تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816806288




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قانون اصلاح قانون تأسيس مدارس غيرانتفاعي ابلاغ شد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: قانون اصلاح قانون تأسيس مدارس غيرانتفاعي ابلاغ شد
تهران / واحد مركزي خبر / مكتوب 1387/06/09
رئيس جمهور قانون اصلاح قانون تأسيس مدارس غيرانتفاعي را براي اجرا ابلاغ كردكه بر اساس آن و به منظور افزايش مشاركتهاي مردمي در توسعه آموزش وپرورش و حمايت از سرمايه گذاري در ايجاد و اداره مدارس و مراكز پرورشي يا آموزشي غير دولتي ، سازمان مدارس غير دولتي و توسعه مشاركتهاي مردمي تاسيس مي شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت ، با تشكيل اين سازمان همه نيروها، امكانات و اعتبارات معاونت توسعه مشاركتهاي مردمي وزارت آموزش و پرورش به سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركتهاي مردمي منتقل مي‌شود و رئيس اين سازمان معاون امور مدارس غيردولتي و توسعه مشاركتهاي مردمي وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.
همچنين بر اساس اين قانون مدرسه، مركز پرورشي و مركز آموزشي غيردولتي براساس تعاريف جديد از سوي اشخاص حقيقي يا حقوقي و يا مشاركت انان با دولت مطابق اهداف و ضوابط و دستورالعملهاي عمومي وزارت آموزش و پرورش در داخل يا خارج از كشور تحت نظارت وزارت مذكور براساس اين قانون تأسيس و اداره مي‌شود.
همچنين براي نظارت بر اجراء اين قانون شوراهاي مركزي و استاني و عنداللزوم شهرستاني و منطقه‌اي نظارت بر مدارس و مراكز پرورشي يا آموزشي غيردولتي تشكيل مي‌شود.
بانك‌هاي كشور هم موظف شدند براساس قانون عمليات بانكي بدون ربا با معرفي وزارت آموزش و پرورش پنجاه درصد از نياز مالي مؤسسان مدارس و مراكز پرورشي غيردولتي را _كه از كاركنان آموزش و پرورش هستند ـ براي تهيه فضاي آموزشي و پرورشي و تأمين تجهيزات و امكانات مورد نياز به صورت وام قرض‌الحسنه و براي ساير اشخاص از ديگر منابع اعتبارات بانكي تأمين كنند.
همچنين دولت نيز موظف شد همه ساله يارانه مربوط به تسهيلات بانكي را براي خريد زمين، ساختمان و تعميرات مدارس غيردولتي در حدود امكانات خود در لايحه بودجه سالانه كل كشور پيش‌بيني كند.
اين قانون به وزارت آموزش و پرورش هم اجازه مي دهد مطابق قوانين و مقررات، زمين و ساختمانهاي مازاد بر نياز خود را به صورت اجاره يا فروش به مؤسسان مدارس غيردولتي واگذار كند.
آئين‌نامه تعيين قيمت فروش، اجاره و نحوه و شرايط واگذاري اين ساختمانها و اراضي ، سه ماه پس از لازم‌الاجراء شدن اين قانون در وزارت آموزش و پرورش تهيه مي شود و به تصويب هيئت وزيران مي‌رسد.
همچنين به منظور حمايت از مؤسسان مدارس غيردولتي، به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده مي‌شود با مشاركت اين موسسان « صندوق حمايت از توسعه مدارس غيردولتي» را ايجاد كند.
بر اين اساس دولت هم موظف است همه ساله، علاوه بر كمك‌ها و تسهيلات ياد شده در اين قانون، حداقل معادل پنجاه درصد از قيمت تمام شده سرانه سالانه دانش‌آموزي در بخش دولتي را به ازاء كل دانش‌آموزان شاغل به تحصيل در مدارس غيردولتي به اين صندوق كمك كند.
اساسنامه اين صندوق سه ماه پس از لازم‌الاجراء شدن اين قانون در وزارت آموزش و پرورش تهيه مي شود و به تصويب هيئت وزيران مي‌رسد.
بر اساس اين قانون الگوي تعيين شهريه مدارس و مراكز پرورشي يا آموزشي غيردولتي با توجه به مقطع تحصيلي، سطح آموزشي و پرورشي، برنامه سال تحصيلي، فعاليتهاي فوق‌برنامه، فضاي فيزيكي و تجهيزات، و همچنين شرايط منطقه‌اي و نرخ تورم رسمي كشور ـ كه از سوي بانك مركزي اعلام مي‌شود ـ در شوراي نظارت مركزي تهيه مي‌شود.
اين الگو پس از تصويب وزير آموزش و پرورش قابل اعمال است.
براساس اين قانون مدارس غيردولتي در برخورداري از تخفيفات، ترجيحات و تمام معافيتهاي مالياتي و عوارض در حكم مدارس دولتي هستند.
اين قانون به وزارت آموزش و پرورش هم اجازه داده است براساس دستورالعمل مصوب شوراي عالي آموزش و پرورش سالانه معادل پنج درصد تا پانزده درصد از شهريه دريافتي مراكز آموزشي غيردولتي را دريافت و به حساب درآمد عمومي كشور واريز كند.
معادل وجوه واريزي از اين محل در اختيار « سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركتهاي مردمي» قرار مي‌گيرد تا به منظور نظارت براين گونه مراكز و همچنين كيفيت بخشي به آموزش و پرورش غيردولتي هزينه شود.
بر اساس اين قانون تعيين حقوق و مزاياي كاركنان غيررسمي مدارس غيردولتي، مطابق آئين‌نامه‌اي است كه در وزارت آموزش و پرورش تهيه مي شود و به تصويب مراجع قانوني ذي‌صلاح مي‌رسد. همچنين برنامه‌هاي آموزشي و پرورشي، كتاب هاي درسي و امتحانات مدارس غيردولتي و همچنين محتواي آموزشي، پرورشي و ورزشي مراكز غيردولتي براساس قوانين و مقررات عمومي وزارت آموزش و پرورش و مراكز پرورشي و آموزشي است.
 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن