تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816513081




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واكنش گل به اظهارات سركيسيان: آنكارا از همه فعاليت‌ها براي برقراري صلح در منطقه حمايت مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: واكنش گل به اظهارات سركيسيان: آنكارا از همه فعاليت‌ها براي برقراري صلح در منطقه حمايت مي‌كند
خبرگزاري فارس: رئيس‌جمهور تركيه در گفتگو با يك روزنامه چاپ اين كشور در واكنش به اظهارات همتاي ارمني خود مبني بر اينكه ارمنستان در روابط ديپلماتيك خود با تركيه هيچ پيش‌شرطي ندارد اظهار داشت: آنكارا از همه فعاليتها براي برقراري صلح در منطقه حمايت مي‌كند.


به گزارش خبرگزاري فارس، "عبدالله گل" رئيس‌جمهور تركيه در گفت و گو با روزنامه ترك‌زبان "راديكال" با اشاره به اين كه خواسته تركيه مشاركت همه كشورهاي منطقه در طرح هاي توسعه منطقه اي پس از حل مسايل في مابين است، گفت: ارمنستان نيز در بين اين كشورها جا دارد.
وي با تاكيد بر اين كه اين منطقه، منطقه همه كشورهاست، در پاسخ به سخنان روز گذشته سرژ سركيسيان رئيس جمهوري ارمنستان در گفت وگو با راديكال مبني بر اين كه حضور گل در مسابقه تيم هاي فوتبال ارمنستان و تركيه كه در هفته آينده در ايروان برگزار مي شود،‌ فرصتي براي بهبود مناسبات بين طرفين است، گفت: بررسي پيشنهاد سركيسيان با هدف بررسي تمامي ابعاد آن ادامه دارد.
گل در مورد برقراري روابط ديپلماتيك و بازگشايي مرز تركيه و ارمنستان، گفت: از همه فعاليت ها براي برقراري صلح در منطقه حمايت مي كنم و اعتقاد دارم كه بايد از فرصت هاي پيش آمده به بهترين نحو استفاده كرد.
به گفته گل، تركيه خواهان حل تمامي مسايل خود با همسايگانش است و به رفع مسايل موجود با همسايگان از طريق گفت و گو اهميت مي دهد و آنكارا به صلح و استقرار منطقه قفقاز اهميت فراواني قايل است.
وي در باره موانع موجود بر سر حل مسايل موجود در منطقه قفقاز نيز گفت: اعتقاد دارم كه حل مسايل فريز شده منطقه و در راس آنها مساله قره باغ عليا، موجب آرامش و رفاه مردم منطقه خواهد شد.
رئيس جمهوري تركيه با اشاره به ديدار خود با سركيسيان در شهر آستانه قزاقستان گفت: در اين ديدار به سركيسيان گفتم، منطقه ، منطقه تمامي كشورهاست و متعلق به تمامي آنهاست. ارمني ها و ترك‌ها قرن‌هاي متمادي در اين منطقه در كنار يكديگر زيسته اند و ارمني ها از ديد عثماني ها " ملت صادق " به شمار مي رفتنند و داراي مناصب عالي در امپراتوري عثماني بودند.
وي با تاكيد بر اين كه مردم منطقه به رغم تفاوت هاي قومي و مذهبي داراي فرهنگ و عرف و عادات مشتركي هستند، گفت: در صورت فراهم آمدن يك زمينه مناسب، منطقه شاهد رشد و شكوفايي و رفاه مافوق تصور خواهد بود.
"سرژ سركيسيان" روز پنجشنبه در گفتگو با روزنامه ترك‌زبان "راديكال" اظهار داشت: معتقدم كه روند كنوني روابط دو كشور، رهبران تركيه و ارمنستان را در آستانه اتخاذ تصميمات مهمي قرار داده است.
رئيس‌جمهور ارمنستان اتخاذ تصميمات مهم را آسان ندانست و گفت: هم در تركيه و هم در ارمنستان برخي با تصميماتي كه توسط رهبران دو كشور اتخاذ شود مخالفت خواهند كرد اما اكثريت مردم دو كشور از تصميمات مناسب حمايت خواهند كرد.
وي در پاسخ به سوالي درباره دعوتش از "عبدالله گل" رئيس جمهور تركيه براي تماشاي بازي فوتبال بين تيم ملي دو كشور با تاكيد بر اهميت اين سفر گفت: تركيه نبايد نگران اين سفر باشد، ارمنستان رئيس جمهور يك كشور خارجي را دعوت كرده و به شكلي كه شايسته ميهمانداري از رئيس يك دولت خارجي است از وي پذيرايي خواهد كرد.
سركيسيان در پاسخ به اين سوال كه ديدگاه وي در مورد پروژه هاي ارتباطات و انرژي بين تركيه ، گرجستان و ارمنستان چيست ؟ گفت: اگر در يك طرح منطقه اي تمامي كشورهاي منطقه اشتراك نداشته باشند اين مساله موجب جدايي هاي بيشتر مي شود و اگر ملاحظات سياسي بر ملاحظات اقتصادي برتري يابد طرح هايي كه اجرا مي شود با موفقيت همراه نخواهد بود.
اين مقام ارشد ارمني در پاسخ به اين سوال كه نظر وي در مورد درخواست هاي ارضي برخي مسوولان ارمني از تركيه چيست؟ گفت: من چنين چيزي را به ياد ندارم. سخنان منفرد را نبايد مبنا قرار داد، در تركيه نيز برخي كشوري به نام ارمنستان را به رسميت نمي شناسند. ارمنستان در روابط خود با تركيه هيچ پيش شرطي را مطرح نمي سازد.
وي گفت:‌ اگر سياست رسمي ارمنستان طلب خاك از تركيه بود در چنين صورتي مي بايست نام ارمنستان نيز "ارمنستان شرقي" مي بود.
رئيس جمهوري ارمنستان با تاكيد بر اين كه در صورت برقراري روابط ديپلماتيك به راحتي مي توان در زمينه مسايلي از اين دست صحبت كرد، گفت: روسيه با چين و ژاپن اختلافات ارضي دارد، ولي اين مساله مانع از برقراري روابط ديپلماتيك بين اين كشورها نيست.
سركيسيان با اشاره به ديدار خود با رئيس جمهوري آذربايجان در ششم ماه روئن در سن پترزبورگ و مثبت خواندن آن ديدار گفت: روساي جمهور دو كشور در زمينه كار بر روي معيارهاي مادريد به وزيران خارجه خود دستورات لازم را صادر كرده اند و وزيران خارجه دو كشور نيز تاكنون سه ديدار با يكديگر داشته اند و اميدواريم كه در مورد مساله قره باغ عليا نيز در يك مدت زمان كوتاه به توافق برسيم.
وي با تاكيد بر اين كه ايروان شناسايي نسل كشي ارامنه از سوي ترك هاي عثماني را به عنوان پيش شرطي در روابط ديپلماتيك با تركيه ارزيابي نمي كند، گفت: با برقراري روابط ديپلماتيك بين تركيه و ارمنستان مي توان كميسيون ها و كميته هايي را با نظارت دو دولت براي بررسي اين مساله تاسيس كرد.
رئيس دولت ارمنستان با بيان اينكه بعد از رخدادهاي گرجستان برخي معضلات از جمله معضل بنزين در ارمنستان رخ داده است گفت: نبود ثبات منطقه اي به نفع ارمنستان نيست و ادامه ناامني در منطقه موجب تعميق اختلافات مي شود.
رئيس جمهوري ارمنستان در مورد طرح پيمان قفقاز كه از سوي "رجب طيب اردوغان " نخست وزير تركيه مطرح شده است، گفت: وزير امور خارجه ارمنستان اعلام كرده كه اين يك طرح مثبت است و ارمنستان در صورت دريافت رئوس اين پيشنهاد آن را بررسي و ديدگاه هاي خود را اعلام خواهد كرد.
انتهاي پيام/.
 جمعه 8 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن