تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816999759




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

۲جوان مصدوم،امیدژیمناستیک ایران


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: شايد كم توجهي به رشته‌هاي ورزشي پايه و مادر چون دووميداني، شنا و بويژه ژيمناستيك، يكي از مهم‌ترين دلايل ضعف نتيجه‌گيري ورزش كشورمان در عرصه‌هاي مهمي چون المپيك و بازي‌هاي آسيايي محسوب شود.[/SIZE]
[URL="http://www.iranpardis.com"]
[تصویر: 100890426984.jpg]
[/URL]
ژيمناستيك به عنوان يكي از جذاب‌ترين و مفيدترين ورزش‌ها، متاسفانه هيچ‌گاه در كشور ما جايگاه بايسته خود را پيدا نكرده و موفق به كسب مدال‌هاي ارزشمند جهاني و حتي آسيايي نشده است. سطح ژيمناستيك در آسيا آنقدر بالاست كه در رقابت‌هاي چند روز پيش قهرماني جهان در روتردام هلند، چين و ژاپن، بار ديگر به ترتيب صاحب عناوين قهرماني و نايب قهرماني شدند.
البته كره جنوبي در همين مسابقه‌ها تنها عنوان هفتمي را به دست آورد ولي به هر حال شرايط به گونه‌اي پيش مي‌رود كه بنابر نظر مسوولان، اندك بختي براي مدال‌آوري ورزشكاران ايراني در بازي‌هاي آسيايي وجود ندارد و تنها اميد كشورمان، حضور يكي، دو ژيمناست در بين چند نفر راه يافته به فينال در يكي، دو رشته از جمله پرش خرك و دارحلقه است.
تيم ملي ژيمناستيك كه پس از شركت در بازي‌هاي آسيايي 1974 تهران، 1998 بانكوك تايلند و 2006 دوحه قطر، چهارمين حضور خود در بازي‌هاي آسيايي را در 2010 گوانگجو تجربه مي‌كند با تركيب 6 نفره حاضر در رقابت‌هاي جهاني روتردام هلند پا به گوانگجو مي‌گذارد تا در همه اسباب با تيمي كامل حضور پيدا كند. اين تيم نتايج چندان اميدواركننده‌اي در رقابت‌هاي قهرماني جهان نداشت و با كسب عنوان سي و هشتمي تيمي در بين 73?كشور، به كار خود پايان داد.
در بخش انفرادي هم در حالي كه محمد رمضان‌پور و هادي خناري‌نژاد به عنوان دو چهره شاخص تيم ملي دچار آسيب‌ديدگي‌هاي مهمي بودند، اما اين دو چهره 22 و 20 ساله، بهترين نتايج را براي كشورمان به دست آوردند و در‌حالي‌كه ديگر ملي پوشان جديد و بي‌تجربه ما حائز رتبه‌هاي حدود 100 تا 232 اسباب مختلف شده بودند آنها در يكي، دو رشته مثل پرش خرك و دارحلقه، صاحب رتبه‌هاي سي‌و‌چهارمي‌و‌سي‌و‌هشتمي نيز شدند.
محمد رمضان‌پور، ژيمناست اردبيلي ـ كه يك ماه قبل در رقابت‌هاي جام جهاني جمهوري چك، صاحب مدال برنز پرش خرك شده بود ـ درباره حضور تيم ملي در بازي‌هاي آسيايي گوانگجو به جام‌جم مي‌گويد: به هر حال تيم ايران در رقابت‌هاي اخير قهرماني جهان با ميانگين سني حدود 20 سال، يكي از جوان‌ترين تيم‌هاي دنيا بود و اگر فيزيوتراپي‌ها و روند درماني من و هادي خناري‌نژاد به خوبي پيش برود هرچند نمي‌توانيم فعلا انتظار مدالي داشته باشيم ولي مطمئن باشيد از اعتبار نام ايران دفاع خواهيم كرد. در قسمت انفرادي هم شخصا قول مي‌دهم در حضور قهرمانان نامي دنيا كه در بازي‌هاي آسيايي حاضرند در بخش قهرمان قهرمانان و پرش خرك، به فينال صعود كنم.
غلامعلي پير ايراني دبير پيشين فدراسيون ژيمناستيك هم با اشاره به حذف ژيمناستيك ايروبيك از بازي‌هاي آسيايي و حضور صرف ژيمناستيك موسوم به هنري مي‌گويد: ما در ايروبيك از قدرت‌هاي دنيا محسوب مي‌شويم ولي در ژيمناستيك هنري حتي اگر خودكشي هم بكنيم در حضور ژيمناست‌هاي بزرگ دنيا و كشور‌هايي مثل چين كه پيشينه‌اي 1[URL="http://www.iranpardis.com"]8[/URL]00 ساله در اين رشته دارند نمي‌توانيم فعلا صاحب مدال شويم. واقعيت اين است كه در دوره‌هاي گذشته به صرف اين‌كه قهرمانانمان در طول عمر قهرماني خود، حضور در بازي‌هاي آسيايي را هم تجربه كرده باشند آنها را بعضا به اين رقابت‌ها اعزام كرديم كه يكبار در دوحه توسط بابايي در يكي از اسباب به جمع 8 نفر فينال هم رسيديم ولي امسال اميدواريم در دو رشته پرش خرك و دارحلقه اين اتفاق تكرار شود تا پيشرفت اين رشته به چشم آيد. اما حسين طاهرخاني، برترين ژيمناست دهه‌هاي 60 و 70 ايران و سرمربي كنوني تيم ملي اميد بيشتري به شاگردانش دارد و مي‌گويد: من مطمئنم اگر روند درماني خناري‌نژاد و رمضان‌پور به خوبي پيش برود حتما در پرش خرك و دارحلقه خواهيم درخشيد و حتي در حركات زميني هم مي‌توانيم در صورت لغزش حريفان، در جمع برترين‌ها قرار بگيريم، چون عملكرد بچه‌هاي جوان ايران را در بين برترين چهره‌هاي دنيا در رقابت‌هاي جام جهاني مسكو و چك ديده‌ام. به هر حال واقعيت اين است كه علاوه بر چين، ژاپن و كره جنوبي كه 3?قدرت شاخص دنيا محسوب مي‌شوند كره شمالي، قزاقستان و ازبكستان هم داراي قهرماناني با پيشينه كسب مدال‌هاي جهاني هستند و تيم ما با ميانگين سني پايين و نفراتي كه فاقد تجربه شركت در ميدان‌هاي آسيايي هستند، در سطح تيم‌هايي چون تايوان، تايلند و سوريه است. خوشبختانه روحيه اين جوانان بازسازي شده است و آنها به سطح آمادگي خوبي رسيده‌اند. ضمن اين‌كه رفته‌رفته داوران و قهرمانان ساير كشورها نيز با آنها آشنا شده‌اند كه اين نيز مي‌تواند به نفع ما محسوب شود.
ژيمناستيك ايران فاصله زيادي تا رسيدن به قافله صدرنشينان جهان و آسيا دارد و در اين مسير طولاني ناچار است به درخشش‌هاي نسبي نيز راضي و دلخوش باشد، اتفاقي كه اميدواريم در گوانگجو رخ دهد.
[/QUOTE]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن