تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820494962




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همایش رایگان ازدواج موفق یا...؟ قضاوت با شما!


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:
[تصویر: 101715.jpg]
«همايش رايگان ازدواج موفق برای دختران و پسران مجرد، در اين همايش افراد متاهل جايی ندارند! برای ثبت نام با شماره ۰۹۱۹ تماس بگيريد»...



جوان آنلاین: در ماه‌های گذشته به ویژه در آستانه روزهای تعطیل، پیامك مشكوكی با این مضمون برای تعدادی زیادی از شماره‌های همراه ارسال شده است: «همایش رایگان ازدواج موفق برای دختران و پسران مجرد، در این همایش افراد متاهل جایی ندارند! برای ثبت نام با شماره ۰۹۱۹ تماس بگیرید». نكته قابل توجه در این پیامك ارسال آن برای دختران و پسران جوان، اعلام شماره تماس غیرثابت و به كاربردن واژه همایش رایگان در متن آن است!


مرحله اول: جذب جوانان با یك تماس به نام همایش ازدواج موفق!

خبرنگار«جوان»، برای كسب اطلاعات بیشتر درباره این همایش‌ها با یكی از شماره‌های همراه ارسال شده در پیامك تماس گرفته و به صورت نامحسوس خواستارجزئیات بیشتری از نحوه برگزاری همایش شده است.

درابتدای این تماس با اعلام درخواست خبرنگار«جوان» برای شركت درهمایش، شخصی ازپشت خط از وی خواست تا ضمن اعلام كامل مشخصات، علایق فردی و فعالیت موردعلاقه و رنگ مورد نظر را بیان كند. درنهایت با اعلام اینكه این همایش ویژه افراد مجرد است و از ورود همراه جلوگیری می‌شود ازخبرنگار خواسته شد تا در تاریخ موردنظر برای شركت در همایش ازدواج موفق به یكی از تالارهای پذیرایی شمال پایتخت مراجعه كند.


مرحله دوم: استفاده ابزاری از مجریان مورد علاقه جوانان

مشاهدات خبرنگار«جوان» حاكی از این است كه بعد از حضور دختران و پسران مجرد درتالارهای مجلل پذیرایی، مجریان برنامه كه دربیشتر موارد از مجریان جوان تلویزیون یا خوانندگان مورد علاقه جوانان انتخاب می‌شوند، ضمن اعلام خوشامدگویی به دختران و پسران در این همایش از آنها می‌خواهند تا فرم مشخصاتی را كه از قبل روی میزها قرارگرفته به صورت كامل پركنند. پرسش‌های مطرح شده در این فرم با مضمون ویژگی‌های همسر موردعلاقه و نظرات فرد مورد نظر درباره همسر آینده‌اش است.

این درحالی است كه برای ورود به سالن همایش هیچ ضابطه‌ای درباره حجاب دختران جوان وجود ندارد و در این همایش‌ها دختران با حجاب‌هایی نه چندان مناسب كه در مواردی به سمت بی‌حجاب رفته، حضور پیدا می‌كنند!


كرسی‌های عشق در همایش‌های ازدواج موفق!

در مرحله بعد زمانی كه تمامی فرم‌های مشخصات توسط جوانان تكمیل شد، بعد از وقفه‌ای نیم ساعته مجریان و دست‌اندركاران این همایش‌ها، طبق اطلاعات و علایق نوشته شده در فرم ها، با اعلام اسامی دختران و پسران از آنها می‌خواهند تا در گروه‌های ۶ نفره متشكل از ۳ دختر و ۳ پسر دور یك میز جمع شده و با یكدیگر درباره ازدواج دختر و پسر و مشكلات موجود در جامعه بحث كنند!

برگزاركنندگان این همایش‌ها برای توجیه این كار خود دلایلی همچون طرح مسائل ازدواج درفضایی باز و آزاد، آشنایی جوانان با نظرات یكدیگر و ایده پردازی درباره راهكارهای ازدواج آسان را مطرح می‌كنند.


كرسی‌ها داغ‌تر می‌شود!

به موازات آغازكرسی‌های عشقی در همایش است كه موزیك‌های تحریك‌آمیز و بعضاً آرامش بخش از بلندگو‌های سالن پخش می‌شود و همزمان با داغ شدن بحث‌ها میان دختران و پسران، افرادی تحت پوشش كارشناس ازدواج! دربین آنها حاضر شده و با طرح پرسش‌های جهت دار با مضمون ازدواج بدون دغدغه دختر و پسر و موانع موجود در راه ازدواج، محفل جوانان را به اصطلاح خود داغ‌تر می‌كنند.! درپایان همایش هم از گروه‌های شش‌نفره خواسته می‌شود تا گزیده‌ای از نتیجه گفت و گوی خود را برای گروه‌های دیگر اعلام كنند و بهترین گروه‌ها از نظر كارشناسان همایش! برای همایش بعدی دعوت می‌شوند.


«تشریفات و غرب‌زدگی» دو آفت جدی همایش‌های ازدواج

چند سالی است كه برگزاری همایش‌های ازدواج آسان برای ترویج فرهنگ صحیج ازدواج و آگاه‌سازی جوانان در دستور كار مدیران فرهنگی كشور قرار دارد. به باور بسیاری ازكارشناسان، این همایش‌ها برای اطلاع رسانی و آگاه‌سازی جوانان نقش مؤثری دارد، اما اینكه اینگونه از همایش‌ها به بهانه‌های مختلف از هدف اصلی خود منحرف شود، نه تنها برای ترویج ازدواج آسان نقشی ندارد بلكه با گذر زمان به یك آسیب اجتماعی و ناهنجاری فراگیر تبدیل می‌شود.

به باور دكتر بانكی، استاد دانشگاه و كارشناس مسائل ازدواج، اینكه همایش‌های ازدواج آسان به سمتی برود كه ابزاری برای ایجاد انحراف در جامعه باشد یك معضل جدی و خطرناك است. بانكی با بیان این مطلب به «جوان» گفت: دو چیز آفت اصلی همایش‌ها با موضوع ازدواج است؛ تشریفات و غرب‌زدگی.

به گفته این كارشناس مسائل ازدواج، برخی از همایش‌های ازدواج آسان به واقع به دنبال آگاه‌سازی جوانان و ترویج فرهنگ صحیح ازدواج در جامعه است، اما به تدریج این همایش‌ها دچار تشریفات زدگی شده و از اهداف اصلی خود دور می‌شود. بنابر اظهارت وی در برخی دیگر از همایش‌های ازدواج كه بسیار هم خطرناك است، فرهنگ آشنایی كشورهای غربی وارد مباحث و برنامه‌های همایش می‌شود و در حقیقت این همایش‌ها دچار آفت غرب‌زدگی می‌شوند. به تصریح وی، در این همایش‌ها برای آشنایی دختر و پسر از شگرد‌های غربی و به شیوه فیلم‌های هالیوودی استفاده می‌شود.


مواظب شیوه دعوت به همایش‌های ازدواج باشید

سرهنگ بهرام اسفندیاری، كارشناس انتظامی درباره برگزاری همایش‌های ازدواج موفق نیز معتقد است كه برگزاری همایش و سمینار با موضوع ازدواج و ترویج فرهنگ صحیح از لحاظ قضایی و حقوقی هیچ ایرادی ندارد، اما زمانی كه این همایش به سمت آشنایی دادن دختر و پسر و زیر پا گذاشتن هنجارهای اخلاقی و اسلامی پیش برود، هم از لحاظ حقوقی مشكل دارد و هم از جهت قضایی.
اسفندیاری با بیان این مطلب به «جوان» گفت: جوانانی كه قصد شركت در اینگونه همایش‌ها را دارند باید نسبت به نوع دعوت هوشیار باشند، در موارد عادی دعوت به همایش به صورت رسمی در محافل عمومی پخش می‌شود یا از طریق تریبون‌های رسمی همانند صدا و سیما و جراید درباره زمان برگزاری این همایش‌ها اطلاع رسانی می‌شود، اما زمانی كه اطلاع رسانی به صورت پیامكی آن هم تنها دعوت از افراد مجرد برای یك همایش ازدواج موفق باشد، برای شركت در آن باید كمی تأمل داشت چراكه در ورای این همایش‌ها اهداف خاصی نهفته است .

اسفندیاری با اشاره به اینكه آموزش‌های قبل از ازدواج به دو دسته آموزش‌های مستقیم و غیرمستقیم تقسیم می‌شوند، افزود: آنچه امروز بیشتر مورد توجه است، ارائه آموزش‌های مستقیم در قالب همایش‌های ازدواج است كه جوانان با حضور در این همایش‌ها با موضوعات مختلف از جمله عوامل تأثیرگذار در امر ازدواج و نحوه رفتار با همسر آشنا می‌شوند، اما باید مواظب آفت‌های اینگونه از همایش‌ها هم باشند.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن