تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815301655




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آخرين آمار از قيمت مسكن و اجاره‌ بها در تهران و سطح كشور


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:
[تصویر: 101074.jpg]
بررسی آمار مربوط به قيمت مسكن در سطح كشور نشان از ثبات نسبی قيمت‌ها در سطح مراكز استان‌ها و همچنين افزايش 2 درصدی قيمت مسكن در تابستان 89 نسبت به بهار دارد.


ایسنا:به دنبال تصمیم شورای مسكن و مصوبه كارگروه مسكن مبنی بر تشكیل سامانه ثبت اطلاعات املاك و‌ مستغلات كشور، با ایجاد سامانه املاك و مستغلات كشور در زمستان سال 1387 می‌توان اطلاعات به روزتری از قیمت‌ها و فعالیت بازار مسكن در كشور داشته باشیم.

رونق بخش مسكن و برقرای ثبات در آن

بر اساس این گزارش، قیمت مسكن در شهر تهران در پی كاهش و سپس ثبات قیمت‌ها در بازار مسكن معاملات مسكن كم كم رونق پیدا كرد و صدور پروانه‌های ساختمانی نیز از نیمه اول سال 1388 روند صعودی به خود گرفته و تا شهریور ماه 1389 همچنان با رشد مثبت مواجه بوده در حالی كه قیمت‌ها در بازار مسكن همچنان از ثبات برخوردار بوده است.

كاهش قیمت مسكن در بهار 89 نسبت به تابستان 88

متوسط قیمت یك متر مربع مسكن در زمستان سال 1388 در مناطق بیست و دوگانه شهر تهران معادل 16755 هزار ریال (یك میلیون و 675 هزار تومان) بوده كه این میزان برای فصل بهار و تابستان سال 1389 به ترتیب به 16589 هزار ریال (یك میلیون و 658 هزار تومان) و 16919 هزار ریال(یك میلیون و 691 هزار تومان) رسیده است.

همچنین میزان نرخ رشد قیمت در بهار 1389 نسبت به زمستان 1388 كاهشی معادل یك درصد را نشان می‌دهد.

افزایش قیمت مسكن در تابستان 89 نسبت به بهار

بر اساس این گزارش، قیمت مسكن در تابستان 1389 نسبت به بهار 1389،‌دو درصد افزایش داشته و تغییرات سالانه قیمت مسكن در تابستان 1389 نسبت به تابستان 1388 به میزان 5.9 درصد بوده است بنابراین براساس قیمت واقعی، مسكن با توجه به (
CPI
) روند كاهشی داشته است.

همچنین طی دوره مورد مطالعه، حجم معاملات انجام شده در شهر تهران از روند صعودی قابل توجهی برخوردار بوده است به طوری كه با افزایش 11.5 درصدی حجم معاملات مسكن در تابستان 1389 نسبت به بهار 1389 مواجه بوده‌ایم.

سطح قیمت‌ها در مناطق مختلف شهر تهران متفاوت بوده، به طوری كه قیمت در مناطق شمالی بیش از دو برابر مناطق جنوبی شهر بوده است اما نكته قابل توجه ثبات قیمت بیشتر در مناطق شمالی شهر است به طوری كه قیمت در برخی از مناطق رشد منفی را تجربه كرده است.

اجاره‌بها مسكن در شهر تهران

بر اساس این گزارش اگر چه اطلاعات ثبت شده از حجم معاملات اجاره‌بهای مسكن در سامانه اطلاعات املاك و مستغلات كشور بسیار كم است اما براساس اطلاعات به دست آمده متوسط اجاره بها به همراه ودیعه مسكن در بهار 1389 معادل 90 هزار ریال در متر مربع و این میزان در تابستان 1389 معادل 98 هزار ریال بوده است كه نرخ رشدی معادل 8.9 درصد داشته است.

رشد 12.6درصدی اجاره بها در تابستان 89

همچنین نرخ رشد سالانه اجاره مسكن در تابستان 1389 نسبت به تابستان 1388 معادل 12.6 درصد است.

براساس این گزارش و بنا بر اطلاعات مندرج در سامانه مدیریت اطلاعات املاك و مستغلات كشور، تعداد معاملات صورت گرفته یا ثبت شده در سطح شهر تهران بسیار كم بوده و به دلیل نقصان نمونه آماری، ارائه یك متوسط قیمت كه بیان كننده اطلاعات متوسط شهر یا منطقه باشد را با مشكل مواجه كرده است با این حال بررسی روند قیمت‌ها نشان می‌دهد كه قیمت زمین در شهر تهران با روند قیمت مسكن همخوانی بسیار زیادی دارد.

ثبات نسبی قیمت‌ها در سطح مراكز استان‌ها

متوسط قیمت یك متر مربع مسكن در سطح كشور براساس متوسط حسابی قیمت‌ها در بهار 1389 معادل 6962 هزار ریال( ششصد و 96 هزار تومان) و در تابستان همان سال در سطح مراكز استان‌ها معادل 6877 هزار ریال(ششصد و 87 هزار تومان) بوده است كه نشان‌دهنده ثبات نسبی قیمت‌ها در سطح مراكز استان‌های كشور است.

این گزارش حاكی از آن است كه دامنه قیمت‌ها در سطح مراكز استانی در تابستان 1389 بسیار متفاوت است به طوری كه بالاترین متوسط قیمت مربوط به تهران و معادل 16919 هزار ریال(یك میلیون و 691 هزار تومن) و كمترین متوسط مربوط به ساری و معادل 5282 هزار ریال (پانصد و 28 هزار تومان) بوده است با این حال متوسط وزنی قیمت‌ها برای كل كشور متفاوت از متوسط حسابی خواهد بود و در سطح بالاتری قرار می‌گیرد به هر حال اطلاعات قیمت‌ها در سطح استان‌ها حاكی از ثبات روند قیمت‌ها در طی دوره مورد بررسی بوده است.








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن