تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند! زبان را عذابى دهد كه هيچ يك از اعضاى ديگر را چنان عذابى ندهد. زبان گويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820856680




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رشد فزاينده طرحهاي مخابراتي و فن آوري اطلاعات در استان همدان بهره برداري از 90 پروژه مخابراتي در استان همدان آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: رشد فزاينده طرحهاي مخابراتي و فن آوري اطلاعات در استان همدان بهره برداري از 90 پروژه مخابراتي در استان همدان آغاز شد
اشاره :
امروز توسعه ارتباطات بعنوان يكي از شاخص هاي مهم توسعه جوامع محسوب مي شود.
خوشبختانه رويكرد نظام جمهوري اسلامي در اين راستا با بهره مندي از اعمال مديريت راهبردي رويكرد مثبت و مبتني بر سند چشم انداز توسعه كشور بوده است بطوريكه اجراي زيرساخت هاي لازم در زمينه فن آوري ارتباطي باعث شده در سنوات اخير شاهد رشد كمي و كيفي ارتباطات در عرصه مختلف باشيم .
تاكيد تصميم گيران ذيربط بر تعميم دادن بهره مندي جامعه از فن آوري ارتباطات و ايجاد ساز و كارهاي لازم در اين راستا مبين سياست گذاري اصولي و مدوني است كه هم اكنون برآيند آن در بخشهاي مختلف از جمله اينترنت ارتباطات سيار تلفن ثابت و... در حال نمود است .
از جمله ديگر برنامه هاي مهم تصميم گيران وزارت ارتباطات و فن آوري اطلاعات نيز توجه به اجرايي نمودن اصل 44 قانون اساسي است كه رشد كمي مشاركت بخش خصوصي در عرصه هاي مختلف كاري اين وزارت خانه مبين آن است .
شركت مخابرات استان همدان نيز از اين قاعده مستثني نبوده و با سرلوحه قرار دادن مديريتي علمي و هوشمندانه و در اجراي سياست هاي نظام حركت خوبي را جهت توسعه و تعميم فن آوري ارتباطي در استان به منصه ظهور رسانيده است كه آمارهاي موجود بيانگر اين ادعا است .
از ياد نمي بريم در روزگاري نه چندان دور بهره مندي از تلفن ثابت آرزويي ديرينه بود. اما امروز دسترسي به تلفن حتي در بسياري از نقاط روستايي دور دست بسيار آسان و نصب آن نيز به روز رسيده است .
سرمايه گذاري سنگيني در خصوص اجراي پروژه ارتباطي و ايجاد تجهيزات و امكانات مدرن و اهتمام لازم به زيرساخت هاي فن آوري ارتباطي بيانگر ژرف انديشي مديران شركت مخابرات استان در اين راستاست كه منجر به اجراي دهها پروژه در سال شده است .
بهره برداري از 90 پروژه مخابراتي و ارتباطي در هفته دولت سال شكوفايي و نوآوري بخشي از حركت هدفمند مديران اين شركت مي باشد كه به مردم فهيم و قدرشناس استان اهدا مي شود.
گزارش ذيل نيم نگاهي به مراسم بهره برداري از 90 پروژه مخابراتي و فن آوري ارتباطي در استان همدان طي هفته دولت است كه با هم مي خوانيم .

به ميمنت هفته دولت و در سومين روز اين هفته با برگزاري مراسم ويژه اي بهره برداري همزمان از 90 پروژه مخابراتي استان همدان آغاز شد.
اين پروژه ها در زمينه هاي مختلف ارتباط مخابراتي و فن آوري اطلاعات با صرف افزون بر 46 ميليارد و 410 ميليون ريال از محل اعتبارات شركت مخابرات اجرا شده اند.
از مجموع اين پروژه ها 21 پروژه در همدان 10 پروژه در ملاير 6 پروژه در نهاوند 10 پروژه در تويسركان 13 پروژه در اسدآباد 12 پروژه در بهار 7 پروژه در كبودرآهنگ و 11 پروژه در شهرستان رزن اجرا شده است .

به گزارش خبرنگار ما در مراسم افتتاح همزمان اين پروژه ها كه با حضور مهندس نيكبخت معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استاندار همدان معاون عمراني فرمانداري تني چند از مديران دستگاههاي اجرايي و شماري از متخصصان و كارشناسان شركت مخابرات استان برگزار شد مهندس نظري پويا مديرعامل و عضو هيات مديره شركت مخابرات استان در سخنان مبسوطي به تشريح وضعيت و جايگاه اين شركت و همچنين دستاوردهاي حاصل شده در دولت نهم طي سه سال گذشته پرداخت .
وي سخن خود را با گراميداشت هفته دولت و پاسداشت ياد شهيدان رجائي و باهنر آغاز كرد و گفت : همت بلند تمام دولتمردان به واقع گراميداشت ياد شهيدان و استمرار خط آنان است و اميد داريم بتوانيم با تلاش بيشتر خود هر چه بهتر به آرمانهاي امام راحل و شهيدان والا مقامي چون رجائي و باهنر نزديكتر شويم .
مهندس قاسم نظري پويا هفته دولت را فرصت مناسبي براي تشريح دست آوردهاي دولت دانست و در بيان وضعيت شركت مخابرات استان گفت : در طول سه سال گذشته در بخش مخابرات و با همكاري و تلاش شبانه روزي همكاران عزيز در تمامي شاخص ها از رشد بسيار بالايي برخوردار شده ايم .
وي اظهار داشت : در بخش تلفن منصوبه بعنوان يكي از شاخص هاي اصلي عملكرد از بيش از 142 درصد رشد برخوردار مي باشيم بطوريكه در اين راستا ميزان تلفنهاي منصوبه از تعداد 430 هزار تلفن در سال 84 به بيش از 620 هزار تلفن در حال حاضر در سطح استان رسيده است .
مدير عامل شركت مخابرات استان افزايش ضريب نفوذ تلفن ثابت در استان را يادآور شد و گفت : ضريب نفوذ از 21 درصد در سال 87 به 63 31 در حال حاضر ارتقا يافته است .
مدير عامل شركت مخابرات استان همدان ارتقا 8 پله اي جايگاه عملكرد شركت مخابرات اين استان در سه سال گذشته از عمر دولت نهم را خاطرنشان ساخت و گفت : در حالي كه اين شركت در سال 84 رتبه نوزدهم كشوري را دارا بوده توجه كمي و كيفي به عملكرد شركت باعث شده اين جايگاه در سال جاري به رتبه يازدهم ارتقا يابد.
مهندس نظري پويا گفت : در آغاز فعاليت دولت نهم 20 هزار نفر از شهروندان استان در نوبت بهره مندي از تلفن ثابت بودند كه خوشبختانه با برنامه ريزي معمول شده و سرمايه گذاري مناسب فن آوري ارتباطي در استان و انجام زيرساخت لازم امروز نه تنها واگذاري تلفن ثابت به روز شده بلكه تسهيلات تشويقي براي شهروندان منظور شده تا از تلفن ثابت بيشتري بهره مند شوند و افتخار داريم اعلام كينم امروز در هيچ نقطه اي از استان مشكل واگذاري تلفن ثابت نداريم .
مدير عامل شركت مخابرات استان خاطرنشان ساخت : در حال حاضر بيش از 100 هزار شماره تلفن ثابت جهت واگذاري آماده مي باشد و اعلام مي كنم شركت با كمبود مشتري تلفن ثابت روبرو است .
مهندس نظري پويا روند حركت در بخش تلفن همراه در استان را مثبت و راضي كننده قلمداد كرد و گفت : در شهريور سال 84 شماره تلفن هاي همراه واگذار شد 84 هزار شماره بود كه در حال حاضر به بيش از 512 هزار شماره افزايش يافته است كه افزايش واگذاري 428 هزار شماره در اين راستا نيز بيانگر رشد 603 درصدي اين محور از آغاز فعاليت دولت نهم است .
مديرعامل شركت مخابرات استان همدان تصريح كرد عملكرد مثبت و قابل قبول شركت مخابرات استان باعث شد اين شركت ترانزيت و محوريت استانهاي غربي كشور در بخش تلفن هاي همراه را عهده دار باشد.
وي گفت : رشد عملكرد در بخش ارتباطات سيار در استان باعث شده ضريب نفوذ تلفن همراه از حدود 5 درصد در سال 84 به 38 درصد در سال جاري ارتقا يابد كه اين امر بيانگر استقبال جامعه از فن آوري هاي نوين ارتباطي از يك سو و تلاش دست اندركاران شركت مخابرات استان از سوي ديگر است .
مهندس نظري پويا در ادامه واگذاري تلفن همراه در استان را بسيار مطلوب ارزيابي كرد و افزود : با ظرفيت ايجاد شده هيچ مشكلي در رابطه با واگذاري تلفن همراه نداريم .
در سطح استان را بخش ديگري از اقدامات شركت مخابرات استان اعلام كرد و اظهار داشت : در سال BTS اين مسئول نصب آنتن هاي افزايش يافته و در اين زمينه از BTS در سطح استان اجرا شده بود كه اين ميزان در حال حاضر به 330 پروژه BTS 84 بيش از 90 پروژه رشدي بالاي 300 درصد برخوردار شده است .
وي پورتهاي منصوبه ديتا در استان را مورد اشاره قرارداد و گفت : در اين بخش نيز 920 پورت تا سال 84 نصب شده بود كه در مدت سه سال گذشته از دولت نهم به 2 هزارو 626 پورت رسيده است كه عملكرد اين بخش نيز يك هزارو 700 پورت مي باشد .

مهندس نظري پويا يادآور شد در حال حاضر بيش از 700 هزار كاربر مي توانند از سيستم اينترنت استان بهره گيري كنند .
وي افزود : بيش از 65 درصد از پورت هاي منصوبه در طول سه سال گذشته انجام شده است و جز 6 استان برتر كشور در رابطه با اينترنت مي باشد.
عضو هيات مديره شركت مخابرات استان همدان تصريح كرد : تعداد مشتركين ديتا در سال 84 حدود235 نفر بوده كه در حال حاضر به 816 مشترك افزايش يافته و حدود 350 درصد رشد داشته است .
مديرعامل شركت مخابرات در ادامه اظهارات خود سيستم تلفن همگاني شهري و تلفن هاي بين شهري استان را مورد اشاره قرار داد و گفت : در شهريور سال 84 تنها يك هزارو 806 دستگاه تلفن همگاني نصب شده در استان داشتيم و اين در حالي است كه هم اكنون بيش از 3 هزارو 971 دستگاه تلفن همگاني در سطح استان نصب شده كه از رشد 220 درصدي برخوردار مي باشد .
مهندس نظري پويا توجه به ايجاد شبكه ارتباط مخابراتي در روستاها را از رويكردهاي مهم دولت نهم در جهت تحقق عدالت اجتماعي بيان كرد و گفت : در اين راستا تعداد روستاهاي بهره مند از شبكه تلفن خانگي از 370 روستا در سال 84 به 975 روستا در سال جاري رسيده است .
وي اظهار داشت : از كل روستاهاي استان تنها 87 روستا تلفن خانگي ندارند كه انشاالله با هماهنگي هاي انجام شده و برنامه ريزي معمول شده تا پايان آبانماه سال جاري اين تعداد روستا نيز از نعمت تلفن خانگي برخوردار خواهند شد.
وي ضريب نفوذ تلفن در روستاها و شهر را مورد اشاره قرار داد و گفت : در اين ارتباط ضريب نفوذ تلفن روستايي 11 واحد و شهري 5 واحد مي باشد.
در روستاها را از جمله خدمات دولت به روستاييان عزيز دانست و گفت : هم اكنون بيش از 300 روستاي استان از ICT وي ايجاد دفتر بهره مند مي باشند . ICT خدمات دفاتر
وي يادآور شد : با استقرار و فعاليت اين دفاتر علاوه بر جلوگيري از آمد و شد روستاييان به شهرها بسياري از خدمات از جمله پرداخت قبوض آب و برق و خدمات بانكي در اين دفاتر انجام مي شود.
وي يادآور شد : در سال 84 تنها 20 روستا داراي اين دفاتر بودند .
مهندس نظري پويا توجه به زيرساخت هاي مخابراتي را از اولويت هاي مهم شركت مخابرات استان اعلام كرد و با اظهار اينكه هم اكنون 3 هزارو 256 كيلومتر شبكه فيبرنوري در استان داريم گفت : با برنامه ريزي و تلاش معمول شده در سه سال گذشته 2 هزارو 156 كيلومتر شبكه فيبرنوري در استان ايجاد شده كه اين ميزان در سال 84 از يك هزارو 100 كيلومتر تجاوز نمي كرد كه در اين راستا شاهد رشد 200 درصدي هستيم .
مهندس نظري پويا از اجرايي شدن تمامي تعهدات دور دوم سفر رئيس جمهوري به استان خبرداد و افزود : تمامي پروژه فعال و از پيشرفت فيزيكي خوبي برخوردارند.
وي در پايان اظهارات خود گفت : قطعا آنچه انجام شده خوب اما هنوز ناكافي است و اميدواريم خداوند متعال ما را كمك كند تا بيشتر و بهتر خدمت رسان جامعه باشيم .
وي تصريح كرد آنچه انجام شده حاصل تلاش بي منت مجموعه كاركنان شركت مخابرات استان است كه با پشتيباني همفكري و همراهي ارزشمند مسئولان استان اعم از استاندار نمايندگان مردم و مقامات وزارت ارتباطات و فن آوري اطلاعات به منصه ظهور رسيده كه از تمامي اين عزيزان تشكر و قدرداري مي كنم .
مهندس نظري پويا مديرعامل شركت مخابرات استان همدان : از مجموع حدود يك هزار و 100 روستاي استان تنها 87 روستا تلفن خانگي ندارند كه انشا الله با برنامه ريزي انجام شده اين تعداد روستا نيز در نيمه دوم سال جاري از ارتباط خانگي بهره مند خواهند شد
در توجه به زيرساخت هاي مخابراتي طي سه سال گذشته بيش از 2 هزار و 150 كيلومتر شبكه فيبرنوري در استان اجرا شده است كه در اين راستا هم اكنون مجموع اين شبكه به بيش از 3 هزار و 250 كيلومتر مي رسد
در آغاز فعاليت دولت نهم 20 هزار نفر از شهروندان استان در نوبت بهره مندي از تلفن ثابت بودند امروز افتخار داريم اعلام كنيم با اجراي زيرساخت ها و امكانات لازم علاوه بر بروز رسيدن واگذاري تلفن ثابت 100 هزار شماره تلفن ثابت آماده واگذاري داريم
دستاوردهاي سه سال گذشته در شركت مخابرات استان حاصل تلاش بي منت مجموعه كاركنان شركت مخابرات استان است كه با پشتيباني و همراهي ارزشمند مسئولان ارشد استان و وزارت ارتباطات و فن آوري اطلاعات به منصه ظهور رسيده است
 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 286]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن