تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805487619




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرپرست استانداري: دولت نهم بستر توسعه سيستان و بلوچستان را فراهم كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سرپرست استانداري: دولت نهم بستر توسعه سيستان و بلوچستان را فراهم كرد
داخلي. اجتماعي. هفته. دولت.

سرپرست استانداري سيستان و بلوچستان گفت: دولت نهم با تدبير و شناخت صحيح از مزيت‌هاي موجود، بستر توسعه پايدار اين استان را فراهم كرد.

دكتر "حبيب‌الله دهمرده" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كرد: با اقدام‌هاي دولت نهم شاخص‌هاي اقتصادي، اجتماعي، سياسي و فرهنگي توسعه سيستان و بلوچستان به شكل فزاينده‌اي رشد يافت و بارقه اميد در دل مردم اين منطقه روشن شد.

وي تصويب "سند ملي و سند پايه توسعه سيستان و بلوچستان" را از جمله اقدام‌هاي ارزشمند دولت در اين استان براي رهايي از عقب ماندگي و بهره گيري از استعدادهاي آشكار و پنهان اين منطقه از ميهن اسلامي دانست.

دهمرده با استناد به فرمايش بنيانگذار كبير انقلاب‌اسلامي و مقام معظم رهبري، تبليغ توانمندي‌ها و موفقيت‌هاي دولتمردان را تبليغ توانمندي‌هاي اسلام و نظام مقدس جمهوري اسلامي برشمرد.

او تاكيد كرد: نظام مقدس جمهوري‌اسلامي الگوي گرانبها در عصر كنوني قلمداد مي‌شود كه بايد از هر فرصتي براي معرفي دستاوردهاي اين نظام مقدس بهره گرفت.

سرپرست استانداري سيستان و بلوچستان همچنين هفته دولت را فرصت بسيار مناسبي براي تجليل از دولتمردان و انعكاس خدماتي كه از طريق دولت به مردم ارايه مي‌شود، دانست.

وي گفت: با حاكميت سياسي مبتني بر علم، سرمايه‌گذاري و تدبير عالمانه و كارشناسي به منظور تحقق توسعه پايدار، برنامه‌ريزي‌هاي زير بنايي در بخش‌هاي مختلف در سيستان و بلوچستان از سوي دولت نهم اعمال شده است.

دهمرده اضافه كرد: اين برنامه‌ريزي‌ها در مقطع‌هاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت طراحي و اجرا شده است.

وي ادامه داد: برنامه ريزي‌هاي توسعه استان با توجه به ظرفيت‌ها و استعدادهاي موجود در منطقه هدف‌گذاري شده است.

او گفت: عدالت، مهرورزي، ترقي و تعالي مادي و معنوي و نيز خدمت خالصانه به بندگان خدا از جمله شعارهاي محوري دولت نهم در ارايه خدمات به شمار مي‌رود كه موفقيت‌هاي بسياري را به دنبال داشته است.

سرپرست استانداري سيستان و بلوچستان اظهارداشت: با آغاز به كار دولت نهم رشد فزاينده همه شاخص‌هاي توسعه در منطقه ايجاد شد كه در طول تاريخ محروميت‌هاي گوناگون، استعدادهاي ارزشمند آن را بيش از پيش پنهان كرده بود.

او گفت: اكنون اجرا برنامه‌ها و عملياتي شدن وعده‌هاي عدالت‌خواهانه توسعه‌اي دولت نهم، بارقه اميد را در مردم ايجاد كرده است.

وي افزود: با تدبير و تلاش شبانه روزي فعالان دستگاههاي اجرايي، حمايت و حضور بانشاط مردم فهيم و هميشه در صحنه استان، بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي منطقه توسعه استان را در روند پيشرفت قرار داده است.

دهمرده بيان كرد: از محل سفر رييس جمهوري اسلامي به سيستان و بلوچستان، ‪ ۱۸۷‬مصوبه و توافقنامه در قالب طرح‌هاي مختلف اقتصادي، عمراني، اجتماعي و فرهنگي حاصل شد كه زمينه‌هاي توسعه استان را تسهيل كرد.

او اظهارداشت: به بركت سفر رييس جمهوري، اولويت‌هاي توسعه سيستان و بلوچستان شناخته شد و اين مهم چهره جديدي به منطقه بخشيده است.

دهمرده گفت: براساس آخرين ارزيابي معاونت پيگيري معاون اجرايي رييس جمهوري، استان سيستان و بلوچستان با اجرايي كردن ‪ ۱۰۰‬درصد مصوبه‌ها و توافق‌هاي سفر رييس جمهوري، رتبه نخست كشور را در اين بخش كسب كرد.

وي افزايش اعتبارات تخصيصي به سيستان و بلوچستان بعد از انقلاب به ويژه در دولت نهم را بسيار قابل توجه توصيف كرد.

سرپرست استانداري سيستان و بلوچستان بيان كرد: اعتبارات تملك دارايي اين استان از رتبه ‪ ۲۷‬در ابتداي سال ‪ ۱۳۸۴‬به رتبه ‪ ۱۷‬در پايان همين سال، رتبه هشتم در سال ‪ ۱۳۸۵‬و رتبه هفتم در سال ‪ ۸۶‬افزايش يافت.

او ادامه داد: كسب رتبه نخست جذب اعتبارات عمراني در سال ‪ ۸۶‬براساس ارزيابي انجام شده توسط وزارت كشور از افتخارات دولت نهم به شمار مي‌رود.

دهمرده همچنين جذب ‪ ۱۰۰‬درصد اعتبارات عمراني استان در سال‌هاي ‪ ۸۴‬و ‪۸۵‬ را در تاريخ استان سيستان و بلوچستان بي‌نظير ارزيابي كرد.

وي افزود: اعتبارات عمراني اين استان قبل‌از پيروزي انقلاب اسلامي يك هزار و ‪ ۵۰۰‬ميليارد ريال بود درحالي كه پس از انقلاب شكوهمند اسلامي ‪ ۱۲‬برابر شد و تا سال ‪ ۱۳۸۴‬به ‪ ۲۰‬هزار ميليارد ريال رسيد.

او گفت: اعتبارات عمراني در دولت نهم در سيستان و بلوچستان ‪ ۴۰‬برابر شد و به ‪ ۶۰‬هزار ميليارد ريال افزايش يافت.

دهمرده اضافه‌كرد: در دولت نهم تنها در زمينه ساخت طرح‌هاي جديد بخش راه در استان، اعتبارات ‪ ۱۰‬برابر شد و به رقم افزون بر ‪ ۱۵‬هزار و ‪ ۵۰۰‬ميليارد ريال رسيد.

او گفت: به همت دولت نهم در سه سال گذشته افزون‌بر ‪ ۲۰‬هزار اشتغال ايجاد شده است.

وي اعلام كرد: براساس آمارهاي پايان سال ‪ ۸۶‬از ‪ ۹۰۰‬طرح مهم توليدي و صنعتي در كشور ‪ ۴۰‬طرح با اعتبار چهار هزار و ‪ ۵۰۰‬ميلياردريال از سوي دولت براي سيستان و بلوچستان پيش بيني شد.

سرپرست استانداري سيستان و بلوچستان در بيان دستاوردهاي اين استان در دولت نهم، كسب رتبه‌هاي نخست اجراي مصوبه‌هاي سفر هيات دولت، طرح مسكن مهر، صندوق مهرامام رضا(ع)، ستاد حوادث پيش بيني نشده، صيد، توليد ميگو و صادرات آن، توليد خرماي مضافتي و رتبه دوم از نظر توليد خرما در كشور را از جمله افتخارهاي استان برشمرد.

او كسب رتبه‌هاي نخست كشور در زمينه وظايف بنيادشهيد و رسيدگي به‌خانواده هاي شهدا و ايثارگران، نهضت سوادآموزي در سال ‪ ،۸۴‬آموزش كاركنان دولت، جشنواره خدمتگزاران برتر صندوق مهر، كاهش قاچاق سوخت، بيابان زدايي، مراتع بيمه شده، شوراهاي حل اختلاف، ارزيابي عملكرد سازمان جهاد كشاورزي و ساماندهي اسكان عشاير را از ديگر دستاوردها ذكر كرد.

دهمرده گفت: كسب رتبه‌هاي نخست اجراي برنامه‌ريزي مديريت مصرف آب، مديريت بحران سيل، رتبه‌هاي دوم پژوهش‌هاي كاربردي در بخش برق، روابط كار، ستاد اقامه‌نماز و رتبه‌هاي سوم احيا اتحاديه‌ها و شركت‌هاي تعاوني غيرفعال،برنامه ريزي شهري و آبخيزداري كشور نيز از دستاوردهاي استان در دولت نهم است.

وي از جمله مهمترين طرح‌هاي مصوب و شروع شده سيستان و بلوچستان در دولت نهم را اتصال چابهار به شبكه ريلي، تكميل جاده استراتژيك چابهار- ميلك زابل، توسعه اسكله‌هاي بندر چابهار از ‪ ۲/۲‬به شش ميليون تن در سال، تكميل و آغاز پنج نيروگاه و پست‌هاي متعدد در استان و ساخت بزرگراه ميرجاوه - زاهدان - بم برشمرد.

دهمرده اضافه كرد: احداث بزرگراههاي زاهدان - زابل، بهسازي محور كنارك - بندرعباس، زابل - دوست محمد، ايرانشهر - بمپور، محور زابل - ميلك، راه اصلي اسكل آباد- گوهركوه - بزمان و راه كويري دشتك - نصرت آباد از جمله اين طرح‌هاست.

او اتصال همه دانشگاهها استان به شبكه فيبرنوري، تسهيلات ساخت ‪ ۵۵‬هزار واحد مسكوني، افزايش قدرت تخليه فرآورده از كشتي و انتقال به مخازن‌اصلي از ‪ ۸۰‬هزار ليتر در ساعت به ‪ ۳/۵‬ميليون ليتر در ساعت، تصويب چهار شهرستان جديد سيب سوران، زابلي، دلگان و ميانكنگي و تصويب دو فرمانداري ويژه ايرانشهر و زابل را از جمله اين طرح‌ها نام برد.

وي بيان كرد: تصويب و تبديل چهار منطقه گشت و آسپيچ محمدي در شهرستان سراوان، محمدآباد در شهرستان ايرانشهر و شهرك علي اكبر در زابل به شهر، حذف همه مدارس كپري، توسعه بندر شهيد بهشتي، كارخانه سيمان زابل و ساخت چندين مدرسه شبانه‌روزي از جمله طرح‌هايي است كه به همت دولت نهم شروع شده است.

سرپرست استانداري سيستان و بلوچستان گفت: اين استان با هفت دانشگاه دولتي پس از تهران رتبه نخست را از نظر دانشگاههاي دولتي در كشور داراست‌و اكنون با ‪ ۳۵‬مركز آموزش عالي و بيش از ‪۷۰‬هزار دانشجو بالاترين نسبت دانشجو به جمعيت را دارد.

او تاسيس دانشگاه علوم پزشكي زابل، دانشگاه دولتي مستقل ايرانشهر، دانشكده پرستاري و مامايي ايرانشهر، دانشكده علوم قرآني زابل و هفت مركز ديگر آموزش عالي را از جمله افتخارهاي دولت در اين بخش برشمرد.

دهمرده بيان كرد: هشت سد بزرگ در نقاط مختلف استان امسال در دست اجرا يا آماده بهره برداري است كه به منظور تقويت بخش آب در منطقه اجرا شده و از افتخارهاي دولت نهم به شمار مي‌رود.

او اضافه كرد: دهها سد و بند انحرافي ديگر نيز در حال بهره برداري است.

وي توضيح داد: پنج نيروگاه يا پست برق در چابهار، ايرانشهر، نيكشهر، جكيگور، سرباز، سراوان، زاهدان - بيرجند و زرآباد - بنت نيز به همت دولت نهم در دست اجراست.

سرپرست استانداري سيستان و بلوچستان افزايش چهار برابري سامانه‌هاي توليد كشاورزي و انواع توليدهاي كشاورزي، خودكفايي در توليد گندم بذري براي نخستين بار، احداث بزرگترين محل توليد نهال ميوه‌هاي گرمسيري جنوب شرق كشور و دهها موفقيت ديگر را نيز از افتخارات دولت نهم برشمرد.

او همچنين موفقيت‌هاي چشمگير در بخش شيلات، صنعت، معدن، بازارچه‌هاي مرزي و مبادلات بازرگاني و غيره را از ديگر دستاوردهاي سيستان و بلوچستان در دوران فعاليت دولت نهم عنوان كرد.

دهمرده بيان كرد: در سه سال فعاليت دولت نهم در سيستان و بلوچستان پنج هزار و ‪ ۶۰۹‬طرح جديد اجرا شده يا در حال اجراست.

او شروع عمليات اجرايي بزرگترين طرح گازرساني كشور با اعتباري بيش از ‪ ۲/۶‬ميليارد دلار در دولت نهم با ‪ ۷۰‬درصد پيشرفت اجرايي را از افتخارات بزرگ منطقه برشمرد.

دهمرده گفت: ساماندهي طرح بزرگ راه آهن بم - زاهدان نيز كه در زيرسازي ‪ ۹۰‬درصد پيشرفت اجرايي و ‪ ۵۰‬درصد ريل‌گذاري دارد از ديگر دستاوردهاي دولت نهم در منطقه است.

سرپرست استانداري سيستان و بلوچستان گفت: در كنار همه طرح‌هايي كه‌تاكنون به‌همت دولت نهم اجرا شده يا دردست اجراست، دهها طرح بزرگ ديگر براي توسعه استان از قبيل پالايشگاه، كارخانه سيمان، مجتمع‌هاي كشاورزي و غيره نيز پيشنهاد و تصويب شده است كه اجرا آنها، چهره منطقه را متحول مي‌كند.

سيستان و بلوچستان به‌عنوان پهناورترين استان كشور با افزون بر ‪ ۱۸۷‬هزار كيلومتر مربع مساحت معادل ‪ ۱۱/۴‬درصد مساحت كل كشور را در بر گرفته است.

اين استان با همجواري دو كشور افغانستان و پاكستان و با افزون بريكهزار و ‪ ۵۰۰‬كيلومتر مرز آبي و خاكي طولاني‌ترين مرز را در بين استان‌هاي كشور داراست.

فاصله زابل، شمالي‌ترين شهرستان سيستان و بلوچستان با چابهار در جنوبي ترين نقطه استان ‪ ۹۲۰‬كيلومتر است.

اين استان براساس اعلام پايان سال ‪ ،۸۶‬از نظر تقسيمات سياسي داراي ‪۱۴‬ شهرستان، ‪ ۳۶‬شهر، ‪ ۴۰‬بخش، ‪ ۱۰۲‬دهستان و بيش از ‪ ۱۰‬هزار روستا و آبادي است.

استعدادهاي بخش كشاورزي، معدن و نيز فرصت‌هاي بالقوه بازرگاني به عنوان دالان حياتي توسعه مبادلات تجاري باكشورهاي ديگر ازجمله مزيت‌هاي مهم سيستان و بلوچستان در توسعه منطقه‌اي و ملي به شمار مي‌رود كه به نظر مي‌رسد مديران در دولت نهم اين فرصت‌ها را بخوبي شناخته و با تصميم‌سازي مناسب رسيدن به توسعه پايدار را آغاز كرده‌اند. ك/‪۴‬
 پنجشنبه 7 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن