تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806658336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/بازديداعضاي كميسيون‌اجتماعي ازمراكز بهزيستي مشهد/ رييس كميسيون‌اجتماعي: مجلس مسايل بهزيستي را باحساسيت دنبال مي‌كند تجديدنظردرسرانه مراكزمعلولان،ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /بازديداعضاي كميسيون‌اجتماعي ازمراكز بهزيستي مشهد/ رييس كميسيون‌اجتماعي: مجلس مسايل بهزيستي را باحساسيت دنبال مي‌كند تجديدنظردرسرانه مراكزمعلولان،ضروري است
خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: مجلس

رييس كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي گفت: بازديد از مراكز سازمان بهزيستي در مشهد براي تكميل نگرش و شناخت اعضاي كميسيون از مراكز بهزيستي انجام مي‌شود، تا نمايندگان مجلس مسايل را از نزديك ببينند و در جريان مشكلات سازمان بهزيستي قرار گيرند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه خراسان، سليمان جعفر‌زاده در حاشيه بازديد از مراكز سازمان بهزيستي در مشهد افزود: كميسيون اجتماعي مجلس هشتم شروع خوبي داشته است و در همان هفته‌هاي اول، جلسه‌اي با مسوولان بهزيستي كه بخش عظيمي از ماموريت رسيدگي به محرومان، معلولان و آسيب‌ديدگان را بر عهده دارد گذاشته و نيازهاي سازمان را شناسايي كرده است.

نماينده مردم ماكو در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: مجلس هشتم به فصل بودجه‌بندي نخورده و در بودجه امسال نقشي نداشته است، اما مسايل بهزيستي را با حساسيت خاصي دنبال مي‌كند.

وي تاكيد كرد: اگر مورد اورژانسي وجود داشته باشد، سازمان بهزيستي مي‌تواند از طريق دولت لايحه بياورد و اگر اين كار زمان‌بر باشد، مشكل از طرف مجلس قابل حل بوده و ما آمادگي داريم آن را در قالب طرح از طريق كميسيون به صحن علني مجلس ببريم.

رييس كميسيون اجتماعي مجلس گفت: با توجه به اين‌كه اغلب اعضاي كميسيون اجتماعي مجلس هشتم از متخصصان و مسوولان اجرايي كشور هستند، از توان فكري و اجرايي بالايي نيز برخوردارند و از طرفي مسايل بهزيستي را با علاقمندي زياد دنبال مي‌كنند.

مدير شيرخوارگاه حضرت علي اصغر(ع):

500 كودك در طول 8 سال گذشته به صورت امين موقت و فرزندخواندگي واگذار شده است

در اين بازديدها مدير شيرخوارگاه حضرت علي اصغر(ع) گفت: اين مركز از سال 1379 راه‌اندازي شده و در طول 8 سال گذشته 500 كودك را كه عمدتا زير يك سال بوده‌اند، به صورت امين موقت و فرزندخواندگي به خانواده‌هاي داوطلب واگذار كرده است.

فرخنده پيرنهاد با بيان اين‌كه كودكان اين شيرخوارگاه به صورت‌هاي مختلف و در اماكن متفاوت توسط خانواده‌ها رها شده و يا به خاطر نداشتن سرپرست مناسب، توسط دادگاه به بهزيستي معرفي شده‌اند، گفت: كودكان داراي هويت، قابل واگذاري نيستند و بهزيستي تنها مي‌تواند از آن‌ها نگهداري كند، تا اين‌كه دادگاه، صلاحيت خانواده را براي سرپرستي او تاييد نموده و يا از والدين وي سلب حضانت كند كه در اين صورت به طور دايمي در اختيار بهزيستي قرار مي‌گيرد.

وي اضافه كرد: اين كودكان تا سن دانشگاه و ازدواج در اين مركز يا ساير مراكز بهزيستي مي‌مانند و تمام امكانات و شرايط لازم و عادي زندگي در اختيار آن‌ها قرار مي‌گيرد.

مديركل بهزيستي خراسان رضوي:

مجهول الهويه بودن، يكي ازمشكلات مهم مراكز بهزيستي خراسان رضوي است

مديركل بهزيستي خراسان رضوي نيز در ادامه با اشاره به اين‌كه درصد قابل توجهي از اقشار بي سرپرست يا بدسرپرست تحت حمايت بهزيستي را افراد فاقد هويت تشكيل مي‌دهند، گفت: مجهول‌الهويه بودن، يكي از مشكلات مهم بهزيستي خراسان رضوي است و اين شاخص در كودكان رواني مزمن، سالمندان و دختران در معرض آسيب يا آسيب ديده، بين 30 تا 70 درصد در نوسان است.

دكتر تهمينه شكيب با تاكيد بر اين‌كه نگهداري از كودكان و نوزادان بي‌سرپرست يا بدسرپرست، جزء وظايف حاكميتي بوده و طبق قوانين فعلي، قابل واگذاري به بخش خصوصي نمي‌باشد، افزود: خراسان رضوي از نظر واگذاري مراكز تحت پوشش سازمان بهزيستي به بخش غيردولتي از برنامه توسعه كشور پيشي گرفته است، به طوري كه مقام اول را در سطح كشور دارا مي‌باشد و از 56 مركز نگهداري كودكان و نوجوانان، 54 درصد را به صورت غيردولتي و هيات امنايي اداره مي‌كند.

وي در خصوص موانع واگذاري نوزادان و كودكان شيرخوارگاه به متقاضيان گفت: قانون فرزند خواندگي بسيار قديمي است و اميدوارم دولت و مجلس در اصلاح و ابلاغ قانون جديد كه در كميسيون‌هاي دولت در دست بررسي است، تسريع كنند.

نماينده مردم كرمان در مجلس:

شرايط نگهداري كودكان بي‌سرپرست و بد سرپرست در ايران در بيشتر نقاط جهان منسوخ شده است

محمدعلي كريمي نماينده مردم كرمان در مجلس نيز گفت: جمعيت هدف سازمان بهزيستي به گونه‌اي است كه ظرفيت مشاركت‌پذيري بالايي دارد و سازمان بايد از اين ظرفيت حداكثر بهره‌برداري را داشته باشد، به گونه‌اي كه هيچ مركزي در اختيار دولت نماند و دولت فقط وظايف حاكميتي و نظارتي خود را انجام دهد.

كريمي افزود: شرايط نگهداري نوزادان و كودكان بي سرپرست و بد سرپرست به شكلي كه در ايران وجود دارد، در بيشتر نقاط جهان منسوخ شده است.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: امروزه در مراكز معتبر دنيا تلاش مي‌شود كه اين كودكان به گونه‌اي پرورش يابند كه از همان سنين پايين با قرار گرفتن در چرخه روابط اجتماعي يا شخصيتي، اجتماعي پرورده شده‌ كه در بزرگسالي و شروع زندگي خانوادگي، دچار اختلالات رفتاري و اجتماعي نباشند.

مخبر كميسيون اجتماعي مجلس:

مجلس براي رفع نگراني‌هاي پاك شدگان مركز TC اعلام آمادگي مي‌كند

در بازديد از مركز TC خراسان رضوي در مشهد نيز مخبر كميسيون اجتماعي مجلس گفت: براي حل مشكلات قانوني اين مراكز و رفع نگراني‌هاي پاك شدگان اعلام آمادگي مي‌كنيم.

سيروس برنا افزود: بعضي از مشكلات اين مركز از قبيل اشتغال پاك‌شدگان با جلب همكاري مسوولان استان و هماهنگي بين بخش‌ها قابل حل است كه در ديدار با استاندار خراسان رضوي از وي مي‌خواهيم اين زمينه‌ها را مساعد كنند.

وي با تقدير از عملكرد بهزيستي خراسان رضوي گفت: بعضي از مشكلات نيز به اصلاح قوانين برمي‌گردد كه مجلس در اين زمينه آمادگي كامل دارد.

وي با اشاره به اهميت بازگشت معتادان پاك شده به چرخه فعاليت اجتماعي گفت: براي فراهم كردن زمينه بازگشت اين عزيزان به جامعه فعال كشور و استفاده از اين پتانسيل انساني، هر اقدامي در مجلس لازم باشد انجام مي‌دهيم.

مدير مركز TC خراسان رضوي:

مجلس بايد قوانين لازم براي زمينه بازگشت معتادين پاك شده به دامان خانواده و جامعه را فراهم سازد

در اين بازديد مدير مركز TC خراسان رضوي، با ارائه گزارشي از روند پذيرش و طي دوره سلامت روان معتادين در اين مركز، از نمايندگان مجلس خواست با تصويب قوانين لازم زمينه بازگشت معتادين پاك شده به دامان خانواده و جامعه را فراهم سازند.

وي گفت: مركز اجتماع درمان مدار، معتادان را پس از طي مرحله سم‌زدايي (ترك مواد) به مدت شش ماه، تحت آموزش‌هاي ديني، رواني، اجتماعي، اخلاقي و انضباطي قرار مي‌دهد تا در آن‌ها تغيير رفتار وسيع ايجاد كند، به گونه‌اي كه پس از ترخيص از اين مركز، بتواند بدون وسوسه مواد مخدر به زندگي ادامه دهند.

وي افزود: در حال حاضر مركز TC خراسان رضوي از مراكز مطرح در دنيا است، اما به جهت كمبود اعتبارات، پذيرش و دوره اقامت متقاضيان را به نصف كاهش داده و شايد با ادامه روند كاهش اعتبارات، تعطيلي آن، دور از انتظار نيست.

مدير مجتمع توانبخشي فتح‌المبين:

مجلس بايد راهكاري براي ايجاد منابع دايمي براي اين مراكز بيابد

در ادامه بازديدهاي كميسيون اجتماعي مجلس، نمايندگان مردم از مجتمع توانبخشي فتح‌المبين نيز بازديد كردند و مدير اين مركز در پايان بازديد نمايندگان مردم از اين مجتمع گفت: در اين مركز 330 معلول ذهني از كودك تا بزرگسال به صورت شبانه‌روزي نگهداري مي‌شوند و دو سوم هزينه‌هاي نگهداري از معلولان اين مركز را خيرين تامين مي‌كنند.

جعفر شيرازي‌نيا گفت: به جهت اين‌كه تعداد مراكز هيات امنايي رو به افزايش است و نهادها و مراكز متقاضي كمك روز به روز بيشتر مي‌شوند و نيز به دليل وضعيت اقتصادي مراكز توليدي، كمك‌هاي اين مراكز رو به كاهش گذاشته و مجلس بايد راهكاري براي ايجاد منابع دايمي براي اين مراكز بيابد.

وي اضافه كرد: پرسنل اين مركز با جان و دل كارهايي را براي معلولين انجام مي‌دهند كه حتي خانواده‌ها از انجام آن ابا دارند و درآمدشان بسيار پايين است، به صورتي كه قادر به اداره زندگي خود نيستند و نمايندگان مردم مي‌توانند با تخصيص منابع خاص براي پرسنل اين گونه مراكز، مشكلات مالي آن‌ها را مرتفع سازند.

مديركل بهزيستي خراسان رضوي:

اگر مشاوره ژنتيك به صورت قانون دربيايد در جهت پيشگيري از معلوليت‌ها گام مهمي برداشته مي‌شود

مديركل بهزيستي خراسان رضوي نيز در اين بازديد گفت: مجلس مي‌تواند با اختصاص اعتباراتي زير سرفصل كمك‌هاي بلاعوض دولت به مراكز توانبخشي جهت تجهيز اين مراكز، مشكلات آن‌ها را تا حدودي مرتفع سازد.

دكتر تهمينه شكيب افزود: اميدواريم با تلاش نمايندگان مردم در مجلس هشتم، مشاوره ژنتيك به صورت قانون در آيد تا در جهت پيشگيري از معلوليت گاه مهمي برداشته شود و ورودي‌هاي سازمان در بخش معلولين و در نتيجه مشكلات جامعه كاهش يابد.

رييس كميسيون اجتماعي مجلس:

مشكلات مراكز بهزيستي خراسان رضوي به صورت خاص مورد بررسي قرار مي‌گيرد

رييس كميسيون اجتماعي مجلس نيز در بازديد از مركز توان بخشي فتح‌المبين گفت: پس از بازگشت اعضاي كميسيون به تهران، جلسه‌اي با حضور وزير رفاه، رييس سازمان بهزيستي و مديركل بهزيستي خراسان رضوي تشكيل خواهد شد تا مشكلات مراكز بهزيستي خراسان رضوي به صورت خاص مورد بررسي قرار گيرد.

سليمان جعفر‌زاده افزود: كميسيون اجتماعي مجلس، با توجه به بازديدهايي كه در استان‌هاي مختلف داشته و اطلاعاتي كه جمع آوري نموده است، تجديد نظر در سرانه مراكز معلولان را ضروري مي‌داند و اقدامات لازم براي اصلاح قانون مذكور را به عمل مي‌آورد.

انتهاي پيام
 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 415]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن