تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820974303




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حفظ و ارتقاي نظام در گرو وجود دانشگاه پوياست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: حفظ و ارتقاي نظام در گرو وجود دانشگاه پوياست
حفظ و ارتقاي نظام مقدس جمهوري اسلامي، اين دستاورد سال ها مبارزه ملت ايران در گرو وجود دانشگاهي پويا، مولد علم و اهل معنويت و عرفان و با بصيرت و مسئول خواهد بود... تابعيت محض از ولايت فقيه، ضامن حفظ انقلاب و توسعه آرمان ها و اهداف ارزشمند انقلاب اسلامي است. تحقق مولفه هاي پيشرفت و عدالت نيازمند بازخواني انديشه هاي امام خميني(ره) است.


به گزارش سرويس دانشگاه و تشكل برنا، اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه هاي سراسر كشور در پايان نهمين نشست سالانه خود كه در دانشگاه تهران برگزار شد با صدور قطعنامه اي مواضع خود را در خصوص مسائل روز كشور و دانشگاه اعلام كرد.

در اين قطعنامه با تأكيد بر بازخواني ماهيت انقلاب اسلامي با توجه به گذشت سه دهه از وقوع آن بيان شده است كه براي آنكه بتوان دو مولفه مهم پيشرفت و عدالت را محقق نمود، مي بايد تفكرات امام خميني(ره) را مورد بازخواني قرار داد.

در اين قطعنامه كه در 8 بند صادر شده است، به مسائلي مانند انتخابات دهم رياست جمهوري و طرح تحول اقتصادي اشاره شده است.

به گزارش برنا، در متن كامل اين قطعنامه آمده است: بازخواني ماهيت انقلاب اسلامي ايران و ارزيابي وضعيت موجود نسبت به آرمان هاي جاويدان آن، در آستانه ورود به دهه چهارم از چنين حادثه بزرگي، براي آنكه بتوان دو مولفه مهم پيشرفت و عدالت را محقق نمود و در مسير صحيح گام برداشت بسيار با اهميت است .

اين قعطنامه مي افزايد: از آنجا كه انقلاب اسلامي براساس تفكرات حضرت امام خميني(ره) به سرانجام رسيده است مي بايد تفكرات آن امام عزيز را مورد بازخواني قرار داد.

در ادامه قعطنامه اعضاي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل تصريح شده است: رهبري منحصر به فرد و پر صلابت امام خميني«ره» كه تمام ابعاد مشروعيت ديني، سياسي و انقلابي را در خود جمع داشت، بر پايه نگرشي صحيح و اصولي به اسلام توانست با استفاده از تمامي ظرفيت هاي اعتقادي و ميهني براي نفي همزمان استعمار و استبداد گام بردارد .

به گزارش برنا، در ادامه متن اين قعطنامه آمده است: در نهايت ملت بزرگ ايران با پايمردي و سلحشوري غرورآفرين خود توانست به رهبري چنين بزرگ مردي چرخه تشديد كننده استبداد و استعمار را در هم شكند و شعار استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي را در گستره جهان پهن نمايد و جهان تحت سيطره دو قطب شرق و غرب را كه در حقيقت برآمده از يك ريشه واحد صهيونيستي بودند، متزلزل نموده و گفتمان جديدي را به منصه ظهور گذارد.

براساس اين قعطنامه ، اولين و مهمترين پيامي كه منادي انقلاب اسلامي و رهبر فرزانه‌مان حضرت امام خميني(ره) به گوش جهانيان رسانيد، چيزي جز خدامحوري و رهايي بي قيد و شرط از سلطه شوم استكبار جهاني به ويژه آمريكا نبود كه اين آواي جانبخش بر دل‌هاي آزادانديشان و مجاهدان كه درد آشناي غربت اسلام و تاريكي انحطاط انديشه بودند نشست و همچون آهن ربايي جذاب، افكار و انديشه‌ها را معطوف به خود ساخت.

اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه هاي سراسر كشور در پايان نهمين نشست سالانه كه در دانشگاه تهران و با شعار "استقامت بر گفتمان امام، شرط تحقق پيشرفت و عدالت در دهه چهارم" برگزار شد، هشت بند را در دستور كاري خويش قرار داد، كه اولين بند آن احياء و گسترش افكار و انديشه هاي امام خميني«ره» است .

دراين بند اول قعطنامه تاكيد شده است : در دنيايي كه تشنه معنويت و پرورش و كمال انسان ها در نسخه شفابخش الهي است، تنها راه نيل بشر به سمت حقيقت است ، چرا كه معتقديم انديشه هاي اين بزرگ مرد تاريخ و آن مرد خدا، نوري است كه برآمده از قرآن و عترت بوده كه رسول گرامي اسلام «ص» به آن وصيت نمود .

در ادامه اين بند آمده است : و همين امر موجب پاسداري از انديشه هاي امام خميني(ره) و گراميداشت ياد آن مي شود، كه اين همان بازداشتن دشمنان اسلام از استمرار ظلم شان عليه بشريت و سركوب مسلمانان است.

اعضاي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه هاي سراسر كشور در دومين بند اين قعطنامه، ولايت فقيه را به عنوان ركن اساسي انقلاب اسلامي يكي از ابعاد حياتي انديشه ها و آرمان هاي بنيانگذار نظام جمهوري اسلامي كه سلامت و ثبات و صداقت تمام حركت هاي سياسي، اجتماعي و اقتصادي نظام در چهارچوب اسلام عزيز رهنمون مي سازد عنوان كرده و افزوده اند : كاربرد و اهميت اين جايگاه اساسي روز به روز و بيش از پيش آشكار و نمايان مي شود.

به گزارش برنا ، در ادامه بند دوم اين قعطنامه ، آمده است : نقش رهبري امام «ره» در زمان حيات آن معمار حكيم و ادامه و هدايت آن با رهبري مقام معظم رهبري طي سه دهه، عليرغم تمامي توطئه هاي دشمنان، مردم و انقلاب را با موفقيت و پيروزمندانه هدايت كرده است، اعتقاد قلبي به اين ركن اساسي و تابعيت محض از آن، ضامن حفظ انقلاب و توسعه آرمان ها و اهداف ارزشمند انقلاب اسلامي است.

براساس بند سوم اين قطعنامه ، از عدالت، به عنوان يكي از پايه هاي اساسي گفتمان انقلاب اسلامي ياد شده و خاطرنشان كرده است : مي بايد عدالت در تمام ابعاد اعم از اقتصادي، علمي، فرهنگي، آموزشي، رفاهي و ... مورد اجرا قرار گيرد، به نظر مي رسد نگاه تك ساحتي به اين مقوله خود بزرگترين بي عدالتي در حق عدالت است .

در بند چهار اين قعطنامه مي افزايد : آزادي خواهي، رونق بازار انديشه و درك كرامت قلم و بيان در پرتو اخلاق، ادب و منطق يك مطالبه اسلامي و يكي از اهداف انقلاب اسلامي است كه مي بايست جامعه دانشگاهي با ايجاد و تقويت روحيه خودباورانه همراه با نوآوري و خلاقيت در چهارچوب اصول اساسي انقلاب، در جهت تحقق كامل آن در عرصه آكادميك كشور گام هاي عملي تري بردارد.

براساس بند پنجم اين قطعنامه با بيان اين مطلب كه در نظام برخاسته از تفكرات امام خميني(ره)، سياست به درستي بر پايه دين استوار شده است، تصريح مي كند: اين بدان معناست كه سياست برخاسته از چنين تفكري مي بايد در عمل با سياست هاي ماكياولي كه در ميان سياستمداران برآمده از تفكرات انسان محور غربي پايه ريزي شده است متفاوت باشد.

در ادامه اين بند آمده است : بر همين مبنا، از جريان ها و گروه هاي سياسي در آستانه انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري انتظار مي رود از آن جايي كه حضرت امام خميني(ره) به عنوان الگوي عملي تمامي جريان هاي حاضر مطرح و مورد قبول مي باشد، به گونه اي رفتار نمايند كه اخلاق و صداقت كلام را در عرصه انتخابات رعايت نموده و بدانند كه هدف، وسيله را توجيه نمي كند.

به گزارش برنا، بند ششم قعطنامه، يادآور شده است : مردم سالاري ديني به عنوان الگوي مناسب حكومت برآمده از گفتمان امام خميني(ره) مطرح است و در مردم سالاري ديني مي بايد حقيقتاً و عملاً، اين مردم باشند كه سرنوشت كشور را رغم مي زنند و مطمئناً يكي از ملزومات اين مهم ارائه تصوير درست و شفاف از رخدادها و اظهارنظرات جريان هاي گوناگون سياسي است.

در ادامه بند ششم با اشاره به رسانه هاي مختلف اعم از صداوسيما، خبرگزاري ها و روزنامه هاي مختلف تاكيد مي كند : انتظار مي رود در آستانه انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري رسانه هاي مختلف مذكور به گونه اي عمل كنند كه فلسفه و حقيقت انقلاب اسلامي ايران بر آن تأكيد دارد و حقيقت امر را براي مردم به نمايش بگذارند تا در عين افزايش مشاركت مردم، در جهت تعميق و رأي مسئولانه جامعه گام برداشته شود.

به گزارش برنا، بند هفتم اين قطعنامه به طرح تحول اقتصادي پرداخته و آورده است : اصل طرح تحول اقتصادي دولت نهم خصوصاً هدفمند كردن يارانه ها ضمن آنكه نشانگر جهت گيري عدالتخواهانه و روحيه شجاعانه دولت است.

اين بند ادامه مي دهد : مي بايد در حوزه اجرا و عمل پيش شرط هاي مهمي مانند حركت در جهت تحقق سياست هاي اصل 44 قانون اساسي، بدست آوردن اجماع نظر مسئولين ارشد كشور، اعتماد نخبگان و مردم و پيش بيني برخي پيامدهاي منفي احتمالي مانند تورم و اتخاذ راه كارهاي مقابله با آن و پرهيز از شتاب زدگي را مورد توجه قرار دهد. تا اين جراحي مهم اقتصادي با حداقل خونريزي و جراحت منجر به بهبودي و رشد واقعي اقتصاد كشور شود.

بند هشتم قطعنامه نهمين نشست سالانه اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان،آمده است : جنبش دانشجويي با توجه به رسالت تاريخي خود مبني بر مطالبه و پرسشگري از جريان ها و گروه هاي مختلف سياسي تلاش نمايد تا در آستانه انتخابات دهم رياست جمهوري، جهت حفظ و اعتلاي دانشگاه در مسير تحقق آرمان هاي امام عزيز، نقشي مهم و تأثيرگذار داشته باشد و با حفظ شأن و جايگاه مهم خود، در مسير شفاف سازي گروه هاي سياسي براي افكار عمومي حركت كند .

در پايان اين قعطنامه ، تاكيد شده است : اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه هاي سراسر كشور به عنوان بخشي از جريان دانشجويي مسلمان از تمام ابزارها و ظرفيت هاي خود در جهت تحقق كامل گفتمان امام خميني(ره) در دانشگاه ها و ارتقاي سطح دانشگاه ها در مسير اسلامي بهره خواهد جست.

***
 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن