تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816450031




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پدر اسامه بن لادن چه کسی بود؟ + عکس


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:
[تصویر: 101393.jpg]
سه روزاز اعلام خبر کشته شدن اسامه بن لادن رهبر القاعده می گذرد، اما سوال این است که بن لادن از چه خانواده ای بود. برنا: اسامه هفدهمین فرزند از ۵۷ فرزند محمد بن لادن تاجر سرشناس عرب بود. در باره محمد بن لادن گفته می شود که یکی از پروژه هایی که وی را صاحب میلیون ها دلار پول کرد، پروژه گسترش مجموع مساجد مکه بود.

همه چیز درباره خاندان بن لادن
از ده سال پیش بود که اسامه بن لادن ناشناس برای مردم جهان تبدیل به یک کابوس بزرگ شد. مرد عرب هنوزهم خبرساز است و جنجالی. با اینکه کسی خبرمرگ وی منتشر شده است، اما همچنان هر خبری از او برای مردم جهان جذاب است و شنیدنی و شاید هم کمی هراس انگیز. در این بین نه فقط خود اسامه بن لادن که تک تک اعضای خانواده اش هم به سبب فعالیت های تروریستی هفدهمین پسر بن لادن بزرگ به نوعی در صدر اخبار دنیا بودند. کوچکترین حرکتی از ناشناخته ترین عضو خانواده بن لادن ها هم از از دید رسانه های جهان پنهان نمی ماند.

اسامه با 11 سپتامبر خانواده بن لادن ها را به صدر اخبار دنیا برد؛ خاندانی با 600 عضو بزرگ و کوچک. این همان چیزی است که خانواده بن لادن ها را از همه جای دنیا جدا می کند و آن ها به چهره تاثیر گذار یک دهه تبدیل شدند، کسانی که وجودشان یک دنیا را یک دهه به هم ریخت.

اما نکته ای که ممکن است برای بسیاری جذاب باشد، معرفی خاندان بن لادن و آبا و اجداد اسامه است تا مشخص شود وی در چه خانواده و چه شرایطی پرورش یافته است.

محمد بن عوض بن لادن 1967-1908 پدر اسامه

[align=CENTER SRC_CETEMP=/IMAGES/ICONTENT/1389-17/HAFTAKHTAN20110502154916687.JPG]
[تصویر: haftakhtan20110502154916687.jpg]
[/align]
در عربستان او را به نام محمد بن لادن می شناختند؛ یک یمنی مهاجر با یک دنیا ثروت که یک روز همه اش را بار زد و با خودش به عربستان آورد، بزرگترین پیمانکار ساختمانی عربستان که پروژه های میلیارد دلاری اش معروف بود. او از 23 ازدواجش 54 فرزند داشت که بین آنها 25 تا پسر بودند و هرکدام نورچشمی و عصای دست پدر.
بزرگ خاندان لادن ها از جوانی با خانواده سعودی ها حشر و نشر زیادی داشت و بقولی با ملک فیصل سر و سر داشت. محمد بن لادن در یک سانحه هوایی کشته شد، اما برای بچه هایش چیزی حدود 16 میلیارد دلار ارث بر جای گذاشت.

سالم بن لادن 1988-1946
میگویند ملک فهد عربستان در تمام عمرش فقط دوتا دوست صمیمی داشت که شب و روز با آن ها بود، یکی محمد بن عبدالله کوچکترین برادرش و یکی دیگر سالم بن لادن سرمایه دار مشهور عربستان.

سالم بزرگترین پسر خانواده بن لادن ها بعد از مرگ پدر مسئولیت رتق و فتق امور شرکت ساختمانی خانواده را به نام «سعودی بن لادن» به عهده گرفت. سالم علاقه زیادی به خواهر و برادرهایش داشت و برایش تنی و ناتنی تفاوتی نداشت. پسر بن لادن بزرگ خیلی زود زیر بال و پر خانواده را گرفت و ثروت میلیاردی شان را دوبرابر کرد. دست آخر هم خودش مانند پدرش در یک سانحه هوایی در آمریکا از بین رفت؛ هرچند که هنوز خیلی ها نسبت به سهوی بودن ماجرای سقوط هواپیما شک دارند.

طارق بن لادن 1947
دنبال یک لقمه نان است و کاری به برادر ناتنی بدنامش ندارد.مانند باقی اعضای خانواده در کار ساخت و ساز است، البته با کمی چاشنی بلندپروازی و خیالبافی که از دوران کودکی به آن معروف بود. چند سال پیش بود که طارق اعلام کرد میخواهد بزرگترین پل معلق جهان را بسازد؛ پلی که دو قاره آسیا و آفریقا را از تنگه باب المندب به هم وصل کند، وی 200 میلیارد دلار هم برای این منظور کنار گذاشته بود. طارق که نمی داند باید با پول بادآورده اش چه کار کند حتی از رویای ساخت شهر نوری در جیبوتی هم گفت و اینکه تا سال 2025 شهری می سازد که مدینه فاضله مردم جهان باشد. هرچه مهندسان غرب و شرق گفتند این پروژه عملی نیست در گوش پسر بلند پرواز بن لادن نرفت. حالاهم باید همچنان سرگرم رویاهایش باشد.

بکر بن لادن
نفر اول شرکت ساختمانی بن لادن ها که هر روز پول روی پول می گذارد، اما کمتر کسی توانسته تا به حال او را درست و حسابی از نزدیک ملاقات کند. برادر ناتنی اسامه بن لادن که بعد از مرگ سالم ریاست شرکت سعودی بن لادن را به عهده دارد با داشتن بیشترین میزان سهام شرکت تقریبا همه کاره بن لادن ها است. قدرت بکر در جده آن قدر زیاد است که می گویند مردم شهر کاری به شهردار و گروه های سیاسی و این حرف ها ندارند. حرف، حرف بکر است. اگر او بگوید ماست سیاه است حتما هست! در واقع می توان گفت که این روزها او همه کاره جده است، هرچند کمتر در میان مردم دیده می شود. هروقت هم برای خوردن شام به رستوران مورد علاقه اش در هتل اینتر کانتیننتال می رود رستوران را دربست در اختیار می گیرد مبادا کسی او را از نزدیک ببیند!

شفیق بن لادن
بعد از حادثه 11 سپتامبر خیلی ها سعی داشتند نشان بدهند دست آمریکایی ها و عربها، با هم در یک کاسه است و خانواده بن لادن با بوش و باقی اهالی کاخ سفید سر و سرّی دارند اما کسی توجه نکرد.
داستان تازه زمانی جدی شد که ماجرای دیدار شفیق برادر کوچک تر اسامه با تعدادی از تاجران آمریکایی آن هم در روز 11 سپتامبر فاش شد؛ یعنی درست در همان روزی که هواپیما رباها به ساختمان برج های تجارت جهانی کوبیدند، شفیق بن لادن ـ برادر ناتنی اسامه ـ در حال رایزنی با تعدادی از سرمایه گذاران آمریکایی در هتل رتیز کارلتن واشنگتن بود. از قضا جرج بوش هم آنجا بود و کلی با شفیق خوش و بش کرد.
شفیق بعد از 11 سپتامبر کار و بارش را از آمریکا جمع کرد و به عربستان بازگشت.

یسلام بن لادن 1950
وی در بین برادرها به روشنفکر بودن معروف است و ظاهرا کاری به سروصداهای بن لادن ها ندارد. یسلام در سوئد در رشته اقتصاد تحصیل کرد، اما از سال 1980 در سوئیس ماندگار شد و چند ماهی قبل از افتضاح تاریخی برادرش تابعیت این کشور را گرفت. برای همین خیالش راحت است که با او کاری ندارند.
او که مادری ایرانی دارد بعد از اسامه معروف ترین برادر بن لادن ها است. این مرد عرب که به فارسی، فرانسه، انگلیسی و عربی تسلط کامل دارد، اولین کسی است که در سال 2005 توانست به اسم بن لادن ها در سوئیس برند تولید عطر و لباس بگیرد. عطر یسلام مدتها پرفروش ترین عطر اروپا بود. یسلام از صدقه سری اسم بن لادن ها به نان و نوای خوبی رسید. هرچند که همیشه خودش رابطه با آنها را انکار کرده و می گوید که هیچ کاری با آنها ندارد.

عبدالله اسامه بن لادن
وی پسر اول اسامه است. از بین 11 پسر اسامه وی یکی از ناشناخته ترین هاست و هیچ کس نمی داند که او حامی کارهای پدر بود یا مخالفش! عبدالله در سال 1980 رئیس سازمان بین المللی جوانان مسلمان شد، سازمانی که سالها مظنون شماره یک اف بی آی در برنامه ریزی فعالیت های تروریستی بود. بعد از حمله 11 سپتامبر اف بی آی گزارش داد در محل زندگی عمر و عبدالله دو پسر اسامه بن لادن یکی از مظنونین اصلی واقعه 11 سپتامبر مدت ها زندگی می کرده و به سازمان جوانان مسلمان هم رفت و آمد داشته است.

از سوی دیگر گفته می شود خانه 4 نفر از ربایندگان هواپیماهای مسافربری روز حادثه هم فقط دو بلوک با سازمان جوانان و خانه پسر اسامه فاصله داشته! در هر حال عبدالله از معرکه جان سالم بدر برد و این روزها مشغول شرکت کوچک تبلیغاتی اش در جده است.

سعد اسامه بن لادن 1979
نور چشمی پدر و تنها پسر اسامه بن لادن که همه جا پابه پای او بوده و یکی از مغزهای متفکر القاعده بوده است. می گویند اسامه خیلی از کارهایش را با سعد هماهنگ می کرد و در برنامه ریزی حملات تروریستی اش بدون مشورت او قدم از قدم بر نمی داشت.

وی با پدر از سودان بیرون آمد و به افغانستان رفت. سعد از 16 سالگی اسلحه به دست محافظ اسامه بود و گوش به فرمان دستورات او. گویا بمب گذاری کنیسه یهودیهای تونس در سال 2002 هم کار او بوده در همان سال شایعه شد که در پاکستان دستگیر شده است، اما بمب گذاریهای ریاض و مراکش مشخص کرد پسر اسامه هنوز زنده است.

این روزها کسی نمی داند پسر ناخلف اسامه مرده است یا زنده. در سال 2009 رادیو ملی پاکستان گزارش داد که سعد به احتمال 90 درصد در حمله هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی کشته شده هرچند طالبان اسلام آباد اعلام کرد سعد فقط جراحت برداشته و نمرده اما هنوز از او هیچ خبری نیست!







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 325]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن