تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821132913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روابط‌ عمومي‌ بايد آيينه‌اي در سازمان باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: روابط‌ عمومي‌ بايد آيينه‌اي در سازمان باشد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي

روابط‌ عمومي‌ بايد مانند آيينه‌اي در سازمان باشد و افكار مردم و مخاطبان را نسبت به سازمانش انعكاس دهد، مجموعه‌اي از اطلاعات مورد نياز را داشته و در ارتباط با مخاطبان داخل سازمان به كار گيرد و در نهايت تصويري از وضعيت حال سازمان را به دست آورد.

به گزارش سرويس جامعه اطلاعاتي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نويسنده وبلاگ"روزگار وصل" به نشاني http://firoozehaskari.blogfa.com در ادامه آورده است: يك روزنامه‌نگار براي انجام دادن مسووليت خود بايد بر همه تبعيض‌ها و تمايلات افكار مخاطبان كه معمولا هميشه نيز وجود دارند غلبه كرده و به صورت بي پرده و صريح تلاش‌هايي را كه براي پوشاندن يا حذف نكات ضعف سازمان انجام مي‌گيرد، برملا و آشكار سازد. كارشناس روابط عمومي ‌و روزنامه‌نگار بايد افكار خودش را به دو روش ارتباطي متمركز سازد. هر عملي از سوي اين دو تريبون اثر گذار انعكاس دارد كه بايد به تدريج بازخوردهاي آن جمع آوري و تجزيه و تحليل شود.

اعتمادسازي، خدمت گرايي و رفاه گستري، مردم داري و انتقاد پذيري، قانون گرايي و اخلاق، عدالت پروري و فساد ستيزي، اطلاع رساني و روشن گرايي و جهل ستيزي، جزو خصايص و اصول پايه اي يك كارشناس روابط عمومي‌و روزنامه نگار است.

روابط عمومي‌ بايد مردم‌دار باشد، رضايت مردم يا مخاطبان را به رضايت رييس سازمان ترجيح دهد. يك روزنامه‌نگار بايد بتواند با رعايت اصول اخلاق حرفه‌اي و ارزش‌هاي اخلاقي در بلوغ اجتماعي جامعه موثر واقع شود. مدير واحد روابط عمومي ‌علاوه بر داشتن شخصيت متعادل و صبر و شكيبايي در گوش دادن بايد توانايي پشت سر گذاشتن شكست‌ها و نااميدي‌ها را نيز داشته باشد.

همچنين يك روزنامه‌نگار با مدد از خلاقيت و استعداد خود، اعتماد به اينكه انسان‌ها بالفطره خوب هستند، در مقابل منطق توانايي ايستادگي داشته باشد و از روي بغض و كينه از ديگران انتقاد نكند. يك روابط عمومي‌ موثر بايد قول و وعده‌هاي خود پايبند باشد. زماني كه يك روزنامه‌نگار به شهرت مي‌رسد نبايد از آن در جهت قضاوت كردن افراد استفاده كند. قاطعيت و نيز علاقه داشتن به در كنار مردم بودن از ديگر خصوصيات مهم يك مدير روابط عمومي‌است.

روابط عمومي ‌پاسخگو و كارآمد بايد شناخت كافي از ابزارهاي پاسخگويي داشته باشد و انگيزه اين اصل را هيچ كسي جزء روزنامه‌نگار آنهم با قلم منتقد و منصفانه نمي‌تواند در روابط عمومي‌هاي ايجاد كند. در واقع روابط عمومي‌ها در كنار قلم رسانه‌اي روزنامه نگاران مي‌توانند بصورت آينه‌اي شفاف و پاسخگو در افكار عمومي‌تاثير گذار باشند.

مهمترين حلقه اتصال اطلاع رساني بين سازمان و اقشار مختلف مردم از طريق رسانه‌هاي جمعي با قلم تواناي روزنامه‌نگاران محقق مي‌شود كه مي‌تواند بيشترين و موثرترين نقش را جهت ارائه اخبار صحيح در جامعه ايفا كند. رسانه‌ها از طريق افراد متخصص در زمينه روزنامه‌نگاري و خبرنگاري به عنوان يك امكان بالقوه مناسب ترين فرصت‌ها را براي ارتباط با روابط عمومي‌ يا افكار عمومي‌ فراهم مي‌آورند. روابط عمومي ‌و روزنامه‌نگاري دو شاخه تنومند ارتباطات و دو حلقه از اين زنجيره است كه به جاي رقابت و ستيز با هم بايد در خدمت يكديگر باشند. تعامل اين دو بايد علمي، تخصصي و متعادل باشد. وظيفه رسانه‌ها درج اخبار و اطلاعات ارسالي از روابط عمومي‌ها است. در قبال اين همكاري وظيفه رسانه‌ها درج اخبار و اطلاعات دقيق است.

عوامل اجتماعي، فرهنگي و سياسي مناسب و فرهنگ مديريتي مبتني بر شايسته سالاري، ايجاد مراكز آموزشي با محيط علمي‌ و كاربردي روابط عمومي و روزنامه نگاري، توصيه جهت ايجاد نهاد حرفه‌اي و تخصصي روابط عمومي‌اثرگذار، تشويق براي انتشار نشريات تخصصي از طريق آموزش علم روزنامه نگاري، حذف كارهاي زايد و موازي و تخصصي كردن وظايف اين دو تريبون موثر از جمله مواردي است كه مي‌توانند نقش بسيار مفيدي را در ارتقاء و توسعه جايگاه روابط عمومي‌و تعامل آن با روزنامه نگاري در كشور ايفا كنند.

بحران‌هاي سياسي و اجتماعي كه مخل امنيت جامعه هستند، جزء اجتناب ناپذير يك جامعه يا سازمان هستند. حالتي كه در آن سيستم باز يك جامعه يا سازمان تعادل خود را از دست مي‌دهد بحران داراي اشكال مختلف اقتصادي، اجتماعي، سياسي و اطلاعاتي است كه همگي به نوعي با يكديگر در ارتباطند و بايست از بروز آنها جلوگيري شود و يا در صورت وقوع؛ اقدمات لازم جهت مهار آن‌ها به عمل آيد.

در اين ميان واحد روابط عمومي‌ كه وظيفه ايجاد امنيت در تدوام ارتباط ميان سازمان‌ها و مخاطبان را با اعمال شيوه‌هاي كارآمد مديريتي بر عهده دارد مي‌تواند با ارائه اخبار دقيق و شفاف به رسانه‌ها و درج واقعه آن توسط روزنامه نگاران مي‌تواند نقش موثري در توسعه اهداف و فعاليت‌هاي سازمان و اتخاذ راه حل‌هاي مناسب هنگام برخورد با تحولات پرشتاب زمان ايفا كند و به اين ترتيب مديريت سازمان از طريق روابط عمومي ‌و هدايت افكار عمومي‌در جامعه را به دست گيرند و در نتيجه توسط تعامل بين اين دو رسانه است كه مي‌توان از بحران‌هاي موجود در سازمان و جامعه جلوگيري و تا حدودي نسبي امنيت را مهيا كرد.

انتهاي پيام
 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 233]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن