تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804937756




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاكيد ائمه جمعه بر ايستادگي مردم و دولت عراق در برابر توافقنامه ذلت بار امنيتي آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تاكيد ائمه جمعه بر ايستادگي مردم و دولت عراق در برابر توافقنامه ذلت بار امنيتي آمريكا
بخش خبري شهرستان : نماز عبادي سياسي جمعه همچون هفته هاي گذشته با حضور شكوهمند مردم خداجوي كشور ما در مساجد و مصلاها برگزار گرديد.
ائمه جمعه در آستانه فرا رسيدن ماه مبارك رمضان با دعوت مردم به تزكيه نفس خواستار تعظيم شعائر اسلامي و تكريم فقرا و مستمندان در اين ماه سراسر رحمت شدند.
خطباي جمعه با محور قرار دادن توافقنامه امنيتي عراق و آمريكا در خطبه هاي اين هفته ضمن اظهار نگراني از مردم اين كشور خواستند با تبعيت از مرجعيت شيعه و حضرت آيت الله سيستاني زير بار اين معاهده ذلت بار نروند و اجازه ندهند به طور مخفيانه دولت اين كشور تسليم اين پيمان خفت بار شود.
ائمه جمعه تاكيد نمودند با وجود علماي بزرگواري كه در عراق اقامت دارند و از توطئه هاي آمريكاي جنايتكار مطلع هستند نبايد اين توافقنامه را به امضا برسانند زيرا درصورت وقوع جهان اسلام متاثر و آينده عراق متزلزل خواهد شد.
خلاصه اي از اخبار نماز جمعه شهرها و بخش هاي كشور ذيلا از نظرتان مي گذرد :
قم ـ امام جمعه موقت قم گفت : استكبار جهاني قصد دارد. توافقنامه امنيتي خود با كشور عراق را در قالبهاي ظريف و جديدي به مردم تحميل كند. حجت الاسلام والمسلمين محمد سعيدي در خطبه هاي نماز جمعه قم خاطرنشان كرد : توافقنامه امنيني آمريكا درمرحله اول با مقاومت مراجع علما و دولت عراق با شكست مواجه شد ولي در روزهاي اخير زمزمه هايي مبني بر تحميل اين معاهده ننگين در قالبهاي جديدتري به مردم عراق شنيده مي شود. وي يادآور شد : مردم عراق بايد با هوشياري در برابر نقشه هاي شوم دشمنان ايستادگي كرده و براي خروج آنها از كشورشان تلاش كنند. حجت الاسلام والمسلمين سعيدي اظهار داشت : مردم ودولت عراق همانگونه كه تاكنون سياستهاي آمريكا را دراين كشور با شكست مواجه كردند در آينده نيز مراقب نقشه هاي شيطاني آنها باشند. امام جمعه موقت قم همچنين در قسمت ديگري از سخنان خود با تبريك هفته دولت گفت : در دولت نهم روحيه استكبار ستيزي عدالت خواهي و كمك به رفع مشكلات مردم خصوصا اقشار ضعيف جامعه برجسته بوده است . حجت الاسلام والمسلمين سعيدي اظهار داشت : دولت با حضور در ميان مردم از تذكرات و مشوق هاي آنان نيز برخوردار خواهد شد و دولتمردان بايد زمينه را براي رفع مشكلات مردم فراهم نمايند. وي همچنين خواهان توجه ويژه به نخبگان حوزه و دانشگاه شد و گفت : نخبگان علمي سرمايه اصلي انقلاب هستند و بايد از ظرفيت آنها به خوبي استفاده كرده و مشكلات آنان را نيز رفع كنيم .
اهواز ـ خطيب جمعه موقت اهواز گفت : ايران اسلامي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي تا كنون قرباني تروريستم استكبار جهاني و در راس آنها آمريكا و اسرائيل بوده است . نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگري ازسخنان خود با اشاره به اجلاسيه چهارم مجلس خبرگان رهبري طي هفته گذشته بيان داشت : موضوعات تحولات اقتصادي و وضعيت فعلي انرژي صلح آميز هسته از مهم ترين موضوعاتي بود كه در اين اجلاسيه مطرح شد. حجت الاسلام حيدري افزود : در اين اجلاسيه مسوولان قول دادند كه براي اجراي طرح تحول اقتصادي كه يك طرح بزرگ و لازم است كار كارشناسي بيشتري صورت دهند. وي ادامه داد : انرژي صلح آميز هسته اي ايران نيز هم اكنون در وضعيت مطلوبي قرار دارد با آنكه جمهوري اسلامي مي گويد كه مذاكره كنيم اما به اين دليل كه دشمنان ما درمساله گرجستان مشغول و گرفتار شده اند مذاكره را به وقت ديگري موكول مي كنند. امام جمعه موقت اهواز به توافقنامه امنيتي عراق و آمريكا اشاره و گفت : امضاي اين توافقنامه بزرگ ترين لكه ننگي است كه دامن گير ملت عراق خواهد شد. حجت الاسلام حيدري گفت : آمريكا در آستانه فروپاشي است امروز هر يك از كانديداهاي رياست جمهوري در اين كشور كه خواهان كسب آراي بيشتري در ميان مردم است سياست هاي بوش را مورد انتقاد قرار مي دهد. وي اضافه كرد : در اين ميان كسي موفق خواهد بود كه بيشترين انتقاد را از بوش كرده باشد و اين نشان از شكست سياست هاي بوش است .
شهركرد ـ نماينده ولي فقيه در چهارمحال وبختياري و امام جمعه شهركرد با اشاره به فرارسيدن ماه مبارك رمضان گفت : دادن افطاري به مومنان در اين ماه پسنديده است اما نبايد با اسراف همراه شود. آيت الله ناصري يزدي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهركرد در مصلاي بزرگ امام خميني (ره ) افزود : در برخي آيين هاي افطار بيش از نياز غذا اسراف مي شود و بايد از اين نوع اسراف ها جلوگيري شود و رستوران ها و سلف هاي غذاي خوري بايد در اين زمينه مراعات كنند. وي به فيوضات ماه مبارك رمضان اشاره كرد و گفت : مردم در اين ماه مبارك با انجام كارهاي نيك از تمامي فيوضات و بركات آن بهره مند مي شوند و هركار نيك و پسنديده در اين ماه مبارك ثواب عبادت را دارد. به گفته وي مساجد نيز براي پذيرايي از مهمانان ماه خداوند آمادگي لازم را داشته باشند چرا كه حضور در مساجد در اين ماه خود نوعي عبادت است . آيت الله ناصري به تحريكات اخير آمريكا در آسياي مركزي اشاره كرد و گفت : آمريكا در گرجستان به دنبال رسيدن به منافع خود مي باشد و در عراق نيز همين مساله را دنبال مي كند و قصد امضاي تفاهمنامه امنيتي براي سربازان خود در عراق را دارد ولي دولت شيعه بايد پشت سر مرجع عالي قدر حضرت آيت الله سيستاني حركت كند و زيربار اين تفاهمنامه نرود. ائمه جمعه سراسر چهارمحال وبختياري نيز با گراميداشت ياد و خاطره شهيدان باهنر و رجايي بر بهره گيري از فضائل ماه مبارك رمضان تاكيد كردند.
تبريز ـ نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي گفت : اگر دولت عراق تحت فشارهاي سنگين غرب و محافل طرفدار استكبار توافق نامه ننگين امنيتي با آمريكا را منعقد كند لعن و نفرين ابدي جوامع اسلامي را نصيب خود خواهد كرد.
حجت الاسلام والمسلمين مجتهد شبستري در خطبه هاي نماز جمعه تبريز افزود : اگرچه نخست وزير عراق و رهبر شيعيان اين كشور « آيت الله العظمي سيستاني » بر عدم امضاي اين توافق نامه تاكيد داشته اند ولي بيم آن مي رود كه تحت فشارهاي استكبار و طرفداران آن اين موافقت نامه به امضا برسد. وي اين موافقت نامه را يك متن كاملا يك جانبه و استعماري دانست و تاكيد كرد كه آمريكا با اعمال فشار و تبليغات عليه ايران و سوريه درمورد اين موافقت نامه سعي در سوق دادن دولتمردان عراقي به انفعال و تسليم دارد. امام جمعه تبريز با اعلام حمايت مردم مسلمان و دولت جمهوري اسلامي ايران از مجلس و دولت عراق در اين ارتباط گفت : انتظار افكار عمومي جهان اسلام و ايران از دولت عراق اين است كه زير بار ذلت امضاي چنين توافق نامه ذلت باري نروند.
كيش ـ امام جمعه كيش گفت : درحالي كه كشور به خدمات شهيدان رجايي و باهنر به عنوان شخصيتهاي برجسته نظام نياز داشت توسط منافقان كور دل به شهادت رسيدند. حجت الاسلام والمسلمين عليدادي در خطبه هاي نماز جمعه كيش افزود : شهيد باهنر روحاني برجسته و شهيد رجايي معلم موفقي بودند كه در زندگي ايشان به غير از تقوا و اخلاص چيزي ديگري وجود نداشت . حجت الاسلام عليدادي سپس از طرح توافق نامه امنيتي دولت آمريكا با عراق انتقاد كرد و گفت : علما مجلس و ملت عراق در برابر اين توافق نامه ايستاده اند و آمريكاييها آرزوي امضاي اين توافق نامه ننگين را بايد به گور ببرند. وي يادآور شد : در آستانه ماه مبارك رمضان قرار داريم و بايد از اين فرصت طلايي كه خدا درهاي رحمت خود را گشوده است در مبارزه با هواپرستي ها جدي باشيم . امام جمعه كيش در پايان با اشاره به فضيلتهاي ماه مبارك رمضان عبادت خودسازي معنويت بخشودگي گناهان را از فضيلتهاي اين ماه خدا برشمرد.
ورامين ـ آيت الله محمودي امام جمعه ورامين در خطبه هاي نماز اظهار داشت : خداوند ماه رمضان را براي رحمت و بخشش مسلمانان آورد. روزه بگيريد قرآن بخوانيد و با نيت خالص دعا كنيد تا مستجاب شود و شقاوتمند كسي است كه از توفيقات اين ماه محروم شود. وي در ادامه ضمن توصيه به پدران و مادران از آنان خواستند تا فرزندان را از كوچكي در كلاسهاي قرآني شركت دهند تا آينده اخلاقي فرزندانشان تضمين گردد زيرا از مايحتاج زندگي واجب تر براي فرزندان آينده اخلاقي آنان در جامعه است و در اين راه پدر و مادر مسئول هستند. ناطق در ادامه گفت : انسان مسلمان بايد سعي كند كه تمامي اعمالش در طاعت از خدا باشد زيرا تمام اعمال انسان توسط دو فرشته نوشته مي شود و سعادتمند كسي است كه اعمال خوبش بيشتر باشد. وي در ادامه شهادت را براي شهيدان رجائي و باهنر پاداش خدمت صادقانه آنها دانست و گفت : گرچه عمر خدمت آنها كوتاه بود ولي پربركت بود. شهادت آنها ملت را بيدار كرد چهره منافقين را آشكار كرد و مردم بدانند كه منافقين بيشترين ضربه را به دين ما وارد كردند.
رشت ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : حجت الاسلام پوررضا امام جمعه موقت رشت در خطبه هاي نماز با استناد به آيات الهي احاديث و روايات اسلامي درباره بركات و نعمات ماه مبارك رمضان و اهميت رعايت نظم و انضباط اجتماعي در اين ماه الهي به تفصيل سخن گفت . وي ماه مبارك رمضان را با فضيلت ترين ماه اعلام كرد و افزود : عزم بر ترك گناه كليد ورود به ماه ميهماني خدا محسوب مي شود. امام جمعه وقت رشت با اشاره به حوادث هفته درباره لزوم الگو قرار دادن سخنان مقام معظم رهبري در جمع دولت نهم تاكيد كرد و گفت : كساني كه با نعمت انديشه و فكر خود مي توانند در جهت رشد و شكوفايي دستاوردهاي انقلاب اسلامي در سال نوآوري و شكوفايي نقشي داشته باشند بايد رهنمودهاي مقام رهبري را جدي بگيرند و به آن عمل كنند. وي با گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر خواستار الگوپذيري مسئولين از ساده زيستي و خدمتگزاري آن بزرگواران شد و بر پيگيري مشكلات مردم به ويژه سياست هاي اصل 44 وسند چشم انداز بعنوان نقشه راه تاكيد كرد .
گرمسار ـ حجت الاسلام مهدي نژاد امام جمعه گرمسار در خطبه هاي نماز اظهار داشت : امروز آخرين هفته ماه مبارك شعبان و در آستانه ورود به ماه مبارك رمضان هستيم ما در ميهماني عادي سعي مي كنيم آدابي را مراعات كنيم حالا كه ما مي خواهيم مهمان خداوندمتعال باشيم سعي كنيم حق ميزبان را به خوبي بجا بياوريم و لذا ماه مبارك رمضان ماه نزول قرآن انشاالله روزه داران مومن بتوانند از تفسير و برنامه هاي قرآني اين ماه نهايت بهره برداري را داشته باشند امام جمعه گرمسار در ادامه گفت : آنهائي كه به نحوي مشكل روزه گرفتن دارند و نمي توانند روزه بگيرند حرمت اين ماه را حفظ كنند و در ملاعام تظاهر به روزه خواري نكنند كه باعث شكستن حرمت ماه مبارك رمضان شود. وي ضمن گراميداشت ياد و خاطره دو شهيد بزرگوار شهيد رجائي و باهنر و يادآوري هفته دولت گفت شهيد رجائي و باهنر بين مردم ما از احترام ويژه اي به خاطر صفات ارزنده آنها و ساده زيستي شان برخوردار بودند و ما هم از همه دولتمردان و مسئولين نظام به خاطر زحمات و تلاش شبانه روزيشان تقدير مي كنيم . وي در پايان ضمن اشاره به قرارداد امنيتي عراق و آمريكا گفت آمريكا به شدت دنبال امضا اين قرارداد است حالا آمريكا چه نيازي به اين قرارداد دارد فقط به دنيا مي خواهد بگويد بقاي ما در عراق مشروعيت دارد درصورتي كه مراجع و مردم عراق اعتقاد دارند كه اين قرارداد لكه ننگي است براي عراق و نبايد امضا شود اصولا قدرتهاي بزرگ هيچ وقت به فكر مردم نبودند بلكه هميشه منافع خودشان را در كشورها دنبال مي كنند.
نيكشهر ـ نماز جمعه اين هفته به امامت حجت الاسلام لطفيان سرگزي امام جمعه شهرستان نيكشهر اقامه شد. وي ضمن سفارش به تقوا با اشاره به آغاز ماه مبارك رمضان گفت : تمام صفات وارسته انساني در انقطاع كامل الي الله نهفته است و اگر كسي بدان دست يافت به سعادت بزرگي نائل شده است . ليكن با كوچكترين توجه به دنيا محال است انقطاع الي الله تحقق يابد. كسي كه بخواهد روزه ماه مبارك رمضان را با آن آدابي كه از او خواسته اند انجام دهد لازم است انقطاع كامل داشته باشد تا بتواند مراسم و آداب مهماني را به جا آورد و به مقام ميزبان تا آنجا كه ممكن است عارف گردد. وي با اشاره به سالروز بانكداري اسلامي (سالروز تصويب قانون عمليات بانكي بدون ربا) گفت اگر در زمينه اقتصادي دقيقا به توصيه اسلام عمل مي كرديم يقينا وضع ما بهتر از اين بود. وي با اشاره به مناسبت روز مبارزه با تروريسم گفت حمايت از رژيم تروريست صهيونيستي در كشور غصب شده فلسطين بزرگترين حمايت از تروريسم است و ايران تازماني كه كتاب او قرآن است الگوي او پيامبر اعظم (ص ) و ائمه اطهار(ع ) و قدرت خود را در ايمان به خدا مي داند جهت رسيدن به اهداف مورد نظر خود نيازي به ترور كردن ندارد. وي با گرامي داشت هفته دولت گفت : شهيدان رجايي و باهنر مصداق جريان فكري و عملي انقلاب اسلامي كه مردمي شدن و انس با مردم و حريص بر خدمتگذار مردم بودن از بهترين ويژگي هاي اين جريان فكري است . وي با اشاره به تهديدهاي سران رژيم صهيونيستي گفت : در سالهاي اخير رژيم صهيونيستي سياه ترين و فلاكت بارترين دوره تاريخ موجوديت خود را سپري مي كند و هم در صحنه داخلي و هم در خارج از مرزهاي فلسطين اشغالي ضربات شديدي را متحمل شده است كه فروپاشي و اضمحلال حتمي آنرا بيش از هرزمان ديگري مسجل ساخته است .
مباركه ـ حجت الاسلام رحيمي امام جمعه مباركه در خطبه هاي نماز ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجائي و باهنر با اشاره به آيه اي از قرآن كريم منافقين را افرادي فريبنده و فاسد دانست و گفت : رجائي يك معلم نمونه بود كه با تحمل رنجها و شكنجه هاي ساواك به مقامي در بين مردم رسيد كه او را بعنوان نخست وزير انتخاب نمودند آيا گرفتن آن از مردم خدمت به خلق است ! وي گفت : آمريكا كه ادعاي مبارزه با تروريست را دارد از منافقين حمايت مي كند تا هر كه را بخواهند در عراق و ديگر جاها ترور نمايند. وي افزود : متاسفانه منافقيني در حال رشد كردن هستند كه با قلم به جنگ ملت آمده اند و قصد انحراف جوانان را دارند. وي كنترل و نظارت بر قيمتها را از مهمترين امور دولت خصوصا تعزيرات برشمرد و با انتقاد از برخي شركتها نسبت به افزايش بي حساب قيمت اجناس گفت : راديو تلويزيون و برخي مسئولين نبايد مردم را در آستانه ماه مبارك رمضان به مصرف گرايي تحريك نمايند.
مراغه ـ حجه الاسلام محمدي راد امام جمعه موقت مراغه در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه مراغه با تاكيد بر اهميت تقواي الهي و رعايت حدود پروردگار سبحان ضمن نقل آياتي از كلام الله مجيد و احاديثي از پيامبر « ص » و امام علي « ع » مردم را بتقواي الهي دعوت نموده گفت : اهل تقوي با تلاش عبادي و عمل به واجبات و ترك محرمات خود را به درجات برتر ايمان و هدايت مطلوب و مقرب الهي نايل ميكنند. وي سالروز شهادت شهيدرجايي و شهيددكترباهنر را مغتنم شمرده افزود : حمايت از اقشار آسيب پذير و توسعه عدالت اجتماعي از رسالتهاي ارزشمند دولت كريمه جمهوري اسلامي است كه بايد با سرعت تحقق يابد و از بهترين راههاي حمايتي و اطمينان بخش قشر عظيم جامعه بويژه كارمندان كارگران و اصناف و... توسعه عدالت محور و اخلاص در عمل و وجدان كاري و خستگي ناپذيري دولتمردان خدوم است . او همچنين فرارسيدن ماه مبارك رمضان را تبريك گفته و از مومنين خواست با حضور فعال در مساجد و توجه به حال عبادات و تلاوت قرآن و راز و نياز با پروردگار متعال انشاالله كه به درجات تقوا نايل شوند. وي سپس اقدامات مذبوحانه تروريستها و عوامل انفجارهاي وحشيانه مزدوران آمريكا در عراق و دامن زدن به جنگ و كشتار داخلي در لبنان و فلسطين را محكوم نموده گفت : اشغالگران با ادعاي دموكراسي و مبارزه با تروريزم ! عراق مظلوم را اشغال نموده اند. البته هدف آمريكا و انگليس مقابله با رشد اسلام و غارت و چپاول ثروتهاي منطقه است ! كه با هوشياري مسلمين و اتحاد و همبستگي اهل ايمان نقشه هاي شوم آنان نقش بر آب خواهد شد. اخيرا از راهكارهاي خطرناك مزدوران شيطان فريب و اعواگري جوانان لاقيدي و اشاعه فساد و بي بندوباري و اعتياد ميباشد! و سردمداران دنيا به موضوع بي تفاوت هستند! و اينجا تكليف مسلمانان و سران كشورهاي اسلامي سنگين است كه بايد از مظلومين عالم بويژه مسلمين عراق و فلسطين و لبنان و... حمايت كنند. خطيب جمعه مراغه افزود : انشاالله وعده الهي محقق خواهد شد و روزي فراخواهد رسيد كه اسلام بر سرتاسر عالم حاكميت يافته و حكومت عدل جهاني حضرت مهدي « عج » محقق شود.
فراشبند ـ حجت الاسلام پناهيان امام جمعه فراشبند در خطبه هاي نماز اظهار داشت : هشتم شهريور روز مبارزه با تروريسم و شهادت رجايي و باهنر است . ايران اسلامي خود قرباني تروريسم است . مدعيان دروغين حقوق بشر خود حامي تروريسم هستند. امروز مردم جهان قرباني ايده هاي شوم استكبار جهاني هستند. كشتار مردم بي گناه و بي دفاع فلسطين وافغانستان و عراق و پاكستان حضور غيرموجه نظامي در بعضي از كشورهاي جهان همه از ايده هاي آمريكا و متعهدانش مي باشد سراسر زندگي شهيدان رجايي و باهنر الگو و سرمشق براي دولتمردان جمهوري اسلامي است . قداست پاكي اخلاص تلاش و كوشش روحيه خدمتگذاري و دشمن ستيزي از امتيازات و صفات برجسته رجايي و باهنر بود. اين دو بزرگوار در زمان حيات و خدمت به مردم در كنار هم و در وقت ملاقات با محبوب هم با هم رفتند. وي افزود : ماه مبارك رمضان ماه تجلي حضور و صف آرايي در برابر خالق يكتا است . ماه صفا بخشيدن به جان و دل با تلاوت آيات مبين است . ماه دعا نيايش و رازگويي با حضرت معشوق است . ماه رحمت و مغفرت و آموزش است .
خوراسگان ـ حجت الاسلام حسين رباني امام جمعه موقت خوراسگان گفت : شهيدرجايي يك انسان مردمي به تعبير درست و واقعي بود. وي در خطبه هاي نماز با اشاره به اينكه حضرت امام (ره ) در مورد شهيدرجايي فرمودند عقل ايشان بيشر از عملشان بود افزود : مرحوم رجايي مردم را درك مي كرد چون از متن مردم بود و شهيدباهنر دانشمند وارسته اي بود كه از علوم حوزوي و دانشگاهي بهره مند شده بود. خطيب جمعه با اشاره به ديدار رهبر معظم انقلاب با هيات دولت گفت : ايشان در اين ديدار جهت گيري و گفتمان اصول گرايانه دولت را تائيد كردند و از برخي عملكردها نيز انتقاد نمودند. وي ساده زيستي مبارزه جدي با دشمنان و مفسدين و همچنين روحيه مردمي و با مردم بودن را از ويژگيهاي دولت نهم برشمرد و اظهار اميدواري كرد در بهبود وضع اقتصادي و معيشتي مردم تلاش بيشتري انجام شود. وي در ادامه سالروز مبارزه با تروريسم را يادآور شد و با اشاره به اينكه نظام اسلامي طي سي سال گذشته بيشترين لطمات را از اين اعمال ناجوانمردانه متحمل شده است گفت : متاسفانه سردمداران مبارزه دروغين با تروريسم خودشان در راس تروريسم و از حاميان اين جنايتكاران پليد هستند. وي افزود : مردم مظلوم فلسطين را آواره كرده اند و اگر داد و فريادي بزنند تروريست قلمداد مي شوند اما قاتلين مردم بيگناه مبارزين با تروريسم مي باشند. خطيب جمعه خوراسگان گفت : امروز مظهر زشت ترين نوع تروريست آمريكا و اسرائيل هستند. وي در ادامه سالروز ربودن امام موسي صدر شخصيت بزرگ و انقلابي لبنان را يادآور شد و افزود : استكبار در آستانه پيروزي انقلاب اسلامي بوسيله يك انسان ديوانه ايشان را ربود تا نظام اسلامي ازتجارب آن مرد بزرگ استفاده نكند. وي ادامه داد عليرغم اهداف دشمنان اسلام براي كمرنگ كردن نقش امام موسي صدر در لبنان و جهان اسلام جانشينان وي از جمله حسن نصرالله توانستند آن مجد و عظمت را ايجاد كنند.
اصفهان ـ حجت الاسلام والمسلمين محمدتقي رهبر امام جمعه موقت اصفهان گفت : بنا به فرمايش مقام معظم رهبري دولت نهم جوهره انقلاب اسلامي را زنده كرد و نظام و حاكميت ارزش ها را بجاي خودش برگرداند. وي در خطبه هاي نمازجمعه اصفهان كه در مسجد امام اين شهر برگزار شد با گرامي داشت هشتم شهريور و هفته دولت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر را گرامي داشت و با تقدير از خدمات و زحمات دولتمردان افزود : هشتم شهريورماه روزي است كه خشم جنايتكاران مزدور جهاني دو تن از فرزندان رشيد انقلاب اسلامي را به شهادت رسانيد. وي با بيان اينكه ياد شهدا بايد با احيا كردن نام و رسمشان همراه باشد گفت : شهيدان رجايي و باهنر الگوهايي بودند براي حاكميت نظام اسلامي . خطيب جمعه اصفهان افزود : امروز روز مبارزه با تروريسم نام گذاري شده است اما تروريست كيست همان هايي كه زير چتر استكبار و صهيونيست ها پرورش يافتند و صدها و هزاران تن از عزيزان ما نظير شهيد مظلوم آيه الله بهشتي كه هر كدام مردان بي نظيري بودند را به شهادت رساندند. وي با اشاره به خيانت هاي شاهان ايران در طول سال هاي قبل از انقلاب اسلامي گفت : طي يكصد سال پيش در اين كشور پادشاهاني آمده اند كه هر كدام بخشي از اين كشور و عزت اين مردم را به بيگانگان فروختند قرارداد ننگين و استعماري كاپيتولاسيون را امضا كردند و ايران پايگاه نظامي آنها بود. حجت الاسلام والمسلمين رهبر در خصوص طرح هدفمند كردن يارانه ها گفت : همانطوريكه رهبر معظم انقلاب تاكيد كردند اين طرح خوبي است اما بايد با يك كار حساب شده و برنامه ريزي دقيق به اجرا درآيد. وي با اشاره به سخنان سخيف معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي در خصوص دوستي با ملت اسرائيل خطاب به رئيس جمهوري گفت : مردم نمي پذيرند رئيس سازمان ميراث فرهنگي اين سخنان را به زبان بياورد در حاليكه رئيس دولت نهم مي گويد اين ها فلسطيني نيستند واراذل و اوباش مي باشند. وي افزود : مردمي كه شعار مرگ بر اسرائيل اعتقادشان است چگونه مي توانند دوست آنها باشند و ما اميدواريم شخصيت رياست جمهوري هزينه اين گونه افراد نشود و مردم ايران نيز غير از تغيير اين مدير به چيز ديگري رضايت نميدهند. حجت الاسلام والمسلمين رهبر در ادامه خطبه هاي نماز دهم شهريورماه روز بانكداري اسلامي را گرامي داشت و گفت : آقاي رئيس جمهور گفتند بانكها يكصد هزار ميليارد تومان به مافياي زمين خواري وام داده اند چطور مي شود بانك هايي كه براي پانصد هزار تومان وام سخت گيري مي كنند اين ارقام سنگين را وام بدهند. وي ادامه داد : ما از بانك هاي استان اصفهان انتظار داريم به اهداف بانكداري توجه ويژه اي بكنند و مجال سواستفاده به فرصت طلبان ندهند. خطيب جمعه اصفهان همچنين نهم شهريورماه سالروز ربودن امام موسي صدر را يادآور شد واظهار اميدواري كرد هرچه زودتر سرنوشت اين شخصيت بزرگ جهان اسلام مشخص شود. وي در ادامه با اشاره به مشكلات كمبود برق بر ضرورت استفاده بهينه در مصرف آب و برق تاكيد نمود و گفت : برخي صنوف نسبت به كمبود برق بي توجهي مي كنند بايد همه مردم با استفاده درست از برق و صرفه جويي دولت را ياري نمايند. امام جمعه موقت اصفهان همچنين از گسترش بدحجابي در شهر اصفهان و اماكن عمومي انتقاد كرد وافزود : متاسفانه بازديدكنندگان از مسجد امام نيز رعايت شئونات اسلامي و حريم مسجد را نمي كنند. وي تصريح كرد : سازمان ميراث فرهنگي توجه كند نگذارند به خاطر پول افراد بدحجاب به مساجد راه پيدا كنند. وي ادامه داد روز پنجشنبه اين هفته در مركز استاد فرشچيان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اصفهان بودم و متاسفانه افراد بدحجاب حضور داشتند در حاليكه اين مركز فرهنگي متعلق به ارشاد است بايد مراقبت كرد فضاهاي فرهنگي آلوده اين كار نشود. وي همچنين از نيروي انتظامي خواست در برخورد با موتورسواران با رافت برخورد كنند گزارش خبرنگار ما حاكيست حجت الاسلام والمسلمين رهبر در ادامه خطبه هاي نماز با اشاره به نزديكي ماه رمضان بر ضرورت بهره بردن از فيوضات اين ماه تاكيد كرد.
فيروزآباد ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : حجت الاسلام هاشمي زاده در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته پيرامون فضيلت ماه مبارك رمضان صحبت كرد و با اشاره به حديثي گفت : اگر كسي ماه مبارك رمضان را درك كند و روزه بگيرد و عبادت خدا نمايد خداوند بهشت را بر او واجب كند و در روز قيامت به عدد سنگهاي بيابانها براي او شفاعت درنظر مي گيرد. وي با تاكيد بر پوشيدن جامه تقوا همگان را براي ورود به ضيافت الله فراخواند. امام جمعه پيرامون هفته دولت و فاجعه هشتم شهريورماه سخن گفت و از دولتمردان مكتبي شهيد رجائي و دكترباهنر تجليل به عمل آورد. وي سالروز ربودن امام موسي صدر را يادآور شد و خواستار پيگيري جدي جهت رهائي ايشان شد. حجت الاسلام هاشمي زاده ضمن گراميداشت ياد شهيد آيت الله قدوسي در مورد فضائل اخلاقي و علمي آن شهيد و خدمات ايشان در كادرسازي نيروهاي مدير انقلاب مطالبي بيان نمود. امام جمعه گفت : اگر امروز دولت و مجلس عراق در برابر زياده خواهي آمريكا جهت تحميل قانون كاپيتولاسيون جديد بر مردم مظلوم عراق ايستادگي ننمايد بايد پاسخگوي مردم آزاده و مسلمان آينده عراق باشند.
آبادان ـ امام جمعه آبادان گفت : كشورهايي كه در دامان خود تروريست را پرورش مي دهند ايران را متهم به حمايت از تروريست مي كنند. حجت الاسلام دهدشتي در خطبه هاي نماز جمعه آمريكا را حامي اصلي تروريسم در جهان دانست و افزود : جنايات آمريكا در افغانستان و عراق حمايت از جنايتهاي اسرائيل در فلسطين شكنجه زندانيان شيوع مواد مخدر در منطقه مورد هدف قرار دادن هواپيماي ايرباس ايران در سال 67 و مورد حمايت قرار دادن سازمان تروريستي منافقين نشانه هايي از اقدامات تروريستي آمريكا است . خطيب جمعه آبادان با گراميداشت هفته دولت گفت : دولت نهم اقدامات بسيار زيادي براي مردم انجام داده است كه مردم بايد از آنها مطلع شوند.
كومله ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : حجت الاسلام محمدرضا شكسته دل امام جمعه شهر كومله ضمن دعوت نمازگزاران به رعايت تقواي الهي استغفار از گناه و عدم وابستگي به دنيا را از عوامل نجات انسان در آخرت دانست و افزود : تقوا يعني اينكه انسان خود را از گناه و امور ناشايست حفظ كند. امام جمعه به سالروز شهادت شهيدان رجائي و باهنر اشاره كرد و گفت : مسئولين بايد براي انجام كارهاي مردم وقت بيشتري بگذارند و در خدمت مردم باشند. امام جمعه بر اجراي دستورالعملهاي اسلامي در جامعه تاكيد كرد. حجت الاسلام شكسته دل با اشاره به سخنان يكي از مديران منتسب به دولت نهم اظهار داشت : ما ملتي به نام اسرائيل نمي شناسيم كه بخواهيم آنها را دوست خود بدانيم .
گرگان ـ امام جمعه گرگان گفت : در ماه مبارك رمضان تحول طبيعي و تكويني بسياري در ابعاد معنوي انسان ايجاد مي شود. آيت الله نورمفيدي در خطبه هاي نماز جمعه اين شهر افزود : بخاطر احترام در اين ماه مبارك خداوند بسياري از گرفتاري هاي انسان ها را آزاد مي كند و اين نشان مي دهد كه رحمت و بخشش خداوند در اين ماه بيشتر است . نماينده ولي فقيه در استان گلستان خاطرنشان كرد : در اين ماه دلها با اراده و مشيت الهي و به صورت تكويني آماده مي شود تا از بركات خداوند بهترين استفاده را نمايند و در واقع در اين ماه است كه تمام مسلمانان دنيا حال و هواي ديگري در آنان ايجاد مي شود. خطيب جمعه گرگان در ادامه با اشاره به بحث هفته گذشته مبني بر اين كه تنها حضرت امام خميني (ره ) منتظر واقعي امام زمان (عج ) بود تصريح كرد : اين مساله به اين معني نيست كه ديگران منتظر امام زمان (عج ) نيستند بلكه انتظار نيز مانند ايمان اخلاص و محبت به خدا مرتبه دارد. وي ادامه داد : براي ميزان قدرت و منزلت انسان بايد ميزان انتظارو ايمان هر فرد سنجيده شود و همين مساله است كه ميزان انتظار را مشخص مي كند وامام خميني (ره ) به بالاترين سطح ايمان و انتظار رسيده است . وي با اشاره به فلسفه وجودي نامگذاري هفته دولت از سوي نظام جمهوري اسلامي گفت شهادت رجائي و باهنر يك چراغ راهنما براي همه دولتها است و يك سرمشق و الگو بايد براي همه خدمتگزاران باشد كه بتوانند ادامه دهنده راه اين شهيدان باشند. نماينده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبري درخصوص پايبندي اين شهيدان به برخي از ارزش ها گفت : رجائي و باهنر باورمندي ديني داشتند يعني مومن واقعي بودند منش مردمي و ساده زيستي داشتند مقام و منسب را به عنوان يك امانت مي دانستند و ولايتمدار و پايبند به نظام مقدس جمهوري اسلامي بودند. به گفته خطيب گرگان هفته دولت معمولا در كشور ما هفته اي است كه عملكرد دولتها مطرح مي شود و اين مساله خوبي است اما اگر كسي مي خواهد درخصوص دولتهاي گذشته و همچنين دولت نهم قضاوت نمايد بايد اين قضاوت منصفانه و عادلانه باشد و هر چند نيز معتقديم هيچ دولتي بدون نقص نيست اما بايد با چشم انصاف به اين ضعفها توجه كرد. نورمفيدي در بخشي ديگر از سخنان خود به بحث تحول اقتصادي در كشور اشاره كرد و افزود : اين مساله يكي از مباحثي بود كه بنده 5 سال پيش در مجلس خبرگان رهبري به آن اشاره كردم . اما بايد بدانيم كه اقتصاد ما مريض است و ساختار اقتصادي در جامعه ما ايراداتي دارد كه نتيجه آن مشكلاتي است كه امروز در سطح جامعه مشاهده مي كنيم . نماينده ولي فقيه در گلستان گفت : بايد براي برطرف شدن اين مريضي در كشور از كارشناسان مسائل اقتصادي بزرگ دنيا دعوت كنيم تا نسخه اي براي بيمار اقتصادي در كشور بنويسند كه البته همه بايد برروي اين نسخه اجماع داشته باشند و آن را عملي كنند. وي با اشاره به تاكيدات رهبر معظم انقلاب در بحث تحول اقتصادي در كشور گفت : ايشان تاكيد داشتند كه مساله به صورت جدي پيگيري شود تحول اقتصادي براساس عدالت باشد و عجله اي برروي آن صورت نگيرد و همچنين آثار سوئي همچون بيشتر شدن نرخ تورم در جامعه نداشته باشد.
شهر محمديه ـ حجت الاسلام رخ فروز امام جمعه موقت شهر محمديه با تاكيد بر تقوالي الهي انجام واجبات ترك محرمات در خصوص ماه مبارك رمضان صحبت كرد امام جمعه در خصوص روزه گرفتن در ماه مبارك و چگونه روزه گرفتن صحبت كرد و اجر و پاداش روزه داران را برشمرد. امام جمعه موقت شهر محمديه با تجليل از شهيدان رجائي و باهنر گفت : با شهادت اين بزرگواران براي هميشه طومار منافقين برچيده شد. وي ضمن تقدير از تلاش دولتمردان موفقيت بيشتر آنان را خواستار شد و گفت : به ياري خداوند روزي برسد كه شاهد رفع تمام مشكلات جامعه و ايجاد فرصت هاي شغلي خوب براي جوانان باشيم .
لنگرود ـ حجت الاسلام مهدي صديق امام جمعه لنگرود با اشاره به گراميداشت هفته دولت و سالروز شهادت شهيدان رجائي وباهنر ضمن تجليل از آن بزرگواران از عملكردهاي عمراني صورت گرفته تقدير نمود. وي اظهار داشت : اگرچه بر دولت آقاي احمدي نژاد انتقادهايي از جمله بيكاري و گراني وارد است لكن بي انصافي است كه خدمات خوب و شايسته اين دولت را در نظر نگيريم . امام جمعه با توجه به نزديك شدن ماه مبارك رمضان مساجد را كانون پوياي اسلام دانست و افزود : بناي مسجد و پاك نگهداشتن و توجه به برگزاري نماز جماعت از اهميت ويژه اي برخوردار است و از مساجد مي توان در تطهير جامعه و تزكيه جوانان استفاده كرد.
مهريز ـ حجت الاسلام برهان امام جمعه مهريز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه فرا رسيدن ماه مبارك رمضان را فرصتي مغتنم براي همه مردم اعم از مومن و غير مومن دانست و گفت : بياييد همه سر سفره در اين ضيافت از فيوضات الهي بهره مند شويم . امام جمعه مهريز به مناسبت هفته دولت و سالروز شهادت شهيدان رجائي و باهنر و شهادت شهيد آيت الله قدوسي از خدمات دولت نهم تقدير كرد و از دست اندركاران خدوم دولت مخصوصا از خدمات استاندار فعلي استان يزد كه وي را فردي متدين دانست تقدير بعمل آورد. همچنين خطيب جمعه مهريز به مناسبت هفته تعاون گفت براي مردم ما زماني كه صحبت از تعاون مي شود بلافاصله ذهن ها به سمت تعاون در امور مادي مي رود در حالي كه از نظر قرآن تعاون بر اساس تقوي صرفا از نظر مادي نيست بلكه از نظر معنوي و ايماني را هم شامل مي شود. امام جمعه مهريز گفت براساس تفسير علامه طباطبائي مردم يك جامعه بايد تلاش كنند با تعاون و همكاري با يكديگر براي افزايش تقواي يك جامعه هم تلاش كنند همانگونه كه مكلف هستيم براي افزايش ايمان و تقواي فردي خود نيز تلاش كنيم .
خطيب نماز جمعه قم : مردم عراق مراقب باشند استكبار جهاني قصد دارد توافقنامه امنيتي خود با كشور عراق را در قالبهاي ظريف و جدي به مردم تحميل كند
امام جمعه تبريز : انتظار افكار عمومي جهان اسلام و ايران ازدولت عراق اين است كه زير بار امضا چنين توافق نامه ذلت باري نروند
امام جمعه شهركرد : دولت شيعه عراق بايد پشت سر مرجع عالي قدر حضرت آيت الله سيستاني حركت كند و زير بار تفاهمنامه با آمريكا نرود
امام جمعه موقت اهواز : توافقنامه امنيتي با آمريكا لكه ننگي است كه دامنگير ملت عراق خواهد شد
امام جمعه فيروزآباد : اگر امروز دولت و مجلس عراق در برابر زياده خواهي آمريكا ايستادگي ننمايند بايد پاسخگوي مردم آزاده كشور خود باشند
امام جمعه اصفهان : مردم ايران به غير از تغيير اين مدير (مشايي ) به چيز ديگري رضايت نمي دهند و ما اميدواريم شخصيت رياست جمهوري هزينه اين افراد نشود
امام جمعه كومله : ما ملتي به نام اسرائيل نمي شناسيم كه بخواهيم آنها را به عنوان دوست خود بدانيم
امام جمعه كيش : علما مجلس و ملت عراق در برابر توافق نامه ذلت بار آمريكا ايستاده اند و آمريكاييها آرزوي امضاي اين توافق نامه ننگين را بايد به گور ببرند
امام جمعه آبادان : كشور آمريكا حامي اصلي تروريسم در جهان است
 جمعه 8 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 442]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن