واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:
ما در قبل به لحاظ تاریخی ثابت کردیم و نوشتیم که تورات حاضر، تورات جعلی و پر از تحریفات و تناقضات زشت است و به یقین نمیتواند این کتاب از موسی ( ع ) باشد. ( به تاپیک اسرائیلیات نوشته ی اینجانب در انجمن تاریخ اسلام مراجعه شود. ) حال بر آن شدیم تا یکی از تحریفات تورات را بررسی کنیم:
با توجه به اینکه که ابراهیم خلیل الله پیامبر عظیم الشان هم در دین یهود و هم در اسلام است، بنابراین یهودیان با خواندن این تاپیک خواهند دانست که در دین ما ( بر خلاف دین خودشان ) با چه احترامی از این پیامبر بزرگ یاد شده است.
خوانندگان محترم و دانشمند این سایت به بزرگی خود بر من می بخشایند زیرا می خواهم لغت بد و بسیار زشتی را در این جا استفاده کنم چرا که چاره ای ندارم و این لغت بسیار مناسب است برای نشان دادن عمق فاجعه، از نشان دادن شخصیت ابراهیم ( ع ) در تورات.
( العیاذ بالله ) حضرت ابراهیم این پیامبر جلیل بلند مرتبه و عظیم الشان که می توان او را جد بزرگوار تمامی پیامبران او للعزم دانست، در تورات به مانند یک « دیوث » ( مجدد عذر خواهی می کنم ) توصیف شده است. در « سِفر تکوین » فصل دوازدهم ( که مشتمل بر 20 آیه می باشد ) آیات 11 تا 20 این گونه است: « ... پس در زمین قحطی واقع شد و ابرام ( = ابراهیم ) به مصر فرود آمد تا در آنجا به سر برد زیرا که در زمین قحطی ِ عظیمی بود.(11) و واقع شد در هنگامی که نزدیک شد که به مصر داخل شود به زن خود سارَی (= سارا ) گفت که اینک البته من می دانم که تو زن ِ خوش منظری (12) و احتمال دارد که مصریان هنگام دیدنت بگویند که این زن ِ اوست و مرا خواهند کشت و ترا زنده نگاه خواهند داشت (13) تمنا اینکه بگویی تو که خواهر منی تا آنکه به سبب تو به من نیکی شود و جانم به سبب تو زنده ماند. (14) و واقع شد وقت در آمدن ابراهیم به مصر این که مصریان دیدند که آن زن بسیار زیباست (15) و سرداران فرعون او را دیده به فرعون تعریف نمودند و زن به خانه ی فرعون برده شد. (16) و ابراهیم را بنا بر خاطر او احسان نمودند و او را گوسفندان و گاوان و حماران و بندگان و کنیزکان و خران ِ ماده و شتران موجود شد. (17) لکن خداوند فرعون و خانه اش را به جهت سارا زن ابراهیم به صدمات عظیم انداخت. (18) و فرعون ابراهیم را خواند و گفت که چیست اینکه به من کردی، چرا به من نگفتی که زن ِ تست (19) چرا گفتی که خواهر من است چه او را بلکه نزد خود به زنی می گرفتم و حال اینکه زنت را بگیر و روانه شو. (20) ( کتاب مقدس با ترجمه فاضل خان همدانی ص 19 و 20 انتشارات اساطیر )
خب پس از خواندن این آیات باید به حقیر حق بدهید که از آن لغت استفاده کنم. نگاه کنید و بخوانید که به پیغمبر خدا و یکی از پیامبران اولی العزم چه چیز هایی نسبت می دهند. پیغمبر خدا از روی ترس به زنش که زیباست می گوید که خود را جای خواهر او جا بزند. او این کار را می کند و پیغمبر خدا از راه دادن زنش به فرعون صاحب اموال بسیار می شود. البته این با روح کاسبکارانه ی قوم یهود همخوانی فراوان دارد. حال یهودیان ( و خصوصا ً صهونیست های جنایتکار ) که مدعی اند تمام اعمال شان از روی کتاب مقدس شان است احتمالا اگر فرد ثروتمندی را بیابند و خواهان ثروتش شوند، زن خود را به او خواهند داد تا او را به اصطلاح بچاپند. چرا که پیغمبرشان این چنین می کند.
حال ببینیم در قرآن کریم موضوع چگونه است: نام ابراهيم در 69 مورد از قرآن مجيد ذكر شده ، و در 25 سوره سخن از وى به ميان آمده است ، در آيات قرآن از اين پيامبر بزرگ مدح و ستايش فراوان شده ، و صفات ارزنده او يادآورى گرديده است .
او از هر نظر قدوه و اسوه بود، و نمونه اى از يك انسان كامل .
مقام معرفت او نسبت به خدا منطق گوياى او در برابر بت پرستان ، مبارزات سرسختانه و خستگى ناپذيرش در مقابل جباران ، ايثار و گذشتش در برابر فرمان پروردگار، استقامت بى نظيرش در برابر طوفان حوادث و آزمايشهاى سخت او، هر يك داستان مفصلى دارد و هر كدام سرمشقى است براى مسلمانان و رهروان راه الله.
به گفته قرآن او از نيكان صالحان قانتان صديقان بردباران و وفا كنندگان به عهد بود، شجاعتى بى نظير و سخاوتى فوق العاده داشت .
اما بخوانید از تفسیر نمونه آیت الله مکارم درباره آیاتی که به حضرت ابراهیم اشاره دارند:
بررسى آيات قرآن نشان مى دهد كه خداوند براى ابراهيم ، مقام فوق العاده والائى قرار داده است ، مقامى كه براى هيچيك از پيامبران پيشين قائل نشده است .
بزرگى مقام اين پيامبر الهى را از تعبيرات زير به خوبى مى توان دريافت :
1 ) خداوند از ابراهيم به عنوان يك«امت» ياد كرده ، و شخصيت او را به منزله يك امت مى ستايد (نحل – 120)
2 ) مقام خليل اللهى را به او عطا فرموده است ، و اتخذ الله ابراهيم خليلا (نساء 125)
جالب اينكه در بعضى از روايات در تفسير اين آيه مى خوانيم ، «اين مقام به خاطر آن بود كه ابراهيم هرگز چيزى از كسى نخواست و هرگز تقاضا كننده اى را محروم نكرد»
3 ) او از نيكان صالحان قانتان صديقان بردباران و وفا كنندگان به عهد بود.
4 ) ابراهيم فوق العاده مهمان نواز بود بطورى كه در بعضى از روايات آمده است او را ابو اضياف (پدر مهمانان يا صاحب مهمانان ) لقب داده بودند.
5 ) او توكل بى نظيرى داشت ، تا آنجا كه در هيچ كار و هيچ حادثه اى نظرى جز به خدا نداشت هر چه مى خواست ، از او مى طلبيد و جز در خانه او را نمى كوبيد.
داستان پيشنهاد فرشتگان براى نجات او به هنگامى كه قوم لجوج مى خواستند او را در ميان دريائى از آتش بيفكنند، و عدم قبول اين پيشنهاد از ناحيه ابراهيم در تواريخ ضبط است ، او مى گفت : من سر تا پا نيازم اما نه به مخلوق بلكه تنها به خالق !.
6 ) او شجاعت بى نظيرى داشت و در برابر سيل خروشان تعصبهاى بت پرستان يك تنه ايستاد و كمترين ترس و وحشتى به خود راه نداد، بتهاى آنها را به باد مسخره گرفت و از بتكده آنها تل خاكى ساخت ، و در برابر نمرود و دژخيمانش با شهامت بى نظيرى سخن گفت كه هر يك از آنها در آياتى از قرآن مجيد آمده است .
7 ) ابراهيم منطق فوق العاده نيرومندى داشت ، در عبارات كوتاه و محكم و مستدل پاسخهاى دندان نشكنى به گمراهان مى داد، و با همان منطق رسايش بينى لجوجان را به خاك مى ماليد.
هرگز بخاطر شدت خشونت آنها از كوره در نمى رفت ، بلكه با خونسردى كه حاكى از روح بزرگش بود با آنها روبرو مى شد، و با گفتار و رفتارش سند محكوميتشان را به دستشان مى سپرد، كه اين مطلب نيز در داستان محاجه ابراهيم با نمرود، و با عمويش آزر، و با قضات دادگاه بابل ، هنگامى كه مى خواستند او را به جرم خداپرستى و بتشكنى محكوم نمايند، به روشنى آمده است .
به آيات زير كه در سوره انبياء آمده است خوب توجه كنيد:
هنگامى كه قضات از او پرسيدند آيا تو هستى كه اين بلا را به سر خدايان ما آورده اى و اينهمه بتهاى كوچك و بزرگ را در هم شكسته اى ؟ (قالوا انت فعلت هذا بالهتنا يا ابراهيم ).
او در پاسخ براى آنكه آنها را در بن بست شديد قرار دهد، بن بستى كه راه نجات از آن را نداشته باشند گفت : ممكن است اين كار را بزرگ آنها كرده باشد؟ از آنها سؤ ال كنيد اگر سخن مى گويند (قال بل فعله كبيرهم هذا فاسئلوهم ان كانوا ينطقون)
با همين يك جمله دشمنان خود را در بن بست شديدى قرار داد، اگر بگويند بتها لال و بسته دهن هستند و قادر به تكلم نيستند، زهى رسوائى با اين خداى گنگ و بى عرضه ، و اگر قبول كنند كه آنها قادر به تكلمند بايد بپرسند و جواب بشنوند!
اينجا بود كه وجدان خفته آنها اندكى بيدار شد، و به خويشتن خويش بازگشتند، و از درون خويش فريادى شنيدند كه به آنها مى گفت «شما ظالم و خود خواه و ستمگريد»، نه به خود رحم مى كنيد و نه به جامعه اى كه به آن تعلق داريد (فرجعوا الى انفسهم فقالوا انكم انتم الظالمون).
ولى به هر حال لازم بود پاسخى بگويند، لذا با كمال سرشكستگى گفتند تو كه ميدانى اينها سخن نمى گويند (ثم نكسوا على رؤ سهم لقد علمت ما هؤ لاء ينطقون).
در اينجا بود كه گفتار كوبنده ابراهيم همچون صاعقه اى بر سر آنها فرود آمد، فرياد زد اف بر شما و بر آنچه غير از خدا مى پرستيد، اى بى عقل ها! (اف لكم و لما تعبدون من دون الله افلا تعقلون).
سرانجام چون ياراى مقاومت در برابر منطق نيرومند ابراهيم در خود نديدند - - آنچنانكه شيوه همه زورگويان قلدر است - متوسل به زور شدند، و گفتند او را بايد بسوزانيد.
و براى اين كار از تعصبات جاهلانه بت پرستان كمك گرفتند و صدا زدند بشتابيد به يارى خدايانتان اگر توان و قدرتى داريد (قالوا حرقوه و انصروا الهتكم ان كنتم فاعلين)
اين يك نمونه از منطق رسا و مستدل و قاطع و برنده ابراهيم بود.
8 ) قابل توجه اينكه قرآن يكى از افتخارات مسلمانها را اين مى شمرد كه آنها بر آئين ابراهيمند و او بود كه نام «مسلمان » را بر شما گذارد.
حتى براى تشويق مسلمانان به انجام پاره اى از دستورات مهم به آنان گوشزد مى كند كه شما بايد به ابراهيم و يارانش اقتدا جوئيد.
9 ) مراسم حج با آنهمه عظمت و شكوهش بوسيله ابراهيم ، و به فرمان خدا پايه گذارى شد و به همين جهت نام ابراهيم و خاطره ابراهيم با تمام مراسم حج آميخته است و انسان در هر موقف و هر برنامه اى از اين مراسم بزرگ به ياد اين پيغمبر الهى مى افتد و پرتو عظمت او را در دل خويش احساس مى كند، اصولا انجام مراسم حج بى ياد ابراهيم نامفهوم است !.
10 ) شخصيت ابراهيم تا آن حد و پايه بود كه هر گروهى كوشش داشتند او را از خود بدانند يهوديان و مسيحيان هر كدام بر پيوند خويش با ابراهيم تاكيد داشتند، كه قرآن در پاسخ آنها اين واقعيت را بيان داشت كه او تنها يك مسلمان و موحد راستين بود يعنى كسى كه در همه چيز تسليم فرمان خدا بود، جز به او نمى انديشيد و جز در راه او گام بر نمى داشت . ( تفسیر نمونه جلد 10 )
توجه کنید که این چه قدر تفاوت دارد با تورات، این کجا و آن کجا. خداوند همه را به راه راست هدایت فرماید.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]