تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816965759




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي دوربين ها بر اساس نياز شما


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: خب اگر خرید دوربین ‌دیجیتال برای شما حکم اضافه کردن یک ابزار تکنولوژیک جدید به وسایل شخصی‌تان را دارد و بابت پرداخت هزینه‌اش از جیب خود یا خانواده محدودیتی ندارید، خیلی شیک به معروف‌ترین فروشگاه از برند دوربینی که به‌نظرتان تبلیغات با‌کلاس‌تری داشته بروید و جدیدترین نمونه از آن دوربین را با تمام امکانات جانبی و گران‌ترین ‌گارانتی بخرید.

خب اگر خرید دوربین ‌دیجیتال برای شما حکم اضافه کردن یک ابزار تکنولوژیک جدید به وسایل شخصی‌تان را دارد و بابت پرداخت هزینه‌اش از جیب خود یا خانواده محدودیتی ندارید، خیلی شیک به معروف‌ترین فروشگاه از برند دوربینی که به‌نظرتان تبلیغات با‌کلاس‌تری داشته بروید و جدیدترین نمونه از آن دوربین را با تمام امکانات جانبی و گران‌ترین ‌گارانتی بخرید.

از شوخی گذشته، هر نوع دوربین ‌دیجیتال مثل دیگر لوازم ‌الکترونیک تاریخ ‌مصرف کوتاهی دارد و بعد از مدت کوتاهی مدل‌های جدید و پیشرفته‌تری به بازار می‌آیند که در مقایسه ارزان‌تر از چیزی هستند که شما خریده‌اید. بر اثر رقابت شدید بین تولید‌کنندگان در زمان کمی تکنولوژی‌ها، جدیدتر و ارزان‌تر می‌شوند. با این پیش فرض، اگر قرار است برای تامین هزینه خرید دوربین، بودجه جاری شما دچار انقباض بشود نکات پیش‌رو در این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا بهترین گزینه نسبت به هزینه‌ای که می‌پردازید را انتخاب کنید.

سازندگان دوربین‌‌های ‌دیجیتال طیف گسترده‌ای از محصولات را برای مخاطبان گوناگون ارائه می‌دهند. دوربین‌های‌ با لنز ثابت (compact) مثل انواع بسیار سبک و باریک ultra compact یا مدل‌هایی با لنز بزرگ‌تر و قوی‌تر و دوربین‌های slr که به شما این امکان را می‌دهند تا از لنز‌های مختلف برای موقعیت‌های متفاوت عکاسی استفاده کنید. برای این‌که بدانید چه دوربینی برای نیاز شما مناسب است باید با قابلیت‌ها و مفاهیم دوربین‌ دیجیتال و کاربرد و تاثیر آن‌ها در انتخاب‌تان آشنا شوید.
اندازه سنسور و تصویر

سنسور صفحه مستطیلی است که در مستندات دوربین ابعاد آن با واحد میلی‌متر بیان ‌می‌شود و مشابه فیلم در دوربین‌های ‌آنالوگ عمل می‌کند. سنسورها نور دریافتی از لنز را به داده دیجیتال تبدیل ‌می‌کنند. این داده‌ها مجموعه‌ای از پیکسل‌ها هستند که یک عکس را تشکیل می‌دهند. نتیجه گِردشده عبارت «حاصل‌ضرب ابعاد بزرگ‌ترین عکس خروجی در دوربین تقسیم بر 1024×1024» نمایانگر اندازه تجاری‌ سنسور یا همان اصطلاح عام مگاپیكسل می‌باشد که امروزه ممکن است برای دوربین‌های‌ دیجیتال قطع کوچک، رقمی بین 4 تا 24 باشد. این عدد در اندازه عکس موثر است؛ اما به‌تنهایی تعیین کننده کیفیت آن نیست. حتا اگر تمام عکس‌هایتان را در اندازه‌ آلبوم‌های عادی چاپ کنید با دوربینی 6 مگا‌پیکسلی نیاز شما برطرف می‌شود و حتا تا اندازه بزرگ‌تر از 30×40 سانتی‌متر هم چاپ مناسبی خواهید داشت.
بزرگ‌نمایی یا زوم

دوربین قادر است با جابه‌جایی عدسی‌ها در لنز، تصویر بزرگ‌تر یا نزدیک‌تری از آن‌چه در واقعیت می‌بینید به شما نشان دهد و ثبت کند. عدد بزرگ‌نمایی ارائه شده مربوط به لنز دوربین تنها تا وقتی موثر است که تحت عنوان اپتیکال زوم باشد. بزرگ‌نمایی مجازی که تحت عنوان دیجیتال زوم روی تصویر انجام می‌شود از کیفیت عکس می‌کاهد و در عمل مفید نیست. همچنین باید دقت کنید که همیشه بالاترین حد از ارقام زوم اپتیکال بهترین کیفیت را به شما ارائه نخواهند داد. عواملی مثل لرزش و کاهش گشادگی دریچه دیافراگم باعث می‌شوند کیفیتی را که شما در زوم حداقل یا متوسط دارید در زوم نهایی لنزتان نداشته باشید.
لنز

مجموعه‌ای از عدسی‌ها که وظیفه دریافت و انتقال نور بر صفحه سنسور را دارند. اعدادی که برای لنز ذکر می‌شود یک بازه را نشان می‌دهند. در عدد کمتر شما بازترین (واید) حالت لنز را خواهید داشت که برای گرفتن عکس‌های دسته‌جمعی یا منظره مناسب است. اما در عدد بیشتر بسته‌ترین (زوم) حالت لنز را دارید که برای تمرکز بر سوژه از فاصله دور مناسب است.
لرزش‌گیر

امروزه برای رفع مشکل عکاسی در نورهای پایین و یا حداکثر زوم لنز، اکثر کارخانه‌جات سیستم لرزه‌گیر بر روی دوربین و یا لنز را ارائه می‌دهند که البته باعث افزایش قیمت دوربین‌ و لنزها می‌شود. اگر علاقه به عکاسی در نور کم، بدون فلاش، هنگام حرکت و حالت زوم لنز دارید ناگزیرید هزینه سیستم لرزش‌گیر را هم متقبل شوید.
اندازه lcd

صفحه نمایش بزرگ و با رزولوشن بالا امکان دیدن بهتر تصویر حتا در شرایط نوری شدید، قبل و بعد از عکاسی را فراهم می‌کند؛ اما هر چه این صفحه بزرگ‌تر و با کیفیت‌تر باشد مصرف انرژی بیشتری از باتری دوربین خواهد داشت.
ویزور یا منظره‌یاب

اکثر دوربین‌های compact و همه slrها ویزور دارند که می‌تواند به‌عنوان جایگزین استفاده از صفحه نمایش در قبل از عکاسی قرار بگیرد تا انرژی کمتری از باتری دوربین صرف شود.
باتری

تقریبن دو نوع کلی منبع تغذیه در دوربین‌های‌ دیجیتال وجود دارد. باتری‌های قلمی و باتری‌هایی مختص هر دوربین که با اسامی همچون li-ion, nicd, nimh معرفی می‌شوند. باتری قلمی را همه جا پیدا می‌کنید، ولی نسبت به باتری‌های نوع دوم عمر كمتری دارند. البته انواع باتری قلمی قابل شارژ اندکی این مشکل را تخفیف می‌دهند.
فلاش

جهت ایجاد نور مصنوعی در زمانی که نور در محیط یا زاویه عکاسی شما کم می‌باشد. در دوربین‌های کامپکت اگر فلاش كوچک و داخلی دوربین نیاز شما را برطرف می‌كند و برنامه‌ای برای استفاده از فلاش‌های خارجی بر روی دوربین‌تان ندارید، می‌توانید از امكان و قابلیت نصب فلاش خارجی روی دوربین‌تان صرف نظر كنید.
ایزو (iso)

میزان حساسیت سنسور به نور در دوربین‌های‌ دیجیتال است. این قابلیت در زمانی که نور محیط برای عکاسی کم است و ترجیح می‌دهید از فلاش استفاده نکنید کاربرد دارد. نكته مهم این‌جاست كه در بیشتر دوربین‌های سبک ایزوهای بالاتر از 400 نویز زیادی در عکس به‌جا می‌گذارند. در نتیجه بالا بودن رقم بیشینه ایزو در یک دوربین دلیل بر برتری آن دوربین نیست.
عكاسی پیاپی (continuous drive)

این قابلیت برای ثبت پی‌درپی‌ تصاویر است. درحال حاضر به‌طور اسمی اکثر دوربین‌ها بیش از سه فریم در ثانیه (3fps) ثبت می‌کنند اما کاربرد واقعی این قابلیت به عواملی همچون سرعت پردازنده، سرعت شاتر در هنگام عکاسی، میزان بافر حافظه دوربین، اندازه و فرمت انتخاب شده عکس بستگی دارد.
وزن و حجم

یادتان باشد اگر به دنبال قابلیت‌هایی بیش از دوربین‌های‌ دیجیتال ultra compact هستید باید با بزرگی و سنگینی دوربین‌ و تجهیزات جانبی آن در مکان‌ها و زمان‌های مختلف کنار بیایید.
فیلم و صوت

امروزه بیشتر دوربین‌ها فیلم هم می‌گیرند، اما اگر دوربین فیلمبرداری ‌خانگی هم دارید خیلی به دنبال این گزینه نباشید. همچنین به اندازه، کیفیت و مدت زمانی فیلمی که دوربین می‌تواند روی كارت حافظه ذخیره کند دقت کنید. ممكن است خیلی مورد استفاده شما نباشد.
کارت‌ حافظه

انواع مختلف کارت ‌حافظه از لحاظ ابعاد و ظرفیت در دوربین‌های گوناگون استفاده می‌شوند یکی از گزینه‌های هزینه‌ساز خرید دوربین همین کارت حافظه است.
کلیدها و منوهای تنظیمات
خیلی مهم است که در هنگام عکاسی بتوانید سریع و به‌راحتی با همه كلیدها و منوهای تنظیمات دوربین کار کنید.
وایت‌بالانس (white balance)

به زبان ساده وایت‌بالانس یا تراز سفیدی مشخص می‌كند كه در یک تصویر، چه چیز سفید و با توجه به آن، چه چیزی سیاه كامل است. در نتیجه رنگ‌های طیف میان سیاه و سفید نیز مشخص می‌شود. عكسی كه داخل اتاق و با نور لامپ تنگستن یا مهتابی گرفته ‌می‌شود، ممكن است زرد یا آبی به نظر بیاید.
مُدهای عكاسی آماده

مدهای آماده نظیر پرتره، ورزشی، منظره، شب و ماكرو، به عكاسان مبتدی امكان گرفتن عكس‌هایی بهتر می‌دهد. در این حالت‌ها، دوربین به طور خودكار برای عكس‌برداری در شرایط انتخاب شده، آماده می‌شود.

خب این‌ها برخی از ویژگیهای دوربین‌ دیجیتال هستند که در اکثر مدل‌ها وجود دارند، اما قوت و ضعف هر قابلیت در دوربین‌های گوناگون کارایی متفاوتی از آن‌ها را ارائه می‌دهد.

زمان آن رسیده که دوربین‌ها را مقایسه کنید. شما مي توانيد از طريق مشخصات و مقايسه دوربين ها در همين سايت بهترين انتخاب را انجام دهيد.

به نسبت بودجه‌تان لیستی از مدل‌هایی که نیازهای‌ شما را برآورده می‌کند تهیه ‌کنید به وب‌سایت اصلی شرکت‌های سازنده بروید، اطلاعات وreview های بیشتری بخوانید و مقایسه تکمیلی انجام دهید. حالا باید به فروشگاه‌های معتبر بروید و مدل‌های لیست ‌شده را از نزدیک ببینید و به‌صورت آزمایشی با آن‌ها عکاسی کنید تا ابهاماتی که در بررسی‌های اینترنتی برایتان پیش آماده رفع گردد و دریابید با کدام‌شان راحت‌تر کار می‌کنید. فراموش نکنید حتمن مواردی همچون وایت بالانس، ایزو، بزرگ‌نمایی لنز، مد‌های تنظیم آماده، فلاش، لرزه‌گیر، کلید‌ها، منوها و عکاسی پی‌درپی را تست کنید.

تا این مرحله حتمن با تبلیغات زیادی در مورد ویژگی‌های منحصر به‌فرد بعضی مدل‌ها مواجه خواهید ‌شد مثل تشخیص چهره خودکار، ضد‌ضربه یا ضد‌آب بودن، امکان عکاسی در زیر آب و انواع قابلیت‌های نه چندان ضروری که تولیدکنندگان برای رقابت در بازار، تبلیغات زیادی روی آن‌ها انجام می‌دهند. از خودتان سوال‌ کنید آیا فرصت به‌کارگیری این قابلیت‌ها را به نسبت هزینه بیشتری که برایشان می‌پردازید دارید؟ مثلن به‌عنوان یک کاربر عادی دوربین در سال چند بار غواصی می‌کنید که بخواهید زیر آب عکس بگیرید؟ حالا هزینه‌های قرار گرفتن در آن موقعیت را هم به‌حساب بیاورید. یادتان نرود که حتمن بخشی از بودجه‌تان را برای وسایل جانبی دورربین همچون کیف، کارت حافظه و باتری اضافه، سه‌پایه و غیره کنار بگذارید.
سخن آخر

مطالعه و بررسی قبل از خرید لازم است اما آن‌قدر موضوع را برای خودتان پیچیده نکنید که گیج شوید. دوربین‌تان را بخرید و از عکاسی و ثبت لحظه‌های زندگی لذت ببرید. از مطالب دیگر مونوریل در مورد عکاسی استفاده کنید و عکس‌های ثبت شده‌تان را با مونوریل به اشتراک بگذارید.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 284]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن