تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802951972




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير بهداشت:60 درصد مواد اوليه داروهاي ايراني در كشور توليد مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: وزير بهداشت:60 درصد مواد اوليه داروهاي ايراني در كشور توليد مي شود
شيراز - خبرگزاري مهر: كامران باقري لنكراني گفت: در حال حاضر 60 درصد از مواد اوليه داروي ايراني در خود كشور توليد مي شود و از بابت واردات مواد اوليه دارو مشكلي نداريم.

به گزارش خبرنگار مهر در شيراز، لنكراني شامگاه پنج شنبه در نشستي خبري افزود: در گذشته محصولات دارويي ايران 25درصد از مصرف داروي كشور را تشكيل مي داد اما طي اقداماتي كه صورت گرفت در حال حاضر 95 درصد اقلام دارويي كشور را خودمان توليد مي كنيم.

وي اضافه كرد: اين در حالي است كه 60درصد از مواد اوليه داروها نيز در داخل كشور توليد مي شود كه بر اين اساس در مورد كمبود دارو ناشي از عدم واردات مواد اوليه با مشكلي مواجه نخواهيم شد. وي عنوان كرد: مشكلات ما در مورد خود داروهاي وارداتي است كه در30 قلم با كمبود مواجه هستيم.

وزير بهداشت همچنين با اشاره به داروهاي گياهي و لزوم توجه به طب سنتي نيز بيان كرد:از سال گذشته به موضوع طب سنتي توجه خاصي شد و يك رشته دانشگاهي نيز در مقطع تحصيلات تكميلي راه اندازي كرديم.

لنكراني اظهار داشت: اين روند را ادامه مي دهيم تا بتوانيم اين رشته را از نظر علمي و دانشگاهي نيز احيا كنيم.وي با بيان اينكه براي توجه به طب سنتي، راه اندازي رشته دانشگاهي يك از ابعاد كار محسوب مي شود، افزود: داروهاي گياهي بخش ديگري از كار است كه ظرف اين مدت برخي از فرآوري هاي داروهاي گياهي نيز مجوزهاي لازم را از سوي وزارت بهداشت دريافت كردند.

وزير بهداشت در پاسخ به سئوال خبرنگاري در مورد توجه وزارت بهداشت در حوزه تحقيقات و پژوهش نيز اظهار داشت: در حال حاضر 170مركز تحقيقاتي در حوزه علوم پزشكي داريم كه طي سه سال گذشته 50 درصد رشد داشته است.

وي با بيان اينكه به همين نسبت نيز توليدات علمي ما با شتاب بيشتري رشد يافته، افزود: طي سالهاي 2006و 2007ميلادي مجموعه مقالات ما رشد 60 درصدي را نشان مي دهد و آنچه در هفت ماه اول سال ميلادي جاري ارزيابي شده حاكي از رشد 40درصدي توليد مقالات علوم پزشكي ما بوده است.

وزير بهداشت با بيان اينكه مراكز تحقيقاتي و پژوهشي علوم پزشكي نيز كه تا چندي پيش در يك يا دو مركز خلاصه مي شد امروزه در چندين مركز در سطح كشور توسعه يافته، عنوان كرد: در حوزه ريز فناوري نيز بايد گفت در اين رابطه، هم رشته دانشگاهي در كشور تاسيس شده و هم اينكه تحقيقات ما در اين حوزه از حالت پايه خارج شده است.

لنكراني ادامه داد: در بخش زيست فناوري نيز كارهاي خوبي صورت گرفته و امسال دو حصول جديد ناشي از زيست فناوري وارد بازار شده و تعداد آنها به هشت محصول افزايش يافته است.وي اعلام كرد: تا پيش از اين، توليد محصولات زيست فناوري توسط يك كشور صورت مي گرفت كه ايران با موفقيت در اين بخش دومين كشور صاحب اين علم محسوب مي شود.

وزير بهداشت همچنين در پاسخ به خبرنگاري كه در مورد لزوم توجه به امر پيشگيري در شيوع بيماريهاي واگير پرسيد، گفت: درحوزه واكسيناسيون، ما دركشورعملكردي بالاي 95درصد داريم و حتي به بيش از 100درصد نيز مي رسد چراكه در مقاطعي واكسيناسيون بعضي از كشورهاي همسايه را نيز انجام مي دهيم.

وي اضافه كرد: فلج اطفال هشت سال است كه ريشه كن شده و در مورد سرخك نيز طي اقدامات صورت گرفته از چند هزار مورد به زير 200 مورد در كشور كاهش يافته است.

وزير بهداشت گفت: برخي از بيماريها ناشي ازمواد غذايي هستند كه خشكسالي هاي اخير ومشكلاتي كه در مورد آب وجود داشت و همچنين مهاجرت غير قانوني اتباع بيگانه ناشي از فقر در كشورهاي خود مسئله وبا را مطرح مي كرد كه در اين خصوص وزارت بهداشت حضور جدي براي كنترل بيماري وبا طي چند ماه گذشته در تمام نقاط كشور داشته و به خوبي بماري را كنترل كرده است.

لنكراني گفت: در چند ماه اخير حدود 100مورد وبا داشتيم كه در مرحله كنترل قرار گرفتند و در حال حاضر به يكي دو مورد در دو روز درميان تقليل يافته اين در حالي است كه در برخي از كشورها بيماران مبتلا به وبا به چندين هزار نفر مي رسد.

وزير بهداشت در خصوص موضوع استيضاح خود نيز اظهار داشت: تاكنون اين موضوع به من اعلام نشده و بايد در نظر داشت هر وزير كه بخواهد فعاليت كند بايد از اعتماد رئيس جمهور و مجلس برخوردار باشد و من هم از اين مسائل مستثني نيستم. وي گفت: تاكنون از اعتماد رئيس جمهور و مجلس برخوردار بودم و تا وقتي اين اعتماد باشد به كار خود ادامه خواهم داد.

وزيربهداشت همچنين درپاسخ به خبرنگار ديگري مبني بر توجه به سطح كيفي آموزشها علاوه بر مسائل كمي نيز گفت: در قانون توسعه تكليفي بر دوش وزارت بهداشت گذاشته شده كه ظرفيتها در جهت نيازها، بازار كار و به رزوآوري جامعه باشد و تاكنون در اين خصوص اقدامات خوبي نيز انجام شده است.

وي خاطرنشان كرد: در برخي از واحد هاي غير دولتي كه احساس شد از نظر كيفي وضعيت خوب آموزشي ندارند اقدامات لازم صورت گفته كه به عنوان نمونه طي مدت اخير 17واحد غير دولتي در رشته اي كه كيفيت آموزشي مناسبي نداشتند تعطيل شد.

به گفته وي در حالي كه آمار بيكاري در دانش آموختگان دانشگاهي بيش از ديگران ارزيابي شده، ميزان بيكاري در دانش آموختگان علوم پزشكي كمتراست.
 جمعه 8 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن