروندان تهراني است.»
تهران نيازمند 11 هزار دستگاه اتوبوس است
معاون حمل و نقل و ترافيك شهردار تهران با بيان اينكه تهران نيازمند 11 هزار دستگاه اتوبوس است، گفت: طي ماه هاي آينده 200 دستگاه اتوبوس تندرو خارجي وارد ناوگان مي شود. جعفر تشكري هاشمي در مراسم آغاز به كار اتوبوس هاي تندروي خارجيگزارشي از عملكرد شهرداري در حوزه ترافيك ارائه كرد. وي در بخشي از اظهارات خود با بيان اين كه به منظور دستيابي به سهم 75 درصدي حمل و نقل عمومي در طرح جامع شهر تهران، 30درصد اين سهم براي مترو، 25 درصد اتوبوسراني و 20 درصد نيز براي تاكسيراني پيش بيني شده است، اظهار داشت: طي 3 سال گذشته ظرفيت جابجايي مسافر را از 650 هزار نفر به يك ميليون و 650 هزار نفر رسيده است.خطوط 1 و 2 مترو به شدت گسترش پيدا كرده اند به گونه اي كه تا پايان سالجاري در خط يك، ايستگاه قيطريه و در سال آينده ايستگاه تجريش و در خط 2 امسال تا ميدان تيرانداز و سال آينده تا چهارراه تهرانپارس به بهره برداري خواهند رسيد. معاون حمل و نقل و ترافيك شهردار تهران با بيان اين كه عمليات طراحي و اجراي خطوط 3، 4، 6 و 7 به صورت موازي در حال انجام است، ادامه داد: از سال 85 تاكنون قرار بود 2 هزار و 750 دستگاه اتوبوس توسط تبصره 13 در اختيار اتوبوسراني قرار گيرد اما طي اين مدت تنها 1800 دستگاه اتوبوس در اختيار ما قرار گرفت. وي با بيان اين كه امروز 70 دستگاه اتوبوس تندروي خارجي بكار خواهيم گرفت، تصريح كرد: ظرف ماه هاي آيند 200 دستگاه اتوبوس ديگر نيز وارد ناوگان مي شود.تهران نيازمند 11 هزار دستگاه اتوبوس است كه از اين تعداد تنها 7 هزار و 300 دستگاه در اختيار داريم. تشكري هاشمي تهيه و تصويب شدن طرح جامع حمل و نقل و ترافيك شهر تهران را در 19 محور مطالعاتي را با هدف روان سازي ترافيك شهر تهران را مهمترين اقدام معاونت عنوان كرد و گفت: هم اكنون 27 شركت خصوصي با 1500 دستگاه اتوبوس فعاليت مي كنند.ضمن آن كه طي 3 سال گذشته 6 هزار دستگاه ون به همراه 6 هزار تاكسي خصوصي در ناوگان حمل و نقل عمومي بكار گرفته شده اند.در فرايند نوسازي ناوگان8 ; هزار تاكسي نوسازي شده است اما نوسازي 11 هزار تاكسي هنوز انجام نشده است. وي ساماندهي 40هزار مسافربرشخصي به همراه 12 هزار خودروي متقاضي فعاليت در اين بخش در قالب 38 شركت خصوصي تاكسيراني را از ديگر اقدامات انجام گرفته توسط معاونت ترافيك شهردار تهران عنوان كرد.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران ادامه داد: توسعه شبكه فيبر نوري از 70 به 400 و توسعه آن به 500 كيلومتر تا پايان سالجاري، افزايش تعداد دوربين هاي نظارت تصويري از 250 دستگاه فعلي به 400 دستگاه تا پايان سال جاري، نصب UPS 100 طي 15 روز آينده علاوه بر UPS 100 نصب شده و تجهيز ساير تقاطع ها به اين سيستم تا پايان سال جاري، فعاليت 7 پارك ترافيك و آموزش و بكارگيري دانش آموزان به عنوان پليس مدرسه، تجهيز بزرگراه ها به دوربين هاي كنترل سرعت همچون بزرگراه نيايش و اصلاح هندسي هزار نقطه در تهران كه تاكنون اصلاح هندسي 700 نقطه انجام شده است، ديگر اقدامات معاونت در سالجاري بوده است.
 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن