تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815430312




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه و خواندني


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه و خواندني
ردپاي گراني در رمضان

همه ساله با آغاز ماه مبارك رمضان، موج گراني بازار ايران را فرا مي گيرد. در اين ميان طرح هاي ويژه نظارتي در كشور به اجرا در مي آيد ولي قضاوت در خصوص ميزان اثربخشي آن را بايد به مردم واگذار كرد.
به گزارش مهر، آغاز ماه مبارك رمضان اگرچه در بسياري از كشورهاي اسلامي دولت ها را مجبور به طرح ريزي برنامه هايي براي جلوگيري از برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا كرده و در نهايت اثربخشي فراواني را نيز به همراه دارد اما در ايران با ورود به اين ماه، موج گراني كشور را در برگرفته و علاوه بر برنامه ريزي هاي دولت و افزايش نظارت و بازرسي اما بازهم گراني ها به چشم مي خورد.تقاضا براي خريد برخي كالاهاي خاص در ايام ماه مبارك رمضان نظير موادلبني پروتئيني، خرما، زولبيا و باميه و ساير مايحتاج مورد نياز مردم ازجمله ضرورت هاي اجراي طرح نظارتي ويژه ماه مبارك رمضان است.

سرويس GPRS همراه اول تهراني ها فعال مي شود

سرويس GPRS همراه اول براي مشتركان تهراني طي ماه جاري فعال مي شود.
به گزارش فارس و به گفته صدوقي مديرعامل شركت ارتباطات سيار ايران عمليات نصب تجهيزات سرويس GPRS همراه اول در تهران به اتمام رسيده و اكنون در مرحله تست و آزمايش قرار دارد.
اين سرويس اكنون براي برخي كارشناسان و مشتركان محدود فعال و در حال تست است كه پس از آزمايش هاي مورد نظر براي مشتركان تهراني فعال خواهد شد.

پرداخت معوقه هاي بازنشستگان براساس حروف الفبا

مديركل تامين اجتماعي تهران بزرگ اعلام كرد: با رفع مشكلات ايجاد شده در سيستم هاي سازمان تامين اجتماعي، بازنشستگان و مستمري بگيران مي توانند، با مراجعه به شعب بانك رفاه معوقه هاي ناشي از افزايش 17/5 درصدي حقوق هاي سال جاري را دريافت كنند.
عادل اعلايي در گفت وگو با ايسنا، افزود: واريز معوقه ها به شعب بانك رفاه از روز پنج شنبه گذشته (هفتم شهريورماه) آغاز و بدين ترتيب، بازنشستگان و مستمري بگيران مي توانند، به ترتيب حروف الفبا، به شعب مربوطه مراجعه و معوقه هاي خود را از حسابشان برداشت كنند.
لازم به ذكر است، بنا به گفته مسوولان سازمان تامين اجتماعي قرار بود، معوقه هاي امسال بازنشستگان اين سازمان از پنجم شهريورماه جاري به ترتيب حروف الفبا و همراه با حقوق اين ماه آن ها پرداخت شود كه به دليل ايجاد مشكلاتي، اين امر با دو روز تاخير انجام شد.

پيشنهاد افزايش درآمد كاركنان دولت

مخبر كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي مجلس گفت: طرح افزايش درآمد كاركنان دولت و اقشار فقير جامعه به منظور اصلاح نظام يارانه ها، در دولت و كميسيون ويژه در دست بررسي است.
كاظم دلخوش با اعلام اين مطلب به افزايش نرخ تورم ناشي از اصلاح نظام يارانه ها در كشور اشاره كرد و گفت: افزايش هزينه اي كه بابت نقدي شدن يارانه ها به وجود مي آيد به قدري بالاست كه اگر درآمدها افزايش پيدا نكند و يا ثابت بماند نرخ تورم به حدي مي رسد كه با وضعيت شكننده اي روبه رو خواهيم شد.وي افزود: اجراي چنين سياستي بدون افزايش درآمدها، به كاهش رفاه عمومي به دليل افزايش تورم و افتادن بار مالي افزايش قيمت ها به دوش فقرا منجر خواهد شد.
دلخوش با تاكيد بر اينكه اصلاح نظام يارانه ها بدون افزايش درآمد امكان پذير نيست تصريح كرد: از اين رو دولت و كميسيون ويژه براي ايجاد هماهنگي و تعادل و به حداقل رساندن هزينه اجراي طرح تحول اقتصادي در حال بررسي كارشناسي بر روي افزايش درآمدها هستند.
وي خاطرنشان كرد: با بالا بردن درآمد كاركنان دولت و اقشار فقير جامعه افزايش كالاها و خدمات برقدرت خريد آنها تاثير نخواهد داشت.

مرغ 2550 توماني هنوز به بازار نرسيده!

با وجود اينكه زمان اندكي به آغاز ماه مبارك رمضان مانده است، گوشت مرغ همچنان با قيمت بالاي سه هزار تومان عرضه مي شود و اين در حالي است كه وعده توزيع گوشت مرغ تازه با قيمت 2550 تومان هنوز محقق نشده است.
به گزارش ايسنا، توزيع مرغ كه قرار بود از چهارشنبه هفته گذشته در ميادين ميوه و تره بار با قيمت 2550 تومان براي گوشت مرغ تازه و 2300 تومان براي گوشت مرغ منجمد انجام شود هنوز آغاز نشده است. پس از اختلافاتي كه بين شهرداري تهران از يك سو و سازمان بازرگاني استان تهران و اصناف از سوي ديگر بر سر برگزاري نمايشگاه هاي پاييزه پيش آمد مقرر شد كه توزيع مواد پروتئيني از طريق ميادين ميوه و تره بار شهرداري انجام شود و اداره پشتيباني امور دام كشور گوشت مرغ را با قيمت مناسب در اختيار اين ميادين قرار دهد تا با قيمت 2550 تومان به دست مصرف كننده برسانند اما تاكنون اين كار انجام نشده است.

وزير رفاه: متوسط حقوق بازنشستگان
به 348 هزار تومان رسيده است

وزير رفاه و تامين اجتماعي گفت: متوسط حقوق بازنشستگان كشور در سال 83، 139 هزار تومان بوده در حالي كه در سال 87 اين ميزان به 348 هزار تومان رسيده است.
عبدالرضا مصري، تصريح كرد: متوسط حقوق بازنشتگان كشور در سال 83 ، 139 هزار تومان بوده در حالي كه در سال 87 اين ميزان به 348 هزار تومان رسيده است و پايه حقوقي بازنشستگان قبل از دولت نهم 176 هزار تومان بوده در حالي كه امروز به 200 هزار تومان رسيده است.

عباسي تاكيد كرد; پرداخت وام هاي 14 ميليوني مسكن مهر با اتمام مرحله آماده سازي زمين ها

پرداخت وام هاي 14 ميليون توماني با اتمام مرحله آماده سازي با همكاري بانك ها آغاز و زمين هاي 99 ساله به شكل گسترده تري واگذار مي شوند. به گزارش ايسنا، محمد عباسي وزير تعاون در حاشيه مراسم سومين جشنواره تعاوني هاي برتر درباره شايعاتي كه در زمينه واگذار نشدن زمين هاي مسكن مهر شنيده مي شود با تشريح اين خبر گفت: تاكنون يك ميليون و 350 هزار نفر براي دريافت زمين به وزارت مسكن معرفي شده اند كه تمام آنها براي ساخت واحدهاي مسكوني زمين دريافت كرده اند. وي با اشاره به پرداخت وام 14 ميليون توماني به تعاوني هاي مسكن مهر اظهار كرد: پس از مرحله آماده سازي با همكاري بانك ها كار پرداخت وام هاي 14 ميليوني آغاز و زمين ها به شكل گسترده تري واگذار مي شود. عباسي از توزيع 23 ميليون فرم سهام عدالت در تعاوني هاي سهامي عدالت خبر داد و افزود: كارگران و كارمندان مي توانند تا پايان سال براي پر كردن فرم هاي سهام عدالت اقدام كنند. وزير تعاون متذكر شد: تاكنون 14 ميليون نفر از كارگران فرم هاي مربوطه را پر كرده اند و باقي كارگران نيز مي توانند از هم اكنون با مراجعه به تعاوني هاي سهام عدالت نسبت به دريافت و پر كردن فرم ها اقدام كنند.

احتمال ابلاغ مصوبه پرداخت وام
30 ميليون توماني مسكن در هفته جاري

مديرعامل بانك مسكن گفت: احتمالا ظرف هفته جاري مصوبه تسهيلات 30 ميليون توماني ساخت مسكن ابلاغ مي شود و بانك مسكن در حال برنامه ريزي براي اجرايي كردن پرداخت اين وام است. حسن كاري در گفت وگو با فارس افزود: بانك مركزي به احتمال زياد طي هفته جاري مصوبه وام 30 ميليون توماني ساخت مسكن را به بانك مسكن ابلاغ خواهد كرد بنابراين بانك مسكن منتظر ابلاغ اين مصوبه است و به محض اينكه اين مصوبه ابلاغ شد جزييات وام نيز براي اطلاع متقاضيان ارائه خواهد شد. كاري در خصوص جزييات وام 30 ميليون توماني ساخت مسكن گفت: بانك مسكن منتظر ابلاغ مصوبه دولت از سوي بانك مركزي است بنابراين به محض ابلاغ اين مصوبه جزييات و دستورالعمل آن نيز ابلاغ خواهد شد. مديرعامل بانك مسكن در خصوص وام 18 ميليون توماني خريد مسكن گفت: پرداخت وام 18 ميليون توماني خريد مسكن همچنان به قوت خود باقي است و افرادي كه سپرده گذاري كرده اند و يا قصد سپرده گذاري دارند در سر رسيد مقرر تسهيلات 18 ميليون توماني خود را دريافت خواهند كرد.

ساخت بزرگترين سردخانه خاورميانه
با مشاركت بانك تجارت

در آستانه هفته بانكداري اسلامي بزرگترين سردخانه نگهداري از محصولات كشاورزي در خاورميانه با مشاركت بانك تجارت به بهره برداري رسيد.
بانك تجارت طي سال هاي اخير بخش عمده اي از تسهيلات خود را به صنايع تبديلي مرتبط نظير مجتمع هاي صنعتي توليد سردخانه ها و سيلوهاي نگهداري محصولات كشاورزي كارخانجات كمپوت كنسرو و آبميوه، شاليكوبي ها و... اختصاص داده است.

تاخير در واگذاري سهام بانك ها

معاون وزير اقتصاد استاندارد واگذاري بانك ها و بيمه ها را بسيار پيچيده و حساس دانست و گفت: علاوه بر اينكه دولت بايد دغدغه خصوصي سازي را داشته باشد سازمان حسابرسي و خصوصي سازي نيز در واگذاري ها دقت كنند. به گزارش فارس، حميد پورمحمدي در خصوص وقفه ايجاد شده در واگذاري بانك ها و بيمه ها گفت: واگذاري بانك ها و بيمه ها از ويژگي هايي برخوردار است كه ساير بنگاه ها فاقد آن هستند ضمن اينكه بيش از 95 درصد دارايي بانك ها به سپرده گذاران تعلق دارد. وي واگذاري بانك ها و بيمه ها به بخش خصوصي را مستلزم دغدغه دولت براي عملي شدن اين امر دانست و گفت: سازمان حسابرسي بايد با وسواس در واگذاري دارايي ها دقت كند و سازمان بورس نيز شرايط و مقرراتي را ايجاد كند كه كمترين خدشه به واگذاري ها وارد شود. معاون امور بانك، بيمه و شركت هاي دولتي وزارت اقتصاد گفت: استاندارد واگذاري بانك ها و بيمه ها بسيار پيچيده و حساس است به طوري كه بحث صندوق بازنشستگي كه مطالعات آن در بانك ها انجام شده حدود 5 ماه زمان برد. وي علت زمان بر بودن مطالعات صندوق بازنشستگي را ميزان هزينه بازنشستگي و تاثير آن بر روي سهام بر 20 سال آينده اعلام كرد. پورمحمدي خاطرنشان كرد: با همه اين اوصاف بانك هايي كه بايد واگذار شوند صورت هاي مالي خود را تهيه كردند كه عمدتا مطلوب بوده است. معاون وزير اقتصاد با بيان اينكه مطالعات ادواري براي صندوق هاي بازنشستگي تهيه شده است گفت: نگراني هايي در نحوه محاسبه سود به روش تعهدي وجود داشت كه آن هم نهايي شد. وي تاكيد كرد: هيچ مانعي براي واگذاري سهام بانك هاي دولتي وجود ندارد.

مديرعامل مگاموتور:
خودروي ملي سايپا 22 بهمن رونمايي مي شود

رييس هيئت مديره گروه خودروسازي سايپا از رونمايي خودروي كاملا ايراني در 22 بهمن خبر داد و گفت: تمام اجزاي اين خودرو ايراني بوده، قيمت آن زير 10 ميليون تومان است و استانداردهاي روز دنيا داراست. به گزارش فارس، جواد نجم الدين گفت: پروژه هاي جديدي در شركت سايپا در حال انجام است كه دستاوردهاي آن طي امسال و سال آينده به بهره برداري مي رسد. نجم الدين به فعاليت گروه خودروسازي سايپا اشاره كرد و اظهارداشت: در سال جاري توانستيم علاوه بر تحقق برنامه هاي توليدي و توسعه اي، 10 درصد توليدات را افزايش دهيم. وي اضافه كرد: 55/8 درصد بازار خودرو را شركت سايپا در اختيار دارد، ضمن اين كه 30 پروژه به مناسب سال نوآوري و شكوفايي و سي امين سالگرد انقلاب اسلامي افتتاح مي كنيم. مديرعامل مگاموتور افزود: يك بخش از فعاليت ما برنامه هاي توسعه اي است كه مي توان به پروژه توليد موتور ال 90، خودروي دوگانه سوز انژكتوري و خودروي ملي اشاره كرد.
 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 242]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن