تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين اعمال، خداشناسى است، زيرا با وجود علم و معرفت، عمل، كم يا زياد تو را سود مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816351143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شيخ مجاهدان مصر در گفتگو با فارس: امام موسي صدر در زندان‌هاي ليبي به سر مي‌برد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شيخ مجاهدان مصر در گفتگو با فارس: امام موسي صدر در زندان‌هاي ليبي به سر مي‌برد
خبرگزاري فارس: شيخ مجاهدان مصر گفت: امام موسي صدر در زندانهاي معمر قذافي به سر مي برد و تا زماني كه بي‌گناهي قذافي ثابت نشود، پرونده امام صدر بسته نمي شود.


"حافظ سلامه" در گفتگو با خبرنگار فارس درباره مساله ربوده شدن امام موسي صدر در كشور ليبي گفت: بحران از آنجا آغاز مي شود كه ايشان به ليبي مي رود - نه به صحرا -و در آنجا پنهان مي گيرد. سوال بنده و همه مسلمانان جهان از معمر قذافي اين است كه "امام موسي صدر" كجاست؟
وي درباره رفتن امام موسي صدر به جبهه نظامي گفت: صدر بر چند مساله بويژه صبر مبارزان و شهادت اصرار مي ورزيد و اينكه شهيد در روز قيامت براي 70 تن شفاعت مي كند. شيخ صدر پيوسته آرزو مي كرد كه در جبهه جنگ با صهيونيستها مشاركت كند و نيك به ياد دارم كه به ايشان مي گفتم: " اي امام من مشاركت معنوي شما كمتر از مشاركت سربازي كه با سلاح در جبهه مي رزمد نيست".
شيخ مجاهدان مصر درباره صفات امام موسي صدر گفت: ايشان يك شخصيت معتدل و نماد شيعيان بود.
"سلامه" با بيان اينكه پس از ربوده شدن امام موسي صدر به لبنان رفتم و همگي خطبه ها و عكس هاي ايشان را به برادران خود در لبنان تحويل دادم، افزود:همگي مي دانند كه ايشان در زندان هاي معمر قذافي به سر مي برد و بنده هيچ چيزي به جز خير و نيكي از ايشان به ياد ندارم. با توجه به اينكه ايشان براي حمايت از مقاومت به مصر آمده بوده، سفر بنده به لبنان و تحويل خطبه‌ها و عكس ها به خانواده اش كمترين وظيفه ام بود. همانطوري كه به هر كجا رفته ام در مورد امام صدر و خصائص نيك ايشان سخن گفته ام.
وي افزود: چنانچه عكس قضيه رخ مي داد و من به جاي ايشان ربوده مي شدم، يقين دارم ايشان تلاش هاي بيشتري در اين زمينه انجام مي داد. زيرا ايشان از پويايي بيشتري نسبت به من برخوردار بوده و توانسته است علم و عمل را در خود جمع كند.
"حافظ سلامه" در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه" چه هنگامي پرونده امام موسي صدر بسته مي شود" تصريح كرد:هيچ گاه پرونده امام موسي صدر بسته نمي شود مگر اينكه قذافي بيگناهي خود را ثابت كند زيرا كه صدر به دعوت رسمي ليبي وارد اين كشور شد و خوب مي دانيم كه صدر به همراه محافظانش در آنجا سير مي كردند كه به اتفاق هم در ليبي مخفي شده اند.
وي با اشاره به اينكه امريكا در ربوده شدن امام صدر نقش دارد، افزود: در حالي كه آمريكا در انتخاب رهبران عرب نقش داشته باشد، چگونه مي تواند در ربوده شدن مخالفان آنها نقش نداشته باشد؟
شيخ مجاهدان مصر در ادامه گفت: مساله امام صدر براي چه كساني به جز مبارزان مقاومت عربي مهم است؟ آيا مساله صدر براي حاكمان عرب مهم بوده است؟ بنده شخصا به اين مساله شك مي ورزم.در حالي كه اگر امام صدر يك رهبر عرب بود نه رئيس ملي محترم، قضيه به صورت صد در دصد تغيير پيدا مي كرد.
وي با بيان اينكه امام صدر يك ديدگاه بلند مدت داشت، ‌افزود: روزنامه هاي مصري در تاريخ 1976/9/13 سخني از امام صدر نقل كرده اند كه پس از تقريبا 23 سال به واقعيت پيوست.ايشان گفته بود كه آنچه در لبنان روي مي دهد يك توطئه آمريكايي - اسرائيلي است كه به دست لبناني ها و برخي ديگر از عرب ها صورت مي گيرد.
"سلامه" در ادامه يادآور مي شود كه در تاريخ فوق امام صدر گفته است كه مصر مي تواند نقش فعالتر و موثر تري در حل بحران لبنان بازي بكند.در آن زمان "سادات" از همه رهبران عرب پرسيد: آيا كلام صدر مناسب اوضاع فعلي ماست؟ در جمله امام تامل كنيد و سپس اسم رئيس جمهور فعلي مصر را جايگزين "سادات" كرده و مقايسه كنيد.آيا اوضاع فرق كرده است؟
وي با اشاره به اينكه رفتار امام صدر با همه طوائف و گروهها ستودني است،‌افزود: دعوت امام صدر به همزيستي بين مسلمانان و مسيحيان قابل تامل است.ايشان پيوسته از مساله برپايي دولت هاي كوچك شيعي، درزي،علوي،سني و ...هشدار مي داد.اين مساله در سال 1976 توسط امام موسي صدر مطرح شده است و اينك اهميت آن تحليل براي جهان عربي كاملا مشهود است.
شيخ حافظ سلامه در ادامه گفت: از غيرت عربي به دور است كه مردي را در زندان و يا تحت شكنجه رها كنيم،‌بدون اينكه مقصران امر محاكمه شوند...آيا مساله ربوده شدن امام صدر شرح حال ملت عربي ما نيست؟
انتهاي پيام/.
 جمعه 8 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن