تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799206857




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

راهكارهاي مفيد براي رفع بوي بد دهان


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: راهكارهاي مفيد براي رفع بوي بد دهان
بوي بد دهان بر خلاف نظر برخي مردم تنها به خاطر خوردن سير و پياز نيست، دلايل بسيار متعددي دارد كه شايع ترين آن عدم رعايت بهداشت دهان و دندان است.
براساس ديده ها و شنيده ها هيچ چيز به اندازه اين عذاب آور نيست كه آدمي، همكار و دوست و بدتر از آن همسر كسي باشد كه به هاليتوزيس مبتلاست. هاليتوزيس كه آن را به عنوان بوي بد دهان مي شناسيم مشكلي آزاردهنده و دردسرآفرين است كه اغلب به دليل اينكه فرد خود از بوي دهانش اطلاع ندارد، سرپوشيده باقي مي ماند تا اينكه باعث بروز تاثيرات ناگوار در روابط اجتماعي و حتي زناشويي وي شود. خوشبختانه اين بيماري قابل درمان است و با رفع مواردي كه باعث آن مي شود، مي توان تا حد زيادي از بروز آن كاست. بوي بد دهان بر خلاف نظر برخي مردم تنها به خاطر خوردن سير و پياز نيست، دلايل بسيار متعددي دارد كه شايع ترين آن عدم رعايت بهداشت دهان و دندان است. باكتري هاي ناهوازي دهان كه وظيفه تجزيه غذاهاي باقيمانده را دارند، بلافاصله پس از صرف غذا در دهان رشد و تكثير كرده و باعث ايجاد گوگرد و بوي بد مي شود لذا شست وشوي درست دهان كمي پس از خوردن غذا در جلوگيري از چنين موردي بسيار مهم است. بيماري هاي لثه و فساد دندان ها بر اثر شست وشوي نامناسب و گير كردن خرده هاي غذا لاي دندان ها نيز از ديگر علت هاي شايع در بروز بوي بد دهان هستند كه با به كارگيري دقيق توصيه هاي دندانپزشك قابل رفع خواهد بود. علاوه بر بهداشت ضعيف دهان و دندان، التهاب لثه، پوسيدگي دندان، گير كردن خرده هاي غذا بين دندان و پروتز و دندان مصنوعي، برخي از بيماري ها نيز موجب بوي بد دهان مي شود كه در اينجا به مهم ترين آنها اشاره مي كنيم: شايع ترين دليل بوي بد دهان در اول صبح، خشكي دهان است كه به ترشح كم بزاق مربوط مي شود. بزاق نقش مهمي در تنفس دارد. وقتي باكتري ها شروع به رشد و تكثير در دهان مي كنند بزاق باعث كاهش تعداد آنها خواهد شد و چون شب ها ميزان ترشح بزاق كمتر از روز است، رشد و تكثير باكتري هاي ناهوازي كه توليد بوي بد مي كنند در اين زمان نيز بيشتر مي شود. خشكي دهان در بعضي مواقع به دليل مصرف داروهاي مختلف مثل داروهاي قلبي بروز مي كند كه مشاوره با پزشك متخصص كمك بزرگي به رفع اين مشكل مي كند.
بوي دهان اگر بويي شبيه سيب گنديده يا استون باشد نشانه ابتلاي فرد به ديابت است. اگر شبيه آمونياك يا تخم مرغ گنديده باشد حكايت از بيماري كليوي دارد و اگر بويي شبيه مدفوع دهد نتيجه بيماري مزمن ريوي است. بوي بد دهان بر اثر استعمال دخانيات نيز بروز مي كند. مصرف سيگار باعث زرد شدن دندان ها و كاهش ترشح بزاق و ناراحتي هاي لثه مي شود كه همگي در ايجاد بوي بد دهان موثر هستند.
زبان نيز نقش مهمي در توليد بوي بد در دهان ايفا مي كند. محققان اعتقاد دارند قسمت عقب زبان كه داراي فرورفتگي هاي كوچك است، منبع مهم و داخلي در توليد و تشديد بوي بد دهان است. مهم ترين اقدام در رفع بوي بد دهان شناسايي دليل بروز آن است. با توجه به اينكه 80 درصد موارد منشاء بوي بد در دهان است، يادگيري صحيح استفاده از مسواك، دهان شويه و مصرف روزانه از نخ دندان و پاك كردن زبان به وسيله مسواك نرم و چكاپ داخلي بدن نقش مهمي در جلوگيري از اين پديده آزاردهنده ايفا مي كند.
مسواك زدن دندان ها و زبان تركيبات سولفوردار را براي مدت يك ساعت به ميزان 70 تا 85 درصد كاهش مي دهد.به طور كلي جهت كاهش بوي دهان بايد از سيگاركشيدن، نوشيدن نوشابه هاي بودار، خوردن غذاهاي با ادويه زياد، غذاهاي گوشتي زياد، غذاهاي معطر با پياز و سير، افراط در مصرف مواد چربي دار مخصوصاً كره و روغن هاي مختلف اجتناب شود. درحالي كه خوردن ميوه هاي تازه و سبزيجات و به طور كلي رژيم غذايي غني از فيبر ارجحيت دارد، همين طور نوشيدن آب زياد در كاهش بوي بد دهان نقش مفيدي ايفا مي كند.
 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن