تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده اش در هر روز نصيحتى عرضه مى كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و اگر ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816372026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درآمد 3 میلیارد دلاری ترانزیت برای کشور در سال 89


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: رئيس سازمان راهداري در گفت‌وگو با فارس خبر داد:
درآمد 3 ميليارد دلاري ترانزيت كشور در سال 89
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي گفت: در سال 89 حدود 3 ميليارد دلار درآمد ترانزيتي براي بخش خصوصي و دولتي كسب ‌و بيش از 300 هزار اشتغال مستقيم نيز ايجاد گرديد.

شهريار افندي‌زاده زرگري در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا»، اظهار داشت: استفاده از موقعيت جغرافيايي كشور در افزايش ميزان ترانزيت كالا و مسافر و توسعه همكاري‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي از طريق تعريف و ايجاد ‌كريدورهاي حمل و نقل بين‌المللي و تجهيز پايانه‌هاي مرزي بمنظور رشد حمل و نقل ترانزيت، جزو برنامه‌هاي سال قبل و نيز امسال دولت است.
وي خاطرنشان كرد: ايجاد بستر مناسب حقوقي و قانوني براي خصوصي‌سازي و جلب مشاركت سرمايه‌هاي داخلي و خارجي به فعاليت‌هاي مختلف حمل و نقل را مي‌توان از ديگر اهداف دولت در بخش جاده‌‌اي براي سال جاري برشمرد.

* توجه كشور به توسعه ريلي، جاده‌اي و بندري شرق كشور

افندي‌زاده با بيان اينكه توسعه محور شرق كشور نيز جزو اهداف بزرگ دولت است، اظهار داشت: توسعه خطوط ريلي و جاده‌اي اين منطقه و طرح توسعه بندر چابهار، از پروژه‌هاي مهمي است كه در كشور به طور جدي دنبال مي‌شود.
رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در تشريح ميزان توجه دولت به توسعه محور شرق، تصريح كرد: چندي پيش رئيس‌جمهور كلنگ آغاز عمليات اجرايي راه‌آهن بندر چابهار ـ زاهدان ـ‌ مشهد ـ سرخس را به زمين زد كه با احداث و راه‌اندازي اين مسير ريلي به شرط تعيين منابع، محور مواصلاتي ريلي قوي ايجاد مي‌شود.
نماينده ويژه دولت در امر ترانزيت افزود: همچنين از طرفي توسعه بندر چابهار كه در وضع موجود 2.5 ميليون تن ظرفيت در سال دارد، در دستور كار دولت قرار گرفته تا ظرفيت اين بندر اقيانوسي به 6 ميليون تن در سال افزايش يابد.
رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي افزود: ايجاد محورهاي مواصلاتي جاده‌اي و كريدور‌هاي بين‌المللي در كشور ايران موجب شده است اين امكان براي كشورهاي ديگر فراهم شود تا كالاهاي ترانزيتي خود را از ايران عبور دهند و ‌ايران اسلامي ‌به عنوان يك كشور مواصلاتي و ترانزيتي قلمداد شود.
افندي‌زاده اضافه كرد: براي فراهم‌ كردن زمينه روان‌سازي عبور كالا، ناگزير به توسعه حمل و نقل ريلي و جاده‌اي در محور شرق خواهيم بود و طبيعتاً هر چه از بعد ترانزيت و حمل و نقل در محور شرق تلاش كنيم امنيت و پايداري در كشور و مرزهاي شرقي افزايش خواهد يافت كه اين امر ‌موجب اشتغال‌زايي گسترده و مطلوب در اين منطقه خواهد شد.
نماينده ويژه دولت در امر ترانزيت ضمن بيان اينكه تحول عظيمي در بحث ترانزيت كشور ايجاد شده است، خاطرنشان كرد: قطعاً ساير كشورها نيز به اين كريدور و اين محور مي‌پيوندند و محور شرق اعم از راه‌آهن چابهار ـ زاهدان ـ‌ مشهد ـ سرخس و نيز مسير جاده‌اي اين منطقه با وجود بندر در حال توسعه چابهار يكي از قطب‌هاي بزرگ در بحث توسعه حمل و نقل و ترانزيت براي جمهوري اسلامي ايران خواهد بود.

* جابه‌جايي 9 ميليون و 400 هزار تن ‌كالاي ترانزيتي در سال 89

نماينده تام‌الاختيار وزارت راه در هدفمندي يارانه‌ها با بيان اينكه در سال 89 حدود 9 ميليون و 400 هزار تن جابه‌جايي كالاي ترانزيتي در كشور انجام شد، گفت: در مقايسه اين رقم با سال 88 مي‌توان گفت 34 درصد نسبت به سال 88 رشد كالاي ترانزيتي داشته‌ايم.
افندي‌زاده ادامه داد: 8 ميليون و 164 هزار تن از اين ميزان كالاي ترانزيتي توسط سيستم حمل و نقل جاده‌اي جابه‌جا شده است كه نسبت به سال 1388 در سيستم جاده‌اي 42 درصد رشد صورت گرفت.
نماينده ويژه دولت در امر ترانزيت تصريح كرد: در سال جاري جابه‌جايي حداقل 12 تا 15 ميليون تن كالاي ترانزيتي جزو برنامه هدف است كه اين امر نيازمند توسعه پايانه‌هاي مرزي ‌بيش از گذشته است.

* حجم جابه‌جايي كالاي ترانزيتي هر سال بايد 10 درصد افزايش يابد

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي با اشاره به اينكه طبق قانون برنامه پنجم، دولت موظف است هر ساله 10 درصد به حجم جابه‌جايي كالاي ترانزيتي بيفزايد، يادآور شد: در سال 89 با بررسي‌هاي انجام شده حدود 3 ميليارد دلار از درآمدهاي ترانزيتي كشور، براي بخش خصوصي و دولتي ايجاد ‌و بيش از 300 هزار نفر اشتغال مستقيم در اين‌باره انجام شد.
نماينده ويژه دولت در امر ترانزيت ادامه داد: در سال گذشته حدود 111 كشور كالاهاي خود را از ‌ايران ترانزيت كردند كه موجب توسعه روابط سياسي - اقتصادي ايران با كشورهاي ديگر و افزايش نياز كشورهاي ديگر به ايران شد و درواقع ايران به عنوان قلمرو اصلي عبور كالا بيشتر مطرح شد.

* توسعه پايانه‌هاي مرزي و وابستگي كشورها از نظر حمل و نقلي به يكديگر

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي با بيان اينكه ‌در سال 89 توسعه‌اي مطلوب در پايانه‌هاي مرزي باجگيران، لطف‌آباد، اينچه‌برون و سرخس ايجاد شد، گفت: سه پايانه سرخس، باجگيران و لطف‌آباد از پايانه‌هايي هستند كه با كشور همسايه تركمنستان در ارتباط هستند.
افندي‌زاده خاطرنشان كرد: توسعه پايانه‌هاي مرزي كه از سال 1389 آغاز شده بود در سال 90 نيز ادامه خواهد يافت و با توجه به برنامه پنجم حداقل هر سال بايد 10 درصد در زمينه پايانه‌هاي مرزي رشد داشته باشيم اما در پايان برنامه چهارم 32 درصد رشد داشتيم.
نماينده ويژه دولت در امر ترانزيت تصريح كرد: طبيعتاً رشد مسائل حمل و نقل موجب رشد نرخ توليد ناخالص داخلي، رشد اشتغال، ايجاد درآمد مشترك، وابستگي كشورها از نظر حمل و نقلي به يكديگر و ايجاد زيرساخت‌هايي خواهد شد كه همه كشورها به آن نياز دارند.

* ارتباط بيشتر با كشورهاي همسايه در بخش حمل و نقل بين‌اللملي

افندي‌زاده ضمن تأكيد بر لزوم توسعه حمل و نقل بين‌المللي، ياد‌آور شد: حدود 500 هزار كاميون در بخش حمل و نقل بين‌المللي فعال هستند كه فعاليت‌هاي ترانزيتي، صادرات و واردات را انجام مي‌دهند.
رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي ضمن اشاره به اينكه توسعه فعاليت‌هاي ترانزيتي نيازمند تعاملات مطلوب و كامل بين كشور‌ها است، گفت: در سال 1390‌با برگزاري اجلاس‌هاي چندجانبه مشكلات حمل و نقل بين‌المللي كاهش بسزايي خواهد يافت.
نماينده ويژه دولت در امر ترانزيت به روان‌سازي فعاليت‌هاي حمل و نقل بين‌المللي با توسعه فعاليت‌هاي ترانزيتي اشاره كرد و افزود: با برگزاري همايش‌هاي چند جانبه حمل و نقلي در كريدورهاي شمال و جنوب و شرق ـ غرب موانع برطرف خواهد شد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن