تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816540744




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيانيه ي پاياني چهارمين اجلاس رسمي خبرگان رهبري دوره ي چهارم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بيانيه ي پاياني چهارمين اجلاس رسمي خبرگان رهبري دوره ي چهارم
اجتماعي. بيانيه خبرگان رهبري. مجلس خبرگان. رمضان
مجلس خبرگان رهبري در پايان اجلاس چهارم دوره چهارم خود از زحمات رييس جمهوري و دولت پرتلاش و پركار تشكر و قدرداني كرد.

متن كامل اين بيانيه به شرح زير است.

بسم الله الرحمن الرحيم
-اللهم كن لوليك الحجه بن الحسن صلواتك عليه و علي آبائه في هذا الساعه و في كل ساعه و ليا و حافظا و قائدا و ناصرا و دليلا و عينا حتي تسكنه ارضك طوعا و تمتعه فيها طويلا>
در آستانه ي ماه شريف رمضان المبارك، ماه قرآن، خودسازي، اخلاق و معنويت قرار داريم.

ان شاء الله، همه با آمادگي كامل، به استقبال ماه خدا برويم و زمينه را براي ارتقاي هرچه بيشتر اخلاق، معنويت و انس با قرآن و اهل بيت و خدمت به خلق خدا فراهم آوريم.

توفيق بهره مندي همگان را از مواهب معنوي اين ماه خصوصا ليالي پرفيض قدر خواهانيم، مجلس خبرگان رهبري در بيست و پنجمين سالگرد تاسيس اين مجلس، بر نكات زير تاكيد مي‌كند:
‪ -۱‬انقلاب اسلامي ايران، حاكميت نورالهي در جهان ظلماني معاصر را نويد بخشيد.-ولايت فقيه> يكي از با ارزش‌ترين دستاوردهاي اين انقلاب و ثمره ي خون مقدس شهدا و يكي از بنيادي‌ترين اصول قانون اساسي و نماد دين مداري، عظمت، استقلال، وحدت و يكپارچه گي و سربلندي نظام اسلامي است. اين مجلس، در راه پاسداري از ولايت فقيه، دين خود را به نحو احسن ادا نموده و همچنان آمادگي خود را براي حمايت همه جانبه از نظام مقدس اسلامي اعلام مي‌دارد و همگان را به حفظ و حمايت هوشمندانه از اين محور اتحاد دعوت كرده و به پيروي بيشتر از رهنمودهاي حكيمانه ي مقام معظم رهبري(مدظله العالي) فرا مي خواند.

در شرايط كنوني كشور، لازم مي‌دانيم همه ي مسوولان و گروه‌ها و اقشار مختلف مردم با هر نوع سليقه، نظر و عقيده، بر محور قانون اساسي و اصل مترقي ولايت فقيه گرد آيند و با سعه ي صدر و پرهيز از هر نوع تقابل و تعارض، نيروها و تلاش‌هاي خود را هم سو نموده و با تمام توان براي تعالي و توسعه ي همه جانبه ي كشور به كار گيرند و براي مقابله با حركت خزنده ي فرهنگي دشمن بكوشند و با وحدت و يكپارچگي و جد و جهد، نقشه‌هاي شوم و تلاش‌هاي گسترده ي بدخواهان نظام را نقش برآب كرده و با هرنوع تفرقه افكني، فرقه گرايي، خرافات و جريان‌هاي انحرافي مبارزه كنند و با هوشياري هرچه تمام تر در برابر حركت‌هاي انحرافي، ادعاهاي واهي و جريان‌هاي فكري متحجر ايستادگي نموده و از آرمان‌هاي بزرگ امام راحل و مقام معظم رهبري(مدظله العالي) حمايت كنند.

‪ -۳‬خبرگان رهبري هر نوع تهاجم به دين مبين اسلام و پيامبر اكرم(ص) و تبليغ اسلام هراسي غرب را محكوم نموده و از تمامي علماء، انديشمندان و صاحب نظران جهان اسلام و همچنين اصحاب رسانه مي‌خواهد با شيوه‌هاي حكيمانه در جهت معرفي اسلام عزيز و دفاع از كيان امت اسلامي عمل نموده و راه وحدت، تقريب و تفاهم اسلامي را هموار نمايند.

‪ -۴‬درسالي كه با عنوان-نوآوري و شكوفايي> نام‌گذاري شده است، از دانشمندان ايران اسلامي و جوانان متخصص و پرتلاشي كه با فعاليت‌هاي گسترده خود به موفقيت‌هاي بزرگي در عرصه‌هاي مختلف از جمله علوم قضايي، نظامي، پزشكي، هسته اي، صنعتي و غيره دست يافته‌اند و شكوفايي و سربلندي و اقتدار بيش از پيش ايران اسلامي را موجب شده اند، قدرداني مي‌كنيم و حمايت خود را از گسترش دانش و فعاليت‌هاي صلح آميز هسته‌اي كه دستاورد مهم تلاش و خودباوري اين عزيزان است ، اعلام مي‌كنيم و از مسوولين و دست اندركاران امر مي‌خواهيم همانند گذشته با دفاع از حق مسلم ملت ايران و حفظ اين سرمايه ي عظيم ملي، به تبليغات سوء قدرت‌هاي استكباري اعتنا نكنند و با در نظر گرفتن منافع ملي و بي‌اعتنا به جنگ رواني دشمن، با تمام توان از آن دفاع كنند. و موضوع هسته‌اي ايران را صرفا در چهارچوب آژانس و گفتمان و مذاكره ي منطقي و عادلانه پيش ببرند. و صراحتا اعلام مي كنيم هرگونه مواضع تند و تحريم‌هاي يك جانبه و فشارهاي سياسي، اقتصادي و تبليغي عليه ملت بزرگ و خداجوي ايران، آنها را در مبارزه با استكبار جهاني و پيگيري اهداف متعالي خود مصمم تر خواهد نمود.

‪ -۵‬مجلس خبرگان رهبري حمايت خود را از نيروهاي مسلح كه با بيداري و هوشياري هرچه تمام تر، مقتدرانه از مرزهاي كشور پاسداري و صيانت مي‌كنند، اعلام داشته و به مداخله گران در حقوق مسلم ملت‌ها و استكبار جهاني هشدار مي‌دهيم كه كوچكترين تجاوزي به حقوق مردم غيور ايران، كوبنده‌ترين پاسخ را در پي خواهد داشت و هزينه‌اي بس سنگين را بر آن‌ها تحميل خواهد نمود.

‪ -۶‬تحول اقتصادي از موضوعات مهم و مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب بوده و لازم است دولت محترم در چهارچوب سياست‌ها و قوانين مصوب و با استفاده از تخصص و تجارب كارشناسان زبده و با برنامه ريزي دقيق و هوشياري به دور از شتاب زدگي وعنايت به تذكرات خبرگان رهبري و با بررسي همه جانبه، به گونه اي اقدام و عمل كند كه بيشترين بركات و ثمرات و كم‌ترين آثار و تبعات منفي را براي ملت بزرگ و اقشار كم درآمد جامعه داشته باشد و با تدبيرهاي حكيمانه، زمينه‌هاي لازم را براي تحقق اهداف چشم انداز بيست ساله و اصل ‪۴۴‬ قانون اساسي را فراهم آورد. و با مبارزه با بيكاري و تورم و تبعيض،-رفاه عمومي> را در پرتو -عدالت اجتماعي> گسترش دهد.

‪ -۷‬مجلس خبرگان رهبري از ملت مظلوم فلسطين و مقاومت قهرمانانه ي جوانان مسلمان آن مرز و بوم حمايت نموده و جنايات رژيم صهيونيستي، به ويژه محاصره غزه را محكوم مي‌كند و از مقاومت حماس و جهاد اسلامي و نيروهاي فداكار حزب الله لبنان و رهبر هوشيار آن سيد حسن نصرالله تقدير مي‌نمايد و اشغالگران غاصب سرزمين قدس و فلسطين را فاقد هرگونه هويتي دانسته و به هيچ عنوان به رسميت نمي‌شناسد. و كساني كه با مسلمانان در حال جنگ بوده و ميليون‌ها انسان را آواره نموده اند، مورد تنفر ملت ايران بوده و هستند.

‪ -۸‬ما اشغال سرزمين‌هاي اسلامي و تسلط بر مسلمانان و هرنوع اقدام تروريستي - برادر كشي و تفرقه انگيزي را كه توطئه ي آمريكا، اسرائيل و همدستان جنايت كار آنهاست، محكوم نموده و تلاش‌هاي آنان را در فلسطين اشغالي، عراق ، افغانستان و غيره براي ايجاد تفرقه بين مسلمين و اختلاف افكني بين شيعه و سني و تسلط بر مسلمانان و منابع آنها مي‌دانيم و از خداوند قادر، كوتاه شدن دست اجانب را از همه ي كشورهاي اسلامي و نجات ملت‌هاي مسلمان از توطئه‌هاي آمريكا، اسرائيل، مزدوران دست نشانده ي آنها، گروه‌هاي تكفيري و ساير دشمنان قسم خورده، خواهانيم.

اميدواريم اداره ي امور اين كشورها و خصوصا عراق اسلامي، به دست مردم خودشان سپرده شود. و همچنين تحميل توافق نامه ي امنيتي به هر شكل بر ملت بزرگ، مسلمان و آزادي خواه عراق را محكوم مي‌كنيم و يادآور مي‌شويم كه هيچ توافق نامه‌اي برخلاف معيارهاي اسلامي و خواست ملت عراق و مراجع عالي قدر آن سرزمين و دولت و رجال و احزاب سياسي آن كشور، اعتبار نخواهد داشت و ملت عراق و علماي اين كشور هرگز اين گونه ذلت‌ها را نخواهند پذيرفت.

‪ -۹‬ياد و خاطره ي شهيدان رجايي و باهنر و هفته ي دولت را گرامي مي‌داريم و ضمن تقدير از خدمات ارزشمند تمام دولت‌هاي خدمتگزار گذشته، بر مواضع اخير رهبر معظم انقلاب در عيد ميلاد حضرت بقيه الله(عج)، در ديدار با هيات محترم دولت تاكيد نموده و از تلاش‌هاي مسوولان نظام و دولت محترم و پركار نهم و به ويژه رئيس محترم جمهوري، تشكر مي‌كنيم.

همچنين مساعي و خدمات رئيس محترم مجلس شوراي اسلامي، رئيس محترم قوه ي قضائيه، نيروهاي نظامي و انتظامي و همه ي كساني كه به نحوي در آباداني و عزت ميهن اسلامي و تعالي ديني و آرامش و آسايش امت خداجوي ايران، تلاش مي كنند، را ارج مي‌نهيم و از تلاش‌هاي انجام شده براي ارتقاء امنيت اجتماعي و مبارزه با فساد و مواد مخدر تشكر مي‌كنيم و از دستگاه‌هاي فرهنگي و رسانه ي ملي و ساير نهادها و ارگان‌هاي كشور مي‌خواهيم كه با برنامه ريزي و تلاش مضاعف، زمينه ي رشد بيشتر معنوي، فرهنگي و اخلاقي جامعه را فراهم آورند.

‪ -۱۰‬در آستانه ي سال تحصيلي جديد، ضمن تقدير از تلاش‌هاي مسوولين علمي و فرهنگي كشور، نظر آنان را به امر مهم پرورش و توجه به دين و اخلاق نسل جوان، در كنار اهتمام به آموزش علمي اين عزيزان، جلب مي‌كنيم.

در سال نوآوري و شكوفايي از همه ي مراكز علمي، تحقيقاتي و آموزشي، اعم از حوزوي و دانشگاهي مي‌خواهيم در جهت رشد و توسعه ي علمي و فن آوري و تحقق اهداف چشم انداز بيست ساله با تلاش مضاعف راه را براي وصول به قله‌هاي معرفت و توليد علم و دانش و توسعه ي دانايي محور، هموار نمايند.

‪ -۱۱‬در پايان، ضمن بزرگداشت ياد امام راحل(ره) و شهداي سرافراز و گران قدر ميهن اسلامي خصوصا شهداي هشتم و هفدهم شهريور، خاطره ي اعضاي مرحوم خبرگان به ويژه آيت الله سيد محمد حسن مرعشي شوشتري(ره) را گرامي مي داريم.

از درگاه ايزدمنان عزت بيشتر و طول عمر مقام معظم رهبري(مدظله العالي) و شوكت و سربلندي روزافزون مسلمانان جهان و خصوصا ملت مسلمان ايران را در ظل توجهات خاصه ي ولي الله الاعظم(عجل الله تعالي فرجه الشريف) مسئلت مي‌كنيم.

والسلام عليكم و رحمت الله و بركاته
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن