تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820921042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهدي مصطفوي :ارتباط كشورها در دنياي امروز ماشيني شده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهدي مصطفوي :ارتباط كشورها در دنياي امروز ماشيني شده است
رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي گفت: امروز در دنيايي زندگي مي كنيم كه رفتار انسانها با هم بيشتر مانند يك زندگي ماشيني است و اخلاق در جامعه بسيار ضعيف شده و اين باعث شده حتي ارتباط كشورها هم با همديگر ماشيني شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدي مصطفوي رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي صبح امروز در مراسم افتتاحيه شصت و سومين دوره دانش افزايي زبان و ادبيات فارسي و در جمع 39 دانشجو به نمايندگي از 16 كشور جهان با اشاره به تنوع زباني، قومي و سرزميني اين افراد خطاب به آنان گفت: با وجود همه اين تنوع ها در يك چيز مشتركيم و آن تلاش براي آموزش زبان فارسي است و در واقع اين زبان محوري براي آشنايي شما ما با شما شده است و اين دليل زيبايي است تا ارتباطي دوستانه ميان ما برقرار شود.

وي فراگيري زبان فارسي را فرصتي مغتنم براي اين تعداد از دانشجويان دانست و افزود: در اين دوره شما نه تنها با يك زبان آشنايي پيدا مي كنيد بلكه با يك فرهنگ بزرگ و با تمدن بسيار قديمي آشنا مي شويد. تفاوتي كه بين فرهنگي نوپا، تازه و جوان و فرهنگي كه ريشه در قرنهاي گذشته دارد اين است كه منشاء اين دومي در تجربه بسيار طولاني تاريخ بشر است و اين تجربه را شما مي توانيد بياموزيد.

رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با اشاره به سفر پيش روي اين تعداد از دانشجويان به شهر تاريخي اصفهان گفت: بازديد از اصفهان به شما مي آموزد كه فكر مردم نسبت به صنعت چه بوده است؟ نسبت به رفتار انسانها، اخلاق و معنويت چه بوده است؟ يكي از نكات مهمي كه در فرهنگ ايراني وجود دارد وجود اخلاق و معنويت در آن است. ما امروز در دنيايي زندگي مي كنيم كه رفتار انسانها با هم بيشتر مانند يك زندگي ماشيني است، اخلاق در ميان انسانها خانواده ها و مدارس و دانشگاهها و در كل جامعه بسيار ضعيف شده و انسانها ديگر فرصت اينكه بتوانند با همديگر يك ارتباط دوستانه و عاطفي و معنوي برقرار كنند ندارند و اين باعث شده حتي ارتباط كشورها هم با همديگر ماشيني شود.

مصطفوي اضافه كرد: امروز در ايران با اينكه پيروان اديان مختلف و افراد از قوميتهاي مختلف و با آداب و رسوم مختلف داريم زندگي ميان انسانها يك زندگي بسيار شيرين و بسيار دوستانه است به گونه اي كه بعضي از مشكلاتي را كه در كشورهاي ديگر ميان مردم هست ما در اينجا نداريم و علتش وجود فرهنگ مشترك ميان ماست كه در آن اخلاق و معنويت بسيار پررنگ است. با آشنايي با زبان فارسي مي توانيد با استفاده از منابع اصلي، فرهنگ ايران و مردم آن را بشناسيد و نه فقط از cnn يا bbc و ...

وي در پايان بر اهتمام سازمان متبوع اش براي تهيه كتب، لوحهاي فشرده و بسته هاي فرهنگي و آموزشي مرتبط با زبان و ادبيات فارسي و ارسال آنها براي رايزنيهاي فرهنگي ايران در كشورهاي ديگر تاكيد كرد.

در پايان اين برنامه كه عباسعلي وفايي رئيس مركز گسترش وآموزش زبان فارسي نيز در آن حضور داشت تعدادي از دانشجويان ضمن تقدير از تلاشهاي مسئولان اين سازمان گزارش مختصري از وضعيت اين زبان (فارسي) در كشور خودشان ارائه كردند.

دانشجوياني از روسيه، ارمنستان، عراق، اوكراين، گرجستان، تركيه، بلاروس، آذربايجان، پاكستان و لبنان از جمله اين افراد بودند.

بر اساس اعلام شصت و سومين دوره دانش افزايي زبان و ادبيات فارسي قرار است يك ماه به طول بينجامد و سپس دانشجويان حاضر در اين دوره به تور گردشگري اصفهان اعزام خواهند شد.
 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن