تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812850247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مسئول : توجه دولت نهم به تعاون روستايي قابل تقدير است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك مسئول : توجه دولت نهم به تعاون روستايي قابل تقدير است
داخلي. اقتصادي. تعاون روستايي.

رييس‌سازمان تعاون روستايي فارس توجه دولت به شركت‌هاي تعاون روستايي را قابل تقديردانست وعمده‌ترين كارهاي اين شركت را تسطيع‌ليزري مزارع، جاده‌كشي بين مزارع،كانال‌كشي و پوشش لايه‌روبي قنوات،توليدبزر،گندم بزري و احداث كارخانه كنستانتره مركبات در فارس عنوان كرد.

به‌گزارش روزجمعه‌گزارش خبرنگار ايرنا،محمدتقي‌مقامي درهمايش يك روزه اركان شركتهاي تعاون روستايي، كشاورزي و زنان شهرستانهاي شيراز و سپيدان افزود:
همچنين به‌منظور برگرداندن پول درگردش سازمان تعاون‌روستايي و با نظارت بازرسان ويژه سازمان تعاون روستايي،حسابرس حقوقي و مديريت توسعه تشكلها، كميته پيگيري جذب معوقات اين اداره در استان فارس راه‌اندازي شد.

وي معوقات در گردش شبكه تعاون روستايي فارس را‪ ۱۸۰‬ميلياردريال عنوان كردو بااشاره به‌وجود ‪ ۳۰۰‬شركت تعاوني و اتحاديه روستايي در استان فارس گفت:همه اين معوقات در غالب بدهي نيست و به صورت چرخش مالي بين شركت هاي تعاوني در گردش است.

مقامي اضافه كرد: از پول در گردش اين اداره ‪ ۵۰‬ميليارد ريال پرداخت نشده بود كه در سه ماه راه اندازي اين كميته ‪ ۱۵‬ميليارد ريال از معوقات به سازمان برگدانده شد.

وي توجه دولت نهم به شركت‌هاي تعاون روستايي را قابل توجه دانست و عمده‌ترين كارهاي اين شركت را تسطيع ليزري مزارع، جاده كشي بين مزارع، كانال كشي و پوشش لايه روبي قنوات، توليد بزر، گندم بزري، توليد نهال و احداث كارخانه كنستانتره مركبات در فارس عنوان كرد.

رييس سازمان جهاد كشاورزي فارس نيز در اين همايش يك روزه گفت: شركت‌هاي تعاون روستايي يكي از ريشه‌دارترين تشكل‌هاي بخش كشاورزي است.

مهندس سيد عبدالكريم رضوي با اشاره به حذف واسطه‌ها گفت: در صنايع مرتبط با اين بخش بايد بتوانيم حلقه‌هاي اين زنجير را كامل‌تر و مستحكم تر كنيم.

وي گفت: واگذاري همه امور به تشكلهاي مردمي آرزوي ايست كه در اساسنامه شركت‌هاي تعاوني به وضوح ديده مي‌شود و بايد براي رسيدن به موفقيت كار به مردم سپرده شود.

رضوي بااشاره به اينكه امسال دولت علي رغم تلاش و توان خود فقط مي‌تواند ‪ ۱۰‬درصد خشكسالي را جبران كند افزود: كشاورزان فارس هر ساله معادل ‪۳۰‬ ميليارد ريال به اقتصاد كشور كمك مي‌كنند در حالي كه خودشان متضرر مي شوند.

همچنين دكتر جعفر قادري نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي ديگر سخنران اين همايش در مورد نقش تعاوني‌ها در جامعه گفت: رشد و توسعه در كنار عدالت اجتماعي معنا پيدا مي‌كند و براي برقراري اين عدالت اجتماعي بايد بتوانيم امكانات را بهبود و حداقل‌ها را براي همه اقشار جامعه فراهم نماييم.

وي با بيان اينكه دولت نبايد جايگزين بخش تعاوني و خصوصي باشد افزود:
در نظام ما انگيزه تلاش و كار در حال تقويت است و هر جا اين دو بخش نتوانست وارد كار شود بخش خصوصي، بايد وارد شود.

نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي دليل نرسيدن بخش تعاوني به جايگاه متعالي در كشور را استفاده نكردن از ظرفيت‌ها و توانايي افراد و عدم اعتماد و اعتقاد افراد به يكديگر دانست.

قادري همچنين از راه اندازي شركت تعاوني توسعه منطقه‌اي در شيراز و استان فارس جهت مشاركت همه مردم خبر داد.

وي با بيان اينكه سهم فارس در پروژه‌هاي صنعتي بسيار كم است افزود: حذف واسطه‌ها و تكميل حلقه‌هاي بعدي در تعاوني‌ها مي‌تواند بخش كشاورزي و تعاوني‌هاي استان را به وضعيت مطلوب و استاندارد برساند. ك/‪۲‬
 جمعه 8 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن