تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه هر كس را حق سود ندهد، باطل زيانش رساند و هر كس به راه هدايت نرود، به كجر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820579952




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پونيو 10 ميليون ژاپني را به سينما كشاند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: "پونيو" 10 ميليون ژاپني را به سينما كشاند
جام جم آنلاين: فيلم انيميشن "پونيو روي صخره كنار دريا" ساخته هايائو ميازاكي با گذر از مرز 10 ميليون بليت در ژاپن در مسير شكستن ركورد پرفروشترين فيلم تاريخ اين كشور قرار دارد.


ورايتي اعلام كرد "پونيو روي صخره كنار دريا" كه از 19 ژوئيه (29 تير) در ژاپن به نمايش عمومي درآمده، روز 28 اوت (هفتم شهريور) و 41 روز پس از اكران از مرز 10 ميليون بليت فروخته شده معادل 12 ميليارد ين فروش (6/109 ميليون دلار) گذر كرد.

"شهر اشباح" ميازاكي كه با 278 ميليون دلار پرفروشترين فيلم تاريخ سينماي ژاپن است، سال 2001 تنها 31 روز بعد از اكران تا اين حد فروخت. اين در حالي است كه "قلعه متحرك هاول" ميازاكي سال 2004 پس از 33 روز و "شاهزاده مونونوكه" او سال 1997 پس از 66 روز به اين موفقيت دست پيدا كرد.

دو فيلم آخر به ترتيب دومين و سومين فيلم پرفروش تاريخ سينماي ژاپن هستند. فيلم جديد ميازاكي 67 ساله با الهام از قصه پريان قرن نوزدهمي "پري دريايي كوچك" نوشته هانس كريستيان آندرسن نويسنده دانماركي ساخته شده و داستان درباره يك پري دريايي كوچك به نام پونيو است كه سوار بر عروس دريايي از خانه خود در دريا مي‌گريزد.

ميازاكي در فيلم جديد خود كه يكي از 21 فيلم بخش مسابقه جشنواره ونيز امسال است از روش‌هاي سنتي توليد انيميشن استفاده كرده است. در "پونيو روي صخره كنار دريا" براي به تصوير كشيدن شخصيت‌ها حدود 170 هزار تصوير با دست كشيده شده كه براي فيلمي از ميازاكي ركورد است. كشيدن تصاوير يكسال و نيم طول كشيده و 70 انيماتور در انجام آن مشاركت داشتند.

ميازاكي سال 2003 براي "شهر اشباح" اسكار بهترين انيميشن را برد كه اولين اسكار يك فيلم بلند ژاپني پس از حدود نيم قرن بود. او سال 2002 نيز براي همين فيلم خرس طلا برلين را برد و سال 2005 جايزه افتخاري شير طلايي ونيز را دريافت كرد. فيلم جديد او در 481 سينما در حال اكران است كه از اين نظر در تاريخ سينماي ژاپن ركورد محسوب مي شود.

مهر
 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن