تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812963195




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حديث دشت عشق


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: حديث دشت عشق
به ياد شهيد عليرضا اخگري
امانتي بودم از جانب خدا
ما در پياله عكس رخ يار ديده ايم
اي بي خبر زلذت شرب مدام ما
ماجرا از آنجا آغاز شد كه آن نغمه خدايي، عليرضا، وارد عرصه گاه امتحان و بلاي الهي گشت و دغدغه گريز از بودن و ماندن و گنديدن سرتاسر وجودش را فراگرفت كه در دنيا زمينه پرواز براي روح نيست.
چنين قفس نه سزاي چو من خوش الحاني است
روم به روضه رضوان كه مرغ آن چمنم
باري براي فرزند دلبند ما پيروزي انقلاب به سان نقطه عطفي در زندگي اش شد و بعد از پيروزي اسلام مثل مادري كه تازه فرزندي به دنيا آورده و با تمام وجود دلش براي او مي سوزد، به انقلاب عشق مي ورزيد و در قبال آن احساس تكليف مي كرد كه بايستي مدافع اسلام باشد. محبتش به امام خميني به قدري هويدا بود كه همه از او به نام «عاشق امام» ياد مي كردند. عشقي كه از شناخت و معرفت الهي در قلبش شعله مي كشيد و سراسر وجودش را به يكباره مي سوزاند. ولايتمداري او را به مقامي رساند كه از بلنداي عرفان سر برآورد و به اوج قله معامله گري با خدا رسيد و جانش را با خدا معامله كرد. «اتكال به خداوند» و «خلوص نيت» از جمله صفاتي بود كه او را لايق چنان مقام عظيمي كرد و او خود هميشه ديگران را توصيه به اين دو صفت مي كرد.
او در جبهه با عوالمي آشنا شده بود كه ديگران يا از شناخت آن عاجزند و يا سال ها بايد در پيچ و خم كوچه هاي آن عمر بگذرانند و او به زيبايي اين ره صد ساله را يك شبه پيمود و سرانجام در تاريخ 11 اسفند 1362 در عمليات خيبر جزيره مجنون شاهد شهادت را در آغوش گرفت. شهيد «عليرضا اخگري» در بخشي از وصيت نامه اش مي نويسد: «من امانتي بودم از جانب خدا كه مسئوليت اداره ام را خداوند بر پدر و مادرم محول نموده بود، حال صاحب من مرا طلبيده و از آن ها گرفته. نكند خداي ناكرده به خاطر تأثر از اين فقدان موج تهمت را به دولت و امام روانه كنيد. من شهادت را كه آرزوي هر فرد مسلمان است، با آغوش باز مي پذيرم و كسي جز امام زمان(عج) محرك اصلي من بر اين پذيرش نبوده است.»
بنياد شهيد و امور ايثارگران منطقه 6 تهران
 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن